Skocz do zawartości

engine fault i ciśnienie oleju -> silnik czy elektronika?


tattva

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Kilka miesięcy temu kupiłem BMW E90 (318i). Wszystko było ok do czasu, kiedy zacząłem jeździć w dłuższe trasy. Najpierw pojawiła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Zgasła po zgaszeniu silnika i bez problemów przejechałem od tego czasu kilkaset kilometrów. Mechanik przekonał, że to pewnie jakiś zły odczyt i mam się nie przejmować.


Sytuacja powtórzyła się w kolejnej dłuższej trasie. Tym razem niskie ciśnienie oleju + po chwili (nie mogłem się od razu zatrzymać) engine fault. Silnik zaczął trochę głośniej pracować. Po wyłączeniu silnika obie kontrolki zgasły, a silnik zaczął pracować (prawie) normalnie. Niestety po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem się powtórzył. Samochód musiał postać 15 minut, żeby potem przez godzinę jeździć normalnie.


Pojechałem ponownie do mechanika - tym razem został wymieniony czujnik ciśnienia oleju. Nalegałem też na sprawdzenie ciśnienia manometrem - podobno wszystko ok, mimo że silnik był mocno grzany i osiągał maksymalną temperaturę. Samochód został też podłączony pod komputer - lista błędów poniżej:

CDA8 Message (status, instrument panel, 0x1B4) faulty, receiver DME, transmitter KOMBI - History

CDA0 Message error (terminal status, 0x130), DME receiver, CAS transmitter - History

2DC3 DME: Monitoring terminal 15 - History

2F49 DME: Immobilizer anti-tampering protection - History

30EA DME: DeNox catalytic converter, sulphurized - Current

30C1 DME: Engine-oil pressure control, static - History

2A99 DME: Crankshaft - exhaust camshaft, reference - History


Myślałem, że teraz już wszystko będzie ok, ale wczoraj znowu ruszyłem w trasę i po ok. 80km zaświeciła mi się kontrolka engine fault. Wyłączyłem auto - po ponownym odpaleniu nie było kontrolki, ale samochód pracował już nieco głośniej. Zawróciłem i przy ok 150km pojawiła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Po wyłączeniu silnika, zniknęła.


No i teraz zastanawiam się, co mam robić dalej... Na pewno będę się wybierał do mechanika, ale może ktoś z Was miał podobny problem i coś podpowie?


Jeszcze raz w skrócie:

* silnik po odpaleniu przez moment głośniej, metalicznie cyka - po chwili pracuje już normalnie (czytałem, że te auta mogą tak po prostu mieć, ale może ma to jakiś związek?)

* nie czuję spadku mocy, ale silnik w czasie jazdy pracuje trochę głośniej, niż wcześniej - słychać rytmiczne cykanio-terkotanie (szczególnie zauważam to na 3 biegu).

* przez pierwsze 60-100 km jazdy zwykle nic się nie dzieje, problemy z kontrolkami pojawiają się dopiero później.

* został wymieniony czujnik ciśnienia oleju, teoretycznie ciśnienie było sprawdzone manometrem.

* olej był wymieniany tuż po zakupie - to samo dotyczy wszystkich filtrów.


Czy ktoś ma pomysł, co to może być?


Dzięki z góry i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki olej zalałeś? Jeśli Castrol 5W30 to może tu jest problem. Mogę to powiedzieć z własnego doświadczenia. Też zalałem castrola przy pierwszej wymianie po zakupie samochodu. Na początku było ok, ale po kilku tys km silnik zaczął dziwnie brzmieć, tzn. podczas odpalania na ciepłym przez 2-3 sek. słychać było jakieś "grzechotanie", "szuranie" jakby łańcuch rozrządu. Podczas jazdy przy obrotach 3000+ silnik bardziej wył. Przejeździłem tak jakiś czas i zmieniłem olej na Motul Xclean 5W30. Po 2 dniach objawy ustąpiły. U mnie żadne kontrolki się nie zapalały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stwierdziłem, że będę na bieżąco update'ował ten wątek, bo może komuś w przyszłości się przyda. W zeszłym tygodniu zawiozłem samochód do warsztatu, który specjalizuje się w BMW (AUTO FX Service w Poznaniu - pierwsze wrażenia bardzo dobre). Zaczęliśmy od update'u sterowników, bo to zwykle pierwszy krok i podobno czasami pomaga. Niestety nie tym razem... Tuż po wyjechaniu z warsztatu po raz kolejny zapaliła się kontrolka engine fault.


Szybkie podpięcie pod komputer i :

30C1 - Regulacja ciśnienia oleju, statyczna, - nieciągły

2A99 - Czujnik pozycji wału korbowego, wylotowy wał rozrządu, korelacja - nieciągły


Co ciekawe: w trybie awaryjnym głośność silnika w miarę ok, a po wykasowaniu błędów słychać wyraźne terkotanie, które się nasila z czasem.

Pomiar ciśnienia oleju robiony w trybie awaryjnym i po wykasowaniu błędu - prawidłowy.


Pierwszy podejrzany: pompa oleju. Niestety zapowiadają się wydatki :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

To samo u mnie :mad2:

BMW e91 320i n43 170 2008. Przebieg 190000km pewny.


Pisze w sprawie problemu z którym się borykam od ponad roku. Wydałem kupę pieniędzy, a problem dalej istnieje. Czytając po raz setny bmw  forum natknąłem się na waszą firme. Problem w tym iz odleglosc do was jest olbrzymia I nie moge sie pojawic z dnia na dzien. Miałem problemy z korelacją i ciśnieniem oleju. Po wyjęciu silnika i rozebraniu to na części pierwsze odkryto problem z pompą oleju, ssakiem w misce, rurką opadową, łańcuchem od pompy oleju - wszystko wymieniono na nowe. Z racji błędów korelacji wymieniono cały rozrząd, ślizgi, śruby, zawór hydrauliczny, czujnik ciśnienia oleju, ponad to termostat, komplet cewek bosch -z racji wypadania zapłonu na 4 cyl, czujniki położenia wałków, vanosy umyte wyczyszczone, nowe filtry, olej. Pół dnia zostawiony z włączonym silnikiem. 


Efekt: błąd 2a99 (korelacja) włącza się tylko jeśli rano odpale auto i Od razu ruszę,  po dwóch minutach Engine fault, po podpieciu kompa błąd 2a99, silnik jest zamulony, strach wyprzedzac, i na jałowym biegu telepie budą.


Jeśli zostawi się na noc, a rano sie odpali i ruszy po 5-10 minutach to nie wywala bledu ani Engine fault, natomiast dalej brak mocy i telepanie budą na jałowym biegu, wogole brzydko działa ten silnik. 


Vanosy dziwnie pokazują jeden -80 drugi 100. 


Aha jeszcze akumulator chyba do wymiany bo na kompie pokazuje exhausted ale to raczej nie ma wpływu na to co się dzieje.


A wariatory?  Może tutaj bo cóż jeszcze?? Wymiana vanosow na nowe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz auto z Valvetronikiem i nigdy nie robiłeś procedury kalibracji? To nie dziwne, że nie jedzie i pali jak smok.


Podmień elektrozawory Vanos i zobacz czy 2a99 wróci.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.