Skocz do zawartości

[E90 M47N2] Błędy związane z czujnikiem poziomu oleju


lukk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


wyskoczyły mi ostatnio następujące błędy:

3EFC DDE: Thermal oil-level sensor

4B37 DDE: Oil condition sensor

4A07 DDE: Generator


Zbiegło się to z wymianą oleju oraz filtrów. Nie zmieniałem typu oleju (używam Millers Oils XF LL C3 5w30, filtry MANN). Czy to możliwe, że coś w warsztacie popsuli podczas wymiany oleju? Czy przy spuszczaniu oleju jest ryzyko uszkodzenia czujnika oleju lub odpięcia kostki, lub uszkodzenia wiązki kabli, które biegną do czujnika?


Myślałem, że może podczas wymiany filtra powietrza mechanik naruszył jakąś wiązkę kabli lub wtyczkę. Zdemontowałem dzisiaj podszybie, zdjąłem osłony silnika, dokopałem się do skrzynki z DDE. Przejrzałem wszystkie kable, rozłączyłem i połączyłem kostki/złącza, żeby mieć pewność, że wszystko jest dobrze pospinane. Niestety, nic to nie dało. Błędy dalej się pojawiają.


Poza tym mam wrażenie, że auto zaczęło dużo więcej palić. Czy usterka tego czujnika może mieć wpływ na spalanie?


No i najważniejsze, czy te 2 pierwsze błędy dotyczą właśnie tego czujnika:

schemat -> część 18, czyli Czujnik poziomu oleju ?

Zakładam, że po jego wymianie na nowy temat zostanie załatwiony (przynajmniej 2 pierwsze błędy).


I jeszcze jedno, czy przy wymianie czujnika trzeba też wymieniać olej na nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No i najważniejsze, czy te 2 pierwsze błędy dotyczą właśnie tego czujnika:

schemat -> część 18, czyli Czujnik poziomu oleju ?

Zakładam, że po jego wymianie na nowy temat zostanie załatwiony (przynajmniej 2 pierwsze błędy).


I jeszcze jedno, czy przy wymianie czujnika trzeba też wymieniać olej na nowy?

 

Pierwszy blad sie zapisuje nawwt jezeli stan oleju jest za niski.

A odnosnie innych pytan, podczas wymiany oleju byloby bardzo ciezko uszkodzic czujnik. Na tym schemacie pod nr 17 masz ten czujnik. Sam go ostatnio wymienialem, kupilem na allegro zamoennik za 50zl i dziala bez zarzutu. Co do wymiany to niestety trzeba olej spuscic przed wymiana z racji umiejscowienia czujnika, chodzi widzialem na yt film jak mozna wymienic bez spuszczania przy pomocy odkurzacza :D sprawdz czy poziom oleju jest ok i czy bledy wracaja po ich wykasowaniu


Trzeci blad 4A07 tyczy sie alternatora. Sprawdz napiecie ladowania w trakcie jazdy i na postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.


Stan oleju jest OK. Dwa pierwsze błędy pojawiają się zaraz po skasowaniu i krótkiej jeździe.

Zamówiłem już czujnik Hella. Mam nadzieję, że wymiana pomoże.


Ostatni błąd pojawia się rzadziej, ale też wraca po skasowaniu. Z tego co wyczytałem to może być kwestia alternatora, regulatora napięcia.

W jaki sposób można sprawdzić napięcie ładowania? Trzeba miernikiem bezpośrednio przy alternatorze? Czy wystarczy w ukrytym menu w zegarach?

I jakie powinny być wartości podczas postoju i jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.


Stan oleju jest OK. Dwa pierwsze błędy pojawiają się zaraz po skasowaniu i krótkiej jeździe.

Zamówiłem już czujnik Hella. Mam nadzieję, że wymiana pomoże.


Ostatni błąd pojawia się rzadziej, ale też wraca po skasowaniu. Z tego co wyczytałem to może być kwestia alternatora, regulatora napięcia.

W jaki sposób można sprawdzić napięcie ładowania? Trzeba miernikiem bezpośrednio przy alternatorze? Czy wystarczy w ukrytym menu w zegarach?

I jakie powinny być wartości podczas postoju i jazdy?

 

Mozesz sprawdzic w ukrytym menu. Pod numerem 9 masz napiecie. Na postoju i podczas jazdy powinno byc takie same, od tego jest regulator. Przyjmuje sie ze powinno wynosic 14,5 volta ale jezeli niedawno wymieniales akumulator i resetowales go to moze byc nieco nizsze, jednal nie mniejsze niz 14 volt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj napięcie podczas postoju i jazdy:

- średnio 13,7 V

- wartość podczas jazdy skakała między 13,6 a 13,9 (bardzo szybko zmieniała się wartość po przecinku)

- podczas zwalniania/hamowania (odpuszczanie gazu) czasami napięcie spadało poniżej 13, do 12,6V


Akumulator zmieniałem 4 lata temu / 47 tys. km temu.


Rozumiem, że regulator do wymiany (ewentualnie alternator).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FTR:


1) Po wymianie czujnika poziomu oleju (kupiłem Hella) 2 pierwsze błędy już się nie pojawiają.


2) Wymieniłem też alternator na nowy (regenerowany). Póki co trzeci błąd się nie pojawił.

Co ciekawe:

- Stary alternator (Valeo, 150A) po wyjęciu został oddany na sprawdzenie do warsztatu, który zajmuje się regeneracją, itd. Został sprawdzony i podobno trzymał parametry. Ale po rozebraniu wyszło, że szczotki oraz ta część wirnika, która styka się ze szczotkami, są już zjechane. Łożyska też już były zużyte.

- Nowy alternator to też Valeo 150A. Po sprawdzeniu napięcia ładowania w ukrytym menu, poziomy napięć są takie same jak poprzednio ze starym alternatorem. Czyli 13,6 - 13,9 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.