Skocz do zawartości

BMW e90 330i(N52) 29DA 29F4 29F5


Matias92

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

Jestem posiadaczem BMW e90 330i (N52B30) 258km od jakiegoś czasu zaczął pojawiać się check engine, o to takie błedy się ukazały:

http://wrzutka.zset.pl/di/YS0N/Bledy_bmw_e90_6.jpg


29DA Crankshaft sensor, segment adaptation

29F4 Catalyst conversion

29F5 Catalyst conversion 2


Te dwa ostatnie dotyczą katalizatorów, czy czujnik położenia wału byłby wadliwy i przez to powoduje nie prawidłowe spalanie i wyrzuca błedy katalizatora?

Po skasowaniu błedów po jakimś czasie powracaja 29F4 oraz 29F5 ten pierwszy bład 29DA narazie sie nie pojawia. Zauwazyłem tez ze czasami obroty jałowe są wysokie około 900obr/min gdy pojawi sie chceck. Czy ktoś miał podobny przypadek i uporał się z tym?


Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to mieszanka wygląda ok.

Podejrzewam, że napięcie spada podczas jazdy, stąd błędy.


Jak nie masz żadnych innych błędów (w szczególności misfires) to trzebaby zajrzeć do katalizatorów, czy tam coś jeszcze jest. Sprawdz też czy gdzieś nie ma nieszczelności na kolektorach lub na ich łączeniu z wydechem. No i zajmij się tym błędem czujnika położenia wału, ale według mnie to nie ma związku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie napięcia na sądach za katami nie jest wystarczające.

Poprawność działania katalizatora to przede wszystkim sprawdzenie różnic w charakterystykach działania sąd przed i za katami. Jeżeli krzywe harmoniczne są podobnego przebiegu (oscyloskop) to oznacza, że nie następuje dopalanie w katalizatorze (tlen pozostaje na tym samym poziomie) i sterownik interpretuje to jako błąd zużytego katalizatora (29F4 i 29F5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, przy czym porównywanie przebiegów nie ma sensu w N52 bo przed katem jest wideband. I nie trzeba oscyloskopu, wystarczy każdy data logger, np. Scanmaster.

MSV70 nie porównuje krzywych tylko patrzy na poziom napięcia i jego amplitudę na drugiej sondzie. Dlatego napisalem że jak nie spada na luzie to pewnie zaczyna oscylować w trakcie jazdy kiedy jest wiecej paliwa którego katalizatory nie wypalają i wyzwala checka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Cześć wszystkim,


Problemu nie udało mi się zdiagnozować co jest bezpośrednia przyczyna wiem ze muszę wymienić odmę jeden wąż jest poklejony taśma izolacyjna wiec może być gdzieś nieszczelność, w miedzyczasie wymieniłem kompletny rozrząd,świece , dotychczas pojawiały się jeszcze takie oto błędy po skasowaniu, wydaje mi się ze błąd sond jest powodowany jakąś inną usterką:

https://zapodaj.net/c7050b0d67418.jpg.html

https://zapodaj.net/1883df07d5b5b.jpg.html

https://zapodaj.net/b00c43f4af37c.jpg.html

https://zapodaj.net/5222861f28e57.jpg.html



Wcześniej błędy pojawiały się przy wysokich obrotach około 4-5tyś. Teraz potrafią się pojawić podczas stania w korku, silnik zaczyna nierówno pracować ,trzęsie budą i następuje wypadanie zapłonu, po ponownym uruchomieniu silnika można jechać "normalnie".


Wczoraj bylem u gazownika na wymianie filtrów u niego z kolei wyskoczyły podobne błędy tylko zamiast czujnika położenia walu wyskoczył mu błąd czujnika położenia walka, w domu podpiąłem się inpa (bo już zgłupiałem xd) i widział tylko błąd położenia walu i błąd wtryskiwacza, nie wiem czy oni maja słabe oprogramowanie co nie potrafi odczytać błędu.


Błędy pojawiają się zarówno na benzynie jak i na gazie, przy czym na gazie podczas ruszania potrafi się zdławić, zgasnąć szczególnie jak jest zimny.


Podejrzenia mam dwa odma i czujnik położenia wału.

Nie wiem tylko jak mógłbym sprawdzić ten czujnik, żeby bez sensu go nie wymieniać.

Miał może ktoś podobny przypadek, czy przez nieszczelność w układzie mogą pojawiać wyżej wymienione błędy?

Dzięki za pomoc, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak będziesz miał szczelny dolot to odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę z przewodów (niech zgaśnie kilka razy na lpg), skasuj adaptacje i zrób 100 km na samym pb, wtedy dopiero będziesz mógł wykluczyć gaz. Błąd dotyczy oczywiście czujnika położenia wału, srelfi (a pewnie tym dysponuje gaziarz) ma w zwyczaju mylić te elementy..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gaziarz miał ten program,wiec wszystko jasne.

Dzięki za wskazówkę , tak też zrobię i dam znać czy coś się poprawiło :)

A odnośnie odmy, polecasz jakiś zamiennik czy tylko oryginał? Przewody występują chyba tylko w oryginale a sama odma była w zamienniku Swaga lub Febi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Febi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wymieniona została kompletna odma, wymieniony czujnik położenia walu na oryginalny. Zapłon wypadał przez wtyczkę wtryskiwacza (styki) . Po wyczyszczeniu solenoid błąd 2a87 nie wraca. Natomiast dalej pozostaje bład 29DA nic na ten temat nie mogę znaleźć w sieci.

Pojawiać zaczął się niedawno błąd 3b5 wasserventill nie mam pojęcia co to jest, może ktoś się z tym spotkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam, Błędy katalizatora były spowodowane przez LPG ? nie mogę sobie z nimi poradzić, oddałem nawet katalizatory do płukania na maszynie, sondy sprawdzałem w inpie i trzymają właściwe wartości zimne i rozgrzane. Wtryskiwacze i odme mam nowe. Zastanawiam się czy to nie sterownik gazu Stag 300-2 nie generuje tych problemów, może mieszanka na pb jest zbyt uboga w stosunku do lpg, chodź po ostatniej adaptacji linie są równe w stosunku 1:1 ( adaptacja w warsztacie STAG'a) trochę to dziwne. Daj znać co u ciebie było i czy pozbyłeś się tych błędów kata, w ostatnim poście nie wspomniałeś o nich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie,


Pomóżcie proszę zinterpretować moja sytuację.

Pacjent N52 bez gazu, przebieg 155 tyś.


Już trzeci raz wyskoczył mi błąd, o którym tu czytam a mianowicie 29F5. Tylko ten... Nie widzę, żadnej prawidłowości w pojawianiu się błędu.

Auto nie wchodzi w tryb awaryjny, jeździ normalnie, pracuje normalnie. Zastanawiam się od czego zacząć diagnostykę? We wszystkich tematach wokół tego błędu występuje on razem z 29F4 a u mnie nie...


Czy sprawdzać szczelność, czy to raczej sonda a może skoro tylko tej jeden błąd się pokazał to jeszcze coś innego...?


Dzięki z góry

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.