Skocz do zawartości

N52B25 faluje na zimnym


fullback

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z moim silnikiem, faluje na zimnym, przez pierwsze 20 sekund po odpaleniu spada do 500 obrotów, trzęsie autem, wchodzi na 1,5 tys i faluje w okolicach 1000, zapala też się check engine, błędy jakie znalazłem to 2A2E i 2A2F, opisane enigmatycznie jako niewłaściwa mieszanka, po skasowaniu check nie zapala się od razu a po 20 30km, wymieniłem przepływomierz, ale nie wiele pomogło, trochę mniej brutalnie faluje, co ciekawe dziś odłączyłem przepływomierz i auto pracowało normalnie (zakładam że przepływomierz jest dobry bo kupiłem go z czescidobmw), a i samochodów ma gaz ale te błędy i nierówna pracą są tak samo na benzynie jak i na gazie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli auto w trybie awaryjnym odpala i działa normalnie to raczej wyeliminowałbym kwestie dostarczania paliwa (pompa, regulator, wtryskiwacze) i iskry (świece, cewki).

Raczej wykluczyłbym też sondy lambda bo z tego co wiem nie działają na zimno.

Raczej obstawiałbym przepustnicę lub VVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że auto nie wchodzi z tryb awaryjny, (przynajmniej nic nie wywala pomiędzy zegarami), dodam że czasy czasy wtrysków mają się na poziomie 3 3,5 ms.


Ps. Czytając wątek o identycznych objawach tyle że w n43, pada tam stwierdzenie że po odłączeniu przepływomierza silnik zmienia tryb pracy na taki który nie używa sond, ktoś się orientuje czy w n52 jest tak samo? Bo jak odłączyłem przepływomierz to wprawdzie pojawiły się błędy przepływomierza ale auto na jałowych nie falowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
byłem ostatnio na diagnostyce u speców co mają programy typowo do bmw i nie wynikło nic więcej prócz tego że sondy lambda za katem jeżeli działają to działają dobrze, a działają tylko przy wyższych obrotach, na jałowych nie ma odczytów, skasowali mi adaptacje jednak auto nie chciało się samo zaadaptować, dopiero po uśpieniu i ponownym kasowaniu zaczęło się adoptować jednak to nie pomogło. wczoraj jak depłem przy wyprzedaniu z ok 3 tys to auto nie chciało jechać, zaczęło nim telepać chodziło tak jakby chodził na 4 z 6 garów albo by ktoś zapchał wydech, po redukcji i obrotach ok 4,5 tys objawy znikały , dziś rano jak jechałem to na zimnym było ok ale te same objawy pojawiały się na 6 biegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sondy za katem powinny dzialac na niskich obrotach a nie na wyższych. Na luzie powinny pokazywać ok 0.7v.

Jeżeli łączenie kolektora z wydechem jest szczelne i sondy są dobre to jest coś nie tak ze składem mieszanki.


Jak byleś u speców to powinni dać Ci jakąś diagnozę tego problemu skoro patrzyli też na inne wartości parametrów silnika live.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

niestety nie udało się tego rozwikłać, ostatnio w autostradowej trasie 150km check znikł i przez tydzień po tym go nie było, niestety od tego czasu się pali regularnie, jedyne co już się nie pojawia to falowanie

ktoś wie za co odpowiada ta puszka przy rurze powietrznej? 618435_x800.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To puszka rezonująca.

Podmień elektrozawory VANOS i usuń błędy.

Wykasuj adaptacje, skalibruj Valvetronic i odpalaj.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a od vanosów nie powinno być błędów? kalibracja valevtronica przez inpe?

inna sprawa że teraz doszły błędy od sond lambda 2C7E,2C7F, 2C27, 2C28, jeżeli dobrze odczytuję to padła sonda nr2 przed katem albo obie razem :roll:

2C7E - N52 P114A 2C7E Cyfrowy sterownik silnika: Regulacja sondy lambda MSV70 Cyfrowy sterownik silnika

2C7F - N52 P114C 2C7F Cyfrowy sterownik silnika: Regulacja sondy lambda 2 MSV70 Cyfrowy sterownik silnika

2C27 - N52 P2195 2C27 Cyfrowy sterownik silnika: Sonda lambda przed katalizatorem: kontrola systemu MSV70 Cyfrowy sterownik silnika

2C28 - N52 P2197 2C28 Cyfrowy sterownik silnika: Sonda lambda 2 przed katalizatorem: kontrola systemu MSV70 Cyfrowy sterownik silnika

Edytowane przez fullback
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapach spalin w normie kolor a właściwie jego brak też jest chyba ok, jest opcja że ma to związek z tym ze padła duża disa?(2AAB) bo czasem podczas przyspieszania mam wrażenie jakby był na smyczy che jechać ale coś go dławi(DISA) i może stąd te błędy sond, dziś np(po kasowaniu dla sprawdzenia co wróci) nie ma błędu disy nie ma lambd i nie ma checka na razie, na raźie też jeżdżę na benzynie żeby wyeliminować wpływ gazu, bądź go potwierdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
udało się problem ogarnąć latem, okazało się że to była wina rozregulowanego gazu + DIS

Siema też mam ten sam problem silnik N52B30 i ten sam błąd 2AAB - układ dolotowy o zmiennej geometrii, samodiagnoza, dodatkowo błędy regulacji mieszanki 2A2E i 2A2F. Którą DISĘ wymieniłeś? Dużą czy małą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.