Skocz do zawartości

M47TU2 163km Zawór sterowanie wydechcem kilka pytań


OldDirtyBastard

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas czyszczenia czujnika spalin w kolektorze natrafiłem na elektrozawór, do którego podłączony był tylko przewód elektryczny, natomiast brakowało przy nim obu wężyków od podciśnień.

27993009_1827117110665886_6801795302208566840_o.jpg

Mam pytanie czy ten zawór odpowiada za sterowanie EGR czy klapkami w kolektorze czy ma może jeszcze inne zastosowanie? Możliwe, że poprzedni mechanik usuwając klapki odłączył od niego przewody aby deaktywować ich sterowanie? Wg schematu jeden przewód powinien łączyć zaworek z elementem podciśnieniowym (nr.9), którego jeszcze nie zlokalizowałem, natomiast drugi łączy się z grubszym przewodem.

28161951_1827117057332558_2564329134555944418_o.jpg

Chciałbym dojść ze wszystkim do ładu ponieważ od jakiegoś czasu zmagam się ze spadkiem doładowania na wyższych obrotach i szukam przyczyny tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przewody do niego mają być podpięte, ewentualnie zaślepione, choć nigdy nie rozumiałem tego. Ja wywalam tylko klapki a reszta zostaje jak z fabryki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zapewniam, że nic się tobie nie poprawi jak podłączysz przewody podciśnieniowe, zmieni się tylko prywatny "spokój ducha".

Nr. 12 na pewno masz również zdemontowany z samochodu, bo jest on mocowany od spodu do kolektora dolotowego ........... swoją drogą mimo wszystko "on" trochę utrudnia jego demontaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź czy węże podciśnieniowe były zaślepione... Jeżeli nie, to pompa vacuum do sprawdzenia, a ona jest bardzo istotna dla prawidłowej pracy tego silnika.

 

Spadek doładowania jak wygląda? Masz wykres z hamowni albo live data?

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaben kurcze przecież "ktoś" by chyba nie wydał auta z dziurawym układem podciśnieniowym ................ .

 

Inna sprawa, że jak w samochodzie z tematu turbo jest sterowane elektronicznie to szukanie usterki z lewej strony silnika (od str. kierowcy) może nie wystarczyć :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doladowanie spada powyzej 3500rpm. Jak wroce do domu wrzuce jakis wykres.

Zamiast 2bara bylo zaledwie 1.5.

Jakis czas temu pojawily sie bledy czujnika cisnienia wydechu. Wymienilem na nowy i blad powrocil po paru k km wraz z błędem cisnienia doladowania, ktory niedawno wyczyscilem.

Moze za spadki doladowania odpowiada czujnik w kolektorze ktory ma wydajnosc do 2,3bar atm ? Soft alpiny dmucha nieco wiecej i mozliwe ze stad te problemy. Dlatego myslem zeby zaadaptować czujnik od 530d 3.3 bar. Nie jestem jednak specem w tej dziedzinie.

Dodam jeszcze ze auto poszarpuje sobie przy stalej predkosci ponizej 1500rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze to rozwiązanie na krótką metę ........, zorganizuj sobie sprawny używany czujnik na podmiankę do testów.

Zależy jak kto czuje autko, ale stała prędkość i poniżej 1500 rpm dla 2.0d jak dla mnie to obrotów "trochę" za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.