Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Apka super, zdecydowanie ułatwia życie z DPF :)

Jutro jestem umówiony na czyszczenie chemiczne DPF, ale pytanie czy nie za szybko.

Auto jeździ głównie krótkie odcinki.

U mnie wygląda to tak, że popiół od ok 2mc narasta stopniowo, obecnie mam 45g, sadza dochodzi do ok 20g I zaczyna się wypalanie, sadza po wypalaniu spada do 0–5g.

Auto jeździ normalnie, żadnych błędów.

Oleju przybyło wg wskazań na komputerze.

Auto N47 2015r przebieg 125tkm


Poniżej dane btool, przy: sadza ok 4g, popiół 45g, 30 km po wypaleniu, silnik rozgrzany


Ciśnienie wsteczne:


780obr 9hpa

1900obr 27hpa

2700obr 28hpa

3700obr 42hpa


Wtryski temp 90st. Wskazania obserwowane przez parę minut

1. -0,05 do -0,25

2, + 0,04 do -0,24

3, +0,01 do -0,04

4. -0,02 do -0,06


(temp silnika 94st) (raz są na plus raz na minus) tutaj już bardziej stabilnie bardzo małe wahania

1. -0.02

2. + 0.00

3 - 0.03

4. +0.04


LIFE DATA temp 96st obroty ok 780

Masa powietrza 302mg/stk

doładowanie 655hpa

ciśnienie paliwa 230bar

lambda 5,35 , druga 5,26

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie szkoły

1 nie ruszać jak działa

2 wymyć popiół póki działa


:)

Ja wyczyszcze z popiołu którego mam 47g mimo że DPF działa dobrze. Chce usunąć popiół którego jest już sporo.

Oddając zadbam żeby sadzy było jak najmniej, tylko popiół.

Czyścić będę środkiem do rozpuszczania popiołów.

Trwa to dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padł 1 raz w życiu mi, na trasie błąd charging fault i koniec.. ma drugi dzień odpalony z kabli i jako nówka auto.. miałem na kompie błąd ibs, i wypiętą wtyczkę, wpiąłem na nowo błędy skasowałem i nie ma błędu ibs już.. i myślę czy jeździć czy coś dalej robić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie szkoły

1 nie ruszać jak działa

2 wymyć popiół póki działa


:)

Ja wyczyszcze z popiołu którego mam 47g mimo że DPF działa dobrze. Chce usunąć popiół którego jest już sporo.

Oddając zadbam żeby sadzy było jak najmniej, tylko popiół.

Czyścić będę środkiem do rozpuszczania popiołów.

Trwa to dłużej

 


czyszczenie będzie chemiczne dedykowanym sprzętem nie metoda chałupniczą ( nie neguje tej metody). Generalnie mechanik mówi, że warto to zrobić. Raz ciśnienie na turbo się zmniejszy, dwa wypalanie będzie rzadziej- czyli mniej ropy w oleju.Tylko, żeby się nie okazało, że za pół roku znów będzie popiół w takiej ilości jak mam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


czyszczenie będzie chemiczne dedykowanym sprzętem nie metoda chałupniczą ( nie neguje tej metody).

 

Dedykowany sprzęt nie różni się niczym od metody chałupniczej :)

Kupiłem środek który te specjalizowane firmy używaj i opisane było że trzeba go wlać o zostawić na kilka godzin w DPF żeby rozluźnił się popiół.

Specjalizowane firmy robią to czyszczenie zdecydowanie szybciej nie zostawiając czasu środkowi na zadziałanie.

Takie jest moje amatorskie zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wypalanie co 100km. Dałem do czyszczenia cisnieniowego i nic to nie pomogło. Sprawdziłem że miałem na egr ustawioną wartość -0.5. Zmieniłem na +0.5 wlałem do baku liqui moly 2650 i pojechałem na wakacje. Trasa 900km. Pierwsze wypalanie po 700km. Mam banana na twarzy. U mnie winowajacą było złe ustawienie egr. Dostawał więcej spalin niż powietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w jakim stopniu pomogło to płukanie DPF?

Po przejechaniu 60 tys. km od płukania DPF działa prawidłowo. Nie wiem czy był mocno zapchany bo jednocześnie były kłopoty z czujnikiem. Po czyszczeniu było czuć różnicę - auto żwawsze.

 

pawelgawel przy logach mam różnie stawiane przecinki, kwestia tel czy coś u Ciebie? np. w aku, w temp. silnika mam np. zamiast 14,10V to 141,0V, stopnie 459 zamiast 45,9, i tak w różnych innych parametrach..

 

W ustawieniach apki ustaw sobie odpowiednie separatory - jeśli używasz Excela to ustaw średnik (;) i przecinek (,), jeśli np. Arkusze google to tabulator (\t) i kropkę (.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ciśnienia masz ok. Wypala się często bo jeździ krótkie odcinki. Czyszczenie raczej nic nie da.

Po przewertowaniu tego wątku od początku, doszedłem do wniosku, że faktycznie to nie ma sensu w moim przypadku. Zrezygnowałem z czyszczenia

A jaka jest graniczna ilość popiołu? Widzę, że max to ok 60-70g o takich przypadkach tutaj można przeczytać, wtedy pojawiają się pierwsze problemy, zmuszające do czyszczenia/wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aaben dużo opinii jest w internecie o tym że jak pojawi się błąd informacyjny (chyba 470a ale nie jestem pewien), a ciśnienia są w normie to należy zaznaczyć wymianę, tak też zrobiłem.

Ale chyba dalej problem jest z czujnikiem bo czasami pokazuje no 15g sadzy a przyjdę do auta następnego dnia i juz jest 3g bez żadnego wypalania. Zmienia czasem wartości. Doda że czujnik czasem okazywał ujemne wartości a teraz nie.. Z ciekawości (nie byłem pewny czy to czujnik wadliwy) załatwiłem sobie 3 ori czujniki ale używane - wszystko po założenie pokazywały ujemne wartości więc je zwróciłem. Niby 100% sprawne z gwarancją. Ja mam zamiennik Hella (jak go kupowałem wtedy to mi polecili Helle ale chyba to był zły wybór)


Mam kabel, mam laptopa ale inpa niestety mi nie działa jakiś błąd.. A szkoda bo spróbowałbym adaptacji czujnika. Bo po wymienia go nie adaptowalem (nawet nie wiedziałem że jest adaptacją w n47,niektorzy twierdzą że tylko w m47).



Warto dać dpf do płukania czy wyjąć i samemu go załączniku chemia a później myjka i wysuszyć?



Czy ograniczenie egr btoolem wpłynie na mniejsze zapychanie się dpf? I jak ustawie później wartość 0 to egr będzie pracować normalnie tak jak powinien? Spróbowałbym go delikatnie ograniczyć.


Jedno jest pewne, po zaznaczeniu wymiany przestał pojawiać się błąd "4D03 Błąd czujnika ciśnienia spalin"

Już z miesiąc mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ograniczenie EGR wpłynie negatywnie na DPF. Pytanie jeszcze o którym czujniku mówisz i który wymieniałeś bo są dwa. Do jednego dochodzi jedna rurka, a do drugiego dwie od dołu.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aaben dużo opinii jest w internecie o tym że jak pojawi się błąd informacyjny (chyba 470a ale nie jestem pewien), a ciśnienia są w normie to należy zaznaczyć wymianę, tak też zrobiłem.

Ale chyba dalej problem jest z czujnikiem bo czasami pokazuje no 15g sadzy a przyjdę do auta następnego dnia i juz jest 3g bez żadnego wypalania. Zmienia czasem wartości. Doda że czujnik czasem okazywał ujemne wartości a teraz nie.. Z ciekawości (nie byłem pewny czy to czujnik wadliwy) załatwiłem sobie 3 ori czujniki ale używane - wszystko po założenie pokazywały ujemne wartości więc je zwróciłem. Niby 100% sprawne z gwarancją. Ja mam zamiennik Hella (jak go kupowałem wtedy to mi polecili Helle ale chyba to był zły wybór)


Mam kabel, mam laptopa ale inpa niestety mi nie działa jakiś błąd.. A szkoda bo spróbowałbym adaptacji czujnika. Bo po wymienia go nie adaptowalem (nawet nie wiedziałem że jest adaptacją w n47,niektorzy twierdzą że tylko w m47).



Warto dać dpf do płukania czy wyjąć i samemu go załączniku chemia a później myjka i wysuszyć?



Czy ograniczenie egr btoolem wpłynie na mniejsze zapychanie się dpf? I jak ustawie później wartość 0 to egr będzie pracować normalnie tak jak powinien? Spróbowałbym go delikatnie ograniczyć.


Jedno jest pewne, po zaznaczeniu wymiany przestał pojawiać się błąd "4D03 Błąd czujnika ciśnienia spalin"

Już z miesiąc mam spokój.

I u mnie pojawił się podobny problem z tym, że nie wyskakują mi żadne błędy.


Cytuję swoją treść z innego tematu: "No i mnie dopadł podobny problem mianowicie po wypalaniu sadzy szybko przybywa do różnych wartości, a później zwalnia i zmniejsza, doszło nawet raz do takiej sytuacji że po wypalaniu momentalnie wzrastała sadza i po 5km było 41g :shock: i znów zaczął proces wypalania, a wszystko działo się jadąc w trasie na dystansie ponad 500km i tak wypalał się różnie co 100km lub 200 i więcej na powrocie podobna sytuacja wiec postanowiłem zrobić reset przepływomierza i niby pomogło i do końca trasy około 150km napełniał się powoli i do domu po tym odcinku było niewiele ponad 7g. Rano jadąc do pracy odcinek 20km obwodnicą bez korków też było ok ale już na powrocie tą samą drogą dobił do 25g później jakiś krótki przejazd około 10 km i było 31g ale gdy zgasiłem silnik i był na zapłonie to spadło do 6g. Dziś rano wyjazd do pracy i wartość 31g po pokonaniu 1km spadło do 6g i dalej po dystansie 20km obwodnicą dobiło do 7g i o co mu chodzi normalnie jakaś zagadka, a niedługo wyjazd w długą trasę."


Trzeba w takim razie spróbować zaadoptować ten czujnik bo taka sytuacja zaczęła się po praniu dpf-a.

Czy może ktoś napisać jak to zrobić poprzez ISTA :?:

Ewentualnie żeby nie pisać w temacie BTool-a można by było tutaj -> https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=354145 lub

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=284276

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.