Skocz do zawartości

Czerwona kontrolka ciśnienia oleju wyższych prędkościach


Sergio88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Serdeczna prośba o pomoc,

 

Posiadam BMW E90 prod. 2008 Rej. 2009. 318i n47 silnik. Auto kupione w BMW Bawaria Motorsi tam regularnie serwisowane, aktualny przebieg 65 tys. Auto jeździło jako któreś z koleii w ambasadzie, przebieg potwierdzony szczytane przeglądy z klucza itd. Jestem drugim właścicielem. Problem mam następujący. Przy wyższych prędkościach tj. 160+ pojawia sie czerwona kontrolka sygnalizująca błąd ciśnienia oleju. Wystarczy zwolnić wyłączyć auto i mozna jechać. Wymieniliśmy olej, zlalismy stary, przeczyscilismy silnik. Jednak komunikat wciąż wraca, serwis BMW w Warszawie umywa ręce po mimo tego ze auto było regularnie serwisowane życzą sobie nie bagatela pieniądze za same zdiagnozowanie problemu ( 1500 za rozkręcenie miski olejowej ) mechanik obstawia pompę ale twierdzi ze trzeba szykować sie na wymianę na nowa. Czy ktos z forumowiczów spotkał sie z podobnym problemem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, najprawdopodobniej jest tak jak mówi mechanik ASO pompa do wymiany lub coś gorszego że silnik traci ciśnienie oleju, lepiej tego nie bagatelizować tylko oddać do naprawy jak masz zamiar jeszcze pojeździć tym autem. :?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zapewne N43, nie jeden raz już widzę problemy z ciśnieniem oleju.

 

Kilka razy czytałem o zatkanych ssakach w misce oleju. Warto temu się też przyjrzeć.

U siebie miałem raz błąd za niskiego ciśnienia, wymieniłem czujnik i zawór, błąd od tamtej pory się nie pojawił.

Ale ciśnienie zmierzone jest cały czas niższe od zadanego (w inpie można sprawdzić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnik zapewne N43, nie jeden raz już widzę problemy z ciśnieniem oleju.

 

Kilka razy czytałem o zatkanych ssakach w misce oleju. Warto temu się też przyjrzeć.

U siebie miałem raz błąd za niskiego ciśnienia, wymieniłem czujnik i zawór, błąd od tamtej pory się nie pojawił.

Ale ciśnienie zmierzone jest cały czas niższe od zadanego (w inpie można sprawdzić).

 

Mam identycznie. Wymieniłem zawór i jak na razie nie wywala błędu, ale nadal jest niższe od oczekiwanego. Wymieniam olej co 10 -do 12 tys. Olej Millers 5W40 z nano technologią (to ich najnowsze opracowanie - ale nie jestem pewny czy to najlepszy wybór, niemniej tak sugeruje producent oleju). Przy następnej wymianie kupię 5W30 tej samej firmy. Co do zatkania smoka oleju to potwierdzam - słyszałem osobiście taką uwagę w zaprzyjaźnionym ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze, nie spodziewał się tak szybkiej reakcji,

 

idąc dalej,

 

w tym momencie jest akcja serwisowa na : "przeprogramowanie pompy wadium" ( cokolwiek to oznacza ) jestem umówiony w iscape motors na wtorek 28.06.

ciśnienie spada przy 3,5 - 4,0 tys obrotów ( dziwne jest to że np. 3 bieg - 6 tys obrotów, nie pojawia się błąd, 6 bieg 4,5 tys obrotów 170 błąd, później 4,0 - 150 błąd. ) także on łapie jak amen w pacierzu przy wyższych prędkościach, przy niższych błąd się nie pojawia nawet przy 5,6 tys obrotów. - dość dziwne ...

powracając do tematu mechanik sprawdzał manometrem, wyszło że czujnik ciśnienia i poziomu jest ok, silnik jest N47 sory za błąd.

 

Plan jest taki, jeżeli po akcji serwisowej błąd będzie występował nadal - czyścimy silnik, zlewamy olej, wlewamy nowy, jeżdżę - sprawdzam. Jeżeli wyjdzie że po "czyszczeniu" silnika błąd pojawia się nadal, rozkręcamy dół, sprawdzamy panewki, jeżeli ok to diagnoza - wymiana pompy oleju i powinno być ok.

 

Jakieś sugestie z Waszej strony, ? plan odpowiedni czy wymaga korekty ?

 

Dodam że auto od zakupu było serwisowane tylko i wyłącznie w ASO BAWARIA MOTORS Warszawa, w tym wymiana oleju ( mam kwity i potwierdzenia w historii aso )

jak to możliwe że silnik z przebiegiem 65 tys. auto serwisowane non stop w serwisie pierwszego poziomu, ma tak poważne problemy ? tutaj kolejne pytanie, czy można dochodzić roszczeń w tej sprawie jeżeli okaże się żę pompa / rozrząd / silnik jest do wymiany ? i czy jest sens szukania sprawiedliwości u gwaranta bmw później w sądzie ?

 

słyszałem że takie akcje w Niemczech jak odchodzą to wymieniają silnik i dają zastępcze auto, w najgorszym wypadku pojadę tam do aso i tam będę się doszukiwał wymiany serwisowej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu nie czekałbym z rozkręceniem dołu, szkoda silnika.

Pompa jest bardzo prostym urządzeniem, nie ma się tam co popsuć. Chyba na fb widziałem, że ktoś w N43 wymienił pompę, a błąd dalej występował.

Natomiast, oprócz panewek, trzeba jeszcze sprawdzić jak wyglądają wałki rozrządu i koła vanosa. Myślę, że jeszcze tam może olej uciekać.

 

Co do akcji serwisowej. Przypuszczam, że chodzi o akcję związaną z pompą hamulcową (to jedyna o której słyszałem w ciągu ostatnich miesięcy). Także nie liczyłbym na to, że coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jaki w końcu masz silnik? N47 czy N43? Wg mnie komputer analizuje ciśnienie oleju w sposób dynamiczny i jeśli ciśnienie jest zbyt niskie w stosunku do "mapy" zapisanej w komputerze wywala błąd. Mapa zapewne uwzględnia obroty silnika, jego obciążenie i pare innych parametrów. To oczywiście moja teoria oparta na obserwacji tego silnika. Edytowane przez multilab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli płukanie nie pomoże zdemontował bym miskę i sprawdził czy nie ma osadu w smoku pompy oleju. Podobno drobiny utlenionego czarnego plastiku lubią się tam osadzać i utrudniać dopływ oleju do pompy. W INPIE jest możliwość wykonania testu ciśnienia oleju. U mnie wg tego testu ciśnienie jest dużo wyższe od wskazanego jako oczekiwane podczas normalnej pracy silnika i to w całym zakresie obrotów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to n43 - 143 km.

 

Jakie wymogi spełniła koleazanka ze wymienili silnik z dobrej woli ? Kontaktowała sie z gwarantem, poszła do sadu ? Wymienili jej w Niemczech ? ... Coś mi sie wierzyć nie chce :)

 

Zastanawiam sie co zrobić w tej sytuacji... reasumując,

 

Jest sens wymieniać czujnik skoro nanometr wskazał ze dobrze pokazuje ?

Pompa, panewki, czujnik,

 

zatkane ssaki w misce olejowej ,

wymiana zaworu, - zatkany

zatkanie smoka oleju ,

sprawdzić czy olej nie wycieka - koła vanosa i walki rozrządu,

osad w smoku pompy oleju.

 

Czy jakiś zacny forumowicz mógłby opisać co sprawdzić po kolei ?

 

Póki co plan mam taki:

 

Akcja serwisowa, jeżeli błąd bedzie sie pojawiał nadal, mechanik zrobi płukankę silnika, pojeżdżę i zobaczymy czy błąd bedzie nadal występował, jeśli tak to rozkręcają dół ( i co po kolei sprawdzić, na czym mechanikę powinien sie skupić ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No manometr wskazał ze dobrze pokazuje ciśnienie oleju ,ale to czujnik może być uwalony i pokazywać źle, chyba to jest jasne. Jeśli wymieni na nowy czujnik który będzie dobrze wskazywał i to będzie przyczyna to będzie dobrze, jeśli nie to szukamy gdzieś indziej. Jakim olejem zalewasz silnik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Już raz Ci koledzy napisali, że akcja serwisowa jest związana z układem hamulcowym i nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju. Dostałeś kilka sugestii co robić. Zacznij od diagnostyki KOMPUTEROWEJ układu smarowania silnika. Manometr jest OK, ale komputer silnika uznaje wyłącznie dane z czujników i na ich podstawie reaguje alarmami. To nie jest FIAT 126P.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to castrol edge 5w40.

 

Diagnostyka komputerowa wskazuje spadek ciśnienia przy 3,5 / 4 tys obrotow, spodziewamy sie zatkanego smoga lub zatkane ssaki w misce olejowej moze tez pomoc wymiana czujnika ciśnienia i zaworu. Jeżeli nie to problem jest poważniejszy. W tym tygodniu bedziemy robić. Dam znać co wyszło ( byc moze w przyszłości ktos bedzie miał podobny problem ) oczywiście nikomu nie życzę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada następująco,

 

Po zdjęciu miski olejowej widac zapchany smok oraz "gruz" w misce olejowej. Prawdopodobnie to pasek napinacza rozrządu lub inne "g" ściągamy schemat silnika z BMW bo trzeba rozebrać , mam nadzieje przód silnika, ewentualnie tył aby mozna było podjąć dalsza weryfikacje, myśle ze rozrząd bedzie do wymiany.

 

Poniżej linki do syfu z miski olejowej i smok

 

https://zapodaj.net/8eb12a2e31398.jpg.html

https://zapodaj.net/b199a1e766fe3.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trochę kiepskiej jakości te zdjęcia, ale na moje oko i wcześniejsze doświadczenie te kawałki żółtego plastiku to pozostałości po wkładce w ślizgu łańcucha. Masz szczęście, że nie zapchały totalnie pompy i nie zatarłeś silnika. Na pewno czeka Cię wymiana rozrządu, ale zalecałbym także totalne płukanie całego układu olejowego i potem kolejną wymianę po kilkuset kilometrach, aby pozbyć się tych drobin z układu. Sprawdź czy w rurce pobierającej olej z miski do pompy nie ma czarnego osadu - może to być bardzo twarda "narośl" zwężająca otwór i ograniczająca przepływ oleju. Miałem identyczną sytuację, ale niestety ślizg uległ zmieleniu przez łańcuch i okruchy zapchały pompę - skończyło się uszkodzeniem panewek. Wg mnie zawinił napinacz. Uważam, że w tym silniku szczególnie należy sprawdzać jego jakość i wymieniać profilaktycznie co max 50tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie te pomarańczowo/ złote elementy są to łyżwy łańcucha rozrządu, co moze świadczyć o połamanym/ zmielonym ślizgu łańcucha rozrządu. Mechanior który podjął sie próby naprawy wyjeżdża na wakacje na dwa tygodnie także mam czas na przemyślenia i domniemanie co sie wydarzyło. Aby to zdiagnozować trzeba, przy silniku N43 rozebrać jego przód aby sie dostać do rozrządu, ale to dopiero po jego powrocie z wakacji. Tm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do forumowiczów, czy ktos z Was miał podobny problem oprócz wyżej widocznego kolegi ? Czy ktos sie orientuje jaki jest koszt wymiany rozrządu w N43 plus napinacz, łyżwy i w zasadzie cale te chlerstwo, czy w grę wchodzi rozrząd od producenta czy mozna liczyć na nie najgorszej jakości zamienniki z gwarancja i jaka to jest orientacyjnie różnica w kosztach ? Jeżeli zamienniki to gdzie mozna je dostać np. Na terenie Warszawy. Ewentualnie zamówić w necie, czy ktos z Warszawy lub okolic ma zniżki w serwisie ? Dzieki z góry za info.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryka wkłada rozrząd FEBI/IWIS. Oprócz tego SWAG robi zestawy do N43.

Komplet kupisz w granicy 400-500zł, także cena śmiech na sali. Z wymianą powinieneś się spokojnie w 1000zł zmieścić.

Gorzej jeśli są do wymiany koła zębate od vanosa - tych bez znaczka BMW nie kupisz, co niestety wyraźnie przekłada się na cenę.

 

Tak przy okazji Sergio - do zdjęcia miski trzeba zdjąć/opuścić sanki? Jak to u Ciebie było, dużo roboty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich ponownie,

 

Jesteśmy po dalszych oględzinach, niestety ale tak jak w poprzedniej korespondencji chłopaki słusznie zauważyli do wymiany jest kompletny rozrząd ślizg i napinacz rozrządu zmielony, niestety mechanik poinformował mnie o cenie rozrządu, jego zdaniem koszt to 4 tys. pln. Proszę bardziej doświadczonych o podanie konkretnych linków do zakupu kompletnego rozrządu do 318i silnik n43, będę wdzięczny,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są więc dwie możliwości :

1. wymiana kompletnego rozrządu :

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1516141720170-FE47590-O25465-rozrzad-kpl-+kolo---lancuch.html

koszt części bez robocizny : 4612 pln

2. wymiana zestawu łańcucha rozrządu, bez kół vanosa, uszczelek itd

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3135351331320-FE30335-O25465-rozrzad-kpl- lancuch---elementy.html

 

i modlenie się że łańcuch nie przeskoczy

 

3. wymiana ślizgu i napinacza

około 200 pln

 

dajcie znać co myślicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.