Skocz do zawartości

Nie działa nawiew / dmuchawa. Diagnoza,wymiana.


bolej1

Rekomendowane odpowiedzi

No dobralem sie do tego okazalo sie ze silnik jest przy korodowany i nie ma sily wystartowac rozruszalem go i dziala :) tylko skad tam woda? para wodna? brudny filtr nie pozwala odparowywac? Dam po kropelce oleju na tulejki i skrecam. Na walku nie ma luzow ale widac ze ktos juz sie tam dobieral ulamany zaczep :/

 

http://img72.imageshack.us/img72/9773/foto792e.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img28.imageshack.us/img28/9828/foto791.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy plastikowa rynienka w której jest filtr od dołu przylega dobrze i dokladnie do podszybia. Są tam dwa podłużne otwory, którymi jest zasysane powietrze do wnętrza kabiny i przy niedokladnym złożeniu albo przy odkształconym podszybiu czy rynience może dostawać sie woda w trakcie deszczu

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Mam pytanko, dzisiaj rano nawiew działał, po południu wsiadam i nawiew zero reakcji zarówno normalnie jak i na klimie. Powiedzcie jak zdiagnozować czy to dmuchawa nr1, czy regulator nr2 https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/64_1454/0/48480/L/0/2005/12/0/elem-elektr-urzadz-klimatyzacyjnego. Dodam, że parę miesięcy temu demontowałem i smarowałem dmuchawę bo zaczęła piszczeć. Z tego co czytałem w większości do wymiany jest regulator(jak mniemam jeż) tyle że w większości wypadków obroty falowały, i na najwyższym biegu chodziła prawidłowo, a u mnie zero reakcji, bezpieczniki dobre ,a po podpięciu pod komputer zero błędów.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odkręcić mikrofiltr pod maską, po odkręceniu przez wlot powietrza jest dostęp do łopatek wentylatora rusz go czymś może szczotki się zawiesiły. U mnie tak było tylko, że po dłuższym postoju. Spróbuj może pomoże 15 minut roboty.
  • Lubię to 1
arti200. Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik masz duży zielony 30, z tego co pamiętam trzeci od lewej strony w dolnym rzędzie

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 tygodnie temu to naprawiałem... krótko:

- wyjmij wiatraczek, podepnij 12v i sprawdź - jeżeli działa to oznacza że padł Ci moduł od nawiewu (ja tak miałem)

 

Regulatora nie kupuj na alledrogo - musisz zakupić po Vinie (jeżeli masz climatronika 2 strefowego), chyba że masz podstawowy moduł (potocznie zwany jeżem)

 

Najlepiej wklej zdjęcie jak on wygląda u Ciebie bo najtańszy nowy w ASO kosztuje 40 zł - najdroższy ten co wkleiłeś po prawie 400 zł - taki mam na sprzedaż ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie załatwiłem z rozbitka komplet Denso z 2010r z możliwością zwrotu, po południu założę i dam znać co i jak. Też z ciekawości jak pisałeś podepnę pod 12v i sprawdzę czy padł regulator czy wiatrak.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc założyłem no i rzeczywiście padnięty był regulator. Gdy miałem wszystko rozebrane włączyłem auto i wiatrak się wolno obracał czyli dostawał napięcie, tyle że nie reagował na obroty.Nie bawiłem się w jego wykręcanie tylko podmieniłem wraz z dmuchawą bo starą już wcześniej smarowałem ze względu na piski. Teraz wszystko śmiga.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik masz duży zielony 30, z tego co pamiętam trzeci od lewej strony w dolnym rzędzie

 

Pod maska? Czy w srodku?

 

3 tygodnie temu to naprawiałem... krótko:

- wyjmij wiatraczek, podepnij 12v i sprawdź - jeżeli działa to oznacza że padł Ci moduł od nawiewu (ja tak miałem)

 

Regulatora nie kupuj na alledrogo - musisz zakupić po Vinie (jeżeli masz climatronika 2 strefowego), chyba że masz podstawowy moduł (potocznie zwany jeżem)

 

Najlepiej wklej zdjęcie jak on wygląda u Ciebie bo najtańszy nowy w ASO kosztuje 40 zł - najdroższy ten co wkleiłeś po prawie 400 zł - taki mam na sprzedaż ;)

 

Jakies niespodzianki przy rozbiorce? Zaczepy ktore mozna wylamac itp?

Gdzie jest modul?

 

Pewnie wiekszosc odpowiedzi juz byla ale klepie z telefonu i troche niewygodnie sie szuka. Takze badzcie wyrozumiali :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki masz w schowku przed fotelem pasażera (otwierasz go i zdejmujesz tylną ściankę)

Pod moim podpisem masz link do czyszczenia parownika, ty dojdziesz tylko do demontażu dmuchawy masz tam dokładnie na co zwrócić uwagę. Wyjęcie i założenie nowej dmuchawy tudzież regulatora (jest przykręcony do dmuchawy) to jakieś 15-20 minut z piwkiem

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clip: ściągasz schowek (8 śrub) i widzisz dmuchawę. Obracasz ją odwrotnie w kierunku zegara poprzednio luzując języczek umieszczony z tyłu dmuchawy.

Tyle roboty! Odkręcasz 2 śrubki i zdejmujesz moduł który znajduje się na wiatraku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odkręcić mikrofiltr pod maską, po odkręceniu przez wlot powietrza jest dostęp do łopatek wentylatora rusz go czymś może szczotki się zawiesiły.

 

Bingo :!:

U mnie pomoglo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik masz duży zielony 30, z tego co pamiętam trzeci od lewej strony w dolnym rzędzie

 

Pod maska? Czy w srodku?

 

3 tygodnie temu to naprawiałem... krótko:

- wyjmij wiatraczek, podepnij 12v i sprawdź - jeżeli działa to oznacza że padł Ci moduł od nawiewu (ja tak miałem)

 

Regulatora nie kupuj na alledrogo - musisz zakupić po Vinie (jeżeli masz climatronika 2 strefowego), chyba że masz podstawowy moduł (potocznie zwany jeżem)

 

Najlepiej wklej zdjęcie jak on wygląda u Ciebie bo najtańszy nowy w ASO kosztuje 40 zł - najdroższy ten co wkleiłeś po prawie 400 zł - taki mam na sprzedaż ;)

 

Jakies niespodzianki przy rozbiorce? Zaczepy ktore mozna wylamac itp?

Gdzie jest modul?

 

Pewnie wiekszosc odpowiedzi juz byla ale klepie z telefonu i troche niewygodnie sie szuka. Takze badzcie wyrozumiali :roll:

 

 

w dziale gotowe recepty jest instrukcja

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

witam

 

chciałbym się podłączyć do tematu mianowicie przestała mi chodzić dmuchawa, wszystko pozatym działa tylko powietrze nie leci.

 

Wyciagnełem wentylator podłaczylem na krótko i działa, bezpiecznik tez dobry.

 

I mam do was pytanko jak dokładnie zdjagnozowac czy przyczyna leży pod stronie rekulatora??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za linka napewno się dobiore do tego regulatora.

 

Tylko jeszcze chciałbym sprawdzić jak tam jest z tym napięceim czy dochodzi odpowiednio. Nie wiem jak to powinno byc prawidłowo.

 

Jak sprawdzam napięcie co dochodzi do regulatora to niby cos tam dochodzi i nawet wychodzi ale maksymalnie do 8v a wiatrak nadal nie chodzi.

 

A po podłączeniu pod 12v silnika chodzi jak tralala.

 

 

A wiec w czym może być problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie również problem z nawiewem, działa tylko jeden stopień nadmuchu(najniższy) i występuje lekkie falowanie obrotów dmuchawy.

Myślę, że problem leży po stronie regulatora. Byłem u kilku speców i nikt nie potrafi tego naprawić, co ciekawe nie ma zimnych lutów.

Więc nie pozostaje nic innego jak wymiana na nowy :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie udało uporać z problemem tylko nie wiem w czym do końca leżała przyczyna bo nie dość że przesmarowałem konkretnie wentylator żeby ładnie sie kręcił to jeszcze w regulatorze poprawiłem luty na tych bodajrze cewkach i jak narazie elegancko działa

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.