Skocz do zawartości

[E9x] amortyzatory, sprężyny - jakiej firmy wybrać?


Andreas

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

No i dzieki naszym drogom doszlo do tego ze czas wymienic amortyzatory przednie, padl mi jeden :(

I tu mam do Was pytanie, moze ktos juz wymienial?

Nie chce pakowac tysiaka za szt za oryginalne bo mam obecnie wyjatkowo duzo wydatkow :)

chodziloby mi o takie ktore najblizsze sa oryginalom bo fajnie (do czsau) mi sie na nich jezdzilo

chyba w gre wchodzi tylko sachs lub bilstein

wersje sportowe tych firm odrzucam, skupilbym sie na "podstawowych"

moze ktos poradzi

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

chyba Bilstein siedzi w aucie, jaka seria i model, musisz poszukać, ktoś już pisał o tym

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to Sachs dostarcza do BMW . Obie firmy , które podałeś są OK.

bardzo dobrze pamiętasz :)

 

ja też wymieniałem wszystkie 4 i nie kupowałem w ASO bo szkoda kasy, gdyż u producenta sachs można kupić znacznie taniej :cool2:

wymieniłem je we wrześniu i do dziś spokój, cisza i radość z jazdy :)

jak będziesz wymieniał z przodu to kup ordazu końcówki stabilizatora bo są połączone z amortyzatorem i czasami nie chcą się odkręcić :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też siedzi Sachs. także chyba warto sprawdzić po VIN lub organoleptycznie po amortyzatorze, najważniejsze, żeby dobrać odpowiedni kross.

 

Masz zaw. M czy zwykłe? Bo to ważne w celu dobrania odp. amortyzatora, podaj mi nr VIN, to Ci sprawdzę i wytypuję amorka.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za odpowiedzi

 

eXiDe ja z nie mam zawieszenia sportowego, ale bede wdzieczny jak zerkniesz dla pewnosci, a no i ze za jakis czas do wymiany pojda klocki i moze tarcze zerknij przy okazji czy mam wersje administracyjna, czy tam sluzobowa, czy normalna. nie pamietam jak to sie zwalo :)

jak będziesz wymieniał z przodu to kup ordazu końcówki stabilizatora

 

Hipo a te koncowki stabilizatora to jakiej firmy wrzucic? co polecasz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za odpowiedzi

 

eXiDe ja z nie mam zawieszenia sportowego, ale bede wdzieczny jak zerkniesz dla pewnosci, a no i ze za jakis czas do wymiany pojda klocki i moze tarcze zerknij przy okazji czy mam wersje administracyjna, czy tam sluzobowa, czy normalna. nie pamietam jak to sie zwalo :)

jak będziesz wymieniał z przodu to kup ordazu końcówki stabilizatora

 

Hipo a te koncowki stabilizatora to jakiej firmy wrzucic? co polecasz? :)

 

 

Amorki przód:

 

- prawy: SACHS 311 404

- lewy: SACHS 311 403

 

SACHS amortyzator (gaz) P Super Touring BMW (E90)

 

Klocki przód ATE: 13.0460-7216.2

 

A z tarczami cholera wie.. bo są dwie opcje, albo faktycznie tarcze do auta służbowego albo nie. A ja tego nie potrafię ustalić. Musisz ściągnąć koło i zmierzyć średnicę najepiej i najpewniej będzie. Pierwsza opcja 300X24, a druga opcja 330x24.

 

 

Hipo jeśli mówisz o tych łącznikach:

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/j/198.png

 

Występują jako całość a same łączniki są tanie. Producenci godni polecenia: Febi, MOOG, Delphi, HansPries, Ocap, wszystko będzie chulać :)

 

 

Andreas z tymi numerami udaj się chociażby do InterCars, klocki oczywiście wziąłem przykładowe ATE, ale po tych numerach skrosują Ci na innych producentów.

 

Bazuję na InterCars

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie mówię o tych łącznikach nr 5 na zdjęciu - nakrętka się zapieka i kręci razem ze sworzniem :(

ja montowałem TRW, ale co byś nie kupił to będzie oki

np, SWAG, RUVILLE, FEBI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za łączniki stabilizatora ori dałem 86 zł sztuka z nakrętkami a febi był po 130 zł. Paranoja jakaś. Amory są sachsa wkładane w fabryce więc śmiało takie kupuj.

 

 

Nie wiem kolego gdzie Ty części kupujesz.. ale ostro chcieli Cię orżnąć za tego Febiego.. w Inter Carsie dla Kowalskiego z ulicy Febi kosztuje w detalu 69,88 zł brutto... także jakie 130zł??? :duh: :D

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amory są sachsa wkładane w fabryce więc śmiało takie kupuj.

takie wpakuje :)

Klocki przód ATE: 13.0460-7216.2

powaznie takie sa wkladane, ja myslalem zawsze ze innej firmy, ze jurida bodajze

A z tarczami cholera wie.. bo są dwie opcje, albo faktycznie tarcze do auta służbowego albo nie. A ja tego nie potrafię ustalić. Musisz ściągnąć koło i zmierzyć średnicę najepiej i najpewniej będzie. Pierwsza opcja 300X24, a druga opcja 330x24.

w aso niby powiedzieli ze mam zwykle

 

a np odboje i inne takie czesci tez wymienic czy raczej nie jest to konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Niestety jeden z amortyzatorów z przodu popuścił i cieknie, na teście sprawności wychodzi tylko troche gorzej niż drugi sprawny bo wynik 72 % w stosunku do 78 % ale mysle, że wkrótce bedzie trzeba go wymienić.

 

Wiem, że fabrycznie były montowane Sachsy i Bilsteiny, w moim sklepie gdzie często kupuję częsci mówią, że jakość jest podobna. Słyszałem wiele dobrego o Bilsteinach i zdecydowałem sie właśnie na te.

 

Dostępne są B4, B4 do sportowego zawieszenia i B6. Spójrzcie na link poniżej

 

http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&34=0,11,121&36=854&35=0&32=18761&14=4&10=0088199105361127018004&12=130

 

Z racji tego, ze bardziej wole komfortową jazde niż extremalnie sportowe doznania na dziurawych, wyboistych i nierównych polskich drogach od razu skreslam model B6 bo domyślam się, ze bedzie za twardy jak dla mnie.

 

Jednak jak wynika z katalogu ponizej:

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E91/Touring/Europe/320d-M47N2/LHD/N/2005/december/browse/front_axle/front_spring_strut_carrier_wheel_bearing/

 

wynika, że sa trzy rodzaje zawieszenia w E90/E91. Jest zwykłe zawieszenie i domyślam sie, że tam bedzie pasowal B4, jest zawieszenie ze sportowym ustawieniem Sports suspension settings (S226A) i tutaj bedzie pasował B4 for vehicles with sports suspension i jest jeszcze zawieszenie sportowe M Sports suspension (S704A) ale tu numery BMW i Bilsteina sie nie pokrywaja dla modelu B4 więc domyślam się, ze mogą tu być B6.

 

U siebie mam najprawdopodobniej zwykłe zawieszenie więc zastanawiam się nad B4 lub B4 sports suspension.

 

I teraz pytanie czy te B4 sports suspension można zamontować do auta ze zwukłym zawieszeniem? Czy bedzie bardzo wyczuwalna różnica twardości? Cena zwyklego B4 to 260 PLN a sportowego B4 285 wiec różnica w cenie nieduza. Co myslicie?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja u siebie założyłem B4 tydzień temu , sprzedawca powiedział że sport nie będzie pasować bo ponoć jakieś mocowanie jest inne czy coś tam

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem ostatnio nad tym samym dylematem z tylnymi amorami ale w końcu doszedłem do wniosku że tylko firmowe gwarantują dokładnie takie parametry jakie mają być,

W końcu to jak pięknie się bunia prowadzi w dużej mierze zależy od amorów.

Nie ma żadnej gwarancji że to co producenci wypuszczają na rynek ma w 100% identyczne parametry jak to co dostarczają do bmw. Może być tak że serie dla bmw mogą mieć zmienione parametry gazu bądź użyte inne materiały.

Biorąc pod uwagę że amortyzatora nie zmienia się codziennie to wydaje mi się że warto te kilkaset złotych dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady z tymi parametrami gazu. Według katalogu bilsteina B4 odpowiadają zwyklemu podstawowemu, który jest montowany w BMW. A jesli chodzi o pierwszy montaż to albo był to Sachs albo Bilstein, tu duzej filozofii nie ma.

 

Natomiast jesli chodzi o dołożenie paru stówek to Bilstain B4 kosztuje 260 PLN a amorek z ASO 860 PLN więc 1200 PLN psu pod ogon

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według katalogu bilsteina B4 odpowiadają zwyklemu podstawowemu, który jest montowany w BMW.

 

Właśnie o tym piszę, czy tylko "odpowiadają" czyli dają się zainstalować, czy też "są identyczne" czyli mają dokładnie takie same parametry.

Ja tego nie wiem, natomiast stojąc przed wyborem naczytałem się po różnych forach o problemach z zamiennikami i stwierdziłem że wolę założyć ori niż wymieniać dwa razy.

Ale to tylko moje, zboczone, podejście do auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj, zamiennikow na rynku jak psów, są renomowane firmy, które dostarczają elementy na pierwszy montaż i wychodze z założenia, że w 99% nie różnia się jakością od tego co można dostac w ASO. Bilstein i Sachs to jedna z najlepszych firm robiących amorki do seryjnych aut. Są tez zamienniki firmy X czy Y, ktore da sie wsadzić do auta ale co to jest, jak to sie będzie sprawowało - nie wiadomo. Dlatego jestem zwolennikiem, ze jak najbardziej zamienniki tak ale tylko te najlepsze a najlepiej te co idą na pierwszy montaż. Nie wiem jak dla Ciebie ale kwota 1200 PLN żeby uśpić swoje fanaberie jest jak dla mnie zbyt wysoka.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B4 sports suspension można raczej zamontować, ale wydaję mi się że razem z inną - niższą sprężyną.

Ja mam u siebie: 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS i jest duuużo niżej niż standard zawieszenie, więc myślę że sam amortyzator bez zmiany sprężyny nie będzie pasował.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Ja jestem zadowolony ze zmiany, na tamtych zrobiłem autko zrobiło 76tys km i mimo ze nadal są na stacji diag sprawne w 71% to miałem okazje dobrze kupić ori bilsteiny wiec kuiłem i założyłem, jak dla mnie to są delikatnie bardziej miękkie za to auto sie lepiej trzyma drogi i mniej pochyla - w sumie nie wiem jak to możliwe ale tak jest ;) No i jakby troszkę ciszej wybierał nierówności.

 

A dl aludzi chcących bez sensu wydawać pieniądze na identyczne amorki tylko z LOGO BMW to sugeruję się doedukować bo w wersjach LCI właśnie amorki zmieniono z Sachsa na Bilsteina.

 

 

Edit . Przy okazji mam komplet swoich starych amorków ( po 76tys km ) do sprzedania z LOGO BMW i w ogóle wszystko pieknie i ładnie ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.