Skocz do zawartości

[E9x] amortyzatory, sprężyny - jakiej firmy wybrać?


Andreas

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz zobaczyłem ze na sprężynie z przodu jest naklejka D7, jak dobrze kojarzę czy to nie jest sprężyna od m- pakietu?


D7 to przednia spręzyna do mtech z automatyczną skrzynią


na zawiasie zwykłym były wkładane na 1 montaż sprężyny d7 przód d5 tyl? Jeśli napisałeś ze do mtech to pewnie ktoś zmienił ale zostawił amory ori. Czy prawda ze jak ma się dach panoramiczny to drążek stabilizatora jest grubszy taki jak w zawieszeniu M pakiet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Teraz zobaczyłem ze na sprężynie z przodu jest naklejka D7, jak dobrze kojarzę czy to nie jest sprężyna od m- pakietu?

 

D7 to przednia spręzyna do mtech z automatyczną skrzynią



na zawiasie zwykłym były wkładane na 1 montaż sprężyny d7 przód d5 tyl? Jeśli napisałeś ze do mtech to pewnie ktoś zmienił ale zostawił amory ori. Czy prawda ze jak ma się dach panoramiczny to drążek stabilizatora jest grubszy taki jak w zawieszeniu M pakiet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest jedna opcja AMORTYZATORY PRZÓD KONI STR.T https://allegro.pl/oferta/bmw-e90-e91-e92-e93-amortyzatory-przod-koni-str-t-9976601834?utm_medium=app_share&utm_source=facebook


Podobno jest porównywalny z zawieszeniem M tech


Dobierać cześć pod który numer ? Pod s704a czy S226a??


B17-C313-D-AE53-415-B-B8-F1-0-B52062-BEDAC.jpg

 


Mialem str.t w e46 z m-pakietem. Koni zapewniają o wiele większy komfort jazdy (są trochę miększe) i są cichsze (nie ma tego "syk, syk, syk" na nierównościach). Oczywiście jest jeszcze wersja sport gdzie można sobie regulować twardość (takie dawno temu mialem w Daewoo i były świetne).

Porównując e90 w m-pakiecie z e46 to odnoszę wrażenie, ze ten samochód jest zrobiony z betonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Więc pozostaje Ci dokupić tylko amory sachs za ok 1100 lub za ponad dwa razy tyle B8

Kupiłem sachsa amory numer 311405/311406 i sprężyny numer 993257/994486, tył siadł ale przód poszedł do góry, wyglada tragicznie, dopiero teraz zobaczyłem ze numery amorów 311405/406 szły od 2007.03 a do 2007.02 są 311407/408 moje e91 jest z 2007.01 wiec wtopa. Sprężyny są dobrze dobrane, nie wiem czemu auto tak wysoko stoi wina złych amorów czy sprężyn ? Ktoś wie czym te amory się od siebie różnią ?


056-DE6-EC-3-A40-4909-BB77-DD6-D0217-C50-A.png

86-DCDA16-8839-4-A79-B19-F-7348-FD84-F7-C9.jpg

ACEA087-E-8424-4-E68-8583-DFDE27-DF37-B4.jpg

Edytowane przez dealer25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pozostaje Ci dokupić tylko amory sachs za ok 1100 lub za ponad dwa razy tyle B8

Kupiłem sachsa amory numer 311405/311406 i sprężyny numer 993257/994486, tył siadł ale przód poszedł do góry, wyglada tragicznie, dopiero teraz zobaczyłem ze numery amorów 311405/406 szły od 2007.03 a do 2007.02 są 311407/408 moje e91 jest z 2007.01 wiec wtopa. Sprężyny są dobrze dobrane, nie wiem czemu auto tak wysoko stoi wina złych amorów czy sprężyn ? Ktoś wie czym te amory się od siebie różnią ?


056-DE6-EC-3-A40-4909-BB77-DD6-D0217-C50-A.png

86-DCDA16-8839-4-A79-B19-F-7348-FD84-F7-C9.jpg

ACEA087-E-8424-4-E68-8583-DFDE27-DF37-B4.jpg

 

Amory nie beda znacznie wplywaly na wysokosc zawieszenia. Jesli wstawisz nieobnizony amor do sprężyny mtecha, amor po prostu nie bedzie w pelni otwarty. Sprawdzilbym jeszcze raz sprezyny po vinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pozostaje Ci dokupić tylko amory sachs za ok 1100 lub za ponad dwa razy tyle B8

Kupiłem sachsa amory numer 311405/311406 i sprężyny numer 993257/994486, tył siadł ale przód poszedł do góry, wyglada tragicznie, dopiero teraz zobaczyłem ze numery amorów 311405/406 szły od 2007.03 a do 2007.02 są 311407/408 moje e91 jest z 2007.01 wiec wtopa. Sprężyny są dobrze dobrane, nie wiem czemu auto tak wysoko stoi wina złych amorów czy sprężyn ? Ktoś wie czym te amory się od siebie różnią ?


056-DE6-EC-3-A40-4909-BB77-DD6-D0217-C50-A.png

86-DCDA16-8839-4-A79-B19-F-7348-FD84-F7-C9.jpg

ACEA087-E-8424-4-E68-8583-DFDE27-DF37-B4.jpg

 

Amory nie beda znacznie wplywaly na wysokosc zawieszenia. Jesli wstawisz nieobnizony amor do sprężyny mtecha, amor po prostu nie bedzie w pelni otwarty. Sprawdzilbym jeszcze raz sprezyny po vinie.

 

Po vin jest tylko jeden numer sachs 993257 dedykowane do automata i m tech wiec innej opcji nie ma do prZedlifta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Kto montował amory? Sprężyna musi dobrze siedzieć w gnieździe (podkładka dolna gumowa) i dobrze na amortyzatorze. Niby nie da się tego źle złożyć, ale widziałem na autach źle zamontowane sprężyny.

Druga kwestia jeśli są dobrze zamontowane to samochód niech pojeździ trochę i zobacz po pewnym czasie na równym asfalcie. Tu na zdjęciu stoisz może krzywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki jeep w przodu to nie jest nawet na seryjnym zawiasie ....coś jest nie tak ewidentnie . Sprężyna D7 jest do automatu 335i mtech, bo automat jest o 50kg cięzszy niz z manualem i ta waga jest na przodzie auta , wiec spręzyna sztywniejsza , ale jak masz automat , to powienien docisnąć tak jak trzeba. Więc dziwnie to wygląda, bo na stronie sachsa , patrząc po aucie 335i i zawieszeniu mtech to masz dobre spreżyny , amory przednie też są po numerach do zawieszenia sportowego .Tylne u Sachsa od jakiegoś czasu mają ten sam numer i do mtech i do zwykłego zawiasu . No i trzeba postawić do zdjęcia samochód na równym asfalcie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki jeep w przodu to nie jest nawet na seryjnym zawiasie ....coś jest nie tak ewidentnie . Sprężyna D7 jest do automatu 335i mtech, bo automat jest o 50kg cięzszy niz z manualem i ta waga jest na przodzie auta , wiec spręzyna sztywniejsza , ale jak masz automat , to powienien docisnąć tak jak trzeba. Więc dziwnie to wygląda, bo na stronie sachsa , patrząc po aucie 335i i zawieszeniu mtech to masz dobre spreżyny , amory przednie też są po numerach do zawieszenia sportowego .Tylne u Sachsa od jakiegoś czasu mają ten sam numer i do mtech i do zwykłego zawiasu . No i trzeba postawić do zdjęcia samochód na równym asfalcie .


Amory i sprężyny montował mechanik, mi się cały czas wydaje ze problem może być amor bo w 2007r były 2 numery do zawieszenia M tech -2007.02 był numer sachsa 311407 i 311408 a od 2007.03 był już 311405 i 311406 i takie kupiłem :/ a auto mam z 2007.01 :/ qurxze one na zdjęciu wyglądają na takie same, napisałem maila do Sachs czy od tego może być problem, spróbuje może jutro aby mechanik wsadził moje stare sprężyny D7 na przód, ehhhh dziwna sprawa, poniżej foto na asfalcie


A98-AFE12-76-E9-4698-8-C95-18-F111-FAEE1-E.jpg

86-D0588-A-CA2-E-4841-83-DB-BE65-DC0-AED83.jpg

A4-D445-D7-F468-429-C-8-ACF-6-E43-BA4-A60-B0.jpg

DFBBF4-CD-6-FB4-4-E27-AC9-E-3-D64385925-A4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz to już wygląda lepiej , bardziej zbliżone do tego jak m tech wygląda fabrycznie. No i jeszcze siądzie te 5mm .

 

Dla mnie to koza jest i napewno nie powinno tak wyglada na M tech, poniżej foto przed wymiana

Był amor fabryczny do zawieszenia standardowego i sprężyna D7 i wyglądało sto razy lepiej

696-F270-E-5844-4098-AE64-63-DF5-B391130.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Byłem ostatnio na geometrii moim e92 lci i nie wyszła za dobrze.

Pomierzyłem auto i okazuje się że lewa strona z tyłu siedzi delikatnie niżej. Obstawiam sprężynę na początek/chyba że macie jakieś inne opcje do sprawdzenia.


Auto stoi na zawieszeniu m pakietowym jednak nie mogę nigdzie znalesc numerów sprężyny. Bmwstore etc nic nie wyświetla. Posiada ktoś może jakieś numery jakie powinny mieć tylne sprężyny mpakietowe? I ogólnie co polecacie tam wsadzić? Sachs robi te tylne sprężyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup pro kit. bedzie praktycznie to samo.

 


Nie do końca będzie praktycznie to samo , bo pro kit finalnie na -40 przód od serii mi usiadł przód , a tyl -30 , a mtech to -15mm przód i tył , nawet jak

m-tech klapnie 1cm łącznie amor i sprężyna , to nadal jest to różnica widoczna. Jednak głównie na przodzie będzie widoczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czeka mnie wymiana pełnej zawiechy w e90 330d 2006 VC93002

Mam seryjne lecz chcę stanowczo chcę włożyć pełne zawieszenie m-tech

Co oprócz sprężyn , amortyzatorów, stabilizatora, gum stabilizatora trzeba dokładnie jeszcze wymienić?

Jakby jeszcze ktoś podał mi numery OE to by była bajka :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz to już wygląda lepiej , bardziej zbliżone do tego jak m tech wygląda fabrycznie. No i jeszcze siądzie te 5mm .

 

Dla mnie to koza jest i napewno nie powinno tak wyglada na M tech, poniżej foto przed wymiana

Był amor fabryczny do zawieszenia standardowego i sprężyna D7 i wyglądało sto razy lepiej

696-F270-E-5844-4098-AE64-63-DF5-B391130.jpg



Dostałem informacje oficjalna od Sachs także jak ktoś chce kupić amory Sachs pod m technik od 2007.03-2012 zapraszam

Cytuje

„ Witam,


Pojazdy z M Tecnik do 02/2007 powinny mieć według katalogu amortyzatory 311 407/311 408, amortyzatory 311 405/311 4056szly w M –Technik od roku produkcji 03/2007. Według rocznika ma Pan źle dobrane amortyzatory, Różnica jest ponad 4 cm w skoku.


Pozdrowienia”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem odpowiedni amortyzator czyli numer 311407 311408 i dalej jest koza, cos jest nie tak ze sprężynami Sachsa do m pakiet, bo jak porównywałem do starych z zawieszeni standardowego są takie same, wiec tylko kasa stracona i trzeba zamawiać pro kity żeby auto poszło w dół


DC3-A5-B17-B32-A-45-E5-95-B8-95-DA4-F5-C4-EDC.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie miałem przejścia z amortyzatorami a konkretnie że sprężynami.

Rok temu zmieniałem amory przód na sachs ale bez sprężyn same amory. Nie minol rok i strzeliła sprężyna z prawej strony w dwóch miejscach

Najlepsze jest to że to było w De i zapłaciłem za samo zdiecie i założenie nowych z robotą 400 e. Jak to wygląda w Pl? Na ebay 80e 2 sprężyny z tego co widziałem

Dodam że auto ma najechane 200k a dokładnie 201tys km bmw e90 320i 2009 n43

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Założyłem odpowiedni amortyzator czyli numer 311407 311408 i dalej jest koza, cos jest nie tak ze sprężynami Sachsa do m pakiet, bo jak porównywałem do starych z zawieszeni standardowego są takie same, wiec tylko kasa stracona i trzeba zamawiać pro kity żeby auto poszło w dół


DC3-A5-B17-B32-A-45-E5-95-B8-95-DA4-F5-C4-EDC.jpg

 

Na amor sachs m tech mogę założyć sportline czy tylko prokit? Czy auto zejdzie niżej bo ja widać na zdjęciu jest jakaś masakra, a są włożone springi nowe Sachs pod m pakiet plus nowe amory


E30-D7593-E087-4-E8-C-9-F45-52-EE079-B083-A.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ,, masakra " to nic nienormalnego, tak właśnie wygląda mtech . Zobacz sobie jakie szpary maja nowe beemki z mtech, nawet nowe m3/ m4 . Bo musi byc skok zachowany , zeby na nierownosciach się trzymał i komfort miał jakis jeszcze. U ciebie siądzie trochę jeszcze , swieżutkie amory i spręzyny i dlatego tak . Do tych amorów nie powinno sie zakładać nic innego jak takie sprężyny -15 mm, bo do tego mają skok przewidziany , ale od biedy dadzą radę na pro kit jesli juz w ogóle . O sportline zapomnij , raz , ze to nie do takich amorów , dwa , ze robi to juz kłopot na duzej liczbie krawęzników , progów zwalniających , szczególnie jak bedziesz jechał w 2 -3 osoby . Ja na pro kit plus B8 w 3 osoby przycieram już na niektórych. Tyle , że ten prokit obniża niestety ( dla wyglądu może i stety ) o więcej niż 30 przód . Mi zjechał po 40 tys km o 40mm przód , no ale to juz amor tez pewnie stracił trochę cisnienia pierwotnego. Na twoim miejscu poczekałbym trochę , aż klapnie nieco ten mtech. No chyba , ze nie mozesz na to patrzeć , to prokit ładuj sobie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ,, masakra " to nic nienormalnego, tak właśnie wygląda mtech . Zobacz sobie jakie szpary maja nowe beemki z mtech, nawet nowe m3/ m4 . Bo musi byc skok zachowany , zeby na nierownosciach się trzymał i komfort miał jakis jeszcze. U ciebie siądzie trochę jeszcze , swieżutkie amory i spręzyny i dlatego tak . Do tych amorów nie powinno sie zakładać nic innego jak takie sprężyny -15 mm, bo do tego mają skok przewidziany , ale od biedy dadzą radę na pro kit jesli juz w ogóle . O sportline zapomnij , raz , ze to nie do takich amorów , dwa , ze robi to juz kłopot na duzej liczbie krawęzników , progów zwalniających , szczególnie jak bedziesz jechał w 2 -3 osoby . Ja na pro kit plus B8 w 3 osoby przycieram już na niektórych. Tyle , że ten prokit obniża niestety ( dla wyglądu może i stety ) o więcej niż 30 przód . Mi zjechał po 40 tys km o 40mm przód , no ale to juz amor tez pewnie stracił trochę cisnienia pierwotnego. Na twoim miejscu poczekałbym trochę , aż klapnie nieco ten mtech. No chyba , ze nie mozesz na to patrzeć , to prokit ładuj sobie .

 

Narazie tylko zrobiłem 500km zobaczę po 2-3 tyś km, poczekam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ,, masakra " to nic nienormalnego, tak właśnie wygląda mtech . Zobacz sobie jakie szpary maja nowe beemki z mtech, nawet nowe m3/ m4 . Bo musi byc skok zachowany , zeby na nierownosciach się trzymał i komfort miał jakis jeszcze. U ciebie siądzie trochę jeszcze , swieżutkie amory i spręzyny i dlatego tak . Do tych amorów nie powinno sie zakładać nic innego jak takie sprężyny -15 mm, bo do tego mają skok przewidziany , ale od biedy dadzą radę na pro kit jesli juz w ogóle . O sportline zapomnij , raz , ze to nie do takich amorów , dwa , ze robi to juz kłopot na duzej liczbie krawęzników , progów zwalniających , szczególnie jak bedziesz jechał w 2 -3 osoby . Ja na pro kit plus B8 w 3 osoby przycieram już na niektórych. Tyle , że ten prokit obniża niestety ( dla wyglądu może i stety ) o więcej niż 30 przód . Mi zjechał po 40 tys km o 40mm przód , no ale to juz amor tez pewnie stracił trochę cisnienia pierwotnego. Na twoim miejscu poczekałbym trochę , aż klapnie nieco ten mtech. No chyba , ze nie mozesz na to patrzeć , to prokit ładuj sobie .

 

Narazie tylko zrobiłem 500km zobaczę po 2-3 tyś km, poczekam

 


Nic to nie da , jest koza i to straszna . M-tech tak wysoko nie stoi , nawet standardowe tak nie wyglada .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.