Skocz do zawartości

E9x rozmiar opon i felg - pomoc w wyborze.


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam pytanko. Na moją e90 polift chce zakupic styling 442 m pakiet i opony na nich są:

przód 225/40/19 felga 8j et36

tył 255/35/19 felga 8,5j et47


wg specyfikacji producenta BMW profil powinien być przód 35 a tył 30, tutaj mamy delikatnie inaczej, czy będzie ok? pomijając fakt że na tył na pewno musiałbym założyć dystanse.


Pozdrawiam

 

Zgodnie z wcześniejszym postem felgi w tym rozmiarze zostały kupione razem z oponami. Dla informacji w przyszłości zmagających się z podobnym problemem- weszły bez problemu, bez dystansy nawet. Nad wypchnięciem tyłu jeszcze się zastanowię czy jest sens (ale tu max 20mm gdyż po wymierzeniu odległości między blachą nadkola a felgą/oponą jest 30mm)

Zaskoczył mnie trochę przód, gdyż jest blisko zawieszenia, aczkolwiek szerokość opony i felgi jest to samo co było, et różni się o 2mm, aczkolwiek na wysokość poszło dość do góry, dlatego opona jest bliżej sprężyn, aczkolwiek myślę, że i tak nie będzie nic kolidowało na dziurach.

Z czasem poinformuje jak to wyszło, obserwując opony czy nic tam się nie przeciera na niej, oraz o ew. wzroście w spalaniu, myślę że tu również znacząco nie będzie wzrostu :)


Jak opony się wysłużą to kupie z profilem o 5% mniejszym jak zaleca producent (225/35/19 na przód i 255/30/19 na tył) wtedy zawsze troszkę dalej będzie opona od sprężyny :wink:


edit: feel_x- jasne, dzięki za spostrzeżenie, poprawione :)

Edytowane przez pimer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jak juz cos to 5% mniejszym a nie 5mm. Wysokosc opony to jest wartość procentowa jej szerokosci.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że w tym czasie kiedy zmienialem koła zepsuł mi sie zawór EGR ( bez zadnych kontrolek na zegarach , tylko gasł czasem na swiatłach )

Przeczytałem to i aż się zaśmiałem, bo wyobraź sobie, że zmieniłem buty w bmce i mam ten sam objaw, klilka dni temu sprawdzałem błędy na kablu i pojawił się nieciągły od egr, a ostatnio zgasł mi przy ruszaniu, myślałem, że zbieg okoliczności, a tu takie info. Chyba będę musiał się temu przyjrzeć w moim n47 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że w tym czasie kiedy zmienialem koła zepsuł mi sie zawór EGR ( bez zadnych kontrolek na zegarach , tylko gasł czasem na swiatłach )

Przeczytałem to i aż się zaśmiałem, bo wyobraź sobie, że zmieniłem buty w bmce i mam ten sam objaw, klilka dni temu sprawdzałem błędy na kablu i pojawił się nieciągły od egr, a ostatnio zgasł mi przy ruszaniu, myślałem, że zbieg okoliczności, a tu takie info. Chyba będę musiał się temu przyjrzeć w moim n47 :(

 

No mi takie własnie gaśnięcie na postoju tylko robił i w benzynowym silniku taki wzrost spalania dawał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć


Przejrzałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania, więc zakładam nowy temat. Jeśli te kwestie były gdzieś poruszane będę wdzięczny za linki i naprowadzenie na odpowiedni temat :)


Jako stosunkowo świeży użytkownik E90 stanąłem przed wyborem nowych opon letnich.

Obecnie mam run flaty Gowind SuperSport Chaser SSG5 225/45 91W na felgach 17". Przez dzbanowatość poprzedniego właściciela są wyząbkowane, nieźle hałasują i chcę je zmienić żeby nie nadwyrężać łożysk.



Poszperałem trochę i wiem, że w używki raczej bawić się nie chcę, celuję w nowe z klasy średniej.


Mam kilka nierozwianych dotąd wątpliwości:

1. Czy brać run flaty czy można odpuścić i wziąć tylko wzmacniane? Jak bardzo jest tutaj odczuwalny komfort jazdy? Czy takiej zmiany w przypadku jakieś szkody nie przyczepi się ubezpieczalnia, jako opony inne niż zalecane przez producenta?

2. Jakie firmy / modele są obecnie godne polecenia? Naczytałem się sporo złych opinii o Bridgestonach i Dunlopach (tych produkowanych w Polsce głównie), częściowo nawet tutaj na forum. Znalazłem np. Hankook Ventus S1 Evo3 K127 (nie run flat) czy Ventus S1 Evo2 K117B (Run flat); Firestone Roadhawk. Czy to są modele nad którymi warto się pochylić? Na czym jeździcie?

3. Większość znalezionych przeze mnie sensownych ofert w specyfikacji podaje opory toczenia klasy C i niższe. Czy będzie to wystarczające dla komfortu jazdy czy lepiej szukać lepszej klasy?



Cały mój wywód sprowadza się do pytanie: jakie opony na 17" polecacie przy jeździe mieszanej z dotychczasową średnią prędkością pokazywaną przez komputer 60km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzbanowatość poprzedniego właściciela to przede wszystkim przejawiła się zakupem tego wytworu oponopodobnego.


Generalnie wg mnie nie ma co brać opon run flat oczywiście mając w pamięci że trzeba będzie zapłacić za serwis na drodze. Jeżdżąc po słabych drogach lub w trasy zagraniczne niestety runflat lub zapas w bagażniku. Warto natomiast dopłacić za opony wzmocnione XL.


Ze średniej półki to Hankook Ventus są spoko, Falken też. Oczko wyżej warte uwagi są wg mnie Dunlop Sport Maxx RT2 i mają homologację BMW na wypadek jakbyś się rzeczywiście bał że w razie czego ktoś zwróci na to uwagę.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kupiłem e93 i chcę dokupić felgi 18", moje pytanie jest o odsadzenie, czy et47 na przód i et50 na tył spasują mi do auta, oryginalnie jest et35 na przód i et37 na tył, bardzo prosze o podpowiedź



Wejść wejdą, aczkolwiek będą bliżej zawieszenia, ale nie powinno trzeć. Sam założyłem na e90 na tył felgę z et 47 a oryginalne jest 34. Nic nie tarło i był zapas miejsca, aczkolwiek wczoraj dorzuciłem dystanse żeby ładniej wyglądało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam prosze o pomoc bo nie moge znalesc jednoznacznej odpowiedzi.... e90 335xi w tabelce jest tylko 225/45/17 a to lipa straszna... mam alusy 18 czy mogę zalozyc inne opony. Te same na każdej osi, ale z inna średnica niz ta fabryczna. Dokładnie to mam opony 245/40/18 daje to 2.8 % wieksza średnicę niz fabryczny setup. Czy to może spowodowac uszkodzenie napedu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te felgi nie wejdą do twojego pojazdu.

A poza tym seria ma przód 225/35 i tył 255/30.

 

czemu mówisz ze nie wejdą?


Te felgi to Jr'y

obecnie mam oryginalne BMW styling 640m

przód 8,5j 27et 18" i 10mm dystans a na tyle 9j 29et 18" i 12mm dystans


dodam że mam zawieszenie gwintowane i tylne nadkola rolowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mów na przyszłość, że bawisz się w tuning i negatywy jak w hondzie civic. Do normalnego auta nie wejdą. Koniec kropka.

 

Wybacz, nie sprecyzowałem się :roll:


żaden negatyw :duh: tuning jak w hondzie civic? :duh:


jedynie chodzi o dobry wygląd :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przód wyjedzie 2,3 cm muszę to zobaczyć :D Seria ma 225/35.

8,5 chcesz na front - to kapeć minimum 235 tam musisz włożyć. Najlepiej 245. Będzie tarło aż miło.


255/30 ma seria na tył.

Tył 2,5 cm wyjdzie. 9,5 cala to kapeć wypada włożyć 265/275.

I teraz tak, wkładając 235/35 zamiast 225/35 opona będzie wyższa - zwiększysz średnicę koła, żeby nie tarło w takim wypadku, to wartości ET muszą być maksymalnie z małą odchyłką co do serii - naprawdę trzeba wiedzieć ile nadkole przyjmie.

Nie mówiąc o 245/35 i tył 275/30.

No nie wejdzie ten zestaw i koniec.

A sorry, wejdzie na kapciu 165 przód i tył 195. :mad2:

Do tych felg siadłoby 235/35 265/30 przy wartościach ET przód np. 35, a tył 25-30. I to by fajnie wyglądało, bo luka w nadkolu będzie mniejsza a i obniżyć można eibachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.