Skocz do zawartości

E9x rozmiar opon i felg - pomoc w wyborze.


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie, to jak to jest z tym naciągiem, jedni mówią beee, drudzy mówią, śmiało nakładaj.

Interesują mnie JR11 i one są w rozmiarze 8,5 i 9,5 cala. No to celuje w opony 225/40/18 i 255/35/18.

Widziałem dużo takich zestawów, więc pytam jakie są przeciwskazania, coś podczas jazdy przeszkadza, jest gorzej?

Polecicie jakieś opony, które są szersze? Ludzie polecają Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 z racji rantu zabezpieczającego, ale i tak felga JR11 będzie wystawać bo ma dość spory rant, który jest pierwszy przed oponą.

Czekam na odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie mówię o 18 calowych JR11. 265 to już za duży walec, uważam, że na moje 177koni w dieslu świat i polska te 255 szerokości. Ktoś pisał wcześniej, że niektóre opony 225 na 8,5 cala będą miały naciąg, niektóre znikomy, ale nie pisał nikt o modelach opon, a w necie słabo z tym, na stronce co podawali też za bardzo nie ma tego zestawienia na danym modelu felgi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, chce kupić na lato JR11 I mam do wyboru rozmiary 7,5 8,5 9,5 cala. Więc wybór jest prosty.

8,5 na 225/40/18

9,5 na 255/35/18.

Muszę jeszcze tylko sprawdzić jakie et, ale chyba 35 przód i tym dam, najwyżej dystans pójdzie. Nie powinno obcierać? Czy nie bawić się w dystanse? Jakie polecacie ET przy takim zestawieniu? E91 lci 2011r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się zorientowałem to JR11 przy 18 są takie możliwości:

8,5 Et 30 lub 35

9,5 ET 30 lub 22

Co wybrać? Obecnie nie mam możliwości sprawdzić na czym jeżdżę, aby wrzucić w kalkulatory i sprawdzić.

Otwór centrujący dla mojego bmw to 72,6, pytanie lepiej kupić 74,1 i dać pierścień, czy kupić dokładny, bo jest 100 zł różnicy na feldze :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Próbować przeżyć zime. Piszesz jakbys mieszkal w Alpach gdzies i sniegu bylo poltora metra. Miedzy 225 a 245 sa raptem 2 cm różnicy w szerokosci opony. Jezdze na 18 zimowych falkenach i daja sobie spokojnie rade nawet w sniegu.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.Potrzebuję porady.

Mam 19" 313 o szerokości 8j i 9j a na nich runflaty 225/35 i 255/30 na których jezdzi sie jak w karocy...

Na przyszly sezon chce założyc semi-slicki tylko nie wiem czy wymiary: 235/35 i 265/35 na tyl, maja sens??

Obecnie mam prawie 700Nm a na wiosne celuje w około 400hp stad moja decyzja o semi-slickach.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.Potrzebuję porady.

czy wymiary: 235/35 i 265/35 na tyl, maja sens??

 

Nie mają!!!


Zakładając że zalecenia producenta to:

przód 225/35/R19 = 640,1mm średnica koła, tył 255/30/R19 = 635,6mm średnica koła. Co daje nam różnice miedzy osiami Przód<=>Tył 4,5 mm (0,7 %).


Ty wybrałeś sobie coś takiego:

przód 235/35/R19 = 647.10mm średnica koła, tył 265/35/R19 = 668.10 mm średnica koła. Co daje nam różnice miedzy osiami Przód<=>Tył 21mm (3,14 %) :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli chcesz jeździć na semi-slickach to budujesz auto na tor i na tym forum nie znajdziesz odpowiedzi, opcje są różne ale do takich opon musi być też zestrojone zawieszenie i DSC. Takie opony nie sprawdzą się w eksploatacji na co dzień.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.