Skocz do zawartości

bmw e90 n43 170 km bledy silnika


tomek1801

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam 10 bledow na silniku powtarzajacych sie ale nie bedacych ciagłymi na 100% sonda nox ale co jeszcze prosze o pomoc.

auto jeździ normalnie wymienione świece napinacz rozrzadu i wtryskiwacz na drugim cylindrze. mechanicy niebardzo wiedza co wymienic wedlug nich na chybil trafil pokolei. przebieg 80 tys

2AAF

2AF4

2AF2

2AF6

29E1

30C1

2C39

2AOF

30DA

2AF9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nic na chybił trafił. Sonda NOX to główny winowajca.

2AF4 - sonda NOX

2AF2 - sonda NOX

2AF6 - sonda NOX

29E1 - kontrola mieszanki - zapewne od sondy NOX

2C39 - sonda lambda przed katalizatorem - to też pewnie od sondy NOX

30DA - sonda NOX

2AF9 - sonda NOX

 

2AAF - pompa niskiego ciśnienia, prawdopodobieństwo - nic czym trzeba się przejmować jeśli błąd występuje bez innych powiązanych (możesz wymienić pompę paliwa na nową, błąd zniknie, a auto będzie jeździło tak samo)

2A0F - adaptacja zaworu recyrkulacji spalin - możliwe, że zawór zawalony nagarem - silnik pracuje równo na wolnych obrotach? nie brakuje mocy?

30C1 - kontrola ciśnienia oleju, statyczna - dawno wymieniałeś olej? może masz jakieś wycieki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za fachową odpowiedz

olej wymieniany w styczniu wycieków niewidać stan według komputera max niestety nie ma bagnetu :(

co powiesz na usuniecie programowo nox fachowiec z ktorym rozmawiałem robi takie zabiegi powiedział jeżeli robi sie krótkie odcinki a ja bardzo mało jeżdze tym samochodem do pracy w jedna strone 4 km i pozatym wiekszosć miasto to nowa też za wiele nie pociągnie na wolych jest delikatne drżenie silnika widac po lewarku zmiany biegów

AGR błąd 2A0F na przełomie 600km 120 razy czyścić czy trzeba wymienić tam jest chyba dość trudne dojście ?

30C1 na przełomie 500km 6 razy przy obrotach 2100 , 4100 i temperaturze oleju 5 , 23 stopnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto posiadam od 5 miesiecy i nieźle mnie już rozczarowało myśle nawet nad sprzedażą wczesniej miałem e46 320d 2004 i nie było problemów bardzo z tym silnikiem ale ze teraz robie krotkie odcinki pomyslałem o benzynie a tu taki zonk z calym noxem wtryskami i innym badziewiem bmw chyba troche sie popsuło z tym n43 chodz auto jezdzi calkiem normalnie według mnie brak porownania z innym n43 to drazni mnie ta lista tych błedow i opinie o tym silniku szkoda że nie przeczytałem przed kupnem myslałem że bezyna bedzie trwalsza ze wzgledu na brak turba dpf itd no ale jest znowu nox wtryskiwacze itd na leze do tych co musza miec wszystko ok a puki co taka lista błędów :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli robisz ciągle odcinki po 4km i auto nie ma szansy na oczyszczenie katalizatora NOX to faktycznie wywalenie sondy NOX (koniecznie z katalizatorem) będzie rozsądnym rozwiązaniem.

Niestety katalizator NOX to podobna bolączka w benzynie do DPF'a w dieslu - i jedno i drugie będzie problemem, jeśli nie ma szansy się oczyścić.

 

Tak czy siak - usunięcie sondy NOX powoduje, że auto zaczyna pracować w trybie spalania jednorodnego => spalanie z lambdą nie przekraczającą 1 (mieszanka stechiometryczna) => tlenki NOX prawie nie są wydzielane.

Nieusunięcie katalizatora NOX najprawdopodobniej poskutkuje jego zatkaniem siarką przy Twoim stylu jazdy - jest on za daleko od kolektora wylotowego, aby sam się oczyścił.

Normalnie zajmuje się tym komputer, który na podstawie odczytów sondy NOX opóźnia zapłon w aucie, co skutkuje zwiększeniem temperatury spalin do 650 (przy spokojnej jeździe spaliny mają ok 300 stopni C przed katalizatorem NOX).

 

BTW, dla zielonych - usunięcie sondy NOX wcale nie musi oznaczać, że auto nie będzie spełniało normy spalania Euro 5.

 

EGR pewnie do wymiany, dostęp straszny - bez wyjmowania silnika marne szanse...

A co do oleju - zerknij pod korek czy nie masz "budyniu" charakterystycznego dla niedogrzanych silników. Osobiście polecam zainwestować 25zł w płukankę, którą się wlewa kilka minut przed wymianą oleju. Swoją drogą mam nadzieję, że nie wymieniasz oleju co 30k jak to mówi serwis ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam od niedawna ten nieszczęsny silnik i też wyskoczyła mi żółta kontrolka silnika okazało się że zasiarczony katalizator. W/g mechaników jest wynikiem zepsutych wtrysków . U mnie okazało się że jeden jest padnięty po wymianie na używany bo nowy to prawie 1 tyś zł. problem ustąpił ale tylko na miesiąc teraz powrócił i znów katalizator zasiarczony kontrolka się pali i kolejny wtrysk do wymiany. Zastanawiam się cz nie wymienić wszystkich wtrysków na nowe. Tylko czy będzie gwarancja że się znowu nie popsują bo z tego co czytam to jest z nimi jakaś masakra. Jeszcze rok temu kosztowały ok.500 zł teraz 1 tyś zł. zastanawiam się czy zostały poprawione w jakiś sposób przez producenta ???

Samochód ogólnie bardzo fajny tylko silnik to jakiś bubel jak czytam opinie na forum to jest setki problemów, zastanawiam się nad sprzedażą a chciałem fajna benzynkę do miasta w Japończykach to nie do pomyślenia.

Pytanie czy to auto jest sens naprawiać czy lepiej odpuścić czy jest pewność ze na nowych wtryskach za prawie 4000 zł. auto będzie jeździć bezproblemowo. Czy wrazie awarii wtryski można zwrócić na gwarancji ????

Czy sprzedać i kupić Akorda 2.4 benzyna i zero problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się spytaj tych mechaników na jakiej podstawie stwierdzili, że leją Ci wtryski ;)

Zasiarczenie katalizatora NOX nie jest wynikiem lejącego wtrysku! Siarka gromadzi się w nim nawet jeśli masz nowe auto - jej śladowe ilości są w paliwie.

Problemem jest to, że Ty jeżdżąc po mieście albo na krótkich dystansach nie dajesz szansy się jej wypalić.

O wypalaniu jest niejeden wątek na forum.

 

A lejącym wtryskiem to najwyżej możesz zatkać - lub co gorsza - nadtopić katalizator trójdrożny, ale nie NOX. Druga rzecz - silnik by pracował nierówno. I byłby zamulony.

 

BTW, IMO do miasta nie nadają się ani auta z DPFem, ani z katalizatorem NOX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg 89 tyś

wtryski leją bo auto po odpaleniu chodzi nie równo lekko trzęsie silnikiem po przejechaniu 500 m wszystko jest normalnie. Ponadto wymieniałem już jeden wtrysk i na zimnym chodziło idealnie. a przed wymianą w oleju była benzyna. jednak wtryski padają w tym aucie nagminnie. dziś byłem w serwisie bmw i rozmawiałem ze znajomym powiedział krótko ten silnik to mina. Podobno nowe wtryski 5 generacji są wytrzymalsze ale wtedy musiał bym wymienić wszystkie za 5500 zł. jeszcze jedno powiedział ze rozrząd tez nie wytrzymuje zbyt długo koszt 3 tyś. A katalizator nox przy sprawnym silniku powinien wypalać się w mieście jak i w trasie. Wypalanie 2-3 sekundy na 60 sekund normalnej pracy. Generalnie po sprawdzeniu auta w serwisie w moim samochodzie wtryski wymieniono już raz w 1,5 roku po wyjechaniu z salonu jednak nie były to wtryski 5 generacji. Generalnie powiedział ze auto jest fajne ale koszty eksploatacji trzeba liczyć w tyś i nigdy nie wiesz kiedy padnie si jakiś podzespół : pompa wody wtryski cewki lub nox sensor. Generalnie padaka jak na taki samochód. Szczerze to wymienił bym te wtryski jak bym miał pewność ze trochę polatam bez awaryjnie jednak nikt tego nie zagwarantuje.

Generalnie gość powiedział że dziś BMW to 2-3 lata i na sprzedaż bo nie ma nic wspólnego z autami z lat 1990- 2003. Ma się psuć . do każdej nowej bemki koncern dopłaca ok. 500-1000 euro a trzeba potem jakoś zarobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem podobne objawy, czyli nierówna praca po uruchomieniu, która w miarę nagrzewania silnika poprawiała się. Wymieniłem wszystkie wtryski i problem znikł. Teraz przy pierwszym uruchomieniu po nocy przez kilkadziesiąt sekund czasem delikatnie drży. Ale jak się minimalnie rozgrzeje jest zdecydowanie cichszy i naprawdę zbiera się znacznie lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A katalizator nox przy sprawnym silniku powinien wypalać się w mieście jak i w trasie. Wypalanie 2-3 sekundy na 60 sekund normalnej pracy...

Bzdura, ktoś myli pojęcia.

Czym innym jest wypalanie siarki z katalizatora NOX, a czym innym proces katalizowania nagromadzonych w nim tlenków azotu.

To o czym piszesz jest właśnie katalizowaniem tlenków azotu - i to będzie następować niezależnie od tego, czy jeździsz po mieście czy nie.

Natomiast wypalanie siarki to proces, który wymaga specyficznych warunków i trwa kilka-kilkanaście minut.

 

Wtryski - w ASO sztuka 900zł, poza ASO pewnie do 800zł, wymienić można samemu.

Rozrząd - części łącznie w ASO gdzieś 1000zł, poza ASO komplety SWAG/FEBI (nie jestem pewien który z nich jest montowany fabrycznie) po 450zł.

 

BTW, u mnie wtryski z indeksem 01 (auto z początku 2007) wymieniłem prewencyjnie przy przebiegu 165k km. Teram mam z indeksem 11. Nie wiem skąd ta 5 generacja się wzięła ale pierwszy raz o czymś takim słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.