Skocz do zawartości

Duże zużycie oleju, M47TU2 2.0d 163KM


halfi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ostatnio się borykam z dużym zużyciem oleju w moim silniku. Jest to M47 dwu litrowy motor o mocy 163km.

 

W chwili obecnej potrzebuje dolewki około 0,5L na 4-5 tys km.

 

Myślałem, że przyczyna dużego zużycia oleju będzie turbina, jednak w międzyczasie turbo z powodu uszkodzenia łopatek zostało zregenerowane. Wymiana nic nie zmieniła co do zużycia oleju.

 

Silnik jest cały suchy na zewnątrz, w IC oleju brak, w rurze od IC widać ślad oleju ale to raczej norma, bo nic sie tam nie "leje", odma wymieniana na czas.

Olej 5w30 dobrej marki.

 

Co można diagnozować i gdzie szukać przyczyny ubytku oleju? zanim dam się oskubać do reszty mechanikowi?

Dpf, termostaty wszystko sprawne, przebieg mały jak na ten rocznik, auto robi 60% miasta i 40% trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki za odpowiedzi! U mnie do 80tys km nie było zużycia oleju potem się pojawiło tak jak opisałem wyżej. Może te silniki faktycznie tak maja?

 

Jak to można zdiagnozować? czy po prostu dolewać olej i jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedział bym, ze te silniki tak maja. U siebie wymieniałem olej w połowie marca, zrobiłem juz 20tys i teraz przed wymiana jak patrzyłem to miałem oleju minimalnie ponad minimum. W wakacje zrobiłem trasę 4tys km w 2tyg i nic mi nie zjadło. Auto od nowości 253k km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię 90% trasy i mi na 25tyś km(zmusiło mnie, że tyle zrobiłem) wziął 1l oleju. Miałem full i jak wracałem z Francji to było lekko powyżej minimum, dołałem 1l, wróciłem do pl i nic nie ubyło i wtedy wymieniłem olej. Ten sam silnik 163km+chip. Trasa u mnie wyglądała tak że non stop but i obroty koło 3.5> to norma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ten silnik, przebieg 212tys, robię trasa/miasto 60/50, wymieniam olej co 11-13tys. km i przez ten czas ubytek oleju mam jakieś 0.4l.

 

Ciężko stwierdzić gdzie ten olej ginie jeśli twierdzisz, że wszystko 100% sprawne. Pewnie coś jest jednak nie sprawne. Może nie ubywa Ci wszystko w jednym miejscu ale trochę leci turbiną, trochę DPF, trochę pierścienie no i wychodzi litr na 10tys km?

Ja bym stawiał, że to jednak nie kumulacja tylko coś konkretnie bierze olej. Może turbina? Sprawdzałeś intercooler?

Sprawdzałeś stan DPF? W jakim stopniu jest zapchany?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak pisałem, z IC ani kropli oleju nie wyleciało, dolot lekko zaolejony tyle co tam z odmy leci. Turbina mam zregenerowana, na starej i nowej takie samo zużycie oleju wiec wykluczam ze turbo puszcza olej na wydech.

 

DPF sprawny, nigdy nie miałem kontrolki dpf. Ale nie potrawie sprawdzić % zapełnienia DPF? ktoś się może wypowie, jak to sprawdzić? różnica ciśnień u mnie na dpf na wolnych obrotach to 6mbar, przy 2k obr 18mbar czyli w normie według disa/isty.

 

Żeby sprawdzić stan pierścieni to rozumiem cały silnik trzeba rozebrać? czy warto to robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do DPF to ja też nigdy nie miałem kontrolki a rok temu samochód mi czasami przerywał podczas przyspieszenia. Po podłączeniu pod komputer okazało się, że to DPF.

Jakimi parametrami się to odczytuje/diagnozuje to nie wiem bo się na tym nie znam.

Myślę, że przy informacjach, które podajesz to nikt na forum nie napisze Ci gdzie leży problem, tym bardziej, że jesteś pewien chyba wszystkiego.

 

Porządna diagnoza na kompie i interpretacja kogoś kto się na tym zna to podstawa, która powinna wskazać problem. Istnieje dosyć mała szansa, że istnieje jakiś problem mechaniczny (np pierścienie), który nie wyjdzie na kompie ale takich rzeczy można dopiero szukać po diagnozie komputerowej.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio się borykam z dużym zużyciem oleju w moim silniku. Jest to M47 dwu litrowy motor o mocy 163km.

 

W chwili obecnej potrzebuje dolewki około 0,5L na 4-5 tys km.

 

Myślałem, że przyczyna dużego zużycia oleju będzie turbina, jednak w międzyczasie turbo z powodu uszkodzenia łopatek zostało zregenerowane. Wymiana nic nie zmieniła co do zużycia oleju.

 

Silnik jest cały suchy na zewnątrz, w IC oleju brak, w rurze od IC widać ślad oleju ale to raczej norma, bo nic sie tam nie "leje", odma wymieniana na czas.

Olej 5w30 dobrej marki.

 

Co można diagnozować i gdzie szukać przyczyny ubytku oleju? zanim dam się oskubać do reszty mechanikowi?

Dpf, termostaty wszystko sprawne, przebieg mały jak na ten rocznik, auto robi 60% miasta i 40% trasy.

 

Może korkiem spustowym kapie podczas jazdy? Jeśli nie i jest tak jak piszesz, to zostają uszczelniacze zaworowe lub pierścienie ale wtedy by kopcił podczas odpalania na zimno na niebieskawo. Jeszcze jeden ślad to turbo mimo, że było naprawiane.

U mnie 213kkm przebiegu i nie dolewam od wymiany do wymiany, a ubywa może 0,1-0,2l, co trudno zauważyć.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki za rady, korkiem nie kapie, silnik od spodu suchy, osłony silnika też suche. Po odpaleniu silnika nie widać żeby kopcił na niebiesko, czaro - ale to chyba może maskować dpf?

 

Po cichu też liczę, że to turbo. ale to chyba za duży zbieg okoliczności żeby stare i nowe zużywało dokładnie taka sama ilość oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Pozwolę sobie odświeżyć temat bo rynce już opadajo...

M47TU2 163KM < 200KM/430NM - turbo po regeneracji HYBRYDA w TX Perfomance, wtryski po regeneracji w Boschu Stalowa Wola. Odma wymieniona jakiś rok temu na oryginał, może 40 tysięcy przejechane od tego czasu.

Miałem problem z niebieskim dymkiem po odpaleniu auta z samego rana, jednak od dłuższego czasu nie zauważyłem tego zjawiska. Mam natomiast problem ze spalaniem oleju. Jeździłem na MOTUL X-Clean 8100+ 5W30 i dolewałem około litra po 4-5 tysiącach km. Myślałem, że tu leży problem i zmieniłem olej na LL01 (nie mam dpf) 5W40 Xado Atomic Drive w MAJU. Od tego czasu przejechałem około 2500km.

Jakież było moje zdziwienie kiedy dojechałem dzisiaj do pracy, zgasiłem silnik i moim oczom ukazała się kontrolka oleju.

Po 8h sprawdzam olej na bagnecie, a tam faktycznie trochę ponad minimalny stan. Dolałem niespełna litr i jest full, ale jestem bardzo zawiedziony tą sytuacją. Fakt, nogę mam ciężką. Przez te miesiąc trasa Gliwice - Wrocław dość dynamicznie oraz, Gliwice - Warszawa. Jedyne co mi przychodzi do głowy to te nieszczęsne pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Hamownia wypluła 163KM 340NM czyli książkowo/fabrycznie. Auto nie kopci na wolnych obrotach, dopiero jak wcisnę pedał gazu to zakopci, ale na CZARNO. Zostaje mi chyba sprawdzić kompresję na cylindrach bo uszczelniaczy nie ma jak... Większych wycieków nie zaobserwowałem. Delikatnie poci się przy odmie, trochę oleju w wężach od IC, ale to przecież normalne. Nawet nowe auta plują tam olejem... Poprzednie autko E46 na starym M47 136KM nie brało grama oleju, a też było piłowane. Nie wiem czy jest sens robić remont silnika jak to już jest jakby nie było 13letnie auto. Co radzicie w tej sytuacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kompresje, tester na Allegro to 70zl. Ostatnio przez to przechodziłem. Naprawiłem i wymieniłem wszystko dookoła silnika. Okazało się że jest przedmuch przez pierścienie na 4 cylindrze. Zamiast 21bar wykazało 8. Silnik zmieniony cały słupek i jak ręką odjął
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik za remont silnika "krzyknął" około 8000zł. Chyba trochę drogo biorąc pod uwagę, że za samo rozebranie i złożenie chce 5tyś.

Macie jakiś sprawdzony serwis na Śląsku ? Przychodzi mi na myśl jeszcze jeden osprzęt silnika, a mianowicie chłodniczka oleju. Myślicie, że przez niesprawną też może być pobór oleju ? Może gdzieś kapie w miejsce którego nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdyby chłodniczka (a właściwie wymiennik ciepła) była walnięta to miałbyś olej w układzie chłodzenia.


Ceny nie oceniam bo nie wiem co wchodzi w jej skład. Kompresje sprawdzone?

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to zrobię w pierwszej kolejności, dla upewnienia się co jest nie tak z silnikiem - kompresja powinna wynosić w granicach 21bar?

Pytanie czy cena 5tys za sama robotę nie jest trochę wygórowana ? Ja rozumiem, że trzeba rozebrać silnik na części pierwsze ale ludzie to nie jest V8 ani nawet R6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, żeby go jeszcze potraktować AR2300, przejechać na tym do wymiany oleju, następnie zalać TEC2000 przed wymianą.

Kompresję oczywiście sprawdzę, przed zalaniem specyfiku. Oby płukanie pomogło, liczę, że jakiś pierścień jest zapieczony. W końcu auto przyjechało z Niemiec i pewnie interwał był przewidziany na 30.000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, zakupilem ok. 2 miesiące temu BMW 320d 163km i także mam problem z ubywającym olejem. Po kupnie zrobiłem ok 400km, z tego połowa autostrada i zaświecił się niski poziom oleju. Potem różnie, jeżdżąc po mieście ubywa mi pół stanu na 300-400km. Ostatnio robiąc trasę 900km wyłącznie autostradą dolalem ok 1.5litra. Sprzedawca deklarował, że turbo było robione 40tys km temu, sprawdzane pod kątem luzów wirnika i nie ma wyczuwalnych, odma czyszczona, olej zmieniałem, wycieków nie ma zauważalnych. Ciśnienie mierzone na cylindrach 23-25-27-27, auto nie puszcza grama dymu. W którą stronę iść , by rozwiązać ten problem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego raczej turbo, radzę się pospieszyć z wymianą, u mnie było zero luzów na wirniku a chlało tak samo olej jak u Ciebie, niestety silnik tak się napił oleju z IC że się rozbiegał w czasie wyprzedzania na autostradzie, skończyło się wymianą silnika bo tak wydmuchało pierścienie że na jednym cylindrze miałem 13 bar, tak więc żeby się upewnić to jak najszybciej to sprawdź, odkreć IC to nie jest dużo roboty trzy śruby i dwa węże od spodu i sprawdź czy nie masz tam oleju, u mnie można było wylać z 2L stamtąd jak czyściłem zimny układ po wymianie silnika. Ewentualnie może to być zapchana odma i jest zaburzony odpływ oleju smarowania turbiny przez co olej zamiast wracać do miski z turbiny pchany jest w dolot. No i jak masz DPF to obowiązkowo wymontować do czyszczenia bo przy takim spalaniu oleju na bank jest zapchany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.