Skocz do zawartości

[E90] Błąd 4873 EGR cooling, plausibility


bartolini9

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Ostatnio co jakiś czas wyskakuje mi w Rheingoldzie następujący błąd 4873 EGR cooling plausibility:

http://wrzucaj.net/images/2015/08/11/3AQq3w.jpg

 

który występuje przy następujących warunkach:

http://wrzucaj.net/images/2015/08/11/2eu2pE.jpg

 

Rheingold podaje następujace rozwiązanie problemu:

http://przeklej.org/file/wcQFzN/1.oxps

ale za bardzo tego nie rozumiem, tzn. doczytałem się coś o wymianie chłodnicy spalin egr ale nie wiem czy to jest konieczne, ew. coś jest z zaciętym flapem EGR.

Błąd co jakiś czas kasuje, ale potem za kilka dni się pojawia chociaż aktywny nie jest. Nie wiem czy jest się czy jest martwić, coś robić, sprawdzić.

Z autem zupełnie nic się nie dzieje,ma dobrą moc, nie kopci - żadne błędy nie pojawiają się na komputerze pokładowym.

 

Proszę o jakieś sugestie albo pomoc.

 

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam ten sam błąd w e91 320d 2012. Chyba wymienię EGR z chłodniczką w komplecie.

Możliwe, że puszka podciśnieniowa ze sprężyną powrotną jest walnięta i dlatego chłodzi EGRa, nr czesci 11718515899

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chcesz wymienić cały EGR czy jednak tylko tą puszkę ze sprężyną? Kiedy zamierzasz się tym zająć?

Rozumiem że część 11718507306 została zastąpiona przez 11718515899 ? Tak to trzeba czytać? http://realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PP11-EUR-06-2010-E90N-BMW-320d&diagId=11_4582

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Podłączę się pod temat, bo zdaje się, że mam podobny przypadek. Tzn, wyskakuje mi od czasu do czasu wspomniany w pierwszym poście błąd.

Sprawdzałem i sam zawór EGR pracuje prawidłowo i bardzo płynnie, nic nie wskazuje by się przycinał. Wczoraj próbowałem ruszyć cięgnem od puszki podciśnieniowej - ani drgnie - załączam zdjęcie.

53239464_150434022576433_74758935193583616_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent.fwaw3-1.fna&oh=2c47d8d4f9064aa78ee8a460edcaf19c&oe=5CE929C0


Czy ktoś może z Was sprawdzić, czy u Was to cięgno da się poruszyć? Jeśli dobrze rozumiem, to to cięgno reguluje przepływ płynu chłodniczego w chłodnicy egr?

Jakie mogą być skutki tej usterki? Jak jest otwarta to rozumiem, że nadmiernie chłodzi egr - swoją drogą, czy to nie chodzi o to by spaliny były w jak najniższej temperaturze? Jeśli jest zamknięty to spaliny nie są wystarczająco chłodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem postanowilem sprawdzic efekt po zmianie polozenia tego zaworu. Zdaje sie ze decyduje on czy spaliny leca przez chlodnice czy nie. Udalo mi sie sila zmienic jego polozenie, zastal sie strasznie, grzybek podcisnieniowy dziala prawidlowo. Efekt, kultura pracy silnika zwiekszyla sie, nie slychac go na postoju, nic nie rezonuje. Musze znalezc sposob na rozeuszanie go bez wymontowywania.


Znalazlem fajny schemat

Main.jpg


Aktualizacja na dzień 12.03.2019

Od kilku dni psikałem WD na unieruchomiony sworzeń zaworu i w końcu puścił, zaczął pracować swobodnie, gruszka już jest w stanie płynnie regulować, ale niestety od tego momentu silnik znowu kiepsko zaczął pracować.


Czy ktoś wie jakie jest domyślne położenie, otwarte, czy zamknięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam! Ja też teraz z tym walczę mam ten sam problem, u mnie strzeliła mębrana w tym ciągiełku i niepracując zastał się. U ciebie może być podobnie.Z tego co wiem to po uruchomieniu silnika do temperatury 50 c zawór zaciąga mębranę i spaliny idą obejsciem, natomiast jak się rozgrzeje to wraca z powrotem i spaliny idą przez chłodnicę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy

Tak, ja naprawiłem w E91. Kupiłem chłodniczkę EGR ze sprawnym zaworem i problem zniknął od ręki. Możesz na początku spróbować go rozruszać, u mnie niestety stał na amen.


ZSvEqvd.png


zaznaczyłem na czerwono bo zdjęcia wyżej wygasły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Panowie, podpowiedzcie proszę, jak ta gruszka powinna się zachowywać po uruchomieniu? Mam problem z błędem 4873. Cięgno tej gruszki porusza się normalnie pod naciskiem palca, sprężyna na klapie obejścia w chłodniczce EGR też odbija, ale po uruchomieniu silnika nie zaobserwowałem żadnego ruchu tego cięgna. Ktoś wie, kiedy ono powinno się przesuwać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.