Skocz do zawartości

E90 320i N46 kapie olej z podstawy filtra oleju


dejvids

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z dość intensywnym wyciekiem oleju który został zlokalizowany pomiędzy chłodnicą oleju a podstawą filtra olejowego ( niestety doprowadził do niesprawności alternatora ) i tutaj moje pytanie ponieważ nigdzie nie znalazłem odpowiedzi - Chodzi o to w jaki sposób wyeliminować ten wyciek czy jest jakiś zestaw oringów, uszczelek który przychodzi pomiędzy te dwa elementy czy muszę wymienić ów części :?: :?: Alternator został wymieniony na nowy natomiast muszę w trybie natychmiastowym pozbyć się tego wycieku żeby nie zdewastował kolejnego alternatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że będzie to numer 5 aczkolwiek cena jest jak za darmo więc można się przyłożyć i wymienić tę i tę. Dzięki kolego jeszcze raz za pomoc.

P.s. czy przed rozebraniem tego ustrojstwa powinienem spuścić olej oraz płyn chłodniczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

Chciałbym odświeżyć temat. Wczoraj wymieniłem uszczelkę podstawy filtra oleju zakupioną w BMW i co się dziś okazało olej cieknie dalej.

Oryginalnie nie było widać tam żadnego dodatkowego uszczelniacza więc zwyczajnie zamieniłem starą na nową, ktoś ma pojęcie o co tam może chodzić ?

 

I jeszcze jedno pytanko.

Czy to możliwe że w 2 tyg z pot wspomnianej uszczelki uciekło 0,8 l oleju i nie było nawet kropli na posadzce w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale widzisz, skąd cieknie olej, czy po prostu ubywa? Może się spala?

U mnie błąd zbyt wysokiego ciśnienia oleju (30C1) pojawił się raz (obstawiam że zaciął się elektrozawór) i wydmuchnęło mi przez tą uszczelkę jakieś 200-300ml oleju.

Oleju pod autem nie ma, ale silnik upaprany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leci z pod tej uszczelki i to widać ale dziwi mnie to że 0,8l w 2 tygodnie to naprawdę sporo oleju powinno być coś widać pod samochodem i zastanawiam się przez to czy przypadkiem silnik nie bierze.Jestem świeżym właścicielem tego autka i po sprawdzeniu autka w BMW wydedukowałem z nimi że jakiś niemiecki autohaus wymienił olej na półsyntetyk (nie potrzebnie z resztą bo był wymieniany w serwisie BMW chwile wcześniej) było to max 6tyś. km temu. Zalecili powrót do syntetyka, więc tak uczyniłem i mam wrażenie że od tej pory a zrobiłem jakieś 1,5tyś zaczoł na zimnym kopcić jak by na biało.

 

I kolejna sprawa że wymieniłem tą uszczelkę i dalej leci czy taka oryginalna uszczelka nie powinna sama w sobie uszczelnić wystarczająco ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja u siebie wymieniałem te uszczelki, musisz wymienić dwie nr 5 i 6:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3191-doplyw-oleju-filtr-oleju-wymien-ciep/vVC16678

Jedna to uszczelka pod podstawą oleju a druga to pomiędzy podstawę i jej chłodniczkę.

Nie trzeba rozpinać układu chłodzenia, więc nic nie trzeba odpowietrzać.

Mój krótki opis, tutaj:

viewtopic.php?f=158&t=265704&start=60

 

NIE UŻYWASZ ŻADNEGO SILIKONU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem tylko tą u podstawy 6 bo tylko przy niej były wycieki dokładnie od strony silnika a alternator suchy, dostęp łatwy to sobie z tą drugą 5 na razie dałem spokój, jak by była dostępna od ręki tak jak 6 to bym wymienił.

Nic to nie dało a ja nie wiem dla czego.

Kleiłeś je na jakiś sylikon czy wystarczyła wymiana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witajcie,

odgrzeję kotleta mam ten sam objaw 318i N46B20B- cieknie spod tej uszczelki podstawy filtra oleju. Nieważne ile razy byłaby wymieniana(niedawno 3. raz:/) to i tak od razu zaczyna się sączyć.Oleju nie ubywa w żadnych zastraszającym tempie ani silnik nie ma żadnych innych objawów awarii-pracuje równo i cicho, zero problemów z odpalaniem itd.

Dodatkowo wywala olej jeszcze przez oring pokrywki filtra(tej plastikowej).

Na najbliższy czas będę walczył z odmą z odmą żeby wyeliminować ten element (bo nie mam pojęcia czy poprzedni właściciel go tykał).

Mam jeszcze podejrzenie po przeczytaniu kilku wątków dotyczących innych silników, że może być problem z zaworem zwrotnym podstawy filtra oleju.

 

Ktoś miał podobnie i któraś z tych wersji rozwiązania byłą trafiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Ja też wymieniłem tą uszczelkę już drugi raz i po około 10 km zauważyłem że się ślini w tym samym miejscu,przypuszczam że te uszczelki są za cienkie,nie wypełniają dobrze wyżłobień w podstawie filtra,zaznaczę że bardzo dobrze wszystko wyczyściłem i odtłuściłem.Dziś zamówiłem masę uszczelniającą VICTOR REINZ bo nie ma innego wyjścia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie uszczelki podstawy też szybko pojawiło się zapocenie.

Zdemontowałem raz jeszcze postawę, miejsce styku podstawy z głowicą potraktowałem papierem wodnym (chyba 800) tak aby pozbyć się starych śladów po uszczelce i idealnie zmatowić powierzchnię.

Skręciłem wszystko do kupy i od tego czasu jest wreszcie sucho :cool2:

Taki sam zabieg z papierem wykonałem na styku podstawy z chłodniczką.

Trzeba pamiętać o właściwej sile dokręcania śrub (słabe gwinty aluminiowe)

 

Do uszczelnienia tego połączenia nie używamy mas, silikonów itp. preparatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.