Skocz do zawartości

Jak dbać o nasze BMW


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji swoich doświadczeń z e90/e87 chciałbym podzielić się z Wami kilkoma spostrzeżeniami.

Większość tych uwag pewnie przewinęło się przez forum, ale uznałem że warto je zebrać w jeden wątek.

Nie ukrywam, że zmotywowała mnie nie tyle historia Pana Sławka i jego E60 co niemal dokładne jej powtórzenie przez jednego z forumowiczów. Apeluje - nie niszczcie swoich aut złym serwisem, a jeśli już doprowadzacie je do ruiny to nie narzekajcie na BMW. Miejcie pretensje do siebie. Owszem porządne utrzymanie samochodu kosztuje sporo, może w wypadku BMW ciut więcej, ale niektóre oszczędności są na granicy bezpieczeństwa.

 

Do rzeczy.

1 Olej w silniku i filtry

BMW zaleca wymianę co ok 30 tysięcy km. Owszem ma to sens jeśli jeździsz głównie po niemieckich autostradach. Jeżeli średnia prędkość na twoim komputerze od ostatniej wymiany oleju wynosi 90 km/h lub więcej prawdopodobnie możesz wymieniać olej zgodnie z zaleceniami bmw. Przy takiej jeździe silnik pracuje w optymalnych warunkach , przepracowuje relatywnie niewiele motogodzin. W przypadku diesla sadza jest wypalania na bieżąco, nie ma potrzeby jej dopalania, które skutkuje rozcieńczaniem oleju paliwem. Tu uwaga - nie dotyczy to osób które często i długo jeżdżą z prędkościami bliskimi v-max. W takiej sytuacji olej zużywa się znacznie szybciej.

 

Jeśli średnia z komputera to ok 50 km/h lub mniej sensowne będzie wymieniane oleju o wiele częściej. Raczej nie rzadziej niż co 15 tysięcy km lub natychmiast jeśli dojdzie do rozcieńczenia oleju paliwem (zwiększy się jego stan).

Przy jeździe typowo miejskiej gdzie średnia z komputera to poniżej 30km/h wymieniał bym olej nawet co 10 tysięcy.

 

Odpowiednio do wymian oleju warto wymieniać częściej niż zaleca bmw filtry.

Tu znowu warto się kierować logika. Masz duże zużycie paliwa - częściej wymieniaj filtr paliwa. Jeździsz w zapylonym środowisku częściej wymieniają filtr powietrza.

Wątek o doborze oleju: viewtopic.php?f=70&t=181830

 

 

2 olej w skrzyni biegów i dyfrze.

Bmw nie zaleca wymiany tych płynów, ale zaleca je producent skrzyni. Olej w skrzyni i dyfrze powinno się wymieniać co ok 80-120 tysięcy km. Wymiana oleju w automacie jest dość droga, ale koszt oleju do dyfra nawet w aso jest śmieszny - ok 150 zł, koszt usługi to osobny temat. Szczegółowa instrukcja znajduje się tu: http://www.zf.com/media/media/document/brands_3/service_information/sitematrix~1/transmission/cars_4/polnisch_2/modelluebergreifend_19/ZP_SI_Oelwechselkit_PL.pdf

 

3 wymiana amortyzatorów i gumowych elementów zawieszenia.

Zawieszenie w bmw jest dość trwale, ale amortyzatory powinno się wymieniać co Maks 80kkm. Mimo że auto ma świetne wyniki testu na stacji diagnostycznej amortyzator jest już zużyty. Doskonały wynik badania technicznego ma nawet auto z całkowicie uszkodzonym amortyzatorem! Bmw mimo zużytych amortyzatorów ciągle jeździ całkiem poprawnie, ale to jest dalekie od tego co to auto potrafi kiedy jest w pełni sprawne.

 

4 termostaty.

Wraz z nadejściem chłodów warto sprawdzić termostaty. Ich wymiana nie jest droga, a wadliwe działanie może doprowadzić do poważnych konsekwencji i oczywiście zwiększa spalanie. Temperaturę silnika sprawdzamy w ukrytym menu lub poprzez kluczyk podczas serwisu auta. Prawidlowa temperatura to minimum 88C (dla diesla) - po przejechaniu kilku - kilkunastu km. Nie testujemy termostatów w korku czy na postoju. Optymalnie jadąc w trasie z prędkością do 100 kmh.

 

5 Filtr cząstek stałych Dpf.

Problemy z Dpf niemal się w bmw nie zdarzają. Prawie zawsze błąd filtra dpf jest objawem innych problemów z silnikiem. Silnik który działa nieprawidłowo zwykle emituje dużo sadzy (dymi) co skutkuje szybkim zapychaniem się Dpf. Często zapychanie Dpf jest wynikiem wadliwego działania termostatu. Zbyt niska temperatura silnika nie pozwala na uruchomienie procedury wypalania.

 

6 opony i felgi.

W przypadku bmw opony to temat bardzo istotny. Szczególnie jakość i stan opon na tylnej osi decyduje o trakcji auta i satysfakcji z jazdy. Zimówki które maja poniżej 6mm bieżnika niestety już nie są dobre. Jedyne znane mi sensowne zimowki na mokrym to Conti ts850. Mimo wszystko i tak są gorsze na mokrym od dobrej klasy opon letnich. Na mokrym, ale dobrym asfalcie pozwalają jednak na zachowanie przyczepności przy przyspieszaniu od pierwszego biegu z gazem w podłodze mimo 200KM. Bmw z kiepskimi lub zużytymi oponami to dramat i cień auta. Z dobrymi oponami nawet śnieg na drodze nie jest straszny.

 

Jeśli kupujesz felgi poza autoryzowanym serwisem zwróć uwagę na prawidłowe wymiary. Listę modeli pasujących do twojego auta wraz z wymiarami można dostać w aso na podstawie nr VIN (raczej za darmo). Jeśli kupujesz model innego producenta sprawdź czy zgadzają się wszystkie wymiary. Rozmiar, ET i szerokość felgi. To bardzo ważne dla twojego bezpieczeństwa i jakości pracy zawieszenia. Sprzedawcy na allegro często piszą, że dane felgi pasują no do modelu E87 E90 i paru innych. Nie jest to prawda. Owszem takie felgi być może wejdą do Twojego auta, ale to nie znaczy że będą prawidłowo pracować.

Osobna sprawa to kwestia minimalnego rozmiaru. Część aut z mocniejszymi silnikami ma powiększone hamulce i minimalne felgi jakie można do nich założyć to 17 cali.

 

7 Wycieki oleju.

Dość częstym przypadkiem i mam wrażenie mocno ignorowanym jest zapocenie przewodów intercoolera od strony turbo (parcieje guma, a turbo zawsze trochę puszcza). Warto przy okazji przeczyścić IC i przewody.

Często poci się też skrzynia na styku z wałem napędowym, a bywa, że okolice dyfra. Zwykle są to niewielkie wycieki, ale lepiej się nie obudzić któregoś dnia bez oleju. Przy okazji wymiany sprzęgła/dwumasy warto od razu wymieniać uszczelniacze. Więcej kosztuje robocizna niż uszczelki.

 

8 rozrząd - problem nie tylko w dieslach 2,0.

 

W silnikach serii N47/57 należy kontrolować i najpóźniej co 200 tysięcy km wymieniać rozrząd. Problemy z rozrządem można poznać na słuch, ale nie należy ufać tej metodzie, bo nie każdy wie jak powinien pracować silnik że sprawnym rozrządem. Nie każdy ma wyczulony słuch i nie każdy wie czego słuchać. Jeśli kupiłeś auto z drugiej ręki i masz zamiar nim jeździć dłużej wymień rozrząd od razu. Koszt ok 3 tysiące poza aso.

Stosunkowo często można także spotkać się z zerwaniem łańcucha rozrządu w silnikach M57n, problemy z rozrządem miały też silniki benzynowe 1,6 Prince przez pierwsze lata produkcji.

 

9 Wtryskiwacze.

Uszkodzone Wtryskiwacze mogą doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika. Czasem problemy z nimi można zdiagnozować na słuch. Przy zimnym silniku podczas mocniejszego przyspieszenia słychać odgłos jakby dzwoniły zawory. Często zamiast wymiany pomaga specyfik bmw - ja go leje profilaktycznie. Jest dostępna w aso zarówno wersja do benzyny jak i diesla. Koszt ok 40 zł. Nr katalogowy: 83 19 2 296 922

http://www.mbmw.it/istruzioni/pdf3/PIDoc159961.pdf

 

10 klapki w kolektorze dla silników diesla.

W niektórych silnikach klapki nie występują. Są niezbędne do prawidłowej pracy silnika w wersjach gdzie je przewidziano.

Element ten należy kontrolować co kilkadziesiąt tysięcy km, a najlepiej od razu przy zakupie auta używanego. Przy okazji kontroli należy kolektor dokładnie wyczyścić, prawdopodobnie znacznie wydłuży to trwałość tego mechanizmu. Kolektor należy czyścić także w przypadku gdy nie posiada on klapek! (np. silniki N47 143KM 300Nm)

Niestety w przypadku luzów konieczna jest wymiana całego korektora co kosztuje ponad 2000 zł. Zdecydowanie odradzam wycinanie klapek. Takie działanie to niszczenie silnika i druciarstwo. Unikał bym też zakupu aut gdzie usunięto klapki, Dpf itp . Świadczy to bardzo źle o podejściu poprzednio właściciela do serwisu auta. W ostateczności powinien obniżyć cenę o tyle ile będzie kosztowało przywrócenie stanu fabrycznego.

Uwaga. Dla silników N47 (przynajmniej dla niektórych ) można kupić sam zespól klapek (element który się zużywa ) koszt ok 150 zł http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7812938-uchwyt-uszczelniacza , http://www.etk.cc/bmw/PL/parts/appliance/11617812938

 

 

11 wymiana akumulatora

Niesprawny akumulator może w bmw dawać dziwne objawy pozornie nie mające nic wspólnego z niedoborem prądu. Akumulator należy sprawdzać przy pierwszych podejrzeniach problemów z elektryką. Nowy akumulator wymaga zakodowania.

Co ciekawe nie zawsze jest wymagany drogi akumulator żelowy.

Warto sprawdzić przed kupnem akumulatora czy do naszego samochodu nadaje się także zwykły. Jest to widoczne w specyfikacji do auta, które można dostać w aso na podstawie numeru vin. Wzmianka o akumulatorze znajduje się ewentualnie na liście możliwych do zainstalowania dodatków. Prawdopodobnie dotyczy to wyłącznie aut bez systemu start/stop (z automatyczną skrzynią biegów).

Warto sprawdzić czy nasze auto nie jest objęte fabryczne wadą. Szczegóły tutaj: http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs/jaxrs/download/doc/UCM433921/RCAK-13V044-6848.PDF

Edytowane przez Admin
Przyklejam ;)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 339
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Xdrive : olej w Xdrivie wymieniamy na orginalny co mniej wiecej 80-100 tys km jednoczesnie jak olej skrzyni automat, koszt oleju jest smieszny 150 zl a jego wymiana pozwola uniknac napraw kosztu 2000+ zl...

 

Plyn wspomagania kierownicy i pompa wspomagania: Wymiana co 2 lata lub 80 tys km i trzeba dbac aby poziom byl dokladnie na kresce w zbiorniczku, za duzo to bardzo zle (pompa szybko sie niszczy) a za malo tez nie dobrze. Mozna regenerowac pompe za okolo 400 zl. Wazne jest bardzo dobrze przeplukac caly system wspomagania przed wymiana pompy.

 

Paski klinowe : Wymiana prewencyjna co 100 tys km, koszt okolo 70 zl sztuka. Co 200 tys km wymiana rolki i napinacza.

 

Plyn Hamulcowy : NoRma DOT 4. Plyn wybieramy wedlug temperatury gotowania na MOKRO, ogromne temperatury na sucho podawane przez producentow sa zupelnie bezuzyteczne Te temperatury nie maja zastosowania w pojazdach cywilnych gdzie plyn pozostaje przez dluzszy czas. Sa to temperatury wazne dla wyscigow gdzie plyn jest zlewany zaraz po. Wymiana raz do roku lub co 30 tys km. Kontrola zawodnienia plynu hamulcowego powinna byc zrobiona raz na 6 miesiecy. Jezeli zauwazymy ubytek plynu hamulcowego nie dolewamy tylko szukamy gdzie wycieka, naprawiamy i wymieniamy.

 

Plyn chlodzacy : Chlodziwo to wazna rzecz; brak jego wymiany lub zbyt niski poziom doprowadza do przegrzenia silnika. Wymiana co 2 lata lub 50 tys km. Norma plynu to BMW N 600 69.0 i nie jest to podtstawowo plyn "generic" jak prestone np. Najlepiej wypadaja plyny Maintance Fricofin od fuchs (zalewany fabrycznie) oraz plyn orginalny BMW (na tym ostatnim temperatura silnika o 4 stopnie nizsza niz na Prestonie)

Link do sposobu odpowietrzania systemu chlodzenia : viewtopic.php?f=70&t=221526#p1648574

 

Plukanie systemu zasilania paliwem : BMw radzi plukanie systemu zasilania paliwem szczegolnie dla posiadaczy dizli i silnikow MPOWER raz na 80 tys km swoim preparatem Petrol Fuel additivie lub diesel fuel additive (produkcja BASF), koszt mniej wiecej 70zl. Inne preparaty jak Archoil 6400 (D lub E), Liqui moly Pro line regenerator wtryskow daja te same jak nie lepsze wyniki. Najlepszym a zarazem najbezpieczniejszym sposobem jest plukanie poprzez dedykowana maszyne typu Jet tronic (koszt od 300 do 600 zl w zaleznosci od warsztatu)

 

Usuwanie powstajacego nagaru karbonowego w dolotach w silnikach z wtryskiem bezposrednim (wszystkie dizle, N53, N54, N55) : konstrukcja silnikow z wtryskiem bezposrednim a w szczegolnosci silnikow BMW prowokuje gromadzacy sie nagar karbonowy w dolocie. Powinno sie ten nagar usuwac cyklicznie co 100 tys km maksymalnie lub co 2 lata co pierwsze metoda Karbon Walnut blaster rekomendowana przez BMW oprocz specyficznego przypadku 335i traktowanego ponizej. Cena zbiegu w ASO mniej wiecej 3 tys zl ale mechanicy niezalezni wykonuja operacje za 800-1000 zl (ze znanych firm ktore wykonuja operacje ta metoda ze sprzetem BMW sa : Mautoczesci Legionowo, jak sa inni prosze zglaszac bede dodawac). Wazne aby uzywac koncowek a najlepiej calej maszyny orginalnej BMW aby uniknac nieprzyjemnych niespodziaeniek Nagromadzenie nagaru w dolocie prowadzi do : padajacych wtryskow, szybszego zatkania DPFA, awarii pomp paliwa, spadku mocy)

 

Specyficznie dla silnikow benzynowych :

 

Odma zewnetrzna w silnikach benzynowych : Zalecane jest wymiena odmy wraz z wezami jezeli jest to wersja zewnetrzna co 150 tys km, to pozwala uniknac dosyc powaznych problemow nie sprawnej odmy i zredukowac w sposob wymierny zuzycie oleju. Koszt operacji z robocizna 900/1200 zl.

 

Odma wewnetrzna w silnikach N52n : problem jest z zatykaniem sie odmy umieszonej w dyklu przy czestej jezdzie na krotkich dystansach i w miescie. Grozna usterka ktora moze zniszczyc silnik jezeli nie jest wykryta na czas. Prewencyjnie trzeba przynajmniej raz w tygodniu przejechac sie autostrada na wyzszych obrotach przez jakies pol godziny min. Stosowanie raz na 100 tys km srodka Archoil 2300 przynosi rownierz wymierne efekty. Koszt czesci to jakies 1400 zl.

 

Swiece zaplonowe (benzyna) : Wymiana co 100 tys km/max lub 4 lata. Niski koszt a niesprawna swieca prowokuje nie tylko gorsze dzialanie silnika ale moze przyspozyc wiele innych klopotow.

 

Glowna pompa Wody (szczegolnie w E9x 335i) : Pompa wody ma tendencje do niewydolnosci co prowokuje przegrzanie silnika z konsekwencjami ktore znamy a komputer sygnalizuje problem bardzo pozno co moze sie okazac fatalne. Zaleca sie w szczegolnosci dla posiadaczy E9x 335i jej prewencyjna wymiane co 150 tys km. Koszt okolo 1300 zl w zaleznosci od modelu.

 

Uszczelniacze popychaczy : Koszt czesci jest niski i mozna przeprowadzic wymiane bez otwierania silnika, wymiana co 150 tys km redukuje klekot popychaczy oraz zuzycie oleju.

 

Filtr powietrza : wymiana co 20 tys km dla dla lepszego powietrza dla swojego silnika i mniejszych problemow z przeplywomierzem. koszt 60 zl.

 

Filtr Paliwa i Wegielny filtr paliwowy : Pierwszy wymieniamy co 80 tys km dla dobra swojego systemu wtrysku a drugi (to nie ten sam) co 200 tys km dla dobra srodowiska oraz swojego silnika bo nie sprawny Wegielny filtr paliwowy wysyla do ukladu micro kawalki wegla ktore zaczynaja sie z niego luszczyc. koszt filtra paliwa orginal 150 zl, koszt wegielnego filtra paliwowego 400 zl.

 

Glowica w silnikach N52/N52n od konca 2005 do 04/2010 : problem konstrukcji ktory prowokuje zla cyrkulacje oleju (i jego zuzycie) i tykanie popychaczy. Jezeli sprawy zaczynaja byc zbyt klopotliwe, regeneracja glowicy robi swoje. Koszt calosciowy z uszczelkami, regenaracja i planowaniem okolo 1000/1200 zl.

 

Tloki z seri KS w silnikach N52b25 w egzemplarzach produkowancyh w niemczech i austrii : przy niesprzyjajacych warunkach prowadzenia (zbyt niskie obroty, duzo jazdy miejskiej, jazda na zolwia z powolnym przyspieszaniem), problem z odprowadzaniem oleju przez zle zaprojektowane tloki co prowokuje bardzo duze zuzycie oleju i powoli zabija katalizatory. Zuzycie oleju moze siegac nawet 2 litrow na 1000 km, naprawa jest mozliwa ale malo oplacalna bo bardzo droga (tloki + pierscienie + kilka uszczelek wewnetrznych w silniku przy okazji + robocizna wychodzi 9000 zl)

 

Szybko powstajacy nagar karbonowy w silnikach N54 : BMW usa aby uniknac dodatkowych kar finansowych za nieujawnianie mozliwych usterek przy toczacy sie aktualnie procesie zbiorczym w stanach przyznala sie do wszechobecnego problemu nagaru zbierajacym sie w kanalach dolotowych silnikow N54 i rekomenduje czyszczenie metoda abrazyjna kolektora dolotowego co 50 tys km minimalnie (nagar problematyczny moze nawet juz wystepowac w silnikach po 30 tys km). Brak wykonania tej czynosci skutkuje w koncu : naglym i wysokim zuzyciem oleju, problemami z moca, problemami z reakcja na gaz, problemami z cisnieniem w silniku co powoduje rozne kosztowne naprawy typu wysiadajace uszczelki, zla cyrkulacje oleju skutkujace zatarciu panewek a nawet w ekstremalnych przyâdkach zatarciem silnika po prostu. Tunerzy w stanach rekomenduja rownierz montaz srugiego separatora oleju aby odzyskac czesc oleju ktorych separator oleju podstawowy nie jest w stanie odseparowac z powodu usterki co pozwala wtedy "podobno" (sa rozne opinie na ten temat) zwiekszyc interval do 100 tys km tego zabiegu a dlatego ze zabieg mycia abrazyjnego jest absurdalnie drogi w BMW (okolo 1000 euros na zachodzie). Troche tylko tanszy poza BMW ale w polsce trudno w ogole o wykonawce. Zabieg jest prosty tylko czasochlonny i w stanach po prostu sprzedaje sie kity ktore ludzie kupuja wspolnie i stanowe kluby tez sie zaopatruja ale u nas to sie nie da tak :roll: Mycie chemiczne (i tansze) tego typu nagarow zazwyczaj przynosi bardzo ograniczone efekty.

 

Link do pomocniczego przykladowego separatora oleju: http://www.bavauto.com/fland.asp?part=OCCN54. Ta sama procedura bedzie zaraz stosowana w silnikach N55 (podobno mniej ekstremalne ale jednak jest zle) i sluzy rownierz przy wyzszych przebiegach wszystkich silnikow z wtryskiem bezposredim ale to nie wyglada tak ekstremalnie i mozna zazwyczaj wymyc nagary chemicznie.

 

tak wyglada ekstremalny przyklad kolektor dolotowy nie myty :

 

http://blog.bavauto.com/wp-content/uploads/2013/02/oil_catch_can_dirty_intake_valves_n54a-280x300.jpg

 

a tak efekt przed i po myciu standardowego zabrudzenia :

http://blog.modbargains.com/wp-content/uploads/2014/10/walnut-blasting-before-after.jpg

 

powstaje coraz wiecej podejrzen ze wiele problemow zwiazanych z powaznymi usterkami w N54 ma wlasnie tutaj swoj poczatek i BMW tego nie wyjawnialo bo to wada fabryczna ktora trzeba naprawiac nawet post gwarancyjnie. Na razie jest zalecenie...

 

Usterka czujnika pomiaru oleju : Zdarza sie ze elektroniczny czujnik oleju blednie podaje za niski poziom oleju - i poleca dolac jeden litr chociaz jest wymagana ilosc w silniku. Zalanie dodatkowego litra oleju moze prowadzic do powaznych usterek. W razie watpliwosci (nagly spadek np) trzeba sprawdzic fizycznie ilosc oleju w systemie zlewajac olej. Wiecej info w SI B 12 05 07 engine electrical system.

http://atlanticmotorcar.com/wp-content/uploads/Screen-Shot-2013-02-13-at-9.09.24-AM1-891x1024.png

 

Usterka kabla +, brak zasilania w samochodzie : jezeli nagle wystapi zupelny brak elektrycznosci w samochodzie, jest temu prawdopodobnie winien kabel +. Jak i go naprawic i dokladny opis usterki :

http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1312229036

http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1312229036

 

Kompendium wiedzy o problemach i utrzymaniu N52/N52K : 325i, 328i, 330i.

 

http://tnij.org/n52kompendium

 

Inne wazne aspekty nie zalezne od silnika:

 

Jak dbac o klosze kamp aby nie zmatowialy :trzeba położyc powłokę kwarcową i doświerzać co 2 lata, dla bardziej dbających czytaj częściej myjacych na myjkach ręcznych i automatach co 15/20 miesięcy, można wydłużyć interwał aplikujac co 3 miesiące dedykowany sealan (Kri35).

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zayebisty post K8v8M. Mam 80k km na zegarze i bedzie sporo do zrobienia w 2015. Dzieki!

 

Ad 5 Dpf. jaki kolor ma dym w takim wypadku? Moj kopci dosc mocno na bialo zwlaszcza w niskich temperaturach na dworze i po rozgrzaniu silnika, ale jak do tej pory ignorowalem to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jesli jest Dpf to auto nie kopci. Z rury moze sie wydobywać para wodna, ktora po skropleniu wyglada jak biały dym (mgła). Ale co u ciebie jest? niestety nie wiem.

Dzieki dla kolegi rivasi i młody za tworcze rozwiniecie wątku.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ręczna skrzynia biegów Getrag GS6-17BG/DG 6/1 -WYMIANA oleju CO 80K

Automatyczna Skrzynia biegów ZF 6HP19/6HP26/6HP 6/1 - WYMIANA oleju CO 100K

info od producenta. :cool2:

 

fajnie by było jak bys Rivasi zebrał temat olejowy do kupy :mrgreen:

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Uwagi odnośnie serwisowania z własnego doświadczenia: E91 320, E93 330d, E60 530d (auta użytkowane od 2006 roku- prawdopodobnie miałem pierwsze E90 -E91 na forum)

 

Olej w skrzynie biegów automatycznej ZF6HP

wymieniać co 120 tys km, tak czy inaczej koło przebiegu 140-150 tys km i tak trzeba wymienić olej bo zaczyna puszczać tulejka "wtyczka" i/lub miska olejowa, wymiałem na oryginał BMW lub olej ZF, efekt delikatniejsza praca.

info producenta:

http://www.zf.com/media/media/document/brands_3/service_information/sitematrix~1/transmission/cars_4/polnisch_2/modelluebergreifend_19/ZP_SI_Oelwechselkit_PL.pdf

 

 

Klapki w kolektorze w silnikach M57N2:

przy przebiegu 120-180 tys km pojawiają się wycieki na ośkach

wymienić kolektor na nowy, koszt części ok 2100-2200 zł- dla informacji wyjęte kolektory nie miały żadnych luzów na klapkach.

 

Termostaty w M57 wytrzymują 120 -160 tys km, pierwsze oznaki to zwiększone zużycie paliwa nawet 1,5 litra więcej.

 

Filtr DPF jak się auto ma w należytym stanie problem nie istnieje. W 330d po przebiegu 150 tys km zapełnienie filtra to 13% - brak możliwości uruchomienia wypalania.

 

Amortyzatory:

Tylne oryginalne wytrzymują ok 100 tys km, polecam SACHS, też wytrzymują ok 100 tys km

Przednie poddają się po ok 140 - 160 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie róbmy z tego wątku świętości. Przebieg dyskusji nie ma wpływu na zawartosc pierwszych postów. Choć jeśli pojawia tu użyteczne informacje to oczywiście dodam je do pierwszego posta. Na podwieszenie Wątka chyba nie ma co liczyć, wiec dyskusja przynajmniej będzie go podbijać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

To ja dodam też coś od siebie :)

Sprawdzone i dozwolone przez BMW płyny chlodnicze:

 

- Addinol Antifreeze Super

- Alpine Antifreeze Extra

- Aral Antifreeze Extra

- AVIA Antifreeze APN

- BMW Kuhlerfrostschutz

- Caltex CX Engine Coolant

- Castrol ANTI-FREEZE NF

- EVOX Extra G48 Antifreeze concentrate

- Fridex G48

- Glacelf Plus

- GlycoShell

- Glysantin G48-24 Engine Coolant

- Glysantin Protect Plus / G48

- Havoline AFC (BD04)

- OMV Kuhlerfrostschutz

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz dodac zrodlo informacji plz bo to ciekawy element :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lista jest z Tis-a wersja 2/2009 dla wszystkich silnikow BMW, ostatnia aktualizacja w 03/2007

 

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Toasto/Plynydochlodnicy_zps0848bf8e.png

 

Doszukalem sie tez listy z Rheingold z aktualizacja z 08/2013

 

- Antifreeze concentrate AWM G11 Tosol-Sintez

- Aral Antifreeze Extra Tosol-Sintez

- AVIA Antifreeze APN AVIA Mineralöl AG

- BMW Kühlerfrostschutz BMW AG

- Castrol Radiocool NF Castrol International

- Fuchs MAINTAIN FRICOFIN Fuchs Europe Schmierstoffe GmbH

- Glysantin G48-24 Engine Coolant UNICO Ltd.

- Glysantin G48 BASF

- OMV Coolant Plus OMV AG

 

 

 

Stand 08/2013

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przejrzałem PDF ale tam tylko o automacie jest.

Olej do dyfru to SAE75W140 GL5

Np. Castrol SAF-XJ; Liqui-Moly SAE75W140

- Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140

- Liqui Moly Vollsynthetisches Hypoid-Getriebeöl (GL5)LS SAE 75W-140 4420

 

Tańsza alternatywa to 85W90 lub 75W90 ale koniecznie że specyfikacja GL5

 

Wymiana z racji niskiej ceny może być robiona co 60k km

 

Trudność wymiany: łatwa (fotorelacja nadejdzie jak wymienię :) )

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Filtr Paliwa i Wegielny filtr paliwowy : Pierwszy wymieniamy co 80 tys km dla dobra swojego systemu wtrysku a drugi (to nie ten sam) co 200 tys km dla dobra srodowiska oraz swojego silnika bo nie sprawny Wegielny filtr paliwowy wysyla do ukladu micro kawalki wegla ktore zaczynaja sie z niego luszczyc. koszt filtra paliwa orginal 850 zl, koszt wegielnego filtra paliwowego 400 zl.

 

Panowie a gdzie szukać "Wegielny filtr paliwowy" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To ja dodam też coś od siebie :)

Sprawdzone i dozwolone przez BMW płyny chlodnicze:

 

- Addinol Antifreeze Super

- Alpine Antifreeze Extra

- Aral Antifreeze Extra

- AVIA Antifreeze APN

- BMW Kuhlerfrostschutz

- Caltex CX Engine Coolant

- Castrol ANTI-FREEZE NF

- EVOX Extra G48 Antifreeze concentrate

- Fridex G48

- Glacelf Plus

- GlycoShell

- Glysantin G48-24 Engine Coolant

- Glysantin Protect Plus / G48

- Havoline AFC (BD04)

- OMV Kuhlerfrostschutz

 

 

A są jakieś niepolecane, może będzie ich mniej? :?

 

Czy do silnika M47 jest może tzw. uchwyt uszczelniacza (komplet klapek)?

 

Te które są tam wypisane są sprawdzone przez BMW.

Niepolecane są te które mają inny kolor.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Filtr Paliwa i Wegielny filtr paliwowy : Pierwszy wymieniamy co 80 tys km dla dobra swojego systemu wtrysku a drugi (to nie ten sam) co 200 tys km dla dobra srodowiska oraz swojego silnika bo nie sprawny Wegielny filtr paliwowy wysyla do ukladu micro kawalki wegla ktore zaczynaja sie z niego luszczyc. koszt filtra paliwa orginal 850 zl, koszt wegielnego filtra paliwowego 400 zl.

 

Panowie a gdzie szukać "Wegielny filtr paliwowy" ?

 

u mnie to ten filtr (dot benzyny) :

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/16136764046/16_0597

 

a przy okazji jest blad w cenie filtra paliwa :to blizej 150 zl a nie 850 zl

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Filtr Paliwa i Wegielny filtr paliwowy : Pierwszy wymieniamy co 80 tys km dla dobra swojego systemu wtrysku a drugi (to nie ten sam) co 200 tys km dla dobra srodowiska oraz swojego silnika bo nie sprawny Wegielny filtr paliwowy wysyla do ukladu micro kawalki wegla ktore zaczynaja sie z niego luszczyc. koszt filtra paliwa orginal 850 zl, koszt wegielnego filtra paliwowego 400 zl.

 

Panowie a gdzie szukać "Wegielny filtr paliwowy" ?

 

u mnie to ten filtr (dot benzyny) :

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/16136764046/16_0597

 

a przy okazji jest blad w cenie filtra paliwa :to blizej 150 zl a nie 850 zl

 

 

Jak się dostać do takiego filtra? i tego z węglem i paliwa. Kanapę zdjąć itp? czy jakoś od dołu?

 

Ktoś mi mówił że w tym silniku filtra paliwa się nie wymienia (w dieslu tak a w benzynie nie) co mnie bardzo zdziwiło bo zawsze w benzynie wymieniałem.

 

edit: w katalogu Filtrona i Mann filtr paliwa jest opisany jako niewymienny :/ są jakieś zamienniki albo same wkłady? bo po co kupować cały "zestaw naprawczy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi filtrami do benzyniaków jest coś na rzeczy, bo w IRL sprzedawcy twierdzą, że nie wymienia się ich. Chyba że one są powodem niedomagania.

Mało tego, w mojej drugiej beemce (benzyniak) filtr paliwa nie był wymieniany od nowości, czyli od 99'.

A książka serwisowa czarna od pieczątek z GB. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

 

u mnie to ten filtr (dot benzyny) :

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/16136764046/16_0597

 

a przy okazji jest blad w cenie filtra paliwa :to blizej 150 zl a nie 850 zl

 

 

Jak się dostać do takiego filtra? i tego z węglem i paliwa. Kanapę zdjąć itp? czy jakoś od dołu?

 

Ktoś mi mówił że w tym silniku filtra paliwa się nie wymienia (w dieslu tak a w benzynie nie) co mnie bardzo zdziwiło bo zawsze w benzynie wymieniałem.

 

edit: w katalogu Filtrona i Mann filtr paliwa jest opisany jako niewymienny :/ są jakieś zamienniki albo same wkłady? bo po co kupować cały "zestaw naprawczy"

 

z tego co pamiętam to z kanału wymienisz

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 klapki w kolektorze dla silników diesla.

W niektórych silnikach klapki nie występują. Są niezbędne do prawidłowej pracy silnika w wersjach gdzie je przewidziano.

Element ten należy kontrolować co kilkadziesiąt tysięcy km, a najlepiej od razu przy zakupie auta używanego. Przy okazji kontroli należy kolektor dokładnie wyczyścić, prawdopodobnie znacznie wydłuży to trwałość tego mechanizmu. Kolektor należy czyścić także w przypadku gdy nie posiada on klapek! (np. silniki N47 143KM 300Nm)...

 

to info 100% dające pewność, że w aucie poniżej nie ma klapek?

 

N47D20U0

 

Bauzeit 2007 - 2014

Bauart 4 Zylinder, 16 Ventile, Reihe,

Hubraum 1995 cm³

Leistung 105 kW (143 PS) bei 4000 U⁄min

Drehmoment 300 Nm bei 1750–2500 U⁄min

Verdichtung 16,5:1

Bohrung x Hub 84,0 mm x 90,0 mm

Treibstoff Diesel

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok,

 

a jak to sie ma do mojego silnika?

wpisuje vin i mam 2 silniki do wyboru

http://realoem.com/bmw/select.do?vin=A633506

 

patrzac na stone ponizej mam silnik N47N?

http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.