Skocz do zawartości

Kupuję serię 3 E90/91/92/93 proszę o pomoc w wyborze.


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

zastanawiam sie nad kupnem bmw 3 e91 czyli turing

z 2l silnikiem diesla ze skrzynia automatyczna i w zwiazku

z tym mam klilka pytan:

1. jak wygladaja koszty serwisu w porownaniu do passata b5fl 2004?

raczej nie mam zamiaru jezdzic do aso

2. jaki serwis z okolic torunia-bydgoszczy polecicie?

3. na co trzeba zwrocic uwage przy kupnie?

4. jak ksztaltuja sie koszty eksploatacji?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

1. Nie wiem nie jeździłem Passatem

2 Nie wiem

3 Przebieg, jeśli auto ma filtr cząstek stałych ile zostało do wymiany - droga wymiana. Klocki, filtry,olej ile zostało do wymiany - informację odczytasz z komputera

4 Jestem zaskoczony wysoką trwałością zawieszenie i bezawaryjnością.

 

Parę cen z ASO, bo tam serwisuję

klocki przód, płyn hamulcowy - wymiana razem z robocizną 800zł

klocki tył - wymiana z robocizną 660zł

przegląd: olej, filtr oleju, powietrza, odp. skrzyni korbowej "odma",filtr klimatyzacji z robocizna 1600zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porownanie takie, ze jak kupisz cos zjechanego to i to i tamto bedziesz wymieniał, ja np. przez rok w mojej e46 wymieniłem tylko tzaraz po sprowadzeniu łozyska amorkow tył. 80zł

zawsze moze wejsc na allegro lub strone intercarsu i popatrzec orientacyjne ceny czesci, i poronasz do Paska.

Edytowane przez czestek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Noszę się z zamiarem wymiany auta (obecnie problematyczny VW Passat kombi 1.9TDI 131KM w poprzedniej budzie) i rozważam BMW 318D (po face liftingu) jako opcję. Mam w związku z tym 3 pytania do posiadaczy tych autek:

1. Wiem, że posiadają opony run flat. Znam ich teoretyczne zalety. Ale czy jest miejsce na zapasowe koło lub przynajmniej dojazdówkę?

2. Czy można samodzielnie wymienić zarówki od świateł mijania/drogowych przód/tył, czy trzeba się fatygować do ASO? Pytanie dotyczy zarówno żarówek tradycyjnych jak i biksenonowych (nie wiem na jaką wersję trafię).

3. Czy silnik ma pasek rozrządu, który co jakieś 90-120tys. trzeba wymieniać, czy ma łańcuch?

4. Czy szyberdach wraz z przejechanymi kilometrami nie daje znać o sobie (skrzypi, trzeszczy, słychać pęd powietrza itp)?

 

Dzięki za informcje. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Brak miejsca na zapas/dojazdówke w podlodze bagaznika, ine jest przewidziane. Brak w serii zestawu naprawczego zostają tylko Run Flaty albo Assistance

2. Wymiana żarówek tył bez najmniejszych problemów, z przodem jest gorzej, bardzo niewygodny dostęp, np przez nadkole od strony kola

3. Łańcuch - dożywotni, chyba, że coś sie wysra, ale raczej można być spokojnym

4. Szyber trzeszczy jeśli uszczelki nie sa regularnie konserwowane, na mrozie troche hałasuje. Jeśli chodzi zaś o halas w trakcie jazdy od pędu powietrza to niestety też jest to problem. Wszystko zależy od wyregulowania szyby dachowej. Na ASO w tej kwestii nie masz co liczyć ale jest znany jeden serwis szyberdachów w Wawie, ktory sobie z tym radzi, wybieram sie tam na wiosne. U mnie przy zamkniętym dachu i zasuniętej zasłonie jest ok, przy odsuniętej zaslonie jest halas.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. koło zapasowe brak miejsca - opony RF lub (a raczej także) zestaw żel i kompresor.

2. zarówki jak opisano wyżej

3. łańcuch we wszystkich wersjach silnika

4. szyberdach - zdecydowanie odradzam - mam takie cacko w wersji panorama (E91) i przez dwa letnie sezony użyłem może kilka razy. Szumi podczas szybkiej jazdy, dużo grubsza podsufitka, przez co mniej miejsca na głowy - krótko mówiąc same minusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. To faktycznie brak specjalnego miejsca na piąte koło jest jakimś problemem. Wozić w samym bagażniku i pokorowcu można, ale wtedy przy wyjazdach, czy większych zakupach brakowałoby miejsca. Trochę jak w samochodach, gdzie zbiornik gazu jest w "dziurze" na koło, a zapasowe koło lata sobie po bagażniku;)

2. Przy tym pytaniu powinienem doprecyzować, czy da się wymienić w jakimś krótkim czasie (< 30 min.), bez konieczności posiadania fartucha ochronnego. Bo dać się da wszystko;) Po odpowiedziach widzę, że z wymianą żarówek z przodu nie jest różowo.

3. Bardzo fajnie, że łańcuch, bo odpadają wizyty w ASO na zrobienie rozrządu.

4. Tutaj faktycznie celem uniknięcia możliwych problemów, lepiej zrezygnować z tego zbędnego (szczególnie gdy klimatyzacja to standard) gadżetu.

 

Bardzo dziękuje wszystkim za cenne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-2-3-jak wyżej koledzy pisali

Co do szyberdachu to jak dla mnie jest to praktyczny dodatek zwłaszcza w lecie podczas spokojnej upalnej jazdy pod gwiazdami z koleżanką :wink:

Ja mam auto z 2005 roku i zero problemu z trzeszczeniami i innym dolegliwościami nawet teraz przy 15-19 stopniowych mrozach tyle tylko że może ja mam w wersji sedan a on znacząco się różni od tego z kombi i nie zajmuje wiecej miejsca.

 

No ale tak jak pisałem dla jednych jest fajniesza nawi dla innych szyberdach a dla innych inne cuda.

A jak ktos ma wszystko to wszystko będzie cieszyć.

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-2-3-jak wyżej koledzy pisali

Co do szyberdachu to jak dla mnie jest to praktyczny dodatek zwłaszcza w lecie podczas spokojnej upalnej jazdy pod gwiazdami z koleżanką :wink:

Ja mam auto z 2005 roku i zero problemu z trzeszczeniami i innym dolegliwościami nawet teraz przy 15-19 stopniowych mrozach tyle tylko że może ja mam w wersji sedan a on znacząco się różni od tego z kombi i nie zajmuje wiecej miejsca.

 

No ale tak jak pisałem dla jednych jest fajniesza nawi dla innych szyberdach a dla innych inne cuda.

A jak ktos ma wszystko to wszystko będzie cieszyć.

POZDRO

 

Czy to oznacza, że problemy z szyberdachem dotyczą głównie wersji kombi? Ja przymierzam się do sedana. Czy użytkownicy "dziury" w dachu w nadwoziu sedan mogą się wypowiedzieć w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w e90 szyber i zero z nim kłopotów, nic nie trzeszczy, nie świszczy, nie cieknie, nigdy, poza konsewracja uszczelek na zime, nic z nim nie robiłem, mechanizm zawsze działa bez problemu

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sedanie jest jedna szyba dość nieduża, w kombi są dwie szyby, jedna duża, druga mniejsza. Z racji wielkości okna dachowego w kombi może przysporzyć wiecej kłopotu.

 

Osobiście nie szukałem auta z szyberdachem, było mi to obojętne. ale jak sie trafiło to szyber mi nie przeszkadza. Ale przy ew, kupnie nowego nie dopłacałbym do szyberdachu

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy mam jakąś wyższą wersję ale raczej nie i myśle, ze we wszystkich E90/E91 jest tak samo. Jest informacja o spaleniu dowolnej żarówki zewnętrznej.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szyber nie trzeszczy, u mnie sedan. Ja nawet uszczelek w nim nie smarowałem tylko te w drzwiach bo po zakupie myślałem, że wozem drabiniastym jade tak trzeszczało. Informacje o przepalonych żarówkach to we wszystkich BMW po 97 roku standard.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ;)

 

Jestem na tym forum nowym użytkownikiem. Zalogowałem się ponieważ poszukuję dla siebie nowego (aczkolwiek używanego) samochodu i między innymi moją uwagę zwróciło Bmw serii E90.

 

W sumie na ten moment sam nie wiem czego dokładnie chcę, na ten moment wiem, że moje auto powinno mieć:

 

1. Diesla pod maską

2. Automatyczną skrzynię biegów

3. Dobre wyposażenie

4. Kombi ewentualnie sedan

 

Nie wiem jeszcze jaki silnik wybrać. Wiadomo, że chciałbym 330d ale taki kupić w dobrym stanie i dobrych pieniądzach to jak trafić 6-tkę w Lotto i tym o to sposobem na ten moment szukam 320d, 325d lub 330d.

Najbardziej w samochodzie cenię sobie silnik (elastyczność, przyśpieszenie) ale również wyposażenie bo co z tego jak pod maską 3.0 a w środku materiałowe siedzenia i korbki.

 

Pytania jakie nasuwają mi się od razu do użytkowników tego forum to:

 

1. Jak wygląda sprawa z automatyczną skrzynią, dobrze wybiera przełożenia? Jak z awaryjnością?

2. Czy silnik 2.0 o mocy 163KM nie jest za słabym motorem dla takiej budy? (np. kombi)

3. Sprawa programu (Chip-Tuning) jak znosi taką modyfikacje automatyczna skrzynia biegów?

Wyczytałem, że po zmianie oprogramowania w sterowniki idzie uzyskać odpowiednio:

320d - 163KM/340NM --> 204/410

325d - 177KM/400NM --> 240/500

330d - 231KM/500NM --> 280/600

 

Przyrosty są bardzo ciekawe. Czy automat w każdej specyfikacji silnikowej jaką podałem jest ten sam? Zniesie to?

 

4. Jak wygląda sprawa spalania 320d a 330d - miasto/trasa/mieszany?

 

Generalnie nie miałem żadnej styczności z marką Bmw, do tej pory jeździłem samochodami grupy VAG i mogę też powiedzieć, że konkurent dla Bmw jakie tutaj podałem jest Audi A4

 

Mogę również podać link do pierwszego samochodu jaki mnie zainteresował na allegro.pl

http://moto.allegro.pl/item923002666_bmw_e_90_2_0d_navi_dvd_m_pakiet_ksenon_skora.html

 

Co o nim myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

przyrosty bardzo optymistyczne

 

320d i 325d maja ten sam automat,

320d po czipie daje radę :D

320d spala jekieś 2-3 litry mniej niż 330d

 

samochód z ogłoszenia nie ma m pkietu i ma 163km a nie 177

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.Jeśli chodzi o to czy trudno trafić w dobrym stanie silnik to wolał bym chyba 330 niż 320 z niewiadomego źródła, napewno więcej zniesie niż ten słabszy. Spalanie w mieście może dojść nawet do 14 litrów w zime trasa 7,5-8,5 bez oszczędzania 330,a jeśli będziesz oszczędnie bardzo jechał to zejdziesz do 5 na trasie, tak ja ostatnio sprawdzałem i mi wyszło 4,2 ale na tempomacie w manualu.e46 330D 204km 409,9n po podniesieniu 249,7km 499,9n W e92 335D po mieście 14-16 nawet trasa 7,5-8,5 a ekonomicznie ma maxa 6z kawałkiem niżej nie zeszłem.Podsumowując ekonomiczny na miasto samochód to 320 bo nie spali więcej jak 9-10litrów ale po trasie się równoważy i trzymają podobny poziom . Wszystko zależy od portfela i kto ile jeździ.A jeśli będziesz podnosił moc to tak delikatnie 10-15% na maxa , mniej problemów w przyszłości i rób to w warsztacie z hamownią stacjonarną a nie z tym dziadostwem co zakładają na tylne koło, pomiary są ok, ale katują ci samochód na drodze.Pozdrawiam i mam nadzieje że conieco pomogłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program będzie robiony w renomowanej firmie o druciarstwie nie ma w ogóle mowy, nie oddam samochodu jakiemuś Panu Stasiowi z sąsiedztwa.

Co dy wyboru samochodu muszę jeszcze przemyśleć do końca ponieważ fundusze wystarczają mi na dobrze wyposażoną i zadbaną 320d lub ewentualnie ubogą 330d z większym przebiegiem. Dlatego nie wiem co zrobić. Z jednej strony wiem ile frajdy może dać 330d podczas jazdy a z drugiej większe wyposażenie to większy komfort podróżowania połączony z trochę bardziej oszczędnym i wolniejszym motorem 320d.

 

Pytanie na jakie jeszcze nie dostałem odpowiedzi to o skrzynie automatyczną montowaną w 320d i 330d - Czy te skrzynie są awaryjne? Czy program ich nie zabije?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli szukasz automata i chcesz go czipowac to przyjrzyj sie dokladnie tematowi skrzyn biegow. Byly montowane 2 rodzaje. Jedna z nich to skrzynie GM i niestety te nie znosza cziptuningu. Kiedy jaka byla montowana to nie wiem, ale na pewno skrzynia GM pod auto zachipowane bedzie zlym wyborem.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.