Skocz do zawartości

330d Gaśnie podczas jazdy - rozwiązany


Vince

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Miałem dziwny problem z autem (M57TU2 - 230KM). Po mniej więcej godzinnej,ostrej jeździe, zgasiłem auto i próbowałem po chwili odpalić ponownie. Niestety odpalił tylko na kilka sek i zgasł, próbowałem kilka razy, zawsze z podobnym rezultatem.

Następnego dnia odpalił od strzała. Od tamtej pory problem pojawiał sie wielokrotnie. Auto nie odpalalo, bądź gasło podczas jazdy. W kompie pojawiał się tylko jeden błąd:

 

4332 Raildruckregelventil, Ansteuerung

 

W związku z tym że nie toleruje humorzastych aut, chciałem sie dowiedziec co jest nie tak. Moje podejrzenia padły na:

- kable/wtyczke regulatora ciśnienia

- filtr/pompke paliwa

 

Czujnik był wymieniany kilkukrotnie - "nowy" zwykle powodował tylko kolejne problemy. Po wymianie filtra - bez zmian. Sprawdzilem pompka paliwa w baku - pompuje jak szalona. W akcie desperacji postanowiłem przyjrzeć sie wiązce silnika - od ecu do reg. cisnisnienia, ster. swiec, ster. podcisnieniem itd.... Wiązka znajduje sie za silnikiem i ciezko sie do niej dobrac. Po zdjeciu kolektora i odkreceniu osłon kabli ukazał mi sie przerażający widok:

 

http://oi42.tinypic.com/10epl60.jpg

 

Mniej wiecej połowa przewodów miała obtartą izolację i druty wew. przewodów stykały się miedzy kablami. Cały problem wziął sie stąd że plastikowe osłony które prowadzą kable były częściowo popekane. Po wyjeciu okazało sie że łamią sie one w palcach. Prawdopodobnie temp. oraz olej/ropa przez lata zrobiły swoje.

 

Zaizolowałem każdy kabel osobno, owinąłem taśmą termoizolacyją, włożyłem w peszel, jeszcze raz w tasme a na końcu w folie termiczną :)

 

http://oi41.tinypic.com/2jb4g12.jpg

 

Minęło kilka dni i (odpukać) wszystko działa jak nalezy.

 

Jesli ktoś borykał sie z podobnymi problemami, rada. Jesli wszystko zawiodło może warto przyjrzeć się wiązce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Niestety było to rozwiązanie na chwilę, ostatecznie wymianiłem całą wiązkę silnika. Jeśli ktoś będzie się za to zabierał, to na pocieszenie powiem że to dużo prostsze niż może się wydawać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.