Skocz do zawartości

Tuning 330i N52


PiciuM

Rekomendowane odpowiedzi

Zakladam temat odnosnie tuningu 330i. Jesli ktos zrobil jakies mody, prosze o podzielenie sie szczegolami.

 

Moja wiedza na razie jest bardzo ograniczona:

- BMW performance exhaust- podobnie fajnie brzmi, ale bez innych zmian praktycznie nic nie daje jesli chodzi o osiagi

- BMW performance intake - w polaczeniu z wydechem podobno mozna juz cos poczuc (brak wynikow z hamowni...) - nie wiem czy jest dostepny w PL - zapytam bo bede w ASO niedlugo

- powerbox Burger Motorsport - troche o tym czytalem i w Stanach dosc popularny - podobno fajnie dziala i troche odmienia auto - troche przeraza mnie instalacja, bo trzeba przepinac kabelki z ECU. Wysylaja worldwide

 

Czekam na doswiadczenia innych uzytkownikow! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W wolnossaku? Nic nie zrobisz, sprzedaj i kup 335i. Temat tuningu 330i mozesz olac, wydech da Ci moze 5 koni i to tylko w pewnym przedziale, z dolotem sprawa jest skomplikowana bo jego dzialanie zalezy od warunkow w jakich pracuje np: po zagrzaniu mozesz miec 10% mocy mniej. Program to +1-2%... moze?

 

Ogolnie sprawa nie warta zachodu, jedyne co mozesz zrobic to redukcja masy, wywalic kanape, siedzenia performance dac itp itd... jak ugrasz -50/100kg do auta to poczujesz roznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnossaku? Nic nie zrobisz, sprzedaj i kup 335i.

Nie oczekuje 50 koni i wiem, ze NA sie latwo nie tuninguje. Ale dodac troche koni, poprawic dzwiek i reakcje na gaz zawsze mozna zrobic dosc latwo.

 

Znalazlem na stronie ZIPtuning (Holandia, chyba maja tez cos w PL), ze niby dodaja do N52 20Nm i 20koni - troche mi sie nie chce wierzyc, napisalem do nich czy to chip, czy tez wgrywaja program.

 

Temat jest o N52 i chcialbym uslyszec czy ktos tuningowal ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli silnik jest przed 2009 (a twoj jest) to modl sie aby dobrze dziala i to juz bedzie sztuka, jezeli silnik ma wiecej niz 100000 KM to nic nie tuninguj bo bedziesz mial zaraz po silniku.

Jezeli chcesz wiecej koni to zrob tak jak mowi wujaszek i kup sobie 335i.

 

Silnik N52 to jedna wielka mina przy wyzszych przebiegach.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli silnik jest przed 2009 (a twoj jest) to modl sie aby dobrze dziala i to juz bedzie sztuka, jezeli silnik ma wiecej niz 100000 KM to nic nie tuninguj bo bedziesz mial zaraz po silniku.

Jezeli chcesz wiecej koni to zrob tak jak mowi wujaszek i kup sobie 335i.

 

Silnik N52 to jedna wielka mina przy wyzszych przebiegach.

 

chciałbym się przejechać autem co ma 100000 KM, to musi być ogień :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli silnik jest przed 2009 (a twoj jest) to modl sie aby dobrze dziala i to juz bedzie sztuka, jezeli silnik ma wiecej niz 100000 KM to nic nie tuninguj bo bedziesz mial zaraz po silniku.

Jezeli chcesz wiecej koni to zrob tak jak mowi wujaszek i kup sobie 335i.

 

Silnik N52 to jedna wielka mina przy wyzszych przebiegach.

 

:shock: To już rozwiń myśl, bo ja myślałem że jest to jeden z najmniej awaryjnych konstrukcji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem w swoim 325i wydech środkowy i końcowy na Eisenmanna Race i mam tez założony kompletny dolot BMW Performance. Trudno mi stwierdzić czy auto zyskało te kilka KM. Jedyne wyjście to jechać na hamownię przed modami i po modach.

Co do dźwięku to jest przepaść między serią a tym co teraz i gdybym miał kiedyś mocniejszą benzynę (w planach jest :wink: ) to konkretny wydech będzie jednym z pierwszych modów.

Jeśli chodzi o przyrost KM za pomocą programu to miałem taką propozycję od jednego z mechaników zajmujących się w moich okolicach m.in. BMW.

20-25KM za ok 550 euro, chyba nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak bys sie juz zdecydowal na zmiane softu to ja znam goscia co sie zna na tym ja tez u niego robilem tylko ze w dieslu, bieznia i wszystko jest juz w cenie a nie tak jak u tych baranow co sie oglaszaja na necie z gentu albo innych za badania na biezni trza doplacac.... smiech!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Kreski są dla samopoczucia klienta , dobry tuner na podstawie samych logów może ocenić krzywe i ich wartości oto powód dla którego niektórzy liczą za to ekstra, a swoją drogą mam nadzieję że mówisz o hamownii stacjonarnej z certyfikatami a nie doczepianej na kolko za 2tys zl

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreski są dla samopoczucia klienta , dobry tuner na podstawie samych logów może ocenić krzywe i ich wartości oto powód dla którego niektórzy liczą za to ekstra, a swoją drogą mam nadzieję że mówisz o hamownii stacjonarnej z certyfikatami a nie doczepianej na kolko za 2tys zl

tak jak piszesz ;) hamownia stacjonarna z certyfikatami :) moze jeszcze jakas znizke by sie dalo zalatwic ;) http://www.hs-tronic.be/

 

 

a jezeli chodzi o poprawe dzwieku i zebys niemial znowu przypalu na autokuringu to polecam sky tune w maldegem http://www.skytune.com/

przejzyj galerie bmw ;) tylko dlugo sie czeka okolo 2-3 miesiecy chyba ze jesienia bylo by szybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli silnik jest przed 2009 (a twoj jest) to modl sie aby dobrze dziala i to juz bedzie sztuka, jezeli silnik ma wiecej niz 100000 KM to nic nie tuninguj bo bedziesz mial zaraz po silniku.

Silnik N52 to jedna wielka mina przy wyzszych przebiegach.

Pierwsze slysze. Mam kilku znajomych z 330i N52 z przebiegami ponad 150tys km, w tym jeden serwisowany zgodnie z kompem (czyli zadko) i silniki smigaja. Jesli wiesz cos konretnego, to prosze podziel sie z nami Twoja wiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem w swoim 325i wydech środkowy i końcowy na Eisenmanna Race i mam tez założony kompletny dolot BMW Performance. Trudno mi stwierdzić czy auto zyskało te kilka KM. Jedyne wyjście to jechać na hamownię przed modami i po modach.

Co do dźwięku to jest przepaść między serią a tym co teraz i gdybym miał kiedyś mocniejszą benzynę (w planach jest :wink: ) to konkretny wydech będzie jednym z pierwszych modów.

Jeśli chodzi o przyrost KM za pomocą programu to miałem taką propozycję od jednego z mechaników zajmujących się w moich okolicach m.in. BMW.

20-25KM za ok 550 euro, chyba nie warto.

 

Dzieki za info.

O jakiej firmie piszesz?

Jak brzmi ten Eisenman race przy normalnej jezdzie? Zalezy mi, zeby autem mozna bylo robic dlugie dystanse bez bolu glowy ;),

Dolot jest jakis stozkowy? Czym rozni sie od naszego standardowego boksa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cel jest prosty. Poprawienie wrazen + delikatna poprawa osiagow (lepsza reakcja na gaz, + pare koni).

- manual: zainwestuj w short shiftera.

- pobaw sie ustawieniem przelozen w skrzyni (moze sie to odbic na VMax i wyzszym spalaniu, ale to nie jest kryterium widze:P)

- redukcja masy: fotele performance/recaro cs, wywal tylna kanapa. da Ci to -80kg i tu poczujesz najlepsza roznica w prowadzeniu.

- wydech (tu wez eissmana albo akrapovica jesli jest taki do N52),

- dolot (tu nie kombinuj ze stozkami itp, tylko cos jak ma Damian ori bmw performance)

- strojenie silnika pod nowy dolot i wydech, oraz mozesz takze pod wyzej oktanowe paliwo (98/100)

- nie wiem jakie masz opony, ale daj michelin ps2 225 na przod 255 na tyl.

- zawieszenie gwintowane bilstein (b4? - te co ma damian, jest DOBRE)

- mozesz pokombinowac z ultra lekkimi felgami 17'' - (bez jaj, to na 0-200 mozna urwac sekunde)

- nie wiem czy do N52 sa takie cuda jak sportowe walki rozrzadu itp.

 

To z grubsza tyle, jesli wszystko zrobisz z glowa to zyskasz moze 0,5-1s 0-100, i 3-4s 0-200. Ale wrazenia z jazdy bedziesz mial niezapomniane w stosunku do jazdy ciezkim autem na ciezkich felgach na standardowym zawieszeniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem w swoim 325i wydech środkowy i końcowy na Eisenmanna Race i mam tez założony kompletny dolot BMW Performance. Trudno mi stwierdzić czy auto zyskało te kilka KM. Jedyne wyjście to jechać na hamownię przed modami i po modach.

Co do dźwięku to jest przepaść między serią a tym co teraz i gdybym miał kiedyś mocniejszą benzynę (w planach jest :wink: ) to konkretny wydech będzie jednym z pierwszych modów.

Jeśli chodzi o przyrost KM za pomocą programu to miałem taką propozycję od jednego z mechaników zajmujących się w moich okolicach m.in. BMW.

20-25KM za ok 550 euro, chyba nie warto.

 

Dzieki za info.

O jakiej firmie piszesz?

Jak brzmi ten Eisenman race przy normalnej jezdzie? Zalezy mi, zeby autem mozna bylo robic dlugie dystanse bez bolu glowy ;),

Dolot jest jakis stozkowy? Czym rozni sie od naszego standardowego boksa?

 

 

Ten program, który oferował mechanik pochodzi z jakiejś angielskiej firmy ale nazwy nie pamiętam.

Eisenmann Race dla mnie brzmi tak jak trzeba. :cool2: Dobrze go słychać wewnątrz auta :wink: . Też robię długie dystanse i nie mam z jego powodu bólów głowy.

Jak nie masz u siebie Logic7 to częściej będziesz słuchał Eisenmanna niż tego chłamu (mam tu na myśli seryjne nagłośnienie), które pakuje BMW.

Obudowa (boks) jest taki sam. Wewnątrz wkład jest też okrągły jak seryjny tyle, że dużo mniejszy (bardzo podobny do wkładów K&N, być może nawet K&N robi je do tego zestawu BMW Performance). Dolot z kanałami jest z włókna węglowego i jest to najdroższa część tego zestawu. Jeśli masz auto z USA to dolot BMW Performance też musisz ściągnąć ze Stanów bo jest inny niż wersja EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten program, który oferował mechanik pochodzi z jakiejś angielskiej firmy ale nazwy nie pamiętam.

Eisenmann Race dla mnie brzmi tak jak trzeba. :cool2: Dobrze go słychać wewnątrz auta :wink: . Też robię długie dystanse i nie mam z jego powodu bólów głowy.

Jak nie masz u siebie Logic7 to częściej będziesz słuchał Eisenmanna niż tego chłamu (mam tu na myśli seryjne nagłośnienie), które pakuje BMW.

Obudowa (boks) jest taki sam. Wewnątrz wkład jest też okrągły jak seryjny tyle, że dużo mniejszy (bardzo podobny do wkładów K&N, być może nawet K&N robi je do tego zestawu BMW Performance). Dolot z kanałami jest z włókna węglowego i jest to najdroższa część tego zestawu. Jeśli masz auto z USA to dolot BMW Performance też musisz ściągnąć ze Stanów bo jest inny niż wersja EU.

 

Czekam wlasnie na wycene performace exhaust oraz intake z ASO - strasznie jestem ciekaw, pewnie niezle zdzieraja ;)

W przypadku performance intake, co robisz z filtrem? Czyscisz go jak K&N czy tez wymieniasz w ASO?

 

Kolega, ktory opisywal nasze silniki jako 'mina po 100tys' jakos nie napisal nic konkretnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cel jest prosty. Poprawienie wrazen + delikatna poprawa osiagow (lepsza reakcja na gaz, + pare koni).

- manual: zainwestuj w short shiftera.

- pobaw sie ustawieniem przelozen w skrzyni (moze sie to odbic na VMax i wyzszym spalaniu, ale to nie jest kryterium widze:P)

- redukcja masy: fotele performance/recaro cs, wywal tylna kanapa. da Ci to -80kg i tu poczujesz najlepsza roznica w prowadzeniu.

- wydech (tu wez eissmana albo akrapovica jesli jest taki do N52),

- dolot (tu nie kombinuj ze stozkami itp, tylko cos jak ma Damian ori bmw performance)

- strojenie silnika pod nowy dolot i wydech, oraz mozesz takze pod wyzej oktanowe paliwo (98/100)

- nie wiem jakie masz opony, ale daj michelin ps2 225 na przod 255 na tyl.

- zawieszenie gwintowane bilstein (b4? - te co ma damian, jest DOBRE)

- mozesz pokombinowac z ultra lekkimi felgami 17'' - (bez jaj, to na 0-200 mozna urwac sekunde)

- nie wiem czy do N52 sa takie cuda jak sportowe walki rozrzadu itp.

 

Dzieki za sugestie.

Ustawien skrzyni nie tykam, bo zalezy mi na vmax i w miare niskich obrotach na 6tce

Kanapy tez nie wywale, bo potrzebuje 4 miejsca - inaczej nie zmienialbym poprzedniego autka

Mam zawieszenie Mkowe, ktore jest w miare ok, natomiast komfort jest bardzo kiepski (mam 18tki na runflatach potenza 050 w rozmiarach o ktorych piszesz) - musze popatrzec co ludzie wrzucaja za bilsteiny i jak to sie odbija na prowadzeniu

Takze pewnie dolot, delikatny wydech i maly program - i to by bylo na tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO za te części na pewno wyjdzie dużo. Napisz ile jak już będziesz miał info.

Wkład filtra czyści się tak samo jak te K&N. Jeśli chodzi o wydech to wg mnie Eisenmann dźwiękowo lepszy niż BMW Performance. Ostatnio w sobotę mieliśmy tu w Belgii nocne spotkanie forumowe, potem przejażdżkę 200 kilometrową i była właśnie e92 325i z wydechem performance to dla mnie trochę ten wydech taki "pierdzący" był.

Co do zawieszenia to mam od 3 miesięcy Bilsteina B16 i jest dla mnie mega. Auto trzyma się drogi jak przyklejone a przy tym komfort jazdy nie pogorszył się drastycznie. Z montażem i wszystkimi ustawieniami zapłaciłem 1800 EUR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wersja street jest bardziej przyjazna dla ucha na trasie ale zawsze mozesz zaszalec i zrobic na zamow8en8e tlumik ze sterowaniem elektryczntm np z 3 ustawieniami 1. Cicho , warczenie ipelny przelot

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dostalem wycene z ASO, ceny brutto z uwzglednieniem 15% znizki

 

wydech performance 3360pln

wydech montaz 400pln

dolot performance 3190pln

dolot montaz 397pln

 

wiec tanio nie jest, ale w koncu to ASO ;)

 

Co ciekawe, jesli chodzi o wydech to sa rozne numery katalogowe dla 325i i 330i:

 

325i/325xi(E90, E91 N52*/N53

18 30 2 217 675

 

330i/330xi(E90, E91 N52/N53

18 10 2 208 788

 

325i/325xi(E92, E93 N52*/N53

18 30 2 217 676

 

330i/330xi(E92, E93 N52/N53

18 10 2 208 791

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Kolega, ktory opisywal nasze silniki jako 'mina po 100tys' jakos nie napisal nic konkretnego...

 

Przepraszam, kolega mial wrocic do posta nastepnego dnia i zapomnial i nie powiedzial po 100K KM tylko z duzym przebiegiem.

 

Ale tak na szybko :

 

Glowny problem ale nie jedyny to Nieprawidlowa geometria Glowicy ze zla cyrkulacja oleju czesc numer 11 12 7 564 425 zostala w 2009 wymienione na 11 12 7 591 618 (jedyne 6000 zyla + robocizna). Mozna sprobowac regenerowac, w zaleznosci od jakosci regeneracji zadziala lub nie. Nowa wersja glowicy uregulowala problem.

 

Oto link do SIB BMW ktory tumaczy problem :

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CC4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.bimmerfest.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D259074%26d%3D1292812983&ei=Cn0kUvuzKuiJ7AatzICQCw&usg=AFQjCNFp2T7ommPv6LN_9HXNPXI-eXecYg&sig2=lMAC_K6WptYHS3gYsLdg-g&bvm=bv.51495398,d.ZGU,%20to%20jest%20bezposredni%20link%20do%20sciagniecia%20pdfa.

 

Zla cyrkulacja oleju sprawia ze :

- masz podwyszone zuzycie oleju bez wyciekow (od Litr na 3000 do nawet litr na 800 KM)

- masz bardzo podwyszone zuzycie paliwa

- falujace obrotu bo szybko nie masz juz swiec (dlatego czesto wyrzuca zaplon) bo nagar ktory sie wydostaje spod glowicy ci je zniszczyl, jak odkrecisz wszystko to zbaczysz stan swiec oraz nierowna kompresja przez nagar na tlokach (stad rownierz spadek mocy)

 

W zaleznosci od przebiegu w ktorym dostajesz auto, jestes w sytuacji zlej lub katastroficznej.

Jezeli blizej 100K KM to jeszcze to uratujesz z wiarygodnymi kosztami

Jezeli jestes blizej 200K KM to mi cie strasznie zal bo to bedzie bardzo bolalo bo zaraz ci padna : Vanosy, potem w przyspieszonym tempie czujniki O2 oraz katalizatory i cale osprzet cyrkulacji oleju (rozdzielnik, kable doprowadzajace) a nawet pompa w niektorych przypadkach.

 

Najgorsze jest ze problem jest postepowy o ci zalatwia po malu auto jak rak a mechanik nie kojarzy i wymienia wszystko co idzie na chybi trafil (czyli drogo)

Dobry przyklad tego co sie dzieje jest dostepny tutaj :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=224032

 

Niektore samochody trzymaja sie lepiej niektore gorzej ale predzej czy pozniej to sie konczy tak samo. Sa posty na E90 ktore to tlumacza barzo szczegolowo, w nastepnym miesiacu zrobie temat dosyc szczegolowy jak temu zaradzic.

Dam jeden link ekstremalnego przypadku przy bardzo niskim przebiegu i po polsku :

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenci/news/wydal-220-tys-zl-na-nowe-bmw-a-po-przebiegu-87-tys,1759990,320.

 

wiec jezeli masz troche kasy a masz bo kupujesz super wydech to najpierw wymien glowice (6000 zl + robocizna) + wszystko co juz jest zapchane przez olej i nie w ASO bo cie zjedza cenowo a nie do konca sa fachowi ale u dobrego speca i nawet jezeli na razie sie nic nie dzieje to... wymien glowice uratujesz fortune.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zasygnalizowanie problemu. Gdy kupowalem N52 chwile poczytalem o problemach, znalazlem padajace VANOSy itp, ale wychodzi na to, ze czesc z tych awarii ma zupelnie inne zrodlo.

 

Wyczytalem gdzies, ze dynamiczniejsza jazda pomaga, bo zwieksza cisnienie oleju i poprawia smarowanie - zobaczymy. Mam 80 tys km i na razie zadnego problemu, ale chetnie zglebie temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś chyba zbędne pierdzielenie 3 po 3, w niemczech te silniki robią 200-300kkm i auta DALEJ trzymają bdb cenę, i jakoś nie chce mi się wierzyć, że KAŻDY Hans wymieniał głowicę za 1.5k EURO...

 

 

Kolega ma i śmiga ma ponad 100kkm, i auto zapierdziela aż miło, ja mam w prawdzie N51, choć to takie zdławione N52 na 233konie, ale silnik praktycznie ten sam, różni się czymś tam, i też nie ma problemów. Jakoś po forach MAŁO jest tego typu sytuacji którymi cię straszą....

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.