Skocz do zawartości

Auto szarpie- zolta kontrolka trakcji miga !


orisanowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam BMW e90 320d. Od paru dni pojawia sie ten sam problem tzn; auto po 20 miutach zaczyna szarpac zarowno przy przyspieszaniu jak i przy stalej predkosci wsumie to na kazdym biegu, efekt jakby cos odcinalo naped tak mysle ! Do tego w tym samym momencie mruga kontrolka trakcji taka zolta ! Jakies pomysly ? Jak odpale auto przez pierwsze 15 minut zadnych objawow :? Prosze o porade.

Edytowane przez orisanowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie kwestia ciśnienia w oponach (w co wątpię, bo pewnie w pierwszej kolejności świeciłaby się kontrolka od właśnie ciśnienia w kołach) tylko ESP lub inna usterka to na pewno podpięcie pod komputer dałoby odpowiedź co jest nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpiąć komp musisz,

 

problem leży w układzie DSC, przyczyn może być mnóstwo:

- padł sterownik,

- padł/wypiął się czujnik z koła,

- zawiesił się soft,

- poluzowała się któraś z wtyczek,

- 100 innych podzespołów powiązanych z DSC.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam forumowiczow posiadam bmw e 90 i mam problem . Szarpie podczas jazdy i wlacza się kontrola trakcji po uplynieciu 15 min . Najczęściej się to dzieje na rondzie podczas skretu po podpięciu pod kompa wyszed komunikat d 373 f-CAN SW-TOP SENSOR DATE IS MISSING proszę o porade .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem może być problem z wadliwie działajacym czujnikiem prędkosci obrotowej koła (ABSu), bardzo mało prawdopodobne ale możliwe, może jest jakieś uszkodzenie pierścienia magnetycznego po wewnętrznej stronie łożyska

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czesc wracam do tematu po przerwie byłem u mechanika i stwierdził na kole tylnim ze tam gdzie jest ten pierscien magnetyczny sa zarysowania na tych zabkach i ze prawdopodobnie czujnik abs warjuje .Czyli wymiana pol osi razem z tym piercieniem co o tym myślicie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja mam dokładnie ten sam problem od tygodnia ale mi się pojawia dopiero jak jestem na autostradzie z prędkością 120+ po 10-15 min

ale tuz przed pojawieniem się tych oznak szarpania specjalnie jechałem kompletnie na cicho ( wentylacja i radio off ) i było słychać z jednego kola wyraźny pisk

zakładam ze to padające łożysko

sprawdź to u siebie

ja w ciemno już kupiłem komplet łożysk na tylne kola i zabieram się w wekend o ile pogoda pozwoli za robotę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dokładnie ten sam problem od tygodnia ale mi się pojawia dopiero jak jestem na autostradzie z prędkością 120+ po 10-15 min

ale tuz przed pojawieniem się tych oznak szarpania specjalnie jechałem kompletnie na cicho ( wentylacja i radio off ) i było słychać z jednego kola wyraźny pisk

zakładam ze to padające łożysko

sprawdź to u siebie

ja w ciemno już kupiłem komplet łożysk na tylne kola i zabieram się w wekend o ile pogoda pozwoli za robotę

 

 

Jak będziesz to robił , to proszę zrób parę fotek i napisz krótką instrukcję co i jak, a następnie wrzuć tu . Na pewno się przyda pokoleniom :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kombinowałem przez weekend ale nie udało mi się zdjąć łożyska i w końcu pojechałem do kolegi na warsztat

prasa dala rade wycisnąć łożysko

cala robota zamknęła się dokładnie w 2h

za tydzień pojadę prewencyjnie zrobić 2 stronę to porobię zdjęcia

ale po wymianie tej strony co słyszałem szum z łożyska problem ustąpił z szarpaniem i kontrola trakcji

w BMW komp jest strasznie na takie rzeczy wyczulony w innym badziewiu byś jeździł aż kolo by ci odpadło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mowice ze lozysko jest to byloby super bo mechanik mowil o wymianie polosi calej z lozyskim itd. Widze ze musze zmienic mechanika dodam ze serwis bmw nie autoryzowany jak cos wiecej bedziesz wiedzial ze zdjeciami daj znac Edytowane przez garlic320
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam wszystkich . Problem może być w złym odczycie prędkości z poszczególnych kół na jednej osi np. jedna opona będzie miała mniej bieżnika od drugiej i komputer będzie miał różne prędkości kół na jednej osi . Też mam ten problem teraz na zimówkach jade powiedzmy 120 na tempomacie i nagle sam się wyłącza a przy większych prędkościach od 170-180 co jakiś czas miga kontrolka trakcji przy mocniejszym wciśnięciu gazu na prostej drodze . Na letnich oponach tego nie było:) Spróbuje jeszcze sprawdzić ciśnienie w wszystkich kołach a jak nie pomoże to jeszcze poprzekładam koła .
Pozdrawiam Kuba:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Siema

Miałem ten sam problem walczyłem z nim dosc troche tzn. wymieniłem czujnik dsc niepomogło, wymieniłem sterownik obrotów (zawirowan) znajduj się on pod fotelem kierowcy i też nie pomogło!!!!!

 

Panowie i panie problem siedzi w pająku gdyż pajączek odpowiedzialny jest za lzs, czujnik kąta skrętu!!!! Używany pająk na allegro 60 zł robota jakieś 15 min samemu afcourse i problem znika!!!!

 

Pozdrawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, jakiś czas temu pisałem o moich problemach z kontrolą trakcji i szarpaniem samochodu. U mnie jest tak, że szarpie jak jest ciepło lub trochę dłużej pojeżdżę. Parę dni temu wymieniałem tarcze i hamulce z tyłu i z ciekawości sprawdziłem jak wygląda czujnik ABS. Zdjęcie pochodzi z prawej strony, lewy jest jeszcze bardziej zatarty.

http://i.imgur.com/6jqTQMU.jpg

Natomiast na pierścieniu są wyraźne ślady tarcia:

http://i.imgur.com/sGaZlyU.jpg

Czy to jest normalne (tarcie) i czy może ewentualnie być przyczyną szarpania samochodu?

Na ebayu znalazłem pierścień za 4 funty

http://www.ebay.pl/itm/BMW-3-SERIES-DRIVE-SHAFT-ABS-RING-E90-E91-E92-E93-ABS-RELUCTOR-RING-/131557318471?hash=item1ea16d5f47:g:qzsAAOSwWTRWuHY9

i dwa za 29 funtów (spora różnica)

https://www.ukpartsdirect.com/abs-reluctor-rings/bmw-abs-reluctor-rings/abs-reluctor-ring-115.html

może jakość wykonania inna? Czy kupowaliście może już takie pierścienie, a może w Polsce macie namiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj naprawiłem awarię. Winnym okazał się pierścień ABS zamontowany na półosi. Pierścienie (2 szt.) zamówiłem w Anglii (z przesyłką 60 zł) szły 2 tygodnie. Przez ten pierścień uszkodzony został też czujnik ABS (kupiłem na allegro 2 używki po 29 zł za szt. - oryginalne ATE). Trochę roboty jest ale w końcu zero świecących kontrolek. A tak na marginesie to w jakim stanie był ten pierścień, normalne masakra (3 kilogramy rdzy między ząbkami i pod nim)

 

http://www.ebay.pl/itm/131557318471?euid=29da5279cbaf45dfac676370309aa631&bu=44410375291&cp=1&sojTags=bu=bu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.