Skocz do zawartości

[E90] N46B20 Valvetronic błąd


BorysKrystian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pacjent to E90 N46B20 2006r

błędy odczytane za pomocą programu INPA:

2A67 CDKDVEST WT

2A6B CDKDVPMN Power supply limit WT

 

na wyświetlaczu od navi wyświetla się błąd o uszkodzeniu silnika i redukcji mocy.

błędy nie kasują się na włączonym zapłonie...

czy ktoś miał z tym do czynienia?

Edytowane przez BorysKrystian
Tuning is not a crime it's a way of life!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie do wymiany servomotor na valvetronicu. Ściągnij element wygłuszający, ten nad pokrywą zaworów, odepnij od servomotoru wtyczkę, bez zapłonu, i odczytaj błędy jeżeli nie będzie nowych to jest servomotor do wymiany. Wrzuć dokładny opis błędu, w inpie na pewno wyświetlił cały opis a nie sam skrót.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd był też po odłączeniu wtyczki, nic nowego nie doszło.

 

2A67 CDKDVEST - VVT-activation

Error counter: 2 Logistic counter: 40

 

1. Umweltsatz Mileage 163760 km Supply voltage (ub) 11.68 V based on byte storage for B_vvt in FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00 Status Error Overload VVT1 (stdvovrld) 8.00 Voltage Diagnostic-Port VVT- Control (uvvtdia) 1.46 V

2. Umweltsatz Mileage 163760 km Supply voltage (ub) 11.68 V based on byte storage for B_vvt in FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00 Status Error Overload VVT1 (stdvovrld) 8.00 Voltage Diagnostic-Port VVT- Control (uvvtdia) 1.46 V

Actuation error general Test conditions fulfilled Error present now, but not yet stored (debouncing phase) Error would cause a warning lamp to light up Diagnostic active -- Cycle flag set -- -- --

Error code: 2A 67 C8 05 00 00 02 28 3F F8 7C 01 08 4B 3F F8 7C 01 08 4B FF FF FF FF FF FF-------------------------------------------------------------

Tuning is not a crime it's a way of life!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jest dokładnie jak napisał kolega kris1973.

 

Było ostatnio u mnie takie auto z tym właśnie błędem.

 

Po wymianie servomotoru i adaptacji auto zaczęło normalnie jeździć i błędy można było wykasować :cool2:

 

http://i49.tinypic.com/2n6vrwn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo . kosztowalo mnie to 1800 zl calosc

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznie ,ale czytalem rozne fora zachodnie i nawet po 50 tys na gwarancji padaly . u mnie przy 90 tk

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam takie błędy u kolegi w aucie:

 

29F5 DME: Catalytic-converter conversion 2

 

2A67 DME: Valvetronic, internal fault

 

2B62 DME: Camshaft sensor, intake

 

 

Z tym, że błędy się kasują, a po jakimś czasie wracają, dość szybko.

 

Czy to też oznacza servomotor? Kolega Kris tak właśnie mi podpowiedział również winnym temacie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odepnij wtyczke od servomotoru wlacz zaplon bez odpalania silnika i zobacz czy pojawi sie nowy blad jak nie to silownik do wymiany, koszt tego badziewia ok 1000 zl wiec lepiej 3 razy sprawdzic. Wymien ten czujnik walka rozrzadu, nawet na uzywany i zobacz czy ten blad od valvetronika da sie wykasowac na stale.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wtyczke od servomotoru wlacz zaplon bez odpalania silnika i zobacz czy pojawi sie nowy blad jak nie to silownik do wymiany, koszt tego badziewia ok 1000 zl wiec lepiej 3 razy sprawdzic. Wymien ten czujnik walka rozrzadu, nawet na uzywany i zobacz czy ten blad od valvetronika da sie wykasowac na stale.

 

Zrobilem tak, odpialem wtyczke, zrobilem test VVT w INPA i wsykoczyl blad. 2A67

Podpialem, wlaczylem zaplon i zrobilem to samo, ale blad juz nie wyskoczyl. Test zakonczyl sie powodzeniem.

 

Czyli czujnik tez do wymiany?

 

Dzisiaj pojawilo sie tylko -Error Code P0430 - catalyst efficiency low - bank 2

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jezeli nie wyskoczyl blad czujnika od walka to niech kolego pojezdzi i zobacz czy wroci, nic poki co nie wymieniaj, jaki masz tam przebieg ? Niestety po ok 150 tysiacach padaja servomotory i czujniki walka mimosrodowego od valvetronica wtedy zaczyna dzialac przepustnica zamiast valve... auto ma nizsze obroty moga troche falowac i zaczyna wiecej palic. Sprawdz sonde w 2 banku, zobacz jakie masz napiecie w inpie i czy sie zmienia po rozgrzaniu kata.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie już jest zapchany, może nawet uszkodzony katalizator i pozostanie pewnie jego wymiana. U mnie delikatnie brzęczał przy odpalaniu na zimnym, miałem lekko ponad 200 tysi, ale błędów żadnych nie wywalał.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam

Wyskoczył mi też błąd 2A67 Valvetronic Internal Fault i 2A6B Valvetronic Power limit, byłem w serwisie "fachowiec" sprawdził mi wszystko po kolei i powiedział że na 85% jest uszkodzony sterownik silnika i powiedział żebym sobie poszukał kogoś kto się zajmuję sterownikami żeby mi sprawdził układ sterowania nastawnikiem Valvetronica 3 i 6 Pin. Ale zrobiłem tak jak kolega kris1973 napisał odłączyłem wtyczkę od tego servomotoru i nie wyskoczył mi żaden nowy błąd później skasowałem błąd odłączyłem wtyczkę i wyskoczył mi ten sam błąd. I teraz już nie wiem co mam zrobić ? Proszę o jakieś podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli to ten sam bląd co ja mialem to do wymiany plus robocina adaptacja jakies uszczelki itp jakies 1800 -1900 zl :D

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.