Skocz do zawartości

n54 vs n55 ?35i


szybki_borkos

Rekomendowane odpowiedzi

Ztcw n54 ma dwie sprezarki, a n55 jedna twinscroll. Maks moment jest niżej w n55.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zastanawiasz sie nad wyborem to polecam n54 ze wzgledu na prostsza konstrukcje w porownaniu do n55. N55 posiada valvetronic i jest na bezposrednim wtrysku a n54 nie. N55 jest troche lzjeszy jesli to kogos interesuje. Osiagi podobne, zuzycie paliwa wiadomo ze mniejsze bedzie w n55, ale niewiele.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o pompie paliwa słyszałem ale o wysokiego ciśnienia nie...

znaleźć jakieś auto to tragedia, w pl w ogóle nie ma nic, na autoscaut jest trochę sztuk ale niektóre są kolosalnie drogie , szukam 2008 , myślę jeszcze o 330i ze względu na nie wiele słabsze osiągi a mniejsze spalanie i chyba większą stabilność silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

między osiągami 330i a 335i jest PRZEPAŚĆ... skąd się ludziom bierze że osiągi "są podobne"?! nie są.

Koledze chodziło o pompę paliwa wysokiego ciśnienia (bo 335i ma dwie pompy paliwa) wadliwa jest ta wysokiego ciśnienia, mi jeszcze nie padła a autko am 180 tyś km, od 50 tyś km moje, zresztą wymiana albo 1000 pln, albo na gwarancji... więc zero strachu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nigddy nie mierzyłem 0-200 ale coś koło ~23s wnioskując po yt:)

 

Dawaj sie łapiemy gdzies xD

 

Musisz przyjechać do nas na spot pod Wola Park. Pojedziemy na tor doświadczalny i przeprowadzimy badanie. Waldek zawsze jest chętny do eksperymentowania ;)

 

Najbliższe spotkanie 2.08 o 20.00 pod Wola Park. Nie wiem tylko skąd jesteś i czy daleko masz do Warszawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez celowalem w 330i (e92) bo bylem bardzo zadowolony z e46 330ci-

ale jak zrobilem sobie termin na przejazdzke w ASO i przejechalem sie zarowno 330i i 335i to juz nie chcialem 330i , wiedzialem ze nie ma polsrodkow i zwyciezca jest tylko jeden-

335i

:cool2:

te auta jada zupelnie inaczej tzn 335i wstaje od razu i juz przy obrotach 1600-2500 czujesz ze mocy jest nadmiar,- jazda wywoluje usmiech na twarzy i gesia skore...

330i trzeba wysoko krecic zeby nadazyla za 335i, i nawet wtedy ciezko jest nadazyc i i tak przegra...

Edytowane przez Bad_Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, mnie to jakoś to turbo dziwnie odstraszało przy zakupie wtedy...bardziej zalezalo mi na tym zeby miec manualna skrzynie i wolnossace r6 :) Wiec nie moge powiedziec, ze zaluje ale...jednego czego zaluje to tego, ze praktycznie jest niemozliwy do uzyskania przyrost mocy...a w 335i niedrogim w sumie kosztem mozna poprawic b.znacznie osiagi:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Odkopuję temat, bo szkoda smiecić forum. Teoretycznie mając do wyboru stan zachowania obu motorów na podobnym poziomie, z przebiegiem +/- 175000 km, lepiej brać N55 czy N54? Na marginesie, dzisiaj testowałem e92 335ix N55, mój temat niestety już zamknięty https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=355436 , i zastanawia mnie dlaczego ten samochód miał wyraźnego kopa tylko w trybie sport w kickdown, natomiast w normal odpychał się nieszczególnie imponująco w stosunku do mojej 330i w e46? Xdrive zamula, czy automat jest wolny? Żadnych niepokojących szarpnięć, dźwięków nie słyszałem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N54 zrobiłem 150 tys. km, natomiast N55 100 tys. więc mam dobre porównanie. W serii E bierz tylko N54. N55 jest godne polecenia dopiero od lipca 2013 roku (a więc tylko od pewnego rocznika serii F). Dopiero wtedy wprowadzono elektroniczne sterowanie wastegate, zwiększono wylot z turbo oraz wprowadzono DP 4' zamiast 3,5'. Wszystkie N55 przed tą zmianą są bardzo mało podatne na tuning. Bez zmiany DP/turbo maksymalnie wyciągasz z nich 360 KM i w żadnym stopniu nie są to konie mechaniczne porównywalne z N54. N55 przed zmianą w ogóle nie jedzie górą, gdy tymczasem podczas sprintu jesteś tylko w tym zakresie obrotów. Natomiast N54 w żadnym zakresie obrotów nie wykazywał oznak słabości (przy czym miałem intercooler). N54 jest bardziej harmonijny, zapewnia poczucie ogromnych pokładów momentu obrotowego.


Prawdą jest, że N54 ma bardziej awaryjny osprzęt, ale tylko osprzęt. Podczas, gdy w N55 przed lipcem 2013 masowo padają panewki (mnóstwo komentarzy na zagranicznych forach).


U mnie na przestrzeni 150 tys. w N54 miałem:

- 3x pompa wody

- wtryski

- cewki

- praktycznie wszystkie uszczelki

- zaczął dzwonić wastegate


W N55 do tej pory miałem:

- pęknięty charge pipe

- uszczelka pod pokrywą zaworów


N55 spala około 3 litry mniej w porównaniu do N54, ale i tak lepiej wybrać N54 ze względu na jego charakter. N55 to tak na prawdę tańsza w produkcji, mniej wytrzymała wersja N54.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.