Skocz do zawartości

naprawianie błędów zwarcia lamp w module FRM - instrukcja


jceel

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

mój FRM w 330xd 2005 złapał błąd zwarcia. ten słynny błąd którego nie da się skasować i przez niego nie świeciły mi ringi po stronie kierowcy. opinie tutaj na forum jak i na anglojęzycznych forach skłaniały się ku temu, że po 60 uruchomieniach silnika moduł FRM odłącza linię zasilającą zwartą lampę na stałę i nie da się tego naprawić w żaden sposób, można jedynie wymienić moduł. (znane było tylko rozwiązanie dla FRM2 i FRM3 czyli od 2007 roku w górę)

 

otóż jest to nieprawda, udało mi się naprawić odłączone przez zwarcie światło postojowe (ring). dotyczy to FRM1 czyli E90 z roczników 2005 oraz 2006.

 

instrukcja:

 

1) potrzebujemy najnowszej inpy obsługującej E90 (np. INPA_EA-90X od kolegi trandolfa)

2) potrzebujemy plików sp-daten do E89: https://rapidshare.com/files/2056839961/E89.rar

3) instrukcje instalacji plików sp-daten można znaleźć w wątku viewtopic.php?f=97&t=170508&start=30

4) odpalamy Ediabas Toolset 32 (tool32)

5) klikamy "Load SGBD, Group file" (pierwsza ikonka po lewej na pasku narzędzi)

6) wybieramy plik FRM_87.prg

7) w okienku "Select Job" na liście "Jobs" znajdujemy pozycję "_reset_kurzschluss_sperre"

8) w polu "Arguments" wpisujemy 0

9) pod "Results" zaznaczamy "job_status"

10) naciskamy F5

11) powinniśmy mieć komunikat zawierający ciąg "JOB_STATUS = OKAY" w okienku "Results"

12) powtarzamy kroki od 8) do 10) wpisując w "Arguments" kolejne liczby aż do 63

 

voila, lampy działają :mrgreen:

 

konieczne jest powtarzanie tej operacji dla wszytkich kolejnych liczb od 0 do 63 bo nie mam najmniejszego pojęcia który numer odpowiada za którą lampę... a nie mogę tego nigdzie znaleźć. nie ma to większego znaczenia, bo dla sprawnych lamp ta komenda nic nie robi, a dla zablokowanych usuwa blokadę zwarcia.

 

podsumowując, nie dajcie się nabierać na kupowanie i kodowanie nowych modułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Bardzo przydatne zwlaszcza dla poczatkujacych w codingu :cool2:

 

Swoja droga fajny podpis - biuro mateymonialne otwierasz ?? ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat już wiekowy ale miałem bardzo podobny problem tzn. zwarcie lamp w module FRM. Różnica jest taka, że u mnie postępując zgodnie z instrukcją niestety nie jestem w stanie wykasować opisanego błędu. Po wybraniu pliku FRM70 ( u mnie znajduje się taki moduł ) i postepując zgodnie z instrukcją otrzymuje na końcu "JOB_STATUS = ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR

 

http://imageshack.us/a/img153/5154/8urg.jpg

 

Problem opisuję w tym wątku: viewtopic.php?f=97&t=221431

 

Bardzo proszę o podpowiedź co mogę jeszcze z tym zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem po marcu 2007 montowano w E9x FRMII.. Z tego co wiem to ja właśnie taki u siebie mam, dlatego ja wybierałem u siebie plik FRM_70... i to jest jedyna róznica pomiędzy opisaną procedurą a tym co zrobiłem w moim aucie. Niestety nie wiem co dalej z tym robić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przyczyną nie święcenia i zapamiętania bledu nie była spalona zarowka tylko w oprawce od żarówki jest ruchomy bolec i w nim jest sprezyna i ona nie przewodzila prądu. Podłączyłem oprawke pod baterie i zobacz czy święci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto moze podrzucic link do plików sp-daten do E89, moze byc na priv.

Ten powyzej nie dziala juz niestety :(

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
te wszystkie pliki sp daten są potrzebne ? razem 4,7 GB ??

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wszystkie pliki sp daten są potrzebne ? razem 4,7 GB ??

 

Potrzebujesz pliki aktualizacyjne tylko do Swojego modelu.

Nie mam pod reka, ale na chomiku gdzies powinna byc paczka z plikami tylko do e46.

Mozesz rowniez szukac z wujkiem google.

 

Pozdrawiam,

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem na chomiku pliki sp data e89 czyli do e90 niby. tylko wszytskie party tego pliku mają razem 4,7 GB i pytanie moje czy tyle jest tego potrzebne do usunięcia tego błędu w module frm :)

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Podnoszę temat, mam problem z błędem zwarcia w FRM2 (E90), w LM i FRM bez problemu to resetowałem mnóstwo razy. A tutaj w pliku FRM70.PRG nie ma opcji "kurzschlusssperre" czy czegokolwiek podobnego? Ktoś się spotkał z takim czymś?
http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dolaczam do tematu. U mnie taki blad po wymianie modulu:

Moje auto BMW E60 2006 Pre-LCI

 

Ja mam taki blad w module swiatel:

E R R O R M E M O R Y -----------------------

Date : 06.03.2015 17:40:30 JobStatus: OKAY Variant : LM_AHL.PRG Version : 3.03-------------------------------------------------------------------------------

RESULT : 1 error(s) in error memory!-------------------------------------------------------------------------------

0x9CBC Kommunikation mit StepperMoterBox links gestoert

Error counter : 1 Logistic counter: -1

Mileage 385496 km

kein Signal oder Wert Testbedingungen erfüllt Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 9C BC 64 01 BC 3B

 

Nie moge polaczyc sie przez ncs expert. Czy reset pomoze? Nigdy nie probowalem toolset 32 ale chetnie bym sprobowal bo nie chce kolejnego modulu kupowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
włąśnie usunąłem błąd u siebie tylko, że ze świateł cofania, ogólnie sprawa banalna, update to samo. Dziwne, że większość z was mówi o ringach. U mnie ringi były spalone przez 2 lata jak nie lepiej, ostatnio wsadziłem żarówke i zaczęło normalnie działać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałbym szybkie pytanie. Macie jakieś metody albo jakieś poradniki żeby ediabas'a zangielszczyc? O spolszczenie nawet nie pytam bo zapewne nie ma, znalazłem jakieś dziwne instrukcje ale No dziwne są.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

#kubaj123 napisałeś, że usunąłeś błąd światła cofania, mam to samo u siebie w e90 325i z 2005 roku.

Miałem błąd (lewego światła cofania) po zastosowaniu się do zaleceń z instrukcji na forum (reset_kurzspere) coś w tym stulu błąd znikł ale świateł cofania jak nie było tak nie ma.

Sprawdzałem przewody, mam przejście od modułu świateł aż na sama oprawę. Ty u sie wymieniałeś przewody?

Pamiętasz, może które nr to światła cofania?

Nie mam napięcia na kablach Czarny z niebieskim paskiem i czarny z fioletowym. Brązowy grubszy to masa.

Może jesteś w stanie mi coś jeszcze doradzić?

Pozdrawiam

Don530

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz napięcia to na bank są kable przetarte. Nawet jeżeli nie widać gołym okiem po kablu to sam przewód może być pęknięty. Te które wymieniłeś to chyba właśnie są od świateł cofania. Jeżeli żarówki dobre, błędy pousuwane to bankowo kable przetarte, u mnie się przetarły tuż przy wejściu do karoserii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.