Skocz do zawartości

4A27 błąd


bartas_pn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z E90 2005r 2.0 163km. Od jakiegoś tygodnia wyświetla mi się błąd 4a27, na forum wyczytałem że to sensor klemy minusowej posprawdzalem więc wszystkie przewody itd ale błąd nie zniknął. Dziś rano chciałem odpalić samochód, centralny zamek działa ok, na zapłon reaguje, radio działa ale auto nie odpala ( wogole nie reaguje na START). Macie jakiś pomysł co się mogło stać?? , muszę wymienić ibs? . Na innym forum doczytałem się że często gdy pali się błąd 4a27 winny jest regulator napięcia, sprawdzałem kilka dni temu jakie mam napięcie poprzez BC i na postoju mam 13,7V a podczas jazdy 14V.

 

Można jakoś sprawdź sam ibs??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pojawił się jeszcze jeden błąd CAS 00a111

Mam identyczne objawy jak w tym wątku http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=611653

 

Czyżby ibs do wymiany??

 

//////////

 

Po kilku godzinnym czytaniu różnych wątków postanowiłem odłączyć mały niebieski przewód idący od ibs wzdłuż klemy minusowej i auto odpaliło. pomyślałem że zamówię drugą klemę minusową i będę miał ten problem z głowy ale dziś rano nawet po odłączeniu tego małego przewodu auto nie odpala (znika na chwile zasilanie itd tak jakby się rozładował akumulator). Co właściwie powinien teraz zrobić ?? (kleme minusową ibs już zamówiłem).

Czy jest możliwe ze to siada regulator napięcia przy alternatorze a nie IBS ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dokumentacji serwisowej doczytałem się że ibs co 6 godzin aktualizuje swój stan w BST więc dziś ponownie podłączyłem auto pod inne by sprawdzić czy błędy zniknęły ale dalej mam błąd podgrzewacza filtra paliwa i 4a27 błąd ibs. Zauważyłem ciekawa Zależność, gdy uruchomie auto alternator ładuje z napięciem 13.8V (wg BC) ale gdy usunę błąd ibs to przez 10-15 sekund napięcie wzrasta do 14,4V poczym spada do 13,8V i błąd 4a27 wraca. Dziś niemam czasu ale jutro chce sprawdzić szczotki alternatora, liczę że ich już prawie niema i to przez nie mam błąd 4a27.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Podepnę się pod temat. Od samego początku jak kupiłem BMW E91 2006 320D M47N2 (2 lata) mam błąd 4A27 intelligent Battery Sensor. Auto normalnie odpala po usunięciu błąd powraca przy pierwszym uruchomieniu. Teraz najważniejsze nie posiadam klemy z ładunkiem 33621131401_0ff200622b_b.jpg .

Wygląda na to jakby ktoś wcześniej dopisał do obsługi auta sensor IBS.

Który moduł za to odpowiada? Czy można wyłączyć/usunąć obsługę IBS?

w FA chyba nie ma tego elementu...

Proszę o pomoc - pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie i jaki był finał tej przygody?

podepnę się pod temat. Niedawno kupiłem auto, akumulator był do wymiany i tak też zrobiłem. Włożyłem dokładnie taki sam jak był. Co jakis czas dalej kasuje się godzina, przebieg i spalanie. Błędy jakie wyskakują na btool expert:

4a74 - sterownik świec żarowych

4a79 - sterownik świec żarowych

4a07 - generator (layer_bsd)

4a10 - interfejs szeregowy bsd

4b37 - czujnik poziomu oleju (layer_qlt)

4a27 - inteligentna klema aku (layer_dibs1)

Dziś wymieniłem kleme na inną, używaną - ponoć dobra (cholera wie)

Błędy da się skasować, jednak po chwili wracają.

Akumulator na postoju ma 12,3V a na uruchomionym silniku 14-14.1, czy to nie za mało? Powinienem następnie zmienić regulator?

Dodam, że nie idzie skasować inspekcji olejowej, nie wiem czy to ma jakiś związek z powyższym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też jeźdźi i pali bez problemu

jedynie nie da się skasować inspekcji olejowej, a co kilka odpaleń resetuje się godzina

natknąłem się w necie na podobny post a przyczyną tych błędów był właśnie regulator napięcia, po wymianie którego czujnik oleju odżył. no nic, chyba spróbuję wymienić ten regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po odpięciu klemy pokazuje 12V ładowanie wiec klema chyba dobra bo nie wysyła sygnału gdy jej nie ma. Gdy jest podpięta wysyła sygnał żeby ładować akumulator i jest w granicach 13.8-13.9 ale to za mało dlatego wymienię regulator.

U Ciebie coś nie tak bo z klema masz chyba za wysokie ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro kosztuje 1000zl więc coś musi w niej być

wymieniłem regulator napięcia i niewiele się zmieniło :/

pozostaje mi wymienić czujnik poziomu oleju i jeśli to nie pomoże to szukać nowej klemy ibs bo nie wiadomo co kupiłem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Hej mam pewien trop po tym co wcześniej pisaliscie. Od dłuższego czasu mam błąd klemy, akumulator wymieniony na nowy dedykowany i dalej to samo. Co zauważyłem raz na jakiś czas wyskakiwal komunikat że jest za mały poziom oleju, po ponownym uruchomieniu/ upływie czasu, błąd znikał. Dzisiaj mam komplet błędów tak jak kolega wcześniej pisał. ( błąd sterownika wtryskow x2, 4a27)

Myślicie że te błędy to wszystko od systematycznie pogarszajacego się stanu klemy ? Dodam że nie resetuje mi się zegarek itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam błędy klemy bsd czujnika oleju alternatora. wymieniony czujnik oleju na hella oem, regulator napiecia oryginal, zregenerowany alternator, wymieniona klema ibs. bledy te same od pol roku wracaja zaraz po odpaleniu. ladowanie 14 V po odpaleniu. samochod przed wymiana i po jezdzi odpala normalnie brak zmian.

2000 zl na wymainy okazalo sie niepotrzebne. ostatnio fachowiec od bmw stwierdzil ze to ciezki przypadek usterka ECU lub wiazki. komputer trzeba wymontowac i przebadac za 1000 zl. dalem sobie spokoj bo szkoda pieniedzy na samochod wart 20k ktory jezdzi normalnie.

Wiec jak jezdzi i odpala normalnie to radze zignorowac te serie bledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Witam wszystkich mam trzy problemy z moją BMW pierwszy to zapalił mi się blad alternatora ladowanie 14,2 drugi to inteligentny czujnik akumulatora samochod odpala jeździ i nic się nie dzieje proszę dajcie znać co moze byc przyczyna tych błędów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Niestety i mi się pojawił ten błąd, prawdopodobnie był już przy kupnie,

Wymieniłem akumulator na nowy dzisiaj zarejestrowałem wyminę ale

Niestety błąd jest dalej, zauważyłem że w aucie chyba stała woda


https://zapodaj.net/22f925b2c9169.jpg.html

https://zapodaj.net/169ccd694c8d6.jpg.html


https://zapodaj.net/22f925b2c9169.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie znalazłem artykuł ,który przybliża zasadność posiadania IBS .

Artykuł jets z tej strony https://www.iparts.pl/artykuly/ibs-czyli-inteligentny-czujnik-akumulatora-czym-jest-jak-dziala-i-do-czego-sluzy,628.html

Ale interesuje nas ta kwestia:

Wielu ekspertów podkreśla, że czujnik IBS praktycznie odebrał możliwość przeciętnemu kierowcy, lubiącemu samodzielnie zajmować się swoim autem, do wykonywania czynności związanych np. z wymianą akumulatora. Jest to wynikiem sprzęgnięcia czujnika z jednostką sterującą, która nieustannie monitoruje za pomocą IBS stan baterii w samochodzie. W standardowym schemacie wygląda to tak, że wraz ze zużywaniem się akumulatora, system dostosowuje się do zachodzących w nim zmian i np. zmienia (obniża) napięcie jego ładowania. W momencie, kiedy zdecydujecie, że przyszedł czas na wymianę baterii samochodowej i w miejsce starej wstawicie nowy akumulator, system nadal będzie traktował go jako stare i mniej sprawne urządzenie.

Co to oznacza?

Bez poinformowania sterownika ECU o tym, że stary akumulator został wymieniony na nowy, system będzie ładował go zbyt niskim dla niego napięciem, a to oznacza stałe niedoładowania baterii i jej szybkie rozładowywanie się. Nieświadomi rzeczy kierowcy mogą nawet uznać, że zakupiony właśnie akumulator jest zwyczajnie wadliwy lub poddać w podejrzenie działanie alternatora. Efekt? Koszty, koszty i jeszcze raz koszty.

Mam ten sam problem


2d0b487bd9aa2a86gen.jpg


Dam znać co zrobiłem i czy udało mi się usunąć trwale tą usterkę .Pozdrawiam pitrak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.