Skocz do zawartości

E90 318i 320i N43 brzydka praca silnika


Robertas

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z pracą silnika. Ogólnie mówiąc, nie idzie jechać samochodem płynnie tak do 2500 obr. Z "radości jazdy" masz ciągłe poszarpywanie, bujanie itp.

Wymieniłem cewki, w ASO wymienili czujniki położenia wałków rozrządu - akcja serwisowa. Twierdzą że wszystko jest OK. Ja stawiam na wtryskiwacze - może ktoś miał taki przypadek - może jakaś akcja serwisowa. Może przeprogramowanie sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 618
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeżeli chodzi o akcje serwisowe to wystarczy w ASO wetkać kluczyk do Readkey-a i ci powiedzą. Samochodu niestety nie naprawiłem ( chyba się przyzwyczaiłem że tak ma być) jest ciepło więc mniej się to odczuwa ale jak byłem w ASO w czerwcu znowu wymienili mi cewki bo była - akcja serwisowa - (nic się nie zmieniło) ale mam wrażenie ze do chłopców w Bawarii coś dotarło i szukają rozwiązania tego problemu. Ja po prostu czekam kiedy wreście mi wymienią wtryskiwacze i pompę wysokiego ciśnienia bo jestem przekonany na 100% że w tym leży problem(oczywiście w ramach akcji serwisowej) lub zmienią programowanie w sterowniku rezygnując z wtrysku uwarstwionego tak jak to zrobił VW bo se z tym inaczej nie mogli poradzić. Może ktoś już wymieniał wtryski i coś to zmieniło więc proszę o info - dobrze, żle ogólnie spostrzeżenia to może mnie na coś naprowadzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co prawda mam 118i, ale dotyczy to tego samego silnika (143 KM). W ciągu roku wymieniłem wszystkie cewki (jedna jeszcze w końcówce gwarancji) pozostałe na swój koszt (poza ASO), a ostatnią profilaktycznie (jak padła trzecia to od razu wymieniłem i tę czwartą jeszcze dobrą). Czy jest szansa na to by ASO wymieniło mi te trzy cewki na nowe? Z sinikiem mam trochę inne obserwacje, a mianowicie jak było zimno zaraz po uruchomieniu był trochę głośniejszy i jakby mniej elastyczny. Po przejechaniu kilkuset metrów objaw znikał. Czy też tak macie? I jeszcze jedno - silnik zdecydowanie lepiej pracuje na paliwie E98 Verva lub Navigator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej,

 

Pytalem juz Robertasa o moje numery VIN i podobno zadnej akcji serwisowej na samochody nie bylo.

 

Niestety wczoraj samochod na autostradzie nagle zaczal troche trzasc i zapalila sie zolta lampka silnika.

Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu telepanie ustalo.

Niestety przy mocniejszym dodaniu gazu silnik znow stracil moc, zaczal sie trzasc i swiecic kontrolka....

 

Oczywiscie wszystko to dzieje sie 3 miesiace po uplynieciu gwarancji.

Dobrze, ze jest jeszcze rok prawa do reklamacji... :)

 

Jak moge znalezc info o tej akcji serwisowej? Czy gdzies jest to publikowane?

 

:duh:

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki numer to może być jedna cewka, depnięcie -> większy napięcie zapłonu i przebicie. Może też być kontroler sond lambda, czasem się wieszał i koniec jazdy. Wtedy wyłączyłem (wyjąć kluczyk) i zapala jedzie do następnego zgonu. Też mam wymieniony i od tej pory spoko. Generalnie 318i to fajny silnik jak się go ogarnie to radość z jazdy. Nie wiem kto te auta składa ale powinni przyjechać z BMW do Gliwic i się pracy na montowni samochodów nauczyć, albo zaimportować polskich pracowników (oczywiście za niemieckie pensje+).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Zostawilem dzis rano samochod w serwisie.

Okazalo sie, ze to cewki oczywiscie.

Mimo, ze gwarancji na samochod juz nie mam, serwis "wzial to na klate" i obeszlo sie bez klotni. Oczywiscie samochod zastepczy bez gadania...

Mam wiec w samochodzie 4 nowe cewki i 4 nowe swiece.

Chodzi jak powinien.

 

Co do tzw. akcji serwisowych.

Tak naprawde to zwie sie to bodajze biuletynem technicznym na pewne specyficzne i powtarzajace sie usterki.

Spis duzej czesci (a byc moze i wszystkich) biuletynow znalazlem tutaj:

http://www.automd.com/recall-tsb/search/?m=BMW&mm=3+SERIES&y=2010&s=tsb

 

Wg mnie problemy, ktore znajduja sie na tej liscie BMW powinno naprawiac za darmo.

Byc moze warto porownac objawy zanim sie zaplaci za jakas naprawe i/lub czesci.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie dobrze wczytasz to sie dowiesz, ze juz tam bylem...

 

Co ciekawsze. Odebralem samochod tego samego dnia czyli w poniedzialem.

W wtorek przy porannym odpalaniu krecil troche dluzej. W srode po robocie krecil juz niestety jakies 7-9 sekund zanim udalo mu sie zaskoczyc.

Zostawilem wiec samochod w serwisie raz jeszcze.

 

Posprawdzali bledy (nic nie bylo). Porobili jakies proby i w sumie jedyne co zrobili to wykasowali pamiec adaptacji napedu.

Podobno tam mogly nagromadzic sie jakies wadliwe dane.

 

Po wizycie samochod wystartowal normalnie...

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy, bo ja też, po wizytach w ASO mają problemy z odpalaniem, jest wrażenie że silnik lepiej reaguje na pedał gazu itp. ponieważ podczas diagnozy są kasowane adaptacje. Wszystko powinno wrócić do normy (ale mogła by zostać ta lepsza reakcja na pedał gazu).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki to kicha poprostu, chyba opchne te auto, mam narazie 22.000 na blacie i auto niemal w perfekcyjnym stanie, ale silnik czasem zagra zaworami jak depne plu zamuli czasem, mam dwa problem ktore byly opisane w bulietynie technicznym... Niemiec by powiedzial SZAJSE!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 3-ce mam na blacie 53tys a w 1-ce 31tys.

Ten w 116-ce ma moc 122KM przy pojemnosci 1995cm3. Niewiele osob wie, ze taki wariant tego silnika tez wystepowal. Szczerze powiedziawszy to nawet sprzedawca myslal, ze to motor 1600cm.

Co ciekawe to 1-ka wydaje sie byc o wiele dynamiczniejsza od 3-ki. Oba wozy mam w automacie i mniejsze o wiele lepiej sie zbiera, rzadziej redukuje biegi i do tego wydech o wiele lepiej mu gra.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie ile ten silnik faktycznie najechal bo raz czytam, ze prawie 30tys. Teraz raptem 22tys...

 

Bez urazy, ale jak to w koncu jest?

 

 

22.000 mil kolego, sorki za niescislosc, tj okolo 30 tys km... :) silnik kiepski jak na dzisiejsze czasy i tyle ..... Problemy byly od nowosci zenada... I mnostwo typa ma takie problemy z tym motorem... :/

Musze lac vpower zeby chodzil gladko, czasem jest pieknie, ale nagle bum i szarpie rwie przerywa dziwne dzwieki dochodza od niego i spadki mocy ma czesto... A nie mam 18 lat zeby katowac auto jak malolat, raczej nie przekraczam 3,5 tys obr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Powiedzcie mi jak jest z tymi akcjami serwisowymi, czy auto musi byc nadal serwisowane i na gwarancji czy tez moze byc po gwarancyjne i nieserwisowane od kilku miesiecy.

Damian3619


Ze wzgledu iz nie ma zadnej stronki poswieconej Polskim wielbicielom BMW w UK. Zapraszam na profil facebooka Bmw anglia.


GG 43888118

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.