Skocz do zawartości

[e90] Jaki olej?


virek_kk

Rekomendowane odpowiedzi

do 320d uważam, że jednym lepszych pod względem cena/jakość jest shell am-l 5w30. Wszystkie inne produkty albo zwykłe hc albo ceny 150+. Lepiej zalać tego shella i zmieniać co 10 tyś, niż kupować millersa/motula po 200zł i trzymać do 15 tyś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukacie najlepszego stosunku jakości do ceny to poczytajcie o tym oleju Meguin Super Leichtlauf 5W40 to już PAO a nie GTL i w tej cenie na forach branżowych ma najlepsze opinie.

Dużo do poczytania na temat tego oleju macie tutaj: https://www.oilclub.pl/index.php?search/27593/&q=Meguin+Super+Leichtlauf+5W40&o=date

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meguin to dobry olej ale nie spełnia norm BMW.

 

Meguin to dobry olej i spełnia normy BMW - http://meguin.pl/dobor-olej

Oczywiście można wlać takiego niby zalecanego castrola co to na papierze ma normę LL4, ale w realu to grupa 3 HC i średnio smaruje silnik.

Albo takiego meguina co to tylko niby ll1 ale grupa 4 PAO i w realnych testach i badaniach lepiej smaruje i zabezpiecza niż przykładowy zalecany castrol.

Oczywiście każdy leje to co chce, ci co chcą dobrze i niedrogo leją to co mniej znane i nie polecane przez producenta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu olej, ale teraz z trochę innej strony.


Silnik n54, biturbo, drugi samochód w rodzinie, więc roczny przebieg około 7-8 k kilometrów. Przebieg aktualny 120.000. Jeżdżę rozsądnie, nie katuję na zimnym, na ciepłym też nie cisnę do odciny, nie ścigam się na torze ani na ulicy. Oczywiście przy wyprzedaniu korzystam z mocy, ale też nie do czerwonego pola. Przy ostatniej wymianie oleju mechanik stwierdził, że "na oko" olej jest strasznie zmęczony i dodatkowo śmierdzi spalenizną, kolor jak smoła, profesjonalnych badań nie robiłem :)


Jeżdżę na oleju millers CFS 10w50 NT+. Filtr oleju markowy, nie żaden filtron.


Pytanie do znawców, czy ten olej powinien się tak zachowywać? Czy może ten olej jest przeznaczony do wyczynowych silników, gdzie zmienia się go co rajd/wyścig i nikt nie robi na nim takich przebiegów jak ja? Poprzedni właściciel w usa nie wiem na czym jeździł i co ile wymieniał, więc może ten olej cały czas wypłukuje osady z silnika z poprzedniego oleju?


Mogę go wymienić co 5 tysi, nie jest to jakieś duże obciązenie finansowe ani problem, tak tylko wolę się upewnić, czy już nie zaczęli rzepakowego lać do butelek z nalepkami millersa :)


Ogólnie moja 3 wymiana, 30 tysi na millersie, powinno już chyba rozpuścić śmieci? Przez chwilę się zastanawiałem czy nie zrobić płukanki, zalać jakimś tanim olejem, po 100 kilometrach zrzucić i nalać to co powinno być, tylko czy ma to sens?


W drugim pojeździe (zupełnie inna bajka) leję też millersa, wymieniam raz do roku i jest bardzo ładny, brązowiutki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu olej, ale teraz z trochę innej strony.


Silnik n54, biturbo, drugi samochód w rodzinie, więc roczny przebieg około 7-8 k kilometrów. Przebieg aktualny 120.000. Jeżdżę rozsądnie, nie katuję na zimnym, na ciepłym też nie cisnę do odciny, nie ścigam się na torze ani na ulicy. Oczywiście przy wyprzedaniu korzystam z mocy, ale też nie do czerwonego pola. Przy ostatniej wymianie oleju mechanik stwierdził, że "na oko" olej jest strasznie zmęczony i dodatkowo śmierdzi spalenizną, kolor jak smoła, profesjonalnych badań nie robiłem :)


Jeżdżę na oleju millers CFS 10w50 NT+. Filtr oleju markowy, nie żaden filtron.

 

Ten Millers to jest olej do ostrego upalania w sporcie wyczynowym, on się nie nadaje do normalnej jazdy!

Jak już chciałeś cfs to trzeba było wlewać tego 0w-30 ale ogólnie to do typowej jazdy wrzuć Millers XF PREMIUM 0w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ravenol SSL/VST/RUP/RCS - wybierz coś z tego. Wyższa lepkość oleju nie oznacza, że będzie lepiej chronił w wysokich temp/będzie osiągał niższe temp - wręcz przeciwnie, większe opory w skrzyni korbowej = więcej ciepła. 0w40/5w40 lej - wg budżetu z olejów, które Ci podałem

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ravenol SSL/VST/RUP/RCS - wybierz coś z tego. Wyższa lepkość oleju nie oznacza, że będzie lepiej chronił w wysokich temp/będzie osiągał niższe temp - wręcz przeciwnie, większe opory w skrzyni korbowej = więcej ciepła. 0w40/5w40 lej - wg budżetu z olejów, które Ci podałem

 

Klasy zimowe olejów ustala się na podstawie maksymalnej lepkości, jaką olej osiąga przy danej ujemnej temperaturze, granicznej temperaturze pompowalności oraz minimalnej lepkości w temperaturze 100 st. C. Klasy letnie z kolei wg minimalnej i maksymalnej lepkość w temperaturze 100 st. C. oraz minimalnej lepkości w temperaturze 150 st. C. im wyższa liczka po "W" tym lepiej chroni w wysokich temperaturach "przy ostrej jeździe" Nie chodzi tutaj o "opory" tylko temperature przy której olej zrobi sie tak rzadki, że zerwie film olejowy.

Oleje Ravenol VST/RUP/RCS - to bardzo dobre oleje - do "ostrej jazdy" optymalny wybór to 0w40 do "normalnej" to 5w30 lub 0w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie najlepszego z najlepszych , ale jak tak czytam parametry oleju wszystkie , to Ravenol ma bardzo dobre i podają nawet Noack . Bo takiego np Liqui Moly nie znalazłem parametrów . Dotychczas jezdziłem na Motul xcess 5w40 i było ok wszystko , ciut ponad litr na 10000km zjadał oleju. Ale wlałem sobie teraz Shella 5w30 i trochę więcej go spala jednak przez tą lepkość na ciepło mniejszą . A , że nie jeżdżę tylko do 3 tys obr , tylko nie raz pogonię go miedzy 4000 a 6500 , to różnicę w ubywaniu oleju zauważam 5w30 vs 5w40 . Chyba jednak trzeba wrócić do w40 . Mimo, że odczuwalna jest większa łatwość wkręcania się na obroty na w30 , przynajmniej w mojej benzynie z niedużym momentem obr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie taką mam rozterkę odnośnie doboru oleju...

Kupiłem e87 2.0d 163km (M47),BEZ DPF i wlany jest TYTAN 5W30 est...wg książki od 2 lat wlewany. POPRZEDNI twierdzi,że troszkę dolewał od czasu do czasu.

Na dniach muszę olej wymienić i zastanawiam się czy zostać przy 5W30 czy iść w 5W40...?

Oleje na oko VALVOLINE SYNPOWER tylko który?

XL III czy MST...czy zwykły synpower?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.