Skocz do zawartości

e90 brak mocy :(


Maniurr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was. Niedawno kupiłem e90 2005r diesel 163km. Wszystko było ok, aż do dzisiaj kiedy to wsiadam do auta, odpalam, ruszam.... jedynka...dwojka.....i ..... kur** gdzie sie podziała moc tego auta ?! auto zbiera sie jakby miało 30 KM, maksymalnie 4000pm i do tego do setki w jakies ponad 20 sekund, poprostu nie zbiera sie w ogole samochodzik. Byłem u Mechanika "bmw piórkowski" w wojkowicach. Koleś podłaczył pod komputer, zdiagnozował, poruszał tam przy sprężarce no i naprawił, auto znowu odzyskało moc, ale mówi, że to tylko prowizorka i pewnie niedługo bedzie działało, a rzecz polega na tym, że podobno uszkodzony jest regulator ładowania turbosprężarki. Czy ktoś miał podobny problem i czy myślicie, że napewno w tym rzecz ? pytam bo slyszalem rozne opinie o tym mechaniku, poza tym koles powiedział, że takiego regulatora nie mozna dostac osobno, idzie go kupic tylko ze sprezarka ... jakby ktos był w temacie i mógł sie podzielic jakąkolwiek wiedzą, bede wdzieczny. No i jeśli ktos sie orientuje gdzie moge dostac taki regulator, a moze ktos ma na sprzedaz

pozdrawiam i z gory dzieki :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o "gruszkę WG takie coś :mrgreen:

http://blacksand.pl/wp-content/uploads/2011/09/gruszka.jpg

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

 

 

 

żartuję. chodzi o "gruszkę" siłownik od WG

czyli:

http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/42/19/38/1942193870

 

jeśli się zawiesi to turbina nie ładuje bo spaliny uchodzą zaworem zabezpieczającym przed przeładowaniem.

Siłownik Wastegate

http://www.technikajazdy.info/wp-content/uploads/2008/12/wastegate_wykres.jpg

 

Otwiera się on gdy żądane ciśnienie w dolocie zostanie osiągnięte i spaliny zostają wypuszczone 2 obiegiem mijającym turbosprężarkę nie powodując jej przeładowywania.

jeśli zblokuje się i jest ciągle otwarte to turbina nie jest napędzana wystarczającą ilością spalin i tym samym nie ma odpowiedniego ciśnienia doładowania.

Pozdrawiam.

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Breki, masz rację, ale nie w tym silniku :wink:

 

W 2.0D i wszystkich współczesnych dieslach, ciśnienie doładowania sterowane jest poprzez kierownice spalin w części gorącej turbiny. Umożliwia to dokładniejsze sterowanie w szerszym zakresie.

 

Dodatkowo w E9x sterowanie kierownicami spalin nie jest realizowane za pomocą podciśnienia oraz elektrozaworów i gruszki, tylko przez silnik krokowy zintegrowany ze sterownikiem. Zapewnia to jeszcze mniejszy czas reakcji turbiny, zmniejszenie "laga" oraz w pełni precyzyjne wysterowanie doładowania.

 

Maniurr. Sterownik/silnik krokowy turbiny nie jest dostępny w sprzedaży jako oddzielny element. Można go próbować podmienić z innej turbiny, regenerować lub nawet w niektórych przypadkach naprawić samodzielnie. W BMW sam sterownik ulega awarii bardzo sporadycznie, w Fordach MKIII TDCI to istna plaga. Poczytaj ten temat, na pewno zrozumiesz o co chodzi - http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=89139

 

Ostrzegam przed montowaniem sterowników od innych modeli samochodów, np. od 330d. Trzpień sterownika ma inną długość, sterowanie będzie niedokładne. Na późniejsza pracę ma również wpływ ustawienie geometrii turbiny, jest taka jedna śruba do regulacji. Przed demontażem, będziesz musiał precyzyjnie oznaczyć jej położenie. Nawet drobne zmiany wpłyną na pracę turbosprężarki skutkujące zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem doładowania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli problemem jest sterowanie turbospręzarką to może pomocne będzie to:

 

http://www.elektronika.com.pl/index.htm

 

wygrzebałem to z moich przepastnych archiwów serwisów na różne okazje

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może i kolega ma rację. Ogólnie to nie mam głowy do tych wszystkich nowinek technicznych w BMW. Musze siedzieć w mercedesie gdyz taką mam prace niestety.

Ale z tego co mi sie coś kojarzy to tam jest sterowanie elektrozaworem który pewnie się uszkodził. więc jesli tak to to co autorowi postu zrobił mechanik to pewnie zblokował sterowanie i turbina przeładowuje

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś podrzucić jak takie coś wygląda wogóle? wiedzy nigdy mało :D

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dzieki wielkie wam za pomoc, ale może mi ktoś powiedzieć jak ostatecznie nazywa sie część, której szukam ? bo juz tu sie kilka nazw pojawiło. Nie jest to tak jak mi powiedział mechanik " regulator ładowania turbosprężarki" ??

 

Chodzi o sterownik turbiny, najlepiej wysłać swój uszkodzony do tego zakładu który się w tym specjalizuje http://www.elektronika.com.pl/index.htm

Edytowane przez guzior2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie wam za pomoc, ale może mi ktoś powiedzieć jak ostatecznie nazywa sie część, której szukam ? bo juz tu sie kilka nazw pojawiło. Nie jest to tak jak mi powiedział mechanik " regulator ładowania turbosprężarki" ??

 

Chodzi o sterownik turbiny który można kupić na allegro używany ale osobiście wolał bym wysłać swój uszkodzony do tego zakładu który się w tym specjalizuje http://www.elektronika.com.pl/index.htm

 

http://moto.allegro.pl/bmw-e90-e91-e92-e81-e87-sterownik-turbiny-diesel-i1957554717.html

 

 

 

ssory guzior2, ale niestety tak nie wygląda sterownik turbospręzarki mitsubisi BMW 2.0d, to napewno jest jakis sterownik może klap wentylacji, Panie i Panowie turbospręzarek zastosowanych w silnikach BMW 2.0 d mitsubisi się NIE REGENERUJE nie naprawia się sterowników zmiennej geometri ponieważ poważnym problem jest ponowna regulacja.

Pozdrawiam, Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ty opowiadasz, również nie jestem za regenerowaniem, ale ustawić się wszystko da ( dobry mechnik potrzebny ) tylko ta turbina potem może chodzić 1000km a znam przypadki ze od regeneracji minęło już ponad 50tys.km i jeździ jak należy.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

ssory guzior2, ale niestety tak nie wygląda sterownik turbospręzarki mitsubisi BMW 2.0d, to napewno jest jakis sterownik może klap wentylacji,

 

Masz racje, ten co pokazałem był od turbosprężarki Garrett, ale fakt faktem te sterowniki można śmiało naprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem ciekaw co zrobił mechanik że auto znów jeździ

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie turbospręzarek zastosowanych w silnikach BMW 2.0 d mitsubisi się NIE REGENERUJE nie naprawia się sterowników zmiennej geometri ponieważ poważnym problem jest ponowna regulacja.

a skad masz takie info ? o jakiej regulacji mowisz? o regulacji zmiennej geometri ? i jaki ztym jest problem ? :roll: .Ze niby nie mozna regulowac polozenia sztangi ? ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

witam

Czy moze mi ktos powiedziec czy jak turbo sie zapiecze (kierownice) moze sie to samo odblokowac ?? pyt drugie czy dpf moze sie zapchac na tyle zeby auto znacznie spadło z mocy a nie wyswietla nic jeszcze na blacie ???

 

musze wyeliminować poszczegolne podzespoły bo mi auto wariuje i raz przyspiesza dobrze raz czuje ze niby tak ale dopiero zaczyna od 2300 obrotów ale i tak jest słabszy niz zawsze a czasami wgl bo wpada w tryb awaryjny

 

chyba musze szukac przyczyny w sterownikach i czunikach bo jak samo turbo badz dpf był zepsuty to by auto nie swirowało ze dzisiaj jest ok a jutro nie i tak na zmiane.Co o tym myslicie ???

 

nie mam narazie mozliwosci podłaczenia sie pod kompa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może zamiast "eliminować poszczególne podzespoły" zainwestuj w porządną diagnostykę komputerową bo przyczyn "raz jedzie raz nie jedzie" może być wiele od paliwa po buty kierowcy...
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaben ale ja wiem co moze byc przyczyna a co nie i zadałem konkretne pytanie nie opisujac nawet całego mojego problemu wiec jak nie potrafisz odpowiedziec na pytanie to za "złote rady " podziekuje.Mam kabel obb2 w domu tylko ze mnie nie ma wlasnie w nim a musze jakos na chate dojechac.

 

paliwo odpada bo nie ma mnie w PL i jakosc paliw bez porownania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam mam błąd /Napięcie turbosprężarki zbyt wysokie / autko traci moc wraz z wzrostem temperatury długo szukałem przyczyny samodzielnie aż do momentu kiedy wcisnąłem czepień z regulatora zmiennej geometrii turbo Be Emka odzyskała moc ale do momentu wyłączenia zapłonu. Po zgaszeniu auta dość długo buczy.

Moje pytanie czy ten regulator się wymienia ,naprawia ,regeneruje może można wyczyścić :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

witam wszystkich po 6 latach :)

Pozwolcie, ze odswieze swojego kotleta, nie mam dostepu do tamtego konta, ale zapewniam, ze to ten sam maniur ;)

 

PANOWIE i PANIE !

 

6 lat temu przy przebiegu okolo 170 tys km ( jak napisalem w pierwszym poscie na gorze ) mialem problem z brakiem mocy. Mechanik rozwiazal ten problem magicznym stuknieciem za pomoca mlotka i przedluzki w okolice turbiny. Od tamtego czasu minelo okolo 6 lat a samochodem przyjechalem okolo 70 tysiecy km - zero problemow, az do wczoraj.

Wracam sobie trasa pozno w nocy do domu ( drogi puste ) predkosc 80-150km/h bez katowania, generalnie jezdze z 'glowa' :)

W pewnym momencie auto nagle stracilo moc i bylo slychac dosc glosne swisty gdy wciskalem gaz, dobrze ze aut na drodze nie bylo, bo mysle, ze moglbym do domu nie dojechac ( problem z wjechaniem pod gorki ) Zatrzymalem sie, ale pod maska wszystko na pierwsz rzut oka wygladalo okej, jedynie ten brak mocy.... :nienie:

 

Dzis juz wolalem nie ryzykowac jazdy autem, aczkolwiek odpalilem je rano aby zobaczyc czy cos sie zmienilo - niestety nie, a przy dodawaniu gazu, z tylu leci niebieski dym :cry2:

 

 

Myslicie ze turbo do wymiany, czy moze warto sprawdzic cos innego ? Moze gdzies stuknac mlotkiem, tak jak to zrobil poprzednik i naprawil na kolejne 6 lat ??

 

Z gory dzieki za wszelkie porady/sugestie :roll:

 

ps. turbo nowe/uzywane/regeneracja ?

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź poziom olej, bo pewnie jest susza :wink: chyba młotek na to nie pomoże..zdejmij rurę między przepływomierzem a turbiną i zobacz luz na wirniku, dodatkowo możesz sprawdzić błędy dla potwierdzenia. Ostatnio mam słabe przypadki turbin po regeneracji w m47n2, więc jak są fundusze to polecam nową.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.