Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Posiadam Bmw E91 2.0 benzyna 150km kod silnika  n46b20

W pewnym dniu wyświetliło mi check wyswietla błędy Valvetronica od połowy listopada jeżdżę po mechanikach żaden z nich nie potrafi naprawić mojego samochodu ( Gliwice ) każdy ma inne teorie jedni mówią że Vanosy okazuje się że nie później silniczek Valvetronica okazuje się że jest dobry następny że rozrząd , rozrząd zrobiłem dalej to samo natepnie ze jakis modul sterujacy przeplywem paliwa później sterownik silnika sprawdzali cały sterownik silnika okazuje się że dobry więc końcowa teoria jest taka iż trzeba podlozyc sterownik silnika i przekodowac wszytskie dane z mojego na tamten. Check dalej się świeci może ktoś pomoc ? Samochód normalnie jeździ odpala ale nie ma mocy takiej jak powinien mieć

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Cały czas wyświetla check o błędne zasilanie Valvetronica nie stety nie znam dokładnych kodów błędów wczoraj miałem odebrać auto lecz odpaliłem samych check się nie zapalił przejechałem 50 metrów i już był 2ogole całkowity brak mocy nawet w obroty nie wchodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oj te mechaniki. Valvetronic zasilany jest osobnym kablem + prosto z akumulatora. W e91 bardzo czesto to zasilanie urywa sie w bagazniku. Idz do auta, od klemy plusowej ida dwa kable, jeden bardzo gruby, drugi cienszy, przechodza przez nadwozie, zobacz czy ten maly nie jest urwany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na początek zacząłbym od wymiany przekaźnika(niebieski) w skrzynce ze sterownika silnika. Jeden z nich to zasilanie układu Valvetronic wewnątrz sterownika silnika.

Skoro problem pojawił się nagle, to zapewne on jest powodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po wizycie w warsztacie sprawdzilem komputerem swoj samochod i oto błędy ktore pojawily sie po diagnostyce:

- 480A - obecny - system filtra cząstek

- 494A - nieobecny - układ świec żarowych

- 4D03 - nieobecny - czujnik ciśnienia spalin


Ostatnio podniosł sie stan oleju na miarce o jakis 1cm, wychodzi na to ze DPF sie nie wypala. Czy moze byc to zwiazane z uwalonym sterownikiem swiec żarowych?

Dodam, ze filtr 10k km temu byl w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pod ista mam trzy bledy , od pierwszych dwoch zapala mi checka, dziwne bo na zaplonie ich nie ma ,tylko sa podczas wlaczonego samochodu i nie zostaja chyba w pamieci

pacjent e90 328xi usa 2006r.:

S0180 - Komunukacja niemozliwa z : modul bezpieczenstwa/system zatrzymywania

00A468- CID : Zewnetrzne przerwanie przewodow ( przewod danych LVDS)

00A6CF - Elektronika junction box: czujnik auitomatycznej kontroli obiegu powietrza AUC.


co do pierwszego malo info na necie,

co do drugiego znalazlem info apropo navi i funkcji wideo, ale wszystko dziala dobrze navi ogarnia wlacza sie itd.

trzeci blad to wiadomo brzydkie zapachy nikomu nie potrzebne.

uderzal ktos w ten temat i ma jakies porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Część, dzisiaj podpiąłem e92 N54 pod komputer ista pokazała błędy jak w tytule oraz błąd 3100 który jest wynikową tych dwóch błędów, nie ma żadnych objawów silnik pracuje równo brak jakichkolwiek niepokojących dźwięków, błąd pojawia się zawsze przy odpalaniu po nocy, po zgaszeniu i odpaleniu ponownie nie pojawia się już do końca dnia. Na początku sprawdzę elektrozawory, póki co mam bardzo mało czasu więc na przyszłość prosił bym was o porady co jeszcze powinienem sprawdzić żebym był przygotowany na to grzebanie :D Dzięki !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, od roku jestem posiadaczem E91 320i z silnikiem N46. Po około 2 miesiącach od zakupu wymieniłem silniczek valvetronic na nowy VDO i wszystko było spoko do wczoraj. Mianowicie po przejechaniu około 40km pokazała się czerwona kontrolka oleju po wyłączeniu pokazała się ponownie. Ostatecznie wyskoczył "check engine" i silnik zgasł. Inpa pokazuje 2 błędy:

2A61 CDKDVLRN VVT teaching function at stop oraz

2A63 CSKDVSTE VVT actuator monitoring.

Po wykasowaniu błędy powracają. Auto próbowałem odpalić raz ale się nie udało, więcej nie próbuje bo boję się że zatre silnik np. Wiem że błędy znajdę na forum rozkodowane ale nie znalazłem ich w połączeniu z kontrolką ?ciśnienia? oleju. W załączeniu przesyłam zrzuty z inpyGnGDj7C

55FLS5c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Jako nowy użytkownik forum Witam Wszystkich .

Jeśli zły temat proszę mnie gdzieś oddelegować.


Panowie mam taki problem .

Dzisiaj podczas odpalenia auta zapaliła mi się kontrolka

"Check engine" auto straciło lekko na mocy , ale po przejechaniu 5km , przejżdżając przez próg zwalniający auto zgasło - wiem mógł być to przypadek.

Mianowicie po podłączeniu Launch wyskakują :

2b62 -2b63 - 2b66 . Wszystkie związane z wałkami rozrządu , auto nie odpala . Brak jakichkolwiek innych błędów , rozrząd jak i cały silnik pracowały naprawdę cicho .

BMW E90 n46b20. 2006 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam od dwóch miesięcy bmw e91 325xi z silnikiem N52 i od pewnego czasu wyskakuje mi check. Po podłączeniu pod kompa (program Delphi Cars) wyświetlają się błędy 2A98 (czujnik pozycji wału korbowego; wlotowy wał rozrządu,korekcja; nieciągły), 2A2F (regulacja mieszanki 2, nieciągły), 2A2E (regulacja mieszanki 1, nieciągły). Po skasowaniu błędu check znika i przez jakiś czas jest dobrze po czym znowu wywala błąd. Nie zauważyłem żeby samochód był słabszy. Na zimnym delikatnie falują obroty ale po rozgrzaniu pracuje ładnie, może jest to spowodowane ujemnymi temperaturami na zewnątrz. Co może być przyczyną? Jeden z czujników położenia wałka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z e90 318i 2005r wyskakują mi błędy 29CC 29CD 2A83 może się ktoś spotkał z podobnym problemem dodam że auto jest po kapitalnym remoncie silnika nowy oryginalny valvetronik i rozrząd świece oraz cewki może przyda się tak informacja do znalezienia problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam bmw e90 320i samochód normalnie jeździł i któregoś dnia po jeździe musiałem przepracować samochód i jak to odpaliłem wyskoczył check engine na komputerze samochodu. Samochód jest w trybie awaryjnym mac prędkość to 60km A na wolnych obrotach 4 tyś. Byłem podpiąć pod komputer i są dwa błędy których nie można skasować bo odrazu się pojawiają.

P1048 i P1062 . Co to może być uszkodzony silniczek valvetronik .Jak można to sprawdzić na szybko czy jest dobry albo popsuty

Samochód odpala i chodzi dobrze.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam mam bmw e90 320i samochód normalnie jeździł i któregoś dnia po jeździe musiałem przepracować samochód i jak to odpaliłem wyskoczył check engine na komputerze samochodu. Samochód jest w trybie awaryjnym mac prędkość to 60km A na wolnych obrotach 4 tyś. Byłem podpiąć pod komputer i są dwa błędy których nie można skasować bo odrazu się pojawiają.

P1048 i P1062 . Co to może być uszkodzony silniczek valvetronik .Jak można to sprawdzić na szybko czy jest dobry albo popsuty

Samochód odpala i chodzi dobrze.Pozdrawiam

Potrzebujesz multimetr, który umożliwi pomiar rezystancji. Przede wszystkim dużych wartości.

Ustawiasz na zakres typu 200K Ohm lub większy i mierzysz czy którykolwiek pin z silniczka Valvetronic ma przejście do masy(np. do śruby gdzie przychodzi masa z cewek). Jeśli tak, to silnik jest uszkodzony.


Warto też profilaktycznie wymienić przekaźnik do valvetronic. Niebieski w skrzynce ze sterownikiem silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam byłem na komputerze i usunelismy błędy ponieważ były te dwa p1062 i p1048 więc je skasowalismy i wziąłem odpiołem kostkę od silniczka valvetronik i pojawił się błąd p1050 więc chyba jest dobry ?

Wykonaliście pomiary o których pisałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam zaświecił się check , i od tego czasu samochód przerywa(szarpie)przy zmianie biegów z 2-3 ?

Dzisiaj zgasł ale problem pozostał wie może ktoś co to może być ?

Wiem muszę pod komputer podpiąć ale mogę to zrobić tylko na weekend

Kup najtańszy kabel enet jaki znajdziesz. W środku i tak praktycznie nic nie ma(kabel lan jest bezpośrednio podlączony do portu OBD, a jedynie rezystor który tam jest, włącza ethernet w aucie), więc żadna różnica czy kupisz kabel za 40zł czy za 110zł.

Linki do programu ISTA są m.in. tutaj na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.