Skocz do zawartości

wymiana odmy 2.0D e90


RV6

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie nigdzie na forum nie moge znalezc konkretnych informacji na temet wymiany odmy oleju,jest moze gdzies na youtube film jak to wymienic?lub ewentualnie ktos napisze jak to zrobic? w zrob to sam tez nie ma konkretnych informacji do e90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kolego casanowa 69,widzisz tu chodzby slowo na temet odmy? gdyby tu było napisane wymiana odmy,nie pisalbym tego posta:] fajnie juz wiem ze znajduje sie pod obudowa filtra powietrza,chciuałbym sie dowiedziec czy z wymiena jest duzy problem? czy tylko odkrecam,wkrecam w to samo miejsce nową odme i dziekuje dobranoc? czy sa jeszcze jakies kroki? nie wiem,odpowietrzenie czy cos podobnego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz tu zaznaczoną odmę, wymiana jest banalnie prosta, tylko odkręcasz starą i na jej miejsce przykręcasz nową.

 

http://img191.imageshack.us/img191/2286/odman.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy w 318 D tez jest ta odma i czy są jakies objawy po których można/ lub powinno się ja wymienić?

 

Jeśli masz silnik M47N2 to masz odmę tak jak na obrazku wyżej. powinno się ją wymieniać przynajmniej co 3 wymianę oleju i jest to bardzo ważny element który odpowiada za odpowietrzenie silnika, kiedy jest zapchana wytwarza się w silniku nadciśnienie które powoduje wypychanie oleju przez najsłabszy punkt w uszczelkach (powstają wycieki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się pod temat. Ponieważ czeka mnie wymiana filtra odmy, przez której niesprawność olej przedostający się przez odmę ściekał do dolotu i go zasyfił, przerabiał ktoś może czyszczenie rur dolotu, a może też intercoolera? Robi się w ogóle coś takiego i jak się do tego zabrać?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Silnik N47..ale jeżeli się nie wymienia to może czyści...

Ponawiam pytanie

Pozdr

 

Czyszczenie nie zaszkodzi a pomóc może. Kiedyś sprawdzałem stan odmy u siebie i wystraszyłem się że nie ma w środku plastikowego separatora - ale tak ma być wg ASO i schematów z RealOem. Rozebrałem całą odmę i zrobiłem porządne czyszczenie.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Panowie potrzebuje rady! Dzisiaj po wymianie odmy, przy skręcaniu obudowy filtra powietrza spadł mi bit z śrubokręta i zleciał zdaje mi się na osłonę silnika. Niestety nie widać go.

Zostaje tylko odkręcić od spodu osłonę i szukać ? czy może liczyć na to ze sam wyleci prędzej czy później?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje rady! Dzisiaj po wymianie odmy, przy skręcaniu obudowy filtra powietrza spadł mi bit z śrubokręta i zleciał zdaje mi się na osłonę silnika. Niestety nie widać go.

Zostaje tylko odkręcić od spodu osłonę i szukać ? czy może liczyć na to ze sam wyleci prędzej czy później?

 

Daj nowy bit i starym się nie przejmuj, nie powinien narobić żadnych szkód leżąc na osłonie. Przy najbliższej okazji (gdy będziesz np na kanale) go poszukaj.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówiąc o tym, że niewymieniana odma często jest powodem awarii turbin... :?

 

Właśnie :cry: prawdopodobnie to zabiło moje turbo :(

Odmę zawsze czyściłem co każdą wymianę oleju, ale w momencie wymiany turbo wymieniłem na całą nową kompletną.. i cholera wie niby stara wyglądała ok, ale pytanie czy ta gumowa membranka po prostu już się wyeksploatowała? :| Bo budowa odmy jest prosta i nie ma w niej nic skomplikowanego :roll:

 

Witam,

podepnę się pod temat. Ponieważ czeka mnie wymiana filtra odmy, przez której niesprawność olej przedostający się przez odmę ściekał do dolotu i go zasyfił, przerabiał ktoś może czyszczenie rur dolotu, a może też intercoolera? Robi się w ogóle coś takiego i jak się do tego zabrać?

Pozdrawiam

 

Ja czyściłem wszystkie rury przy wymianie turbiny, intercooler też czyściłem ale bez jego demontażu. Na szczęście nie było w nim oleju, także przedmuchałem go powietrzem a wcześniej potraktowałem go odtłuszczaczem.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mebranka i separator i zamiast tego separatorka jest fitr parciany (materialowy) w starszych modelach byl i lepiej spelnia zadanie tylko trzeba bylo pamietac o nim,zastanawiam sie czy wlasnie nie wlozyc go zamiast tego separatora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zrób tak jak masz w oryginalne, czyli wymień sobie samą membrankę - znaczy się cały element. Ale nie mówię o całej obudowie.

 

W InterCarsie widziałem te elementy jak masz dobre rabaty albo kogoś z nimi to kupisz taniej niż w ASO.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.