Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

z4 is ma tarcze 348x30 a ja fabrycznie też mam 348x30, inny jest tylko kształt dzwonu i oczywiście nr części.

W nowych mkach są tarcze dwuczęściowe, gdzie w materiałach reklamowych podają, że są o 3 kg lżejsze. Więc sporo i jest o co się bić.

Najprawdopodobniej kupię 340x30 mperformance z f30, tylko muszę poszperać, czy ktoś coś takiego robił i czy pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zyskasz tarczę o mniejszej średnicy niż masz, czyli o mniejszej odporności na przegrzanie. Do tego jak kupiss OEM to będzie to mało opłacalna inwestycja bo pewnie są bardzo drogie. Ale plug and play zdaje się, jakbyś się uparł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z4 is ma tarcze 348x30 a ja fabrycznie też mam 348x30, inny jest tylko kształt dzwonu i oczywiście nr części.

W nowych mkach są tarcze dwuczęściowe, gdzie w materiałach reklamowych podają, że są o 3 kg lżejsze. Więc sporo i jest o co się bić.

Najprawdopodobniej kupię 340x30 mperformance z f30, tylko muszę poszperać, czy ktoś coś takiego robił i czy pasują.

Tak jest p&p różnica w wadze jest duża Ale też w fkowychcjest lepsze chłodzenie. Wkladaj z zaciskiem 4 tlok p&p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielotłoczkowe hamulce wcale nie muszą być lepsze od stockowych. Tak wychodzi chociażby z tego testu, gdzie big brake kity hamowały lepiej od serii praktycznie tylko dopiero z 250km/h: https://studylib.net/doc/18793655/ap-racing-brembo i pytanie czy to kwestia rzeczywiście ilości tłoczków czy może tego że mają tarcze większe od serii bądź bardziej sportowe klocki? IMO zmniejszanie tarczy nie ma sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten test dotyczy serii, ale 360mm z M3. Hamulce skonstruowane analogicznie jak 1-tłok na 348mm z seryjnych E9X jednak zarówno tarcze jak i klocki to zupełnie co innego niż to co jest montowane normalnie w seryjnych E9X. I wiadomo że do normalnej eksploatacji (ile M3 było kiedykolwiek na torze... :roll: ) taki hebel jest dobry bo szybko osiąga temperaturę roboczą, jest tani w produkcji i tani w ew. naprawach (tylko 1 tłoczek). Nie pomoże 4-, 6- a nawet 8- tłok jak założymy kiepskie tarcze i klocki.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troszkę z innej beczki.

Wiadomo, że przy wymianie tarcz trzeba oczyścić piasty i zmierzyć bicie.

Niedawno przyglądałem się pracy mechanika.

Gościu znajomy, pewnie w tydzień wymienia tych tarcz więcej niż ja przez całe życie ;)

Oczyścił piasty, odtłuścił, wyjął tarczę z pudełka, przykręcił, odtłuścił i zabrał się za przykręcanie zacisku.

Mówi, że zawsze tak robił i nigdy nie było problemu.


Nie chciałem się mądrzyć, wyciągnąłem instrukcję montażu tarcz i facet wszystko robił zgodnie ze sztuką.

Tarcze jednoczęściowe stalowe (nie ceramika) wentylowane przód w audi, bardzo dużej średnicy.

Tarcze fabrycznie były pokryte tak jakby srebrną farbą.


Jak myślicie, czy nie czyści się tarcz w miejscu styku z piastą.?


Niby ta srebrna farba chroni przed korozją, a z drugiej strony wszyscy twierdzą, że tarcze od wewnątrz też trzeba wyczyścić na "lustro".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze mogą być albo pomalowane, albo nie. Te drugie na czas magazynowania są pokryte substancją antykorozyjną i je się odtłuszcza. Z malowanymi nic się nie robi.


Co do pomiaru bicia to szczerze chyba nikt go nie robi, nawet w lepszych warsztatach. Dlatego wolę sobie sam te tarcze wymienić i przynajmniej sam sobie pomierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam tarcze f20 m135i 340x30 i przy 324km i 645nm tarcze i ogolnie heble daja rade lepiej niz te ori z 335

DlacEgo niby wielotlok ma byc gorszy, skoro wiekszosc mocnych modeli ma teraz wielotloki?! W mkach dalej pakuje jednotloka?

Zrobilem na tum zestawie z m135i w e92 80tys km i lepiej hamuja niz jednotlok zwlaszcza z 250

Po tym przelocie i czestych hamiwaniach z 200+ nie ma problemow z biciem tarcz


Ori zaciski 335 to zeliwo i sa ciezkie, fki maja alu i mozna tloczki palcami wciskac uzywki, a jednotloki po paru latach ida do regeneracji

Jak komus malo to zestaw 370x30, ale kola min 18” i hamowanie troche lepsze


Teraz bede wrzucal tarcze z 240i, ale to to samo, a tylko klocki z m4, ktore wytrzymaja wieksza temperature


Ostatnio szukalem tarcz i znalazlem ciekawy zestaw z m5 e34 pod zaciski z tarcz 340

Tarcze m5 maja 345x32 i waza 9-9.3kg w zaleznosci czy ori czy inne

Ja bede myslal o zimmermann za ok 900zl sztuka jak obecne zjade


Grubosc 32 spokojnie wielotlok ogarnie i to jest plus

Lepsze chlodzenie, kierunkowe kanaly w tarczy do odprowadzenia ciepla, alu dzwon jak w m3 e92

Tarcze z fki maja slupki, ktore lepiej odprowadzaja niz tarcze z 335

Problrm z tarcza z m5 jest taki ze ma 77mm wysokosci a 335 i fki 73mm i trzeba dac dystans na piaste albo spilowac ucheyt zacisku o 2mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z4 is ma tarcze 348x30 a ja fabrycznie też mam 348x30, inny jest tylko kształt dzwonu i oczywiście nr części.

W nowych mkach są tarcze dwuczęściowe, gdzie w materiałach reklamowych podają, że są o 3 kg lżejsze. Więc sporo i jest o co się bić.

Najprawdopodobniej kupię 340x30 mperformance z f30, tylko muszę poszperać, czy ktoś coś takiego robił i czy pasują.

 


Kolega mial tarcze z 4 i tloczki musialy isc do regeneracji, bo pogiely tarcze

Jak chcemy upgrade, trzeba szukac tarcz 370x30, ale kola min 18”, co napisalem wyzej


Tarcze obtej samej wdze co 335i

Seryjne wersje fxx 35i/d mialy z przodu siwe zaciski, ktore za takie same jak niebieskie i tarcze 340x30, wiec cos to znaczy

Dla mnie sa duzo lepsze niz seryjny jednotlok w 335

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie na dniach będę wymieniał klocki , tarcze i czujniki. Samochód mam nie dawno ale trzeba wymienić. Czy ten zestaw będzie pasował? Czy polecacie inne? I czy wielkość tarcz będzie pasować bo podobno z tylu jest 300mm a z przodu 312mm. Ile w tym prawy to nie wiem , i czy tarcze musza byda idealnej wielkości czy podejdą pare mm większe ?. Jeśli temat w złym dziale proszę o przeniesienie. Pozdrawiam.


https://allegro.pl/oferta/ate-tarcze-klocki-czujniki-przod-tyl-bmw-3-e90-e91-7747509988

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aukcji masz podane dokładne nr części bmw.

Tutaj możesz sobie sprawdzić w jakich modelach były montowane https://www.bmwstore.pl/pl/


Zazwyczaj większe tarcze nie mieszczą się w jarzmie i obcierają o coś. Nie kupuj czegoś co może pasuje albo nie. Masz fabrycznie np 299 kupujesz 299 a nie 345, czy 305


Zestaw jest całkiem fajny, ate robi dobre graty.


Jak nie chce ci się szukać to wyślij sprzedającym 7 ostatnich znaków vin, sprawdzą czy zestaw podejdzie do auta.


Co co ceny sie nie wypowiem, sam zdecydujesz najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam aktualnie założone Tarcze Ate original i klocki ate ceramic przód i tyl. To jest jakaś katastrofa po 5 tys tarcze z przodu po przekroczeniu 100km wichrują się od temperatury. Do 100km/h jeszcze jakos to hamuje lecz przy prędkosci autostradowej kierownica szarpie po nacisnięciu na hamulec a tarcza srodkiem przebarwiona na dziwny kolor. Zrobie parę fotek ale nie polecam kompletnie takiego zestawu na przód (bmw e91 320d 163KM tarcza 300mm). Z tyłu hamuje to w miarę lecz co tam ten tył hamuje. Ogólnie te całe ceramic to jakaś porażka samochód hamuje jak by miał drewniane hamulce a tarcze rozgrzane do dużo wyższej temperatury niz przy zwykłych klockach. NIE POLECAM. Wymieniam cały przód na ORYGINAŁ bo szkoda czasu i pieniedzy lepiej wydać raz a być zadowolonym i BEZPIECZNYM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio wymieniłem hamulce przód + tył na tarcze Zimmerman Sport nawiercane + klocki Zimmerman i jestem zadowolony.

Ważny jest montaż, u mnie wszystko czyścili, piasty, felgi od środka, pomiar bicia tarczy, regeneracja jednego zacisku i do tego nowy płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam aktualnie założone Tarcze Ate original i klocki ate ceramic przód i tyl. To jest jakaś katastrofa po 5 tys tarcze z przodu po przekroczeniu 100km wichrują się od temperatury. Do 100km/h jeszcze jakos to hamuje lecz przy prędkosci autostradowej kierownica szarpie po nacisnięciu na hamulec a tarcza srodkiem przebarwiona na dziwny kolor. Zrobie parę fotek ale nie polecam kompletnie takiego zestawu na przód (bmw e91 320d 163KM tarcza 300mm). Z tyłu hamuje to w miarę lecz co tam ten tył hamuje. Ogólnie te całe ceramic to jakaś porażka samochód hamuje jak by miał drewniane hamulce a tarcze rozgrzane do dużo wyższej temperatury niz przy zwykłych klockach. NIE POLECAM. Wymieniam cały przód na ORYGINAŁ bo szkoda czasu i pieniedzy lepiej wydać raz a być zadowolonym i BEZPIECZNYM

 

Dokładnie miałem te same odczucia z ATE Ceramic, felga może i nie jest tak czarna ale hamowanie i użytkowanie to był jakiś dramat, tarcze dostawały bicia i dwa razy jechały na reklamacje - co prawda uznaną ale szkoda nerwów i szarpania z gwarantem. W międzyczasie założony zwykły zestaw textara tarcze + klocki, który miał być przejściowy a jeździ do dnia dzisiejszego bez problemów i dodatkowych atrakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
bardzo ciekawe jest to co piszecie o ate przy wyzszych predkosciach. mam auto z takim samym problemem. do 80-100 km/h jest w miare ok. czuc cos na pedale hamulca i jest delikatne pulsowanie - czyli oznaki podkrzywionej tarczy, ale hamowanie jest ok. natomiast to co sie dzieje z autem powyzej 100km to dramat. zaczyna drzec cala buda, kierownica, pedal... wszystko co sie da. efekt poglebia sie po 2-3 hamowaniach czyli jak tarcze sie rozgrzeje. tarcze maja... 10 tys przebiegu. wygladaja jak nowe. klocki tez ate i tez jak nowe. to mozliwe zeby tarcza tak sie zachowywala? kola nie sa cieple. zaciski po gruntownym przegladzie, czyszczeniu, wymianie calych zestawow naprawczych wraz z tloczkami. to bicie stalo sie niamal z dnia na dzien. wczesnie wydawalo sie ze jest w miare ok. owszem hamowanie z wiekszych predkosci to raczeh bylo duzo huczenia i bardzo slaba efektywnosc, ale nie bylo zadnego bicia na kierownicy i wibracji auta. czy u Was bylo podobnie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja juz nigdy do jednotloka nie wroce. Zainwestowalem raz i mam spokoj z biciem tarcz

 

Ja wiem że każdy swoje chwali, ale ilość tłoczków nie ma tutaj praktycznie żadnego znaczenia a problemem najczęściej jest za mała tarcza która się przegrzewa.

 

bardzo ciekawe jest to co piszecie o ate przy wyzszych predkosciach. mam auto z takim samym problemem. do 80-100 km/h jest w miare ok. czuc cos na pedale hamulca i jest delikatne pulsowanie - czyli oznaki podkrzywionej tarczy, ale hamowanie jest ok. natomiast to co sie dzieje z autem powyzej 100km to dramat. zaczyna drzec cala buda, kierownica, pedal... wszystko co sie da. efekt poglebia sie po 2-3 hamowaniach czyli jak tarcze sie rozgrzeje. tarcze maja... 10 tys przebiegu. wygladaja jak nowe. klocki tez ate i tez jak nowe. to mozliwe zeby tarcza tak sie zachowywala? kola nie sa cieple. zaciski po gruntownym przegladzie, czyszczeniu, wymianie calych zestawow naprawczych wraz z tloczkami. to bicie stalo sie niamal z dnia na dzien. wczesnie wydawalo sie ze jest w miare ok. owszem hamowanie z wiekszych predkosci to raczeh bylo duzo huczenia i bardzo slaba efektywnosc, ale nie bylo zadnego bicia na kierownicy i wibracji auta. czy u Was bylo podobnie?

 

Czujnik zegarowy kupisz za grosze i będziesz wiedział. U mnie pokrzywione tarcze sprawiały że hamowanie ze 160-180 było wprost niebezpieczne. Przy pomiarze wyszło chyba 0,05 i 0,03 mm na tarczach z tego co pamiętam. Czyli niby w granicach tolerancji, ale dla BMW i runflatów widać że jednak grubo poza tolerancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, tylko kazdy patrzy na tarcze zamiast na zaciski

Na wielotloku mozna dac mniejsza tarcze i daje rade

Jednotlok przyciska tarcze z jednej strony, a ta z drugiej nie ma ruchu i sie wygina

Wielotlok trzyma ja z obu rowno i dlatego tarcza nie wygina sie tak w jedna strone

Na jednotloku zawsze mialem problem, a na wielotloku przelatalem na jednych tarczach 85tyd km i kupilem lekko uzywane, zatem jakies 90 tys km bez problemow z czestym hamowaniem z 200-240 i pare razy 250-260


Jak widze tutaj ze uzytkownicy maja z czasem problem z hamowaniem ze 130 to jest masakra

Mialem raz takie cos i od razu szukalem czegos lepszego


Nie pisze tego, aby sie chwalic, tylko moje doswiadczenie z heblami jest wlasnie takie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ci co piszą źle na temat zimmermann to albo źle zostały im założone, a wcześniej zle przygotowana powierzchnia, ewentualnie jakieś podróbki albo inne problemy typu zapieczony tłoczek co przegrzewa tarcze...

Do każdej swojej bemki montowałem i montuje tylko zimmermann sport i nigdy nie miałem z nimi problemu, wiele tysięcy kilometrów, hamowania z bardzo dużych predkosci... tylko klocki zmieniałem... klocki rożne, zimmermann, texstar, ferodo. Nigdy nie potrafiłem tej tarczy zużyć nawet przez 100 tyś km przejechanych na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.