Skocz do zawartości

Zmiana na M-pakiet e90... przerabial już to ktoś?


klagosz

Rekomendowane odpowiedzi

A powiedzcie mi jeszcze.. bo dzwoniłem dziś do jednego gościa z aukcji z zapytaniem o osłonę właśnie i koleś mnie zapewniał, że ta oryginalna (nie MPakietowa) podejdzie mi też normalnie do zderzaka MPak przy zakładaniu, że jest ona jedynie wyższa ale wystarczy dokupić sam adapter MPakiet i do tej osłony oryginalnej go zamontować. To prawda, czy facet próbował mnie naciągnąć na zakup? :D Bo co prawda chce to mieć zrobione porządnie, nie żadna fuszerka ale też nie chce się pchać w niepotrzebne koszty jeśli np. rzeczywiście da radę to ogarnąć z oryginalną osłoną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 454
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
Witajcie ponownie, kieruje się jeszcze z jednym pytaniem do Was, skompletowałem już wszystko do wymiany przedniego zderzaka na M Pakiet, brakuje mi jeszcze jedynie podłogi/osłony pod silnik i tu moje pytanie - czy osłona M Pakietowa ale POliftowa podejdzie do mojej PRZEDliftowej czy one sie jakos różnią i musi być stricte M Pakietowa PRZEDliftowa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Chciałbym w tym poście opisać jak przebiegła w moim aucie wymiana zderzaków standardowych na M pakiet, kilka kwestii mnie zaskoczyło w trakcie tej modyfikacji zatem może będzie to post pomocny dla kolejnych śmiałków. Pewnych informacji nie znalazłem na żadnym forum czy ogólnie w internecie.

Wymiana była w E92 Coupe 330xd LCI.


Zderzaki – oczywiście cały osprzęt zderzaka Mpakiet jest inny zatem należy dokupić wszystkie niezbędne elementy jak kratki halogeny i ich mocowania. W zderzaku przednim nie trzeba dokupywać zaślepek do spryskiwaczy reflektorów gdyż są takie same jak w standardzie, nerki i uszczelka również. Zderzak tylny ma tkz dyfuzor i dodatkowo listwę nad dyfuzorem. Mocowanie zderzaka tylnego natomiast przebiega dokładnie tak samo jak standardowego nie ma tam innych zaczepów, z łatwością można znaleźć video jak to się robi. Listwy boczne również ten sam sposób montażu. Ja kupiłem zderzaki używane, szukałem nie wymagających naprawy jedynie lakierowania.

Aby zamocować zderzak przedni niestety należy dokonać kilku zmian.


Należy dokupić od wersji M pakiet :

1.Zakola dolne - tutaj UWAGA – w katalogu części występują po 2 zakola dolne na stronę, natomiast jest to jakiś błąd systemu gdyż do auta pasują tylko jedne. Pan w ASO zamówił z magazynu te 4 elementy twierdząc że są mi niezbędne po czym okazało się że dwa z nich zupełnie do niczego nie pasują i nie mają zastosowania, czego nikt w serwisie nie był w stanie mi wyjaśnić. Dodatkowo nie zgodzono się na zwrot towaru więc zostałem z tymi dziwnymi częściami za 400zł.

Zakola które pasują mają numery : Osłona wnęki koła, dolna lewa 51 71 8 047 459, Osłona wnęki koła, dolna prawa 51 71 8 047 460

Osłony zupełnie nie pasujące do zderzaka i górnego zakola : Osłona dolna prawa

51 71 8 044 550, Osłona dolna lewa 51 71 8 044 549


2.Osłona silnika : niestety dla zderzaka M jest inna : 51758046336 ( osłona kupiona w Aso przyjdzie wraz z listwą o nr 51 75 8 044 389 wiec nie trzeba jej oddzielnie zamawiać choć występuje w katalogu jako oddzielny element)

3. Wloty prowadnice powietrza również są inne dla M : 51748047409, 51748047410

4. Wzmocnienie czołowe – i tu UWAGA – wzmocnienie faktycznie występuje oddzielnie w katalogu dla zderzaka M i standardowego. Kiedy przyłożyłem wloty powietrza M było widać że jest coś nie tak gdyż nie pasowały zupełnie do osadzenia na wzmocnieniu które mam w aucie. Nie wiedziałem jednak jak bardzo się różnią te elementy więc postanowiłem kupić ten pas przedni /wzmocnienie M, bo nie widziałem innego wyjścia z tej sytuacji (Pan w Aso zupełnie nie miał bladego pojęcia na ten temat aby coś podpowiedzieć). Kiedy odebrałem nowe wzmocnienie okazało się że jest to identyczny element którego zwyczajnie w fabryce ktoś obrabia ręcznie wycinając część plastiku tak aby te wloty M pasowały i nakleja naklejkę z nowym numerem części. Mając wzór zwyczajnie dociąłem swój pas odpowiednio i nie musiałem rozbierać całego przodu co wcześniej wydawało mi się konieczne. Nigdzie w necie nie znalazłem informacji na ten temat więc dzielę się tą wiedzą z innymi. Pas udało mi się zwrócić do ASO i odzyskać sporą kwotę za ten element. Zatem kilka cięć szlifierką kątową i macie wzmocnienie czołowe do zderzaka Mpakiet. Mam zdjęcie jak to zrobić dla zainteresowanych bo tu chyba nie mogę ich wkleić.

Mając te wszystkie elementy montaż zderzaka idzie gładko i sprawnie.

Bardzo fajny opis, z nowymi elementami koszt przeróbki samego przodu wyszedł mi około 3500. Pytanie takie - ile mnie więcej może wyjść robocizna za to, bo sam nie mam czasu, ani warunków:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak jak w opisie który zamieściłem jakiś czas temu przeróbka nie jest do końca taka prosta bo musisz wyciąć elementy pasa przedniego aby pasowały kanały powietrza od zderzaka M. Nie wiem czy w jakimś warsztacie będzie się komuś chciało w to bawić. Nie jest to do końca plug and play. Chyba że wymieniasz pas przedni ale to bez sensu i też zbyteczny koszt i kupa pracy.

Jednym słowem radzę zrobić wymianę samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie, kieruje się jeszcze z jednym pytaniem do Was, skompletowałem już wszystko do wymiany przedniego zderzaka na M Pakiet, brakuje mi jeszcze jedynie podłogi/osłony pod silnik i tu moje pytanie - czy osłona M Pakietowa ale POliftowa podejdzie do mojej PRZEDliftowej czy one sie jakos różnią i musi być stricte M Pakietowa PRZEDliftowa?

 

Najprostszy sposób aby to sprawdzić to porównać nr seryjny przedlifa z poliftem. Dostępne wszystko w katalogu części w necie. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. żeby nie zakładać nowego tematu piszę tutaj. potrzebna pomoc. mianowicie mam założony zderzak M pakiet na przodzie, chcę o wymienić bo jest zajechany.

ciężko znaleźć taki jaki potrzebuje, PDC i spryski. czy jak kupie np. taki który czegoś nie ma. to czy są zaznaczone miejsca gdzie robić otwory itp. żeby ze starego przeszczepić mocowania czujników albo spryskiwaczy??

Dodam że to wersja przedliftowa.


z góry dziękuje za odpowiedz, Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

A czy lampy przedliftem będą pasować do maski lci i zderzaka m pakiet lci?


Zastanawiam się nad takimi lampami https://allegro.pl/oferta/bmw-3-e90-e91-lampy-reflektory-led-ringi-3d-h7-h1-9050067545 i one właśnie są do wersji przedliftowej ale z tego co widzę to nie widać różnicy w rozmiarze lamp pre lci a post lci więc po co sprzedawca mógł zawęzić zakres tylko do przedliftu? Chodzi o jakieś kodowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Wycena M pakietu. Poniższe założenia dotyczą modelu 320i 2.0 150 KM o nadwoziu sedan przed liftingiem.

Dodatkowe informacje:

* - w zależności od posiadanego wyposażenia (wybieramy jedną pozycję z dostępnych, a nie wszystkie z gwiazdką tzn. jak wybieramy pozycję nr 36 to nie kupujemy już pozycji nr 37, jak wybieramy pozycję nr 2 to nie kupujemy już pozycji nr 1 itd.),

** - zaleca się użycie starego wzmocnienia czołowego, gdyż zakup nowego i jego montaż winduje cenę i czas robocizny w górę diametralnie,

*** - w zależności od tego w jakim miejscu wyjdą nam dziury w tablicy rejestracyjnej, takie zaślepki kupujemy,

- wycena nie zawiera lakierowania elementów,

- poniżej zostaną podane koszty przy cenie nowych zderzaków oraz progów z ASO oraz tych używanych,

- nikt w ASO przez telefon nie poda tak dokładnych informacji,

- wszystko będzie tak jak w oryginale,

- proszę o informację, jeżeli cos pominąłem,

- zmiany podejdą pod większość modeli, bez względu na silnik,

- proszę wziąć poprawkę na kształt nadwozia,

- wkręty do mocowania tylnego zderzaka od dołu zostaną wykorzystane, dotyczy to również osłony pod silnik.

Koszt części bez zderzaków (kratek środkowych i bocznych, również bez tylnego dyfuzora i nakładki na tenże), progów, świateł przeciwmgłowych oraz wzmocnienia czołowego dla auta bez PDC, spryskiwaczy reflektorów i zabezpieczenia przed wjechaniem pod pojazd: 2728,09 zł - tyle zapłacimy w ASO za wszystkie podzespoły.

Resztę rzeczy kupimy na allegro w atrakcyjnej cenie, tzn. zderzak przedni z kratkami, zderzak tylny z dyfuzorem oraz progi w cenie za komplet ok. 1500,00 zł, do tego malowanie elementów ok. 1000,00 zł.

Całość bez montażu powinna wynieść ok. 5300,00 zł, jeżeli chcemy zachować oryginalność. oczywiście koszty można zredukowac wykorzystując używane części jak np. ślizgi zderzaka tylnego itp. nie mniej nie wszystko znajdzie się na allegro. Można zredukować koszt niektórych mocowań o ok. 200,00 zł.


3oZUd3V.png


NgRX49P.png


dgiN998.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponta, no właśnie widziałem super, że zrobiłeś dokładną rozpiskę ale wygląda mi tutaj na zbyt dużą ilość elementów.


Czy na przykładzie tylnego zderzaka zaślepka ucha nie może być ze zwykłego zderzaka przeniesiona?


I pytanie po czym rozpoznać czy czujnik PDC jest zewnętrzny czy wewnętrzny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.