Skocz do zawartości

Norma Euro, przepisy na diesel'e- UPGRADE


CorneliusEvazan

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam pytanie do znawców.

Mam BMW e91 2008 320d.

Norma Euro to pewnie Euro3 lub Euro4.

Z uwagi na nowe przepisy auto nie będzie mogło jeździć dłuzej w Krakowie, gdzie mieszkam - od 2026 roku.

Czy istnieje możliwość upgradu auta, by spełniało normę Euro5?

Czy da się to jakoś rozwiązać?

Auto jest w BDB stanie i chciałbym go zostawić na dłużej nawet jeśli kupię inne, bo dużo zainwestowałem i szkoda tego.

Proszę o wszelkie informacje odnośnie możliwości dostosowania auta do nowych przepisów, ew. sposoby ominięcia przepisów w sprytny sposób.

Dzieki z góry.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli masz przedlifta to spełnia on normę Euro 4 (Euro 3 z opcją S169A). Polifty już od września 2008 spełniały normę Euro 5, ale wymagało to wprowadzenia mocno zmodyfikowanego silnika N47D20C w miejsce wcześniej stosowanego N47D20A. Upgrade wiązałby się w praktyce ze zmianą silnika, wiązki elektrycznej i sterownika. Może byłoby to wykonalne ale bardzo trudne, kosztowne i nie wiem czy organy państwowe zatwierdziłby taką modyfikację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz przedlifta to spełnia on normę Euro 4 (Euro 3 z opcją S169A). Polifty już od września 2008 spełniały normę Euro 5, ale wymagało to wprowadzenia mocno zmodyfikowanego silnika N47D20C w miejsce wcześniej stosowanego N47D20A. Upgrade wiązałby się w praktyce ze zmianą silnika, wiązki elektrycznej i sterownika. Może byłoby to wykonalne ale bardzo trudne, kosztowne i nie wiem czy organy państwowe zatwierdziłby taką modyfikację.

 

A Euro 5 nie było przypadkiem od 2010/11 roku? I Właśnie wtedy wszedł silnik 184km z końcówką C? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie silniki z końcówką C czyli montowane już od 2008 roku spełniają EURO 5, ale nawet jeżeli zmieniłbyś silnik na taki to niestety samochód nadal będzie miał poprzednią normę bo homologację dostaję się na całość a nie tylko silnik. Napisz do BMW żeby wysłali ci świadectwo homologacji, znajdziesz w nim tabelkę z wartościami emisji spalin i będzie wiadome jaką normę spełnia twój samochód. U mnie wygląda to tak Zrzut-ekranu-2023-03-28-104702.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzili mi wszystko w serwisie - norma Euro4

Czyli nie da się nic zrobić żeby spełniać Euro5, tak?

Poza wymianą silnika itd. czego nie będę robił.

Przepisy mówią o normie spalania, myślałem, że da się zmniejszyć emisję spalin przez montaż odpowiednich urządzeń stąd pytanie.

Jeśli ktoś coś będzie wiedział jak zrobić, by jeździć tym autem w 2026r to proszę o info, bo szkoda mi auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod temat.. czemu np po vin wychodzi w historii serwisowej bmw norma eu 5 a nalepka na szybie zielona i pisze na niej cyfra4?



i czy ogólnie jeśli planuje mieć auto z dobre 5 lat warto pchać się w eu4? pytam bo np eu 4 można kupić jakieś 3.0d z m57t2 pod maską zaś eu 5 w wiekszości to e90/e60 polifty 177/184km z oznaczenikiem silnika N47D20C (norma eu 5) zas N47D20A (Norma eu 4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlatego, że w Niemczech nie ma osobnej plakietki dla Euro 5, choć były plany wprowadzenia takich dla Stuttgartu i Hamburga.

https://neu.ecosticker.dk/fileadmin/_processed_/d/7/csm_pl_up_class_ecf10f35bc.png

Kupowanie diesla z normą Euro 4 jest ryzykowne. Posiadanie samochodu, którym nie będzie można wjechać do Warszawy, Krakowa i może innych dużych polskich miast będzie niewygodne. Nawet jeśli nie będziesz tam jeździł to i tak odczujesz spadek wartości rynkowej takiego samochodu. Kolega Cornelius zarejestrował auto przed 1.03.2023, więc ma czas do 1.07.2026. Jeśli teraz kupisz samochód to zakaz wjazdu obejmie go już od 1.07.2024.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto będzie musiał wjeżdżać to auto zmieni. Reszta zrezygnuje z wyjazdów rekreacyjnych do Krakowa. Skończą się tłumy turystów a wraz z tym zminiejszą wpływy z podatków, smog nie zniknie ciekawe tylko kto najbardziej na tym ucierpi. W Niemczech takie strefy już są od dawna i jakoś nie widać, żeby auta spektakularnie taniały. Wręcz ciężko znaleźć ładne 320d LCI za mniej niż 10 tysięcy euro od prywatnego właściciela.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no ale jak czyli co kupuje teraz z normą eu 4 auto juz np w PL zarejestrowane i za 3 lata nie wjadę do Krakowa?ale to chodzi o centrum Krakowa? czy ogólnie :roll:

Liczy się data ostatniej rejestracji auta czyli ostatniej zmiany właściciela. Jeśli kupisz diesla z Euro 4 teraz to zgodnie z planowanymi przepisami, od 1.07.2024 nie wjedziesz nim do Krakowa. Jeśli takie auto kupiłeś przed 1.03.2023 to nie wjedziesz nim do tego miasta od 1.07.2026.


Jeszcze małe dopowiedzenie. 320d LCI spełnia normę Euro 5 od września 2008, ale 320d XDrive LCI dopiero od marca 2010 (184 KM).

W Niemczech ograniczenia są co ciekawe łagodniejsze. Zielona nalepka przyznawana jest dieslom Euro 4 lub Euro 3 z DPF. Kraków chce wymagać minimum Euro 5 od diesli. Nikt nie zwraca na to uwagi, bo ludzie myślą że strefy czystego transportu w Polsce nie powstaną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.