Skocz do zawartości

E90 318i N46 pobieranie oleju


jonaszlago

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam e90 z 2006 roku, przebieg 240k.

Auto pobiera znaczne ilości oleju (~1-1.5/1000km)

Auto jak postoi na wolnych obrotach i przegazuje to znacznie dymi na biało, końcówka wydechu nie jest tłusta, nawet nie jest mocno zadymiona.

Pewnie to sprawka uszczelniaczy jednak mechanik twierdzi, że najlepiej wymienić uszczelniacze razem z pierścieniami.

Nie stać mnie na remont silnika, czy warto zaryzykować i wymienić same uszczelniacze?

Jeden mechanik proponował zalanie motodoktora, twierdzi ze to nie zaszkodzi bo pewnie już ktoś to praktykował, zwłaszcza, że auto kupiłem od handlarza.

Jest jakiś sposób na sprawdzenie stanu pierścieni i uszczelniaczy nie rozkręcając silnika?

Dziekuje za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Kolega ma rację że to raczej na pewno uszczelniacze zaworowe. W moim 320 N46B20 110 kW z 2006 też silnik spalał olej Castrol 5W30 min 0,5 litra na 400km. Długo szukałem profesjonaln warsztatu gdzie zrobią to bez demontażu głowicy. Znalazłem pod Wrocławiem, super załoga robią tylko i wyłącznie Bavarki, naprawdę znają się na rzeczy i wiedzą co robią. Koszt z nowym kompletnym łańcuchem rozrządu, silniik zalany olejem Motul 5W30 i pełną adaptacją komputera ok 1800-2000. Zrobione w listopadzie 2019 i nie kopci na niebiesko i nie spala już oleju. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.