Skocz do zawartości

E90 320i N46b20 dźwigienki vvt dobór wypadanie zapłonów


roofii1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Nie potrafię dobrać dźwigienek pośrednich valvetronica.Wymieniłem głowicę,założyłem wałek mimośrodowy w dobrym stanie i jest problem z doborem dźwigienek.Sprzedajacy wysłał mi je luzem,składałem już dwa razy wałek z dzwigienkami i aktualnie wypada mi zapłon na cyl3 i cyl 2 -przy prędkości 180km/h jazda miejska bez wypadania .Dodam ze dźwigienki rolkowe są klasy 2a a dźwigienki pośrednie kl 4.

Roghnes wpięta wtyczka vvt


Wypięta wtyczka vvt


Ista

11142dc0d8e79344med.jpg

Inpa

fc49e2e60aa1ad4dmed.jpg

259e362320fdeaedmed.jpg

Edytowane przez roofii1
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

https://bimmerprofs.com/valvetronic/

Znalazłem opis działania vvt.Tam piszą + korekta na cyl ( obcina dawkę ) jest równoznaczne z małym otwarciem zaworu ( mała ilość powietrza ) .Niech mnie ktoś poprawi jak źle zrozumiałem

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz co to sa korekty,do czego sluza i co nimi steruje?

Z tego co wiem to na te korekty wpływa wiele czynników:kondycja cylindrów,otwarcie zaworów -tutaj praca vvt,sondy.Nie jest to korekta(parametr) pracy wtryskiwaczy .Ta korekta”ocena całości „.Zadałem pytanie o korekty”+” i „-„ bo nie wiem czy u mnie winne są dźwigienki pośrednie,wałek ,kasator luzu? Na cyl 4?gdzie jest znacznie odbiegający „+” .Czy przyjrzeć się elementom z cyl 2 i cyl 3 gdzie przy dużych prędkościach przy zmianie na 5bieg pojawia się wypadanie zapłonów

48264b419dd89320med.jpg

Na którymś z cylindrów są za mało uchylane zawory poprzez valvetronic.Dlatego założyłem temat,bo będę rozbierać valvetronic trzeci raz,więc każda rada mile widziana .

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Vvt nie ma zdolnosci aź tak szybkiej reakcji zeby zmieniac skok otwarcia zaworów na poszczegolnych cylindrach,wiec proponuje Ci puki co zostawic go w spokoju a zając sie obadaniem innych elementów ktore maja wplyw na wypadanie zaplonu.

Zamien swieczki z cylindrów gdzie wypada zaplon na cylindry gdzie jest ok.

Jesli wypadanie dalej pozostanie na tych cylindrach to zamien cewki,a jesli to nic nie zmieni to zamien wtryski .

Te elementy z ktorymi przeniesie sie wypadanie zaplonu na inne cylindry beda rozwiazaniem usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście jest filmik z wypięta wtyczką vvt,widać na 4cyl znaczną różnice.Przypatrzcie się jaka jest różnica między cyl1 i cyl 4,a jaka miedzy cyl 2i3 ,cos jest na cyl4?Podejrzewam tez hydrauliczny popychacz(kasator luzu) oraz dzwigienke pośrednią(poprzez nią wałek ssący porusza zaworami)

Przypomnę,ze rok temu było wypadanie zapłonu na cyl 3 poprzez wytarty wałek vvt.Założony wałek w lepszym stanie wytrzymał rok(stan na foto wyżej ).Na wypietej wtyczce nie trzęsie

Oczywiście :wtryski zamieniane,świece nowe,cewka nowa (zamieniana miejscami )

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sluchaj, mnie te filmiki nie interesuja i te wartosci zawsze maja rozstrzal duzy. Pytam, czy na odpietej wtyczce, powyzej 4 tys obrotów jest wypadanie zaplonu? Jeszcze jedna uwaga, na prawde testujesz auto jadac 180km/h?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz na poczatek co mowi sonda lampda bo nie ma zadnego punktu zaczepienia w tym temacie...

korekcji sie nie czepiaj - elektronika dobrze nimi steruje

Dzięki za trop wrzucę filmik


Jakby ktoś zerknął na parametry byłbym wdzięczny

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wywal wszystkie dzwignie posrednie vvt i zakup nowe jesli twierdzisz ze to one robia zamieszanie. Ogólnie to nie kupuje sie uzywanych elementow vvt, walek ok, ale reszta nie bedzie chodzic prawidlowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem do końca przekonany ze to dźwigienki pośrednie,mam ich więcej w rezerwie,selekcjonowałem wybrałem najlepsze,ale efekt bez zmian.Skoro to nie vvt to co,ręce opadają.Dodam ze wypadania zapłonów już brak,nie wiem co było przyczyną.Nadal jest lekkie trzęsienie w kabinie.Czy z filmiku coś wynika?
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.