Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

pawelgawel

wiesz może co się dzieje w momencie sprawdzania korekt wtryskiwaczy, bo ewidentnie po włączeniu ciszej pracują.

Borykam się z problemem trzykrotnego zafalowania obrotow po odpaleniu zimnego silnika.

Testowo uruchomilem korekty na zimnym i faktycznie obroty nie falują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W swoim E60 2.0 m47 163hp okresowo pojawiał mi się błąd 4620 - za wysokie ciśnienie na listwie cr. Dzięki zakupionemu btool expert wyłapałem że błąd ten pojawia się w momencie zainicjowania wypalania filtra DPF. Co może być przyczyną? Po za wypalaniami jest ok. Korekcję wtrysków również. Proszę o ewentualne sugestie. Dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czolgo, ja nie mam pojęcia jaka może być przyczyna.


@alb3rt, przed odczytaniem korekt wtrysków uruchamiana jest pewna procedura w sterowniku silnika. Niestety nie wiem co ona robi dokładnie. Wiem tylko że jeśli procedura nie zostanie zatrzymana to silnik nie odpala... W tool32 są joby dla tych procedur: start_systemcheck_cyl i stop_systemcheck_cyl.


Nowa beta 2.68

- FRM - reset błędu zwarcia

- N43/53 - reset poszczególnych adaptacji np. EGR, Przepustnica itp - tak jak w INPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Może ktoś mi pomoże,może miał podobny problem,a mianowicie borykam się od jakiegoś czasu z problemem związanym z dpf. i jego częstym wypalaniem średnio ok. 100-150 km. Jakiś czas temu stwierdziłem wzrastający poziom oleju silnikowego. Czytając forum oraz w oparciu o rozmowy z mechanikami podejrzenie padło na dpf pomimo, iż po sprawdzeniu programami diagnostycznymi drożność dpf mieścił się w normach. Jeden z mechaników którego darze zaufaniem stwierdził, iż nie jest to jednak wina dpf a w moim przypadku wina leży po stronie nieszczelności pompy wysokiego ciśnienia. Po demontażu pompy faktycznie stwierdzono nieszczelność. Pompę zregenerowano i problem wzrostu oleju ustał. W tym samym czasie kiedy wzrastał olej pokazał się problem z sondą lambda działała w zbyt małym zakresie wg. BTool tj. od 1.32-1.45 bez różnicy czy przyspieszałem, hamowałem silnikiem czy na biegu jałowym. Początkowo myślałem że był to problem mieszaniny oleju napędowego z olejem silnikowym lecz po uszczelnieniu pompy sonda czytała te same wartości, a dpf wypalany był z tą samą częstotliwością. Wymieniłam sondę, która teraz czyta prawidłowo. Częstotliwość wypaleń się nie zmieniła średnio co 100-150 km. Potrafi na autostradzie zaraz po wypaleniu wymuszonym i jeździe prędkością 130-150 km/h ponownie wł. wypalanie lecz jak zwolnię np. do 80 wył. wypalanie. Po wymianie sondy praktycznie wypala dpf do zera czego wcześniej nie robił, lecz sadza zaraz szybko rośnie do 28-32 g i się utrzymuje juz na tym poziomie do następnego wypalania i tak wkoło. Ciśnienie wsteczne na jałowym po wypalaniu w granicach 6.88-9.88 po 100 km. około 9.88-10.88, popiół nieznacznie rośnie po każdym wypaleniu i jest w granicach 11g wtryski na jałowym ok. 5-6. Dawka wtrysku pokrywa się z oczekiwaną. Praca silnika nienaganna nie szarpie cicho pracuje przyspieszenie nienaganne. Już nie wiem co może być powodem. Może ktoś zasugeruje coś co by mogło pomóc za co serdecznie dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jaki przebieg auta ?

Jeżeli tak szybko zapycha się DPF zakładając że masz sprawny osprzęt to przyczyną może być agonia DPF-a (jego pojemność rzeczywista znacznie się zmniejszyła) lub zanieczyszczenie spalin olejem silnikowym który przedostaje się do komory spalania. Sprawdzałeś czy tym razem nadmiernie nie ubywa Ci oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli masz popiół w ilośći 11g przy przebiegu 250kkm tzn że ktoś albo wymienił dpf na nowy, albo co jest bardziej prawdopodobne zresetował komputer i nie wymienił filtra lub go wyczyścił. To by mogło tłumaczyć częste wypalanie dpfu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odpaliłem dzisiaj wersję lite. Połączenie przez kabel. Samochód E90 2005 rok, M47. Działały opcje: Live Data, Kody Usterek, Aktualne/Oczekiwane.


Zauważyłem natomiast, że po jakimś czasie (kilka minut?) odczyt danych w live data jakby się zawieszał. Tzn. dane nie są aktualizowane.

Jeśli wróci się do menu i odpali live data ponownie to dane są odczytywane i się aktualizują. I znowu po jakimś czasie się zawiesza.


Czy mieliście może coś podobnego?


Dodam, że kabla używam od jakiegoś czasu i działa dobrze z INPA, NCS, ISTA (diagnostyka, adaptacje, kodowanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam wersję Expert.Jadąc po raz pierwszy w dłuższą trasę 6października miałem identyczną sytuację.Apka zawiesiła się trzy razy. Pisałem już o tym wcześniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odpaliłem dzisiaj wersję lite. Połączenie przez kabel. Samochód E90 2005 rok, M47. Działały opcje: Live Data, Kody Usterek, Aktualne/Oczekiwane.


Zauważyłem natomiast, że po jakimś czasie (kilka minut?) odczyt danych w live data jakby się zawieszał. Tzn. dane nie są aktualizowane.

Jeśli wróci się do menu i odpali live data ponownie to dane są odczytywane i się aktualizują. I znowu po jakimś czasie się zawiesza.


Czy mieliście może coś podobnego?


Dodam, że kabla używam od jakiegoś czasu i działa dobrze z INPA, NCS, ISTA (diagnostyka, adaptacje, kodowanie).

 

Wejdź w Ustawienia aplikacji i zaznacz opcję "ATWM" w "Ustawienia adaptera ELM" oraz napisz czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na początku dzięki za zainteresowanie. Przebieg 250 tyś. Od naprawy i wymiany oleju zrobiłem narazie 2000 km i nie zauważyłem żeby brał olej. Jest na tym samym poziomie.

Niestety, raczej kończy się DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odpaliłem dzisiaj wersję lite. Połączenie przez kabel. Samochód E90 2005 rok, M47. Działały opcje: Live Data, Kody Usterek, Aktualne/Oczekiwane.


Zauważyłem natomiast, że po jakimś czasie (kilka minut?) odczyt danych w live data jakby się zawieszał. Tzn. dane nie są aktualizowane.

Jeśli wróci się do menu i odpali live data ponownie to dane są odczytywane i się aktualizują. I znowu po jakimś czasie się zawiesza.


Czy mieliście może coś podobnego?


Dodam, że kabla używam od jakiegoś czasu i działa dobrze z INPA, NCS, ISTA (diagnostyka, adaptacje, kodowanie).

 

Wejdź w Ustawienia aplikacji i zaznacz opcję "ATWM" w "Ustawienia adaptera ELM" oraz napisz czy pomogło.

 

Dzięki za podpowiedź! Po wybraniu tej opcji wszystko jest OK. Odczyt parametrów już się nie zawiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Może ktoś mi pomoże,może miał podobny problem,a mianowicie borykam się od jakiegoś czasu z problemem związanym z dpf. i jego częstym wypalaniem średnio ok. 100-150 km. Jakiś czas temu stwierdziłem wzrastający poziom oleju silnikowego. Czytając forum oraz w oparciu o rozmowy z mechanikami podejrzenie padło na dpf pomimo, iż po sprawdzeniu programami diagnostycznymi drożność dpf mieścił się w normach. Jeden z mechaników którego darze zaufaniem stwierdził, iż nie jest to jednak wina dpf a w moim przypadku wina leży po stronie nieszczelności pompy wysokiego ciśnienia. Po demontażu pompy faktycznie stwierdzono nieszczelność. Pompę zregenerowano i problem wzrostu oleju ustał. W tym samym czasie kiedy wzrastał olej pokazał się problem z sondą lambda działała w zbyt małym zakresie wg. BTool tj. od 1.32-1.45 bez różnicy czy przyspieszałem, hamowałem silnikiem czy na biegu jałowym. Początkowo myślałem że był to problem mieszaniny oleju napędowego z olejem silnikowym lecz po uszczelnieniu pompy sonda czytała te same wartości, a dpf wypalany był z tą samą częstotliwością. Wymieniłam sondę, która teraz czyta prawidłowo. Częstotliwość wypaleń się nie zmieniła średnio co 100-150 km. Potrafi na autostradzie zaraz po wypaleniu wymuszonym i jeździe prędkością 130-150 km/h ponownie wł. wypalanie lecz jak zwolnię np. do 80 wył. wypalanie. Po wymianie sondy praktycznie wypala dpf do zera czego wcześniej nie robił, lecz sadza zaraz szybko rośnie do 28-32 g i się utrzymuje juz na tym poziomie do następnego wypalania i tak wkoło. Ciśnienie wsteczne na jałowym po wypalaniu w granicach 6.88-9.88 po 100 km. około 9.88-10.88, popiół nieznacznie rośnie po każdym wypaleniu i jest w granicach 11g wtryski na jałowym ok. 5-6. Dawka wtrysku pokrywa się z oczekiwaną. Praca silnika nienaganna nie szarpie cicho pracuje przyspieszenie nienaganne. Już nie wiem co może być powodem. Może ktoś zasugeruje coś co by mogło pomóc za co serdecznie dziękuję.

 


Ja sie juz zastanawiam czy te m47n2 tak poprostu nie maja . U mnie jest dokladnie to samo. Czasem przybedzie oleju , znowu moi mechanicy mowią ze w dieslu z dpf sie tak poprostu dzieje od krotkich odcinkow czy przerywajacej procederze wypalanie ja dodam ze dawałem dpf do czyszczenia na maszyne i duzo to nie zmieniało dalej częste wypalanie . Kupilem nowy czujnik cisnienia w aso to samo . U mnie jest tak ze gdy mam sadzy 0g i d

Dobrze przez chwile dam w palnik to po 20km mam 23g sadzy i kolejna reg zapl . A znowu teraz jeżdżę hak dziadek włączam 6 i pyrkam 80 z malyni obrotani to mam przejechane 410km 27g sadzy i planuje juz reg od 100km ale nie włacza jej narazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.