Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Normalne klocki

Ferrodo textar Bosch jak masz wiecej hajsu to żółte ebc lub hawk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem do 330d klocki Textar i powiem że byłem zadowolony. W E81 żony są założone ATE (raczej zwykłe poza-serwisowe) i jest 2-3 krotnie większe pylenie w porównaniu do Textara (zwykłego).

Jak oceniacie ATE ceramic oraz TRW DTEC (o niższym poziomie pylenia)? Chciałbym założyć coś, co mniej brudzi felgi.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli nie zależy Ci na hamowaniu tylko na wyglądzie to te pierwsze - ATE.

Jeśli jednak myślisz o hamowaniu to żadne z wymienionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z różnicą w hamowaniu pomiędzy zwykłymi ATE, a ATE Ceramic? (ATE Ceramic nigdy nie testowałem, a opinie o nich są bardzo podzielone).

Textar robi jeszcze mało pylącą serię EPAD, ale one nie są dostępne do mojego auta na tylną oś.

Jakie klocki jeszcze polecacie?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oj już tyle razy ten sam temat... Ceramiczne są tępe, gorzej hamują, mniej brudzą, bardziej grzeją tarcze. Tyle w temacie. Nie ma co tego więcej drążyć. Jeśli stawiasz czystość nad bezpieczeństwo swoje i innych to śmiało je kupuj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc,


Posilkujac sie tym watkiem przy wymianie klockow i tarcz na tylnej osi w moim e91 320D lci kupilem Textary 23927 173 0 5 epad (takie byly zalozone w fabryce) , a tarcze takze zamowilem Textar'a (z ori nie szlo rozpoznac producenta).

Przejechalem na tym zestawie juz grubo ponad 5tys km. Sam wymienialem, oczywiscie sprezynka ktora trzyma klocki w zacisku zalozylem nowa.

Jak najbardziej taki zestaw moge polecic, nic nie skrzypi i nie piszczy, pylenie sie nie zmienilo - wszystko dobrze hamuje.


Teraz na przód takze zamowilem komplet Textara:


Klocki - 23313 203 0 5 epad -278,10 pln

Tarcze - 98200 1761 0 1 PRO+ 2 x 193,43 = 386,86

Czujnik zużycia klocka GIC269 34,45pln

Zestaw montażowy, zacisk hamulcowy 82074500 53,54

Razem: 752,95 same czesci


Czekam na pake i bede wymienial.


Pozdr

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja zdecydowałem się na poniższe (wymiana wraz ze znajomym) i po przejechaniu ok. 1000 km jestem zadowolony.

Auto bardzo dobrze hamuje a pylenie z klocków jest mniejsze niż z poprzednich (zwykłe ATE). Jak narazie nie mam się do czego przyczepić.


1. Tarcze hamulcowe Zimmermann (przód): 2x https://czescidobmw.pl/partscatalogue/150-2900-20-zimmermann-tarcza-hamulcowa,11-150~92900~920-0086-00082--150~92900~920~2ZIM.aspx

+

2. Klocki hamulcowe Textar (przód): https://czescidobmw.pl/partscatalogue/2331301-textar-zestaw-klockow-hamulcowych-hamulce-tarczowe,11-2331301-0039-00402--23313~620~G3.aspx

+

3. Czujnik zużycia klocków Textar (przód): https://czescidobmw.pl/partscatalogue/98046000-textar-styk-ostrzegwaczy-zuzycie-okladzin-hamulcowych,11-98046000-0039-00407--96990~60460.aspx

+

4. Klocki hamulcowe Textar (tył): https://czescidobmw.pl/partscatalogue/2392701-textar-zestaw-klockow-hamulcowych-hamulce-tarczowe,11-2392701-0039-00402--23927~617~G3.aspx

+

5. Czujnik zużycia klocków Textar (tył): https://czescidobmw.pl/partscatalogue/98031300-textar-styk-ostrzegwaczy-zuzycie-okladzin-hamulcowych,11-98031300-0039-00407--96990~60313.aspx

+

6. Płyn hamulcowy: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/83132405977-oryginal-bmw,11-83132405977-FOEBMW-0-0-83132405977.aspx


Dobre podpowiedzi jeśli chodzi o części można uzyskać w temacie https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=251231&start=1605 (sam korzystałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem tarcze FREMAX opinie na zagranicznych stronach bdb, do tego klocki Ferodo zobaczymy co to warte, bo jeszcze nie założone, po kilku tyś zdam relację.

Tarcze trochę dziwne bo od strony dzwona mają grubszy dysk a z drugiej cieńszy, nie wiem czy tak ma być ale podobno tak, są też lekkie 6.5kg może to przez to że są to jakieś carbon plus i mieszanka węglowa zmniejsza masę, nie mam pojęcia. Tarcze 292mm FREMAX BD6464. Proponowano mi tarcze Ferodo ale były gołe nie pokryte i dziwnie tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A podejdzie do mojego auta tarcza 330mm bo ten zestaw co pokazałem jest dobrany po VIN i niby mam tarcze 300mm

Jesli po vinie wychodzi 300 to nie ma opcji. Musialbys kupic jarzma i zaciski od 325/330d oraz tarcze i klocki od 3.0d. Bardziej chodzilo o upgrade zestawu na przod, bo bmw pakuje slabe zestawy hamulcowe w serii, co niestety jest powodem szybkiego giecia tarcz, jesli jezdzimy zbyt dynamicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z różnicą w hamowaniu pomiędzy zwykłymi ATE, a ATE Ceramic? (ATE Ceramic nigdy nie testowałem, a opinie o nich są bardzo podzielone).

Textar robi jeszcze mało pylącą serię EPAD, ale one nie są dostępne do mojego auta na tylną oś.

Jakie klocki jeszcze polecacie?

 

załozyłem do siebie (e91 320d 184km) tarcze Textar Pro+ i klocki Textar Epad i obecnie nie moge dojśc ładu zrobione jakieś 4tyś km i raz bija raz nie ... cholera wie o co kaman, ale u kumpla w e91 (Jurid white) i kuzyna w f10(ate ceramic) wystepwały podobne problemy do czasu wymiany na zwykłe klocki ... jak macie kasę Lepiej zainwestować w lepsze klocki, (typu Galfer, Hawk) ale "mało pylących" nie polecam.. Ktoś kiedyś napisał, że klocki a'la ceramiczne są przeznaczone na miasto gdzie osiąga sie niskie prędkości i mogę się z tym zgodzić bo jeżdząc po mieście 50-70km/h hamulce są ok.


mimo wszystko rozumiem wszystkich, że klocki "nie pylące" są kuszące..

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy ma problem z brudnymi felgami, a to chodzi o bezpieczenstwo, a nie wyglad felg

Mnie tez denerwuje jak sa brudne, ale nie ma rady na to jesli chcemy miec tarcze w dobrym stanie i miec dobre heble

 

Tak, ale reklamując firmy piszą, że klocki "ceramiczne" mniej przegrzewają tarcze i sa wydajniejsze (nikt nie pisze, że mniej pylą , ale ich stosowanie jest niebezpieczne) , ale to okazuje się guzik prawda .

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z różnicą w hamowaniu pomiędzy zwykłymi ATE, a ATE Ceramic? (ATE Ceramic nigdy nie testowałem, a opinie o nich są bardzo podzielone).

Textar robi jeszcze mało pylącą serię EPAD, ale one nie są dostępne do mojego auta na tylną oś.

Jakie klocki jeszcze polecacie?

 

załozyłem do siebie (e91 320d 184km) tarcze Textar Pro+ i klocki Textar Epad i obecnie nie moge dojśc ładu zrobione jakieś 4tyś km i raz bija raz nie ... cholera wie o co kaman, ale u kumpla w e91 (Jurid white) i kuzyna w f10(ate ceramic) wystepwały podobne problemy do czasu wymiany na zwykłe klocki ... jak macie kasę Lepiej zainwestować w lepsze klocki, (typu Galfer, Hawk) ale "mało pylących" nie polecam.. Ktoś kiedyś napisał, że klocki a'la ceramiczne są przeznaczone na miasto gdzie osiąga sie niskie prędkości i mogę się z tym zgodzić bo jeżdząc po mieście 50-70km/h hamulce są ok.


mimo wszystko rozumiem wszystkich, że klocki "nie pylące" są kuszące..

 

Ja jeździłem swego czasu na zestawie Jurid White + tarcze ATE w e39 525i i żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem, ale faktycznie charakterystyka hamowania nieco się zmieniła...mówiąc w prost skuteczność takiego zestawu była odrobinę gorsza od klasycznych klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Muszę zmienić przednie tarcze i klocki w moim E91, moc obecna to 210km/440Nm.

Średnica tarcz 312mm.

Na komplet tarcze + klocki mogę przeznaczyć max 1400zł.

Zależy mi na jak największej sile hamowania, pylenie mniej ważne.


Celuję w komplet tarcze Zimmerman Sport + klocki Hawk HPS 5.0 ?

Co myślicie ? Czy to dobry wybór w tej kwocie ?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celuję w komplet tarcze Zimmerman Sport + klocki Hawk HPS 5.0 ?

Co myślicie ? Czy to dobry wybór w tej kwocie ?


Pozdrawiam

Siema,

Miałem tarcze zimmerman sport w byłym e46 330i na obu osiach, co prawda z klockami też zimmermana, ale auto hamowało super :cool2: Jeśli chodzi o tarcze to mogę szczerze polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Muszę zmienić przednie tarcze i klocki w moim E91, moc obecna to 210km/440Nm.

Średnica tarcz 312mm.

Na komplet tarcze + klocki mogę przeznaczyć max 1400zł.

Zależy mi na jak największej sile hamowania, pylenie mniej ważne.


Celuję w komplet tarcze Zimmerman Sport + klocki Hawk HPS 5.0 ?

Co myślicie ? Czy to dobry wybór w tej kwocie ?


Pozdrawiam

Zamiast kombinować z klockami za miliony zmień heble na większe np z 330d są za śmieszne pieniądze... To efekt którego nie zrobisz nawet najlepszymi komponentami w twoim rozmiarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam komplet niebieskich brembo z m135i/m140i albo z serii fxx z tarczami o srednicy 340mm do takiego modelu. Nawet lekko uzywane beda lepiej hamowac niz jednotlok, ktory i tak za jakis czas zacznie lekko bic na kierze

ewentualnie przod z e8x 135i siwe luz zlote szesciotloki

Przewaznie wiekszosc zmienia na lepsze tarcze, klocki albo z wiekszego silnika, a pozniej i tak szuka czegosc innego, co konczy wydaniem wiekszej sumy

na allegro mozna dobry komplet trafic na przod za 2tys jak sie poszuka, a hamowanie nawet z 250 nie robi problemu


Jak dla mnie jednotlok to juz troche przyzytek i powinno sie fabrycznie dostawac przynajmniej na przod czterotloka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby zalozyc wieksze tarcze trzeba zmienic zaciski i jarzma, co zwieksza koszty. Tak naprawde problem lezy czesto w grubosci tarczy. 330d ma 330x24 a 335 ma 348x30

Jak dla mnie nejlepsze rozwiazanie na dluzsza mete to wielotlok. Poczatkowy koszt spory, ale pozniej jak kazdy serwis hamulcow- tarcze i klocki. Czesto zywotnosc przewyzsza jednotlok, ktory trzeba regenerowac ci 8 lat okolo. Moje uzywki brembo maja tloczki, ktore wciskam palcami. Zrobcie to samo z jednotlokiem. Doslownie dotkne pedal hamulca i jest reakcja, a przy tym tarcze nie gna sie jak glupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.