Skocz do zawartości

Jak podłączyć przednie halogeny???


kuchars

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuję pomocy, zakupiłem przednie światła przeciwmgielne do BMW 320 D E46 2003r i mam problem z ich podłączeniem. Mam oryginalny włącznik zespolony ze światłem mijania którym mogę włączyć tylne lub przednie światła przeciwmg. Ale co dalej, sam włącznik posiada tyle elektroniki że szok. Gdzie się podpiąć oczywiście przez przekaźnik, czy jest może gotowa gdzieś kostka? Dodam tyle że po naciśnięciu przycisku wyświetla się kontrolka na desce rozdzielczej od tych świateł, czyli częściowo instalacja jest już przystosowana do tych halogenów. Proszę o radę, może ktoś ma schemat elektryczny?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj pod maskę, bądź od spodu auta i poszukaj, wtyczek na wysokości zderzaka. Zdaje się, że są dwu pinowe. Ja nie mam włącznika świateł przeciwmgielnych, świateł oczywiście też, natomiast instalację mam poprowadzoną. Być może u Ciebie jest podobnie.

Powodzenia :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wyciagnij przedni kierunek i tam bedzie widac czy masz kable / od spodu nic nie zobaczysz/...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przejrzałem cały przód i nic. Wyciągnełem kierunkowskaz, z dołu osłonę i żadnych przewodów nie było. Znalazłem jedynie wiązkę z prawej i lewej strony auta biegnącej pod przedni zderzak ale okazało się że jest to zasilanie dwóch sygnałów dźwiękowych. Zobacze może przy przekaźnikach tylko musze je najpierw znaleźć, bo przy bezpiecznikach ich niema.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam, małe dwie godzinki i podłączone.

Chcę podziękować koledze "siwiec" za cenne wskazówki dzięki któremu udało się w miarę sprawnie podłaczyć lampki. W paru punktach przedstawie przebieg podłączania świateł przeciwmgielnych przednich w bmw e46:

-wymiana zespolonego włącznika świateł przystosowany do przednich i tylnych świateł przeciwmgielnych.

-odkręcenie schowka po stronie pasażera, za którymi znajdują się bezpieczniki i przekaźniki.

-z wolnej nóżki bezpiecznika 38 prowadzimy przewód do zasilania przekaźnika.

-przy przekaźnikach znajduje się jedno wolne gniazdo z jednym przewodem (sterowanie przekaźnika +),

-montujemy przekaźnik,

-doprowadzamy masę do przekaźnika oraz wyprowadzamy przewód + na halogeny.

Dalej myślę że sobie każdy poradzi.

Jedynym problemem z którym miałem do czynienia był brak orginalnych końcówek na przewody w gniazdo bezpiecznika i przekaźnika oraz brak orginalnego przekaźnika. Z końcówkami sobie poradziłem a przekaźnik zamontowałem zwykły ale z boku przymocowany na opaskę plastikową.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
a wie ktos jak w e36? podlaczyc halogeny od zera? bo wlasnie sie zastanawialem nad tym tylko najpierw musze wiadomosci pozbierac :)

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam.

Posiadam podobny problem, z tym że u mnie już ktoś próbował to zrobić... tj.

Halogeny mam w zderzaku, jakieś kable też, z tym że robił to ktoś kto chciałby kiedyś stanąć w płomieniach...

Kable nie zaizolowane, szkoda było na złącze oryginalne (zapłaciłem 3e za sztukę w salonie BMW) skrzynka bezpieczników pominięta, kto wie co jeszcze...

 

Czytałem parę wątków na tym i na innych forach, ale nigdzie nie znalazłem instrukcji, która by mogła mi pomóc.

Chciałbym założyć nową instalację tak jak powinno to wyglądać i być bezpieczne w użyciu.

 

Posiadam przełącznik do świateł taki jak na zdjęciu:

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG0523JP_snparpx.jpg

 

 

Bezpiecznik 38 pierwszy od lewej (brak górnego pinu)

http://s2.ifotos.pl/mini/IMG0524JP_snparxw.jpg

Jak powinienem poprowadzić kable od skrzynki bezpieczników?

Rozumiem, że ten, który jest podpięty (zaznaczony białą strzałką 1) to kabel poprowadzony od włącznika świateł przeciwmgielnych, który jest przy kierownicy, tak?

A drugi, którego brakuje (czerwona strzałka 2) powinienem poprowadzić do przekaźnika pod maską?

 

 

Nie mam pojęcia który przekaźnik jest odpowiedzialny za halogeny przednie i co gdzie popodłączać.

Jak wyjąć ten plastik żeby dostać się do przekaźników od spodu?

Jak porozłączam wszystkie kable to nic się nie stanie? Jakieś błędy, które trzeba będzie kasować?

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG0526JP_snparxa.jpg

Czerwoną strzałką oznaczyłem kabel który jest teraz pociągnięty do halogenów.

Wiem, że ten oznaczony nr 1 jest odpowiedzialny za wycieraczki (posiadam w mojej buni czujnik deszczu i w czasie wielkiej ulewy przestały mi działać wycieraczki, problem wyeliminowany jak coś służę pomocą, (10 min bez żadnych kosztów) mogę wrzucić jakieś foty)

 

Proszę Was o pomoc, nie jestem elektrykiem ani mechanikiem, niemniej jednak coś kumam, ale proszę o jak najprostszy opis jak to zrobić.

Z góry dziękuję i wesołych świąt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ten, który jest podpięty (zaznaczony białą strzałką 1) to kabel poprowadzony od włącznika świateł przeciwmgielnych, który jest przy kierownicy, tak?

To jest szyna, gdzie masz 12V, dopiero górna część (trzeba uzupełnić) pozwala na poprowadzenie napięcia dalej, czyli do zasilania przekaźnika. Kolor oryginalnej instalacji: RT/GE (niem).

Jak wyjąć ten plastik żeby dostać się do przekaźników od spodu?

Przekaźnik oryginalnie znajduje się za schowkiem pasażera, koło modułu GM5. Ma nazwę K47. Możesz zrobić na dowolnym przekaźniku 12V/30A (są 4 pinowe i 5 pinowe), bo działa tak samo jak oryginał z BMW. Będziesz potrzebował uchwytu z kablami, bo seryjnie tego nie ma, jeżeli auto wyjechało z fabryki bez halogenów. Resztę sobie dolutujesz i zaizolujesz.

Posiadam przełącznik do świateł taki jak na zdjęciu:

Pin 28 tego modułu załącza przekaźnik. Kolor GE/GR (niem). Nie opisuje pinów przekaźnika, bo to zrobisz sobie sam. Stwórz prostą instalację w domu i zobacz czy wszystko działa. 12V możesz wziąć z komputera stacjonarnego (żółty to 12V, czarny kabel to masa).

Do przekaźnika dochodzi również masa, weźmiesz z dowolnego miejsca w kabinie, kolor BR (niem). Ostatni pin przekaźnika to zasilanie halogenów, który już prowadzisz na zewnątrz. Może być razem z masą halogenu, bo pod maską nieoryginalne połączenia często się utleniają i potem nie działa. Jak to poprowadzić na zewnątrz? Prawa strona (pasażer) to bajka. Za schowkiem pasażera jest guma, jak dobrze przyświecisz latarką to zobaczysz. Druga strona tej gumy wypada pod akumulatorem, więc trzeba będzie go usunąć na czas montażu. Lewa strona to tez nie problem. Za modułem GM5 idzie wiązka gruba jak ręka. Tamtędy prowadzisz kable przez tunel środkowy, które wyjdą w okolicach pedału sprzęgła (nad kierownicą). Ta gruba wiązka idzie w takim rękawie wykonanym z mlecznego plastiku. Potem znowu szukasz w okolicach pedału sprzęgła, jakby plastikowej pokrywki z dwoma półkolistymi otworami (również mleczny plastik). Ta nierozbieralna pokrywka oddziela wnętrze kabiny od skrzynki komputera pod maską. Tam już wiesz jak przeprowadzić kabel, bo pokazałeś go na zdjęciu.

Wszelkie schematy znajdziesz tutaj:

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/e46/index.htm

Potrzebny będzie Firefox i zainstalowana java 32 bit plus dodanie tej strony do wyjątków w konfiguracji javy. Szukasz pod hasłem fog light.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mr18 Wielkie dzięki za odpowiedź i stronkę :D , bardzo pomocna, mam schematy, ale jeszcze nie wszystko jest dla mnie jasne.

 

Panel z przekaźnikami znaleziony ;)

Przekaźnik też się znalazł :D

http://s10.ifotos.pl/mini/IMG0530JP_snpqqhq.jpg

Pomarańczowy z dwoma czarnymi kropkami to ten właściwy? (pytam dla pewności bo z Twojej stonki wynika, że to właśnie ten)

Teraz kolejne pytanie, żeby się do niego dobrać muszę odpiąć pare plastików i czy mogę odpiąć te wszystkie kable, żeby mieć łatwiej czy będzie się to wiązało z jakimiś błędami do kasowania?

ew. czy lepiej przed takimi manewrami odpiąć aku. tak jak w przypadku poduszek?

 

Wrzucam zdjęcie od spodu teraz pytanie który pin gdzie idzie?

http://s2.ifotos.pl/mini/IMG0533JP_snpqqpa.jpg

 

Po schematach od Ciebie wiem mniej więcej co jak i gdzie.

http://s2.ifotos.pl/mini/fog-light_snpqqnq.jpg

Jeden kabel (GE/GR) z A3 idzie do przekaźnika (K47) w który pin (mam nadzieję, że widać na zdjęciu przekaźnika numery pinów)

 

Kolejnym kablem z przekaźnika (BR/SW) muszę wpiąć się w masę, koleje pytanie, który to pin.

http://s10.ifotos.pl/mini/G062283pn_snpqqnr.png

Zdjęcie zapożyczone więc pytanie, to też powinno być gdzieś pod schowkiem? czy szukać pod maską?

 

Teraz brakujący pin (RT/GE) z listwy bezpieczników też idzie do przekaźnika(K47), proszę o numer pinu.

 

Następny ostatni idzie do reflektorów (biegun +, popraw jeśli się mylę ;P )

Teraz kolejne pytania:

To już raczej obojętne pod, który pin żarówki jaki biegun podepnę (gdzie +, a gdzie - )?

Masę dla reflektorów powinienem wziąć z masy dla głównych reflektorów (Tak jak czytałem na stronce)

Podczas wymiany prawego reflektora widziałem za kierunkiem na nadkolu coś pokroju X10012

to też powinna być masa, myślę że lepiej się tam wcisnąć z masą halogenu niż podpinać się złączką pod kable reflektorów.

Co o tym myślisz?

 

 

Jeszcze wrócę na chwilkę do samego przełącznika świateł przy kierownicy, czytałem że po odłączeniu go od wiązki przewodów może mi się wyświetlać kropka przy kilometrach, to prawda?

Czy to działa tylko w przypadku zmiany przełącznika na inny/nowy?

 

Po otrzymaniu odpowiedzi przeprowadzę symulację w domu (pc'ta nie mam, ale poradziłem sobię ze źródłem zasilania. Holenderskie made in China lampki świąteczne led za jedyne 1,20e, kostka puszcza 12V i w dodatku jest rozbieralna więc światełka nie ucierpią ;) )

 

 

Z góry dzięki za cierpliwość i pomoc ;) (tak jak mówiłem elektryka to nie jest moja mocna strona)

 

W następnym poście dam opis + fotorelację z całego procesu instalacji (+ test w domu) dla potomnych ;)

Pozdro i jeszcze raz dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomarańczowy z dwoma czarnymi kropkami to ten właściwy? (pytam dla pewności bo z Twojej stonki wynika, że to właśnie ten)

Sprawdzić można na kilka sposobów. Instalacja halogenów działa? Sposób nr 1: Przystaw palec do przekaźnika a druga osoba niech włączy halogeny. Poczujesz stuknięcie cewki przekaźnika. Sposób nr 2 gdy nie działa: iść po instalacji, którą ktoś zrobił i trafisz na przekaźnik.

Teraz kolejne pytanie, żeby się do niego dobrać muszę odpiąć pare plastików i czy mogę odpiąć te wszystkie kable, żeby mieć łatwiej czy będzie się to wiązało z jakimiś błędami do kasowania? ew. czy lepiej przed takimi manewrami odpiąć aku. tak jak w przypadku poduszek?

Odepnij akumulator bo to chroni przez przypadkowym zwarciem. Mocowanie przekaźnika powinno być demontowane, ale głowy nie daje.

Wrzucam zdjęcie od spodu teraz pytanie który pin gdzie idzie?

Pin 85 to masa, Pin 30 to zasilanie z bezpiecznika, Pin 86 podpinasz do modułu świateł, pin 28 to wyzwalacz/włącznik przekaźnika, pin 87 wyjście 12V do zasilenia halogenów. Może się coś różnić, wiec podłącz wszystko w domu zwierając kablami w przypadku pinu nr 86. Wpisz X44 w wyszukiwarkę na stronie ze schematami. Tam powinien być opis gniazda przekaźnika pasujący do schematu, bo jak zauważyłeś masz na schemacie przekaźnika pin 8 a tyle ich fizycznie nie ma. Po prostu kostka przekaźnika jest uniwersalna i pasuje tez do innych rozwiązań.

Kolejnym kablem z przekaźnika (BR/SW) muszę wpiąć się w masę, koleje pytanie, który to pin.

Ten element pod maską to zbiór mas z innych urządzeń.Ten plastik jest wypełniony sylikonem z uwagi na wilgoć, przynajmniej w moim aucie. Który pin sobie wybierzesz to tak będziesz miał. Znajdziesz taki łącznik koło świateł z lewej i prawej strony. Możesz ciągnąć masy do środka i połączyć je gdzieś wewnątrz. Poprzedni właściciel gdzieś te kable podłączył, jeżeli to wszystko działa, to podłącz masy w tych samych miejscach.

To już raczej obojętne pod, który pin żarówki jaki biegun podepnę (gdzie +, a gdzie - )?

Masz to na schemacie, który zamieściłeś. Kostka X768 ma pin nr 1 (masa) i 2 (12v).

Jeszcze wrócę na chwilkę do samego przełącznika świateł przy kierownicy, czytałem że po odłączeniu go od wiązki przewodów może mi się wyświetlać kropka przy kilometrach, to prawda?

Czy to działa tylko w przypadku zmiany przełącznika na inny/nowy?

W momencie, kiedy przebieg pomiędzy modułem świateł nie zgadza się z EWS i licznikiem, pokaże się czerwona kropka. Samo odłączenie modułu nie powoduje kropki na liczniku. Masz dwa moduły? Stary i nowy? Front panel rozbiera się i można go zamienić. Jest podłączony z płytą główną modułu poprzez taśmę flex.

http://s138.photobucket.com/user/citra84/media/eBay/lkm6_zps50c64764.jpg.html

Pin bezpiecznika:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partsearch?id=AY32-EUR---E46-BMW-316i&diagId=61_2156&q=61138377730

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, sory za długą przerwę, ale warunki atmosferyczne nie pozwoliły mi na wcześniejsze działanie.

 

Jak obiecałem wrzucam zdjęcia i opis całego procesu instalacji halogenów + dodatek czyli jak tego nie robić.

 

Kable można zrobić samemu, ja osobiście kupiłem gotową instalację w ASO BMW

(chciałem same końcówki i samemu podorabiać kable, ale koszt gotowej instalacji to ok 20e więc nie ma co się bawić)

 

A oto jej zdjęcie wraz z opisem:

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG0621JP_snwhswr.jpg

(nie mogłem znaleźć zbiorczej masy przy bezpiecznikach więc zrobiłem prowizoryczne wpięcie pod karoserie,

będę wdzięczny jeśli ktoś podpowie gdzie tego szukać, bo nie bez powodu BMW dało mi masę z takimi ładnymi końcówkami ;D )

 

Tutaj jeszcze raz mój przekaźnik (wasz może być inny, np. taki jak do podgrzewania tylnej szyby, tam jest o jedną nóżkę więcej)

http://s10.ifotos.pl/mini/IMG0533JP_snwhsqp.jpg

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG0558JP_snwhsqs.jpg

 

Mamy już kable, mniej więcej pojęcie jak to podłączyć, a więc do dzieła :D

 

Ja w swojej miałem już halogeny (na 99,9% widzimisię któregoś z poprzednich właścicieli, najprawdopodobniej włożone już w Polsce w stodole ze szwagrem)

A oto powody moich przypuszczeń:

Prawy halogen:

http://s10.ifotos.pl/mini/IMG0540JP_snwhaps.jpg

 

Lewy (to po stronie kierowcy więc BHP musi być zachowane :mad2: ):

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG0541JP_snwhapa.jpg

 

A teraz najlepsza część... Postanowiłem sprawdzić co gdzie i jak, masa złapana do śruby przy zbiorczej za kierunkowskazem, myślę :cool2: idę dalej, od akumulatora puszczony przewód [tunelem przed filtrem pyłkowym] poparty bezpiecznikiem, to był na bank pomysł szwagra! I chwała mu za to :P. Idę dalej za kablem [wchodzi do środka auta, po stronie kierowcy, tak jak i ten bezpośrednio od halogenów] i tu już wiedziałem, że zobaczę kolejną rzeźbę stodolniczą, więc nie mogłem się doczekać tego co zobaczę jak zdemontuję plastiki pod kierownicą. Jak się okazało wystarczyło odkręcić ten mały schowek, spodziewałem się jakiegoś przełącznika jak w samolotach najlepiej czerwonego i to z podświetleniem, który gra disco polo po włączeniu, ale nie. Przełącznik okazał się być zbyt cenny dla poprzedniego właściciela i postanowił go zatrzymać, pozostawiając to:

http://s2.ifotos.pl/mini/IMG0545JP_snwhaee.jpg

:duh: :duh: :duh: :duh:

 

Po tym widoku zrobiło mi się słabo, doszło do mnie, że ostatni właściciel wspierany przez szwagra, mógł zostawić więcej takich niespodzianek...

 

Jak tego nie robić mamy już za sobą, teraz jak to ma wyglądać i działać przez lata ;)

 

Ja zacząłem od halogenów, wam radzę też tak zrobić.

http://s10.ifotos.pl/mini/IMG0622JP_snwhaah.jpg

 

Na czerwono zaznaczyłem zaczepy w halogenach i ich otwory w zderzaku. Należy je podważyć śrubokrętem od strony tablicy rejestracyjnej i wyskakują, oczywiście u mnie dalej widać myśl techniczną szwagra, na zaczepie halogenów miałem plastikowe opaski zaciskowe (trytki czy jak tam to się nazywa) oczywiście zaciśnięte już po włożeniu halogenów tak na wszelki wypadek żeby nie wypadły na wiejskiej drodze... Nożyk i odcinanie dopiero śrubokręt i podważanie,, warto więc najpierw to ręką obadać jeśli robicie to pierwszy raz.

 

Po podłączeniu złącza halogenów wkładamy je w zderzak ( to pozwoli nam wymierzyć odpowiednio instalację), instalację prowadzimy prawą stroną auta, za akumulatorem są odpowiednie przejścia.

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG0629JP_snwhqrw.jpg

Dwa wyjścia albo tniemy kawałek gumy (ten po lewej) albo jak ja puszczamy tą drugą dziurą, ja wybrałem tą drugą bo zimno, dziura większa więc łatwiej pójdzie ;p miałem tam jeszcze jeden gruby kabel więc złapałem się pod niego dwoma opaskami aby usztywnić instalację w tamtym miejscu.

 

Mamy już kable w środku, musicie wcześniej odkręcić schowek + jego obudowę + plastik od nawiewu na nogi.

 

Teraz odkręć śrubę od obudowy przekaźników (zaznaczona na szaro) po odkręceniu zejdzie Ci to troszkę niżej i będziesz miał więcej pola do manewrowania.

http://s2.ifotos.pl/mini/IMG0632JP_snwhqnp.jpg

 

Wyciągamy przekaźnik drugi od prawej, teraz jego gniazdo, gniazdo wychodzi do środka z tym że od spodu jest zatrzask, musisz go podważyć i wtedy pchać i wyjdzie.

http://s10.ifotos.pl/mini/IMG0537%5B1_snwhqer.jpg

 

Ja na szczęście miałem podpięcie od przełącznika zespolonego więc sprawa prosta, uzupełniamy brakujące piny i prawie gotowe.

Ale nie ma co się tak od razu napalać, najpierw podpięcie pod szynę bezpieczników.

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG0539JP_snwhqen.jpg

 

 

Schowek wyjęty obudowa też większość zbędnych platików out. Jak się przypatrzysz na skrzynkę od spodu masz tam 3 śruby, musisz je wykręcić (one scalają szyny ze sobą), teraz otwierasz skrzynkę i musisz ją wyciągnąć, jest ona montowana na zawiasie, po otwarciu pod odpowiednim kątem podnosisz zawias(od skrzynki) do góry i do siebie, nie jest łatwo, ale jak się przypatrzysz to bez problemu to zrobisz.

 

Teraz należy rozdzielić szyny od siebie, wróć do zdjęcia bezpieczników, żółty kolor to ta szyna która nam nie potrzebna, żeby ją zdjąć musisz wypiąć dwa bezpieczniki te duże po lewej (zaznaczone na granatowo) jak masz to wyjęte to odginasz delikatnie te bolce od otwierania w miejscu zaznaczonym strzałką czerwoną do zewnątrz i szyna wychodzi.

teraz masz zabezpieczenie, taka listewka niebieska, i zabezpieczenie przed dodawaniem pinów, z prawej strony zobaczysz taki kremowy kolor, też listewka, musisz ją wyciągnąć choć troszkę, tak aby nie zachodziła już na pierwszy pin od lewej w dolnej szynie.

Dodajesz pin i wszystko składasz do kupy.

teraz jak masz już wpięcie pod 12V, możesz przeprowadzić próbę zanim podłączysz wszystko w socket przekaźnika, kabelki pod nóżki tak jak w opisie i szybki test czy świecą jak świecą to wpinasz kable na stałe i fabryka :)

 

Powodzenia z montażem.

Na koniec jeszcze podziękowania dla mr18 bez niego bym tego nie zrobił ;)

Pozdrawiam.

 

P.S. Jakby zdjęcia wygasły albo coś było nie jasne piszcie, zdjęcia trzymam na kompie i z chęcią pomogę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(nie mogłem znaleźć zbiorczej masy przy bezpiecznikach więc zrobiłem prowizoryczne wpięcie pod karoserie,

będę wdzięczny jeśli ktoś podpowie gdzie tego szukać, bo nie bez powodu BMW dało mi masę z takimi ładnymi końcówkami ;D )

Masa jest nad bezpiecznikami. Znajdziesz tam kable w specjalnych blaszano-plastikowych łącznikach, które umieszczone są w kasecie. Wpinasz się tam w wolne miejsce i po krzyku. Widać to na zdjęciu nad żółtą elipsą:http://ifotos.pl/z/snwhqnp/. Kolor brązowy lub brązowy z czarnym paskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź, w sumie to spodziewałem się, że to właśnie to ale nie mam pomysłu jak to rozebrać.

Jakieś źródła?

Sam szperałem ale nic nie mogłem znaleźć :/

 

 

 

P.S. Ostatnio miałem problem z wycieraczkami i wreszcie zrobiłem to po Bożemu

(ostatnim razem tylko czyszczenie, teraz regeneracja przekaźnika wycieraczek)

W drodze z pracy do domu odmówiły posłuszeństwa w ulewny deszcz, warto przeczytać, zobaczyć na wszelki wypadek.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=285314

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba kasetę bezpieczników wyciągnąć tak jak opisałeś wyżej. Potem szukasz masy. Jak znajdziesz to bierzesz dwie pary szczypiec i ściskasz zatrzaski po prawej i lewej stronie. Łącznik będzie odblokowany i będzie go można wyciągnąć z tej kasety. Podpinasz się kabelkiem, wpinasz ten plastik z zaczepami i gotowe. Da się wyciągnąć całość (oddzielić od bezpieczników), ale nie wiem jak. Pewnie trzeba szarpnąć w jakąś stronę. Tutaj masz nawet lokalizację masy (fotki są): http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=142808
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.