Skocz do zawartości

E46 M43 grzeje się na wolnych obrotach.


karenz

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem e46 w sedanie 1.9 m43

Mam problem z przegrzewaniem silnika.

Przed zakupem zrobiłem test uszczelki płyn sie nie zmienił więc go wziąłem ale nie moge dojść co jest z nim nie tak.

Wywaliłem termostat i odpowietrzyłem go na podnośniku. Z nawiewu idzie żar aż miło.

Na wolnych obrotach idzie delikatnie przelew na wysokich aż tryska. Przed chłodnicą waż bardzo gorący i mocno napięty za chłodnicą letni (15-20C) i miękki.

Samochód jak jedzie na wysokich obrotach jakoś daje rade ale przy postoju temperatura rośnie w oczach. Tylko nagrzewnica go zbija.

Dodatkowo co jakiś czas zmienia się wysokość płynu w zbiorniczku , na odkręconym wywali.

Całość dopełnia niesprawny wentylator tzn kręci się na najniższych obrotach cały czas ale przy jeździe na trasie sama chłodnica powinna to ogarnąć jeszcze bez termostatu.

Czujnik temp raczej sprawny bo rano startuje od 19 i idzie stopniowo. Nawet jak miałem 115 C na wodzie to za chłodnica waż był letni.

Jak sprawdzić pompę , jak sprawdzić chłodnice czy może jakieś inne typy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie lej wody, tylko płyn, załóż nowy sprawny termostat (w tym przypadku behr) i napraw wymień wentylator, wtedy jest o czym rozmawiać. Obecnie nie wiem co oczekujesz przy takim stanie auta.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam jeżeli mogę dołączę się do tematu bo mam podobny problem.

Nadmienię że: wymieniłem chłodnice na nową, nowy termostat który następnie rozmontowałem i zostawiłem sam czujnik, wymieniony zbiornik wyrównawczy, wymienione koreczki odpowietrzające, wymienione węże górne i dolne, wymieniony dolny czujnik temperatury. Pompa wody wymieniona i działa.

Układ sprawdzony na CO2.nic nie pokazuje.

W oleju nic nie ma, aczkolwiek po wymianie parę dni jazdy i czarny.

Nie wiem co jeszcze można wymienić.

Wentylator sprawny, załącza się.

Problem taki że po paru dniach jazdy od odpowietrzenia układu zaczyna powoli wzrastać temperatura, z reguły muszę przejechać parę ładnych kilmetrów lub dać mu po garach. Proszę ratujcie bo chyba zwarjuję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przed chłodnicą waż bardzo gorący i mocno napięty za chłodnicą letni (15-20C) i miękki.

 

To układ zamknięty więc albo oba węże są twarde albo oba miękkie. Jeżeli nie masz termostatu to temperatura obu węży po rozgrzaniu musi być podobna, a jeżeli tak nie jest to, albo pompa wody nie działa, albo chłodnica zabita, albo zapowietrzony układ.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.