Skocz do zawartości

320ci falowanie na wolnych obrotach


Vampires

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, posiadam e46 99' m52b20 coupe. Silnik zaczął dość dziwnie się zachowywać, czasem faluje na wolnych obrotach, a czasem nie, czasem ma moc, a czasem mu jej brakuje, nie ma reguły, nie zauważyłem, żeby to było od czegokolwiek uzależnione. Palił się słynny check engine więc podpiąłem komputer i sprawdziłem co tam wyskoczyło, jednak o ile potrafię zrozumieć mniej, więcej o co w tych błędach chodzi, to jednak nie znam się na tyle by zdiagnozować problem. Dlatego wkleję tutaj te błędy, oraz screeny z inpy. Jeśli ktoś mógłby naprowadzić w którym kierunku pójść, co sprawdzić, byłbym bardzo wdzięczny.


Kody błędów

202

203

227

242

243

241

228

238

240

239


EDIT: Może screeny tych błędów też się przydadzą:

1: http://prnt.sc/vgs6c3

2: http://prnt.sc/vgs6r8

3: http://prnt.sc/vgs73v

4: http://prnt.sc/vgs7fq

5: http://prnt.sc/vgs7o8

6: http://prnt.sc/vgs7xx

7: http://prnt.sc/vgs86k

8: http://prnt.sc/vgs8fx

9: http://prnt.sc/vgs8p3

10: http://prnt.sc/vgs91d


screeny z inpy:

https://prnt.sc/vgrm58

https://prnt.sc/vgrm58

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czyściłem przepływomierz specjalnym preparatem który zakupiłem w internecie. Adaptacji jeszcze nie zrobiłem, mam zamiar jutro to zrobić. W zakładce „rough” w Inpie wskaźnik dla cylindra 6 jest prawie ciagle poza normą, to znaczy ciagle przekracza 1, dla innych cylindrów jest podobnie ale tylko na zimnym silniku, później się uspokaja. W inpie zauważyłem jeszcze ze wskaźnik dla sond lambda, wszystkich 4 „tv probe heating” wynosi 99.21 i ani drgnie, nic się nie zmienia. Samochód mam od roku, w tym czasie świec nie wymieniałem, przy pompie tez nie grzebałem wiec nie wiem czy oryginalna czy nie, jutro sprawdze. Z odpalaniem problemów nie ma, pali na strzał i paliwem tez nie śmierdzi, ale dymi na biało strasznie.


EDIT: aa i wykasowałem błędy, najpierw pojawiły się te 4 dotyczące sond lambda, następnie następne 4 dotyczące poszczególnych cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdy u mnie w M54B25 było dużo błędów związanych z sondami jak i z wypadaniem zapłonów ( to te słowa na V z numerem cylindra xD ), odpowiedzialnym za to było lewe powietrze.

Dokładnie, samostart w rekę, zapał silnik i psikaj wszędzie po dolocie plus odma, jak obroty się podniosą to tam nieszczelność, po odpięciu przeplywki powinien równiej pracować (polecam do tego testu)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, a mam jeszcze takie pytanie, otóż odpaliłem samochód widać było wyraźne falowanie. skasowałem adaptacje, nie miałem do wyboru w inpie które adaptacje chce skasować, pokazał mi się jedynie komunikat o pomyślnym skasowaniu. Skasowałem też błędy. Po skasowaniu pojechałem w trasę, zrobiłem jakieś 50km, wrociłem i podpiąłem pod komputer. Falowania obrotów już nie było, pracował równo, miał swoją moc, ładnie wkręcał się na obroty. Po podpięciu sprawdziłem błędy - pokazywało te 4 błędy dotyczące sond lambda. Te wskaźniki "tv heating probe" wciąż wynoszą 99.21 i nic się nie zmieniło. A w zakładce rough nadal cylinder 6 i bodajże 5 często wykraczał ponad normę i było ponad 1. Mimo że nie odczułem żadnego falowania obrotów. Nie bardzo wiem co o tym myśleć teraz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być lewe powietrze jak koledzy wyżej pisali.

Najwięcej lewego pow. będzie zasysać z nieszczelnego układu odpowietrzania skrzyni korbowej.

U mnie nieszczelność była na przewodzie 7. Możesz to łatwo sprawdzić ściągając osłonę silnika, ten przewód będzie wtedy dostępny.

diag_ojc.png


Oczywiście może być nieszczelność na reszcie przewodów odmy.

Może też być pęknięta membrana w DISA.


Z tyłu kolektora są też takie gumowe czapeczki zaślepiające dwa porty nr 14 i 19, które po latach są sparciałe i mogą przepuszczać.

diag_2yr9.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo wszystkim za te podpowiedzi, faktycznie miałem nieszczelność na dolocie, wymieniłem te dwie gumy na nowe. Podłączyłem pod komputer i jak do tej pory wyskoczyły tylko dwa błędy:

http://prnt.sc/vmafjd


Oprócz tego dodam też wskazania live inpy:

http://prnt.sc/vmagg8

http://prnt.sc/vmah8s

http://prnt.sc/vmahj6


Czy po wskazaniach wyżej nadal odma i jej przewody mogą być jedną z przyczyn? Jeśli tak to jak mogę sprawdzić co ma winę? bo w M52 jest ona dość mocno schowana, cięzko dotrzeć do tego ogumowania, ale postaram się wziąć za to jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Psikaj sprayem pod kolektor w kierunku odmy, jak obroty skoczą to wiadomo, kasowaleś korekty? Jak nie to zrób to, przejedź się i podłącz znowu kompa.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Korekty kasowane, ale znowu się pojawiły. Odma wydaje się być okej. Zauważyłem jeszcze coś dziwnego. Otóż jechałem wczoraj jakieś 30km, przez cała trasę cylindry pracowały jakoś dziwnie, nierówno. Samochód nie wkręcał się na obroty, wieszał się przy tym. Na wolnych falował i brak mu było mocy. Natomiast w drodze powrotnej objawy te ustąpiły, wszystko było w porządku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odma wraz z wszystkimi wężykami wymieniona. Samochód ma jakby więcej mocy, chodzi dużo ciszej, naprawdę dużo, obroty chyba nie falują, ale znowu wywaliło check engine, niżej daje błędy oraz odczyty z korekt. Kasowałem adaptacje, zrobiłem 60km i pojawił się check.


https://prnt.sc/105tswk

https://prnt.sc/105ttqg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś sondy lambda? Wywaliło brak sygnału od sondy za katem na banku drugim.

Największy wpływ na regulację mieszanki mają sondy przed katem, za katem znikome.

Nawet jeśli sondy działają pozornie, to mogą za wolno próbkować i też robić problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.