Skocz do zawartości

M52TU grzechotanie na zimnym silniku powyżej 1500obr/min


artur2264

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


od jakiegoś czasu silnik wydaje nowe dźwięki (które zaczynają być już słyszalne wewnątrz pojazdu). Najbardziej dokuczliwe jest to na zimnym silniku. Gdy olej w silniku zostanie porządnie rozgrzany, hałas ten jest już praktycznie niesłyszalny. Słyszalny jest bardzo dobrze po obrotach rzędu 1500 obr/min i wyżej. Obawiam się, że to popychacze zaczynają się odzywać, tym bardziej, że po przestoju np. 8H po odpaleniu silnika słychać jest klekotanie (chyba szklanek), które ustępuje po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju (niecała sekunda). Olej zmieniany w kwietniu tego roku, zrobione jest na nim ok 5k km (liqui moly 5w-40 leichtlauf). Poniżej filmiki przedstawiające problem.


Tutaj słychać jest to od 44 sekundy, występuje przy krótkim dodaniu gazu:


Tu od 27 sekundy:


A tutaj od 50 sekundy przy stałych obrotach:



Na pewno nie jest to DISA, była zmieniona na inną również sprawną i sztywną (dodatkowo miała nową membrankę). Odłączenie jej od wtyczki również nie zmienia nic, dalej coś hałasuje.

Ściągnięcie pasków osprzętu też nie pomaga, chociaż zauważyłem, ze mam luz na łożysku w rocznej pompie wody.


Zastanawiam się nad zmianą oleju na pierwotnie lany motul 5w-40 x-cess. Może to by coś pomogło.


Vanos również robiony rok temu (nowe uszczelniacze + zmniejszenie luzu na łożyskach), przy okazji ustawiony rozrząd (przestawiony był wałek ssący, komputer sypał błędami złej pozycji wałka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat,


prawdopodobnie znalazłem przyczynę tego hałasu.


Znalazłem w internecie, że problemem może być zawór bezpieczeństwa znajdujący się w pompie oleju, a dokładniej sprężyna, która po latach mogła się po prostu wygnieść jak ma to miejsce np. w napinaczach łańcucha.

Ktoś może spotkał się z takim przypadkiem i może potwierdzić moje podejrzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dla potomnych, może komuś się przyda.


Pomogła wymiana zaworu w pompie. Ja wymieniałem cały komplet, ale jakby ktoś potrzebował w pakiecie mini, to co najmniej do wymiany sprężyna i tłoczek który wchodzi głęboko w otwór pompy (pozycja nr 12 na schemacie). Przy okazji można też wymienić oringi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.