Skocz do zawartości

[E46 318i 1999r. M43] Świeci ASC, błąd potencjometra P0120


hanomag

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno kupiłem za nieduże pieniądze swoje pierwsze BMW, E46 z kilkoma problemami. Wszystko udało się poprawić, poza jednym.


Stale świeci kontrolka ASC, diagnostyka wyrzuca błąd P0120 - błąd potencjometra przepustnicy (TPS). Po skasowaniu błedu, natychmiast pojawia się on od nowa.


Sprawdzone bezpieczniki: 12, 33, 42, 53, 56 - ok


Podstawiałem drugi potencjometr. Oba potencjometry mają właściwe wartości:

piny 1-3: 4kOhm

piny 2-3 przy zamkniętnej przepustnicy oba potencjometry mają coś około 1.2kOhm, przy otwartej jeden ma 4.6kOhm, drugi 5.4kOhm

...więc tutaj raczej jest ok.

Pomiary były robione na odłączonym kablu od potencjometra.


Po podłączeniu kabla potencjometra mam takie wartości na pinach 2-3:

Zapłon wyłączony, zamknięta przepustnica: 700 Ohm

Zapłon wyłączony, otwarta przepustnica: 500 Ohm

Zapłon włączony, zamknięta przepustnica: 0.75V

Zapłon włączony, otwarta przepustnica: 0.5V


Zapłon włączony, piny 1-3: 0.9V


Czyli zdaje się że potencjometr sam w sobie jest ok, problem tkwi gdzieś w instalacji. Gdzie dalej szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.