Skocz do zawartości

M52TU Czasem gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i błąd 103 w INPA


artur2264

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu posiadam pewien problem. Mianowicie podczas jazdy na lpg po wciśnięciu sprzęgła silnik potrafi czasami zgasnąć (szczególnie gdy jest obciążony dodatkowo klimatyzacją). Ogólnie bardzo ładnie obniża sobie obroty do ok. 720 [1/min], jednakże czasami potrafi zacząć falować między 500 a 1000 [1/min]. Na benzynie natomiast nie gaśnie, ale również czasami potrafi przyfalować (faluje słabiej niż na lpg). Sprawdzona została masa rzeczy (między innymi: lewe powietrze, zawór biegu jałowego, podmieniony czujnik wałka rozrządu od strony dolotowej itp.). Ostatnimi czasy, potrafi niekiedy wyrzucić błąd 103 w inpie (vanos zrobiony 4 miechy temu tzn, uszczelniacze + kasowanie luzu). Czasami silnik na biegu jałowym tak jakby trochę za bardzo trzęsło, po chwili trochę lepiej i tak na zmianę. Z mocą podobnie raz wciska w fotel, raz muł totalny. Wstawiam jeszcze foty z inpy przy prędkości biegu jałowego i ok 1500 [1/min].

(jednak nigdzie nie chciały mi się foty wrzucić to musiałem wbić to w rar. Pierwsze pięć to bieg jałowy a potem obroty 1500.

https://www115.zippyshare.com/v/GyfrjE0M/file.html

bieg jałowy (ostatnio bardziej trzyma 114 stopni zamiast 112 na wałku dolotowym)

IMG201907_qsnsshn.jpg

IMG201907_qsnsshw.jpg

IMG201907_qsnssrh.jpg

23e866c1dfad.jpg

277ae4414a9c.jpg

1500 obr/min

9023d9d22748.jpg

f4a0a0f8722e.jpg

f87c0b6bddc2.jpg

20b86138b127.jpg

fc92a5b40046.jpg

Edytowane przez artur2264
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Screen'y wrzuć na hosting i do tematu. Błąd może być spowodowany wadliwym elektrozaworem po stronie dolotu, problemem z vanosem lub jego ustawieniem/rozrządem, obstawiam to ostatnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screeny wrzucone, generalnie podmieniłem czujnik położenia wałka rozrządu (strona dolotu), czujnik wału korbowego, elektrozawory zamieniłem miejscami, (uszczelniacze i luz na łożyskach - na początku marca tego roku). Ostatnio silnik miał problem z odpaleniem i wyrzuciło błąd 65, natomiast taką sytuację miałem również z tydzień przed wymianą czujnika, natomiast błędu wtedy nie wyrzucił. Wszystko wskazuje na to, że problem leży po stronie rozrządu. Pytanie czy sama regulacja rozwiąże problem, czy konieczna będzie wymiana łańcucha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Vanos/rozrząd do ustawienia na blokadach i będzie po sprawie. Jaki ma przebieg?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg to w zasadzie 188k, sprowadziłem go w zeszłym roku gdy miał niecałe 174k. Przebieg np. w module świateł jest ten sam + kupa papierków, ale wiek mimo wszystko robi swoje. Pocieszyłeś mnie trochę, bo już się bałem, że może coś z łańcuchem będzie nie tak :D . Kilka miesięcy temu wydawał się być w nienagannym stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kto robił tego vanosa? Byłeś przy tym?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przy tym bo sam go robiłem. Wymieniłem wtedy uszczelniacze i zmniejszyłem luz na łożyskach. Nie robiłem wtedy żadnej regulacji, ponieważ nie posiadam nawet blokad. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, zajrzy do rozrządu, ale będzie miał czas najwcześniej za 2 tygodnie, dlatego zastanawiam się czy nie spróbować wyregulować tego samemu. Wymiary blokad znalazłem gdzieś w internecie, tylko nie wiem na ile są one dobre. Gorsza sprawa z pryzmą bo różne źródła podają inne dane. Pytanie tylko czy samodzielnie zrobię to dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd ustawiony. Problem nadal występuje. Kąty na vanosach ustawiają się w podobny sposób. Jedyna różnica to taka że trochę mniej faluje i póki co po 150 km nie pojawił się błąd 103, ani żaden inny.


Przy okazji zamówiłem nową sprężynkę do napinacza. Obecna jest bardzo miękka i bez problemu można ją zacisnąć palcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.