Skocz do zawartości

Dziwne dźwięki przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle.


Patryk R.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na forum pojawiłem się niedawno jednakże szukam rozwiązanie jednego problemu od dłuższego czasu niestety nigdzie nie znalazłem na nie odpowiedzi. Przejdę do rzeczy. Mianowicie moje auto to BMW E46 z silnikiem 2.0D w nadwoziu Coupe z roku 2004. Problem jest następujący. Gdy wciskam sprzęgło maksymalnie do końca słychać w samym środku auta przy zamkniętych drzwiach jakby to opisać... Tykanie? natomiast gdy otwieram drzwi także przy wciśniętym maksymalnie sprzęgle słychać dźwięk jakby metal tarł o metal... jakby były jakieś luzy na którymś z łożysków etc. Jeżeli chodzi o dźwięk na półsprzęgle nic podobnego nie występuje. Jest cisza. dźwięk ten ustaje przy minimalnym odpuszczeniu sprzęgła. Dodam również że nie występuje to zawsze, zdarza się że sprzęgło potrafi pracować normalnie przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle. Drugą niepokojącą rzeczą która występuje prawdopodobnie z tej samej przyczyny jest dziwny "grzechot" przy zmianie biegów między 2 a 3, 3 a 4, 4 a 5, i równięż występuje to przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle. Jeśli chodzi o pracę biegów wchodzą one płynnie bez żadnego oporu. Wsteczny również. Na 4 przy 1,5 tys obr/min nie występuje zadne telepanie budą, tak samo na postoju na luzie też nie zaobserwowałem jakiegoś szczególnego poruszania karoserią. Przeszukałem już cały internet nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie. Ludzie albo mają problem z dźwiękiem na półsprzęgle czy bez wciśniętego sprzęgła a ja akurat mam przy sprzęgle maksymalnie wciśniętym. I to nie zawsze. Jeśli chodzi o samo ruszanie auta z 1 biegu odbywa się płynnie. Myślę że to tyle co na obecną chwilę zaobserwowałem. Czy będzie ktoś coś w stanie mi pomóc? Jeśli ktoś będzie chciał się przyjrzeć dogłębniej na ten temat mogę również podesłać jakieś filmiki na facebooku które nagrałem i mogę podesłać na priv. Z góry pozdrawiam i dziękuje za wszystkie porady. Mam nadzieje że uda się rozwiązać ten problem.


P.S jeśli chodzi o dźwięki sprzęgła na zgaszonym silniku to miałem 2 obserwacje. Pierwsza to skrzypienie sprzęgła a dzisiaj było już tylko tyknięcie przy pewnym zakresie.



LINK DO FILMU Z YOUTUBE:

Edytowane przez Patryk R.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wrzuć nagranie na youtube i wklej tu link.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wymienialem w warsztacie który dość drogo ma usługi, podwykonawca Bosch Service. Założyłem komplet Valeo czyli dwumas plus sprzeglo plus łożysko plus docisk który kosztował mnie 1850 złoty a za wymianę policzyli sobie 340 złoty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
340,- za robociznę to bardzo dobra cena.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę że nie zapłaciłem dużo niestety niedługo będę musiał zająć się jeszcze jednym problemem, mianowicie wszystko ze sprzęgłem i dwumasa działa prawidłowo, przy wrzucaniu 1 i wstecznego brak żadnych oporów lecz podczas jazdy musze mieć gdzieś problem w układzie napędowym ponieważ podczas zmiany na przykład z 3 na 4 mam po wciśnięciu sprzęgła jakby takie uderzenie/walniecie odczuwane z okolic mostu dyferencjalu, podczas mocniejsze jazdy czyli przy zmianie biegów na większych obrotach to ustępuje wiecie może coś na ten temat co sprawdzić i wymienić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko co jest z tyłu, czyli dyferencjał i jego mocowanie oraz przeguby półosi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podepnę się pod wątek,

ostatnio na maksymalnie wciśniętym sprzęgle (tuż po odpaleniu) rosną obroty (same, bez gazu of course).

Czy mam się martwić?

 

Będę wdzięczna za opinię.

warto zajrzeć na przepustnice czy jest w miarę czysta i czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza.

a na biegu jałowym masz normalne obroty czy też podwyższone ? oczywiście przy ciepłym silniku


A jeśli chodzi o sprzęgło to fajnie jest je kupić samemu bo bardziej się opłaca, mechanicy sporo sobie doliczają. Zobaczcie sobie na https://www.sprzeglo.com.pl/czesci/sprzegla-z-kolem-dwumasowym-bmw-3-e90-320-d-diesel-177-km/12525471 i tam można sobie dobrać odpowiednie do swojego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update:


Na nowym komplecie zrobiłem już jakieś ponad dobre 1000 kilometrów, większość to trasy Ale niestety pojawił się znów jeden bardzo denerwujący problem. Mianowicie podczas wciskania sprzęgła na zgaszonym silniku, słychać dziwne skrzypienie DODAM ŻE POD AUTEM, nie w środku bo to sprawdzilem. Dziwne bo po wymianie w ogóle to nie występowało. Boję się że może to być coś z dociskiem. Miał ktoś z was ten problem i może poradzić co można w tej kwestii zrobić? Szukałem czegoś w wujku google ale żadnych konkretów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto zajrzeć na przepustnice czy jest w miarę czysta i czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza.

a na biegu jałowym masz normalne obroty czy też podwyższone ? oczywiście przy ciepłym silniku

Przy ciepłym silniku nie ma tego problemu wcale. Mam na myśli sytuację tuż po odpaleniu. W garażu. Wtedy na luzie obroty nieprzyjemnie spadają.

Może nie ma się czym martwić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli faluje? Nagraj licznik wtedy, z reguły przyczyną jest vanos, jeżeli oczywiście nie ma błędów, które mogą mieć z tym objawem związek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Czyli faluje? Nagraj licznik wtedy, z reguły przyczyną jest vanos, jeżeli oczywiście nie ma błędów, które mogą mieć z tym objawem związek.

 

hej, sorry, dopiero zobaczyłam Twój post.

Skończyły się upały, skończyły się dziwne objawy...


Może to było coś z olejem? Jaki olej powinnam mieć w M54?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja zalecam 5w40 ll-01, czyli z w miarę przystępnych cenowo np. valvo synpower lub motul x-cess.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.