Skocz do zawartości

M54 a setka na shellu


Kassandra

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sobie zrobisz mapę na 100 oktanów to możesz lać. Jak masz standardową mapę na 95, to nie ma sensu płacić więcej

 

A możesz jaśniej?


Niekoniecznie chodzi mi o sens, raczej o "przyzwolenie", sens już widzę na wyświetlaczu zasięgu i czuję pod nogą (porównanie z 95 shella).

Pytanie, czy nie zniszczę silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O skutkach ubocznych nie słyszałem, lecz słyszałem że jeżeli silnik jest skonstruowany pod pb95 to takie mu wystarczy i nie ma sensu przepłacać.

Chyba że tak jak koledzy wyżej pisali zamierzasz zrobić remap pod pb100 wtedy uzyskasz kilka KM.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie (i wątek w ogólności) dotyczy ewentualnych skutków ubocznych. I czy coś grozi M54?

Źaden silnik nie ucierpi dostając paliwo o wyźszej liczbie oktanowej...

Padla juz odpowiedz ze liczba oktanowa to odporność na spalanie stukowe,zatem czym wieksza liczba tym wieksza odporność,a co za tym idzie delikatniejsza detonacja spalania oraz dluźsze spalanie i niźsza temperatura spalania.

Skutków ubocznych nie ma - jedynie wyźsza cena...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,


czy M54 2,5L dobrze znosi 100 oktanów? Z miłości do R6 od jakiegoś czasu tankuję niemal tylko setkę, a dziś przy jajku i białej kiełbasie dowiaduję się, że szlag może trafić zawory. WTF?

Serio?

Co myślicie?


z wielkanocnym houk!

K.

 

Sami tu specjaliści, a nie wiedzą, że w sterowniku MS43 są dwie mapy, jedna pod paliwo 91 oktan, druga pod paliwo 98 oktan. Czujniki stukowe wyłapują moment stuku i sterownik może przejść na dowolną mapę. Przy 100 oktanowej na pewno będzie korzystał z RON98, a że paliwa niekoniecznie mają te 100 oktan (czasami bywa ciut mniej) to wszystko jest pod kontrolą. Ja od lat leję Verva 98 i też zauważyłem poprawę w stosunku do zwykłej 95, zresztą niedawno poprawiłem mapę zapłonową właśnie pod wyższą liczbę oktanową, bo jeżdżę na lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sterowniku MS43 są dwie mapy, jedna pod paliwo 91 oktan, druga pod paliwo 98 oktan.

 

Zgadza się, a nawet więcej.. zajrzałam do instrukcji obsługi (mam coś takiego, mam ;) ) i czytamy tak:


"Der Motor Ihres BMW ist ausgelegt auf:

- Super Plus (98 ROZ)

...

Sie können ebenfalls tanken:

- ...95 ROZ

...

Die Mindestqualitat ist:

- ... 91 ROZ"


Czyli jak dodam te 2 małe belgijskie oktany to nic się nie stanie, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie, ale marne szanse, że jest tam ich tyle. Silnik najefektywniej pracuje na 98 wg producenta, więc gdy tankujesz 100 to pewnie zbliżasz się do tej wartości, stąd odczucia lepszej pracy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.