Skocz do zawartości

M54B22 swap na M52TUB25 pytania


Italian0

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jako ze moje B22 jednak pierścienie ma raczej mocno zużyte niedługo chciałbym wrzucić jej M52TUB25 i stad teraz pare pytań (przepraszam jeżeli się powtarzam z tematem ale nie mogłem znaleźć wyczerpujących informacji na ten temat)


1. Czy sam słupek bez problemu pójdzie na osprzęcie M54? Coś w stylu p&p

2. Jeżeli pójdzie to z tego co wiem i z moich kalkulacji powinien mieć osiągi M54B25 :?:


(Biorę pod uwagę oczywiście wymianę kompa)

W 2.8 nie chce się ładować, 2.5 na osprzęcie z m54 by mi idealnie wystarczyło jakby wypluło ~190km a M54 nie wrzucę ponieważ zbyt bardzo się zawiodłem na obecnym 2.2 a kupno używanego M54 to raczej w 90% olejożerne trupy a jednak funduszy na kupno 3.0 i wyremontowanie go nie posiadam :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Słupek, z m52tub25, dolot i wałek ssący z m54, będzie dobrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, żeby już nie zakładać nowego tematu zapytam się tu ;)


W niedzielę wracałem do domu, wjechałem do miasta i nagle moim oczom ukazał się Check ;P zamówiłem sobie interfejs żeby ogarnąć błędy i z tego co się okazało wywaliło 2 błędy (wszystko wrzucam w PDF'ach). Chodzi oczywiście o 227 i 228 czyli sond (8 nie ma co się czepiać bo na postoju odłączyłem przepływkę więc dlatego był błąd a reszta to Shadow bo nie to zapisałem :mad2: ). Jak wiadomo:

-mój silnik lubi sobie pić olej co już się pytałem i zakładałem tematy

-poprzedni właściciel zmienił 2 sondy (nie wiem które)

-Mam LPG i wyskoczyło to na LPG jak jechałem choć ostatnio miałem przegląd i wszystko zostało ustawione bo było "zbyt bogato"


2 pytanie:

Możecie przejrzeć te PDF'y z różnymi wartościami i powiedzieć czy jest wszystko w porządku ? Korekty, Vanosy itd. ? (wszystkie pomiary na biegu jałowym) jeżeli coś trzeba będzie mogę zaraz się podpiąć i czytać błędy przy różnych RPM


3 pytanie:

zmagam/zmagałem się z obrotami które do właśnie 1500rpm dość mocno falują (ostatnio gdy pedałem gazu chciałem ustawić 1200 obrotów to wskazówka latała 1100-1200). Teraz w programie zadałem 1400 obrotów i nawet silnik tego nie osiągnął tylko się bujał między 1250-1350. Czyżby krokowiec mógłby być winny ? Dodam że podczas redukcji czy gwałtownego dodania gazu czasami jest dość mocne poszarpywanie (niedługo świece bo jest ich już czas więc ten problem może zniweluje) ale jeżeli chodzi o to spadanie do 500rpm podczas wysprzęglania oraz falowanie na tych niskich obrotach to nie mam pojęcia



Z góry dzięki za rady i odpowiedzi, pozdrawiam ;)


Błędy: https://docdro.id/E3traQk

Sondy: https://docdro.id/3I1TGPn

Korekty wtrysków: https://docdro.id/q2tiuhs

Vanos: https://docdro.id/ntTIXo7

przepływka, temp i inne: https://docdro.id/dvIO3yL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co wraca po skasowaniu? Nie pokazałeś najważniejszych w tym przypadku korekt paliwowych. Dwa pierwsze błędy to nie sondy..nie wiem skąd to się bierze i jest powielane..to zły skład mieszanki i jeżeli na pb jest tak samo to przyczyną w 99% przypadków jest lewe powietrze. Masz też błąd klapy wydechu a nie masz 3.0i, to ciekawe. Błędy sond pewnie są skutkiem ich odpinania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat na benzynie nie sprawdzałem czy cokolwiek jest bo w sumie ten błąd z mieszanką wyskoczył dopiero po 2 miesiącach odkąd mam to auto, wczoraj sobie pojeździłem wieczorem trochę ostrzej i zaraz się podepnę i sprawdzę czy coś się pojawiło :| właśnie też się zdziwiłem z tym błędem od klapek :?: dam znać co tam się dzieje zaraz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdecydowanie gazownik przesadził, do regulacji, zobacz co dzieje się podczas jazdy z korektami na lpg, najlepiej nagraj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Cześć, jestem po swapie M54B22 na słupek M54TUb25, wszystko pięknie śmiga ale chyba przyadłoby się zaktualizować sterownik na mapy z M54B25, dobrze myślę? ktoś mnie nakieruje lub poda temat dokladnie gdzie jest poruszona zmiana map z mniejszej pojemnosci na np. większą ? Zwykły kabel Ediabas się nada? wszystko na nim robiłem (inpa, NCS expert) nie wiem jak z winKPF :wink: dziękuję z góry za podpowiedzi i proszę o pomoc, pozdrawiam !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.