Skocz do zawartości

E46 320d M47N - Klekotanie i drgania auta i silnika


lukaszmozdzen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Od zakupu auta czyli 4 lat temu wiele rzeczy w aucie zostało zrobione a serwis jest regularnie robiony. Jedyne co nie daje mi spokoju to wkurzające klekotanie. Wiąże się to z drganiami kierownicy i ogólnie całego auta. Nie powiedziałbym, że autem trzęsie ale w środku czuć drganie. Silnik również widać, że mocno drga na wolnych obrotach/biegu jałowym. Po dodaniu gazu silnik się nie rusza i już nie drży. Po ruszeniu i normalnej jeździe nic nie czuć - czy to miasto czy autostrada. Na autostradzie czuję się komfortowo. Do jakiegoś czasu obstawiałem wtryski gdyż kopcił przy mocniejszym dodaniu gazu ale po wyczyszczeniu egr'u i kolektora nic się nie wydobywa. Choć odma przepuszcza olej (plastikowa). Ponadto zrobiłem test przelewowy i wielkich odchyłów nie było ale dziś dopiero doczytałem by zrobić go na rozgrzanym silniku więc nie wiem czy warto wierzyć w to co widziałem czy lepiej rozgrzać i zrobić go ponownie. Pod inpą też w miarę chyba to wyglądało ok ale inpa chodziła z Macbook'a i przy ostrym dodaniu gazu się wieszała i po paru sekundach znów działała. W obecnej chwili nie mam do niej dostępu. Myślałem, że może poduszki silnika ale najczęściej ludzie twierdzili, że wtedy drgania są większe przy większym obciążeniu a u mnie występują tylko gdy auto stoi. Ponadto ten klekot bardziej dochodzi z lewej strony czyli okolic wtrysków. Choć z drugiej strony na youtubie widzę, że silnik ten wszędzie tak klekocze aczkolwiek nigdy nie miałem porównania na żywo a na wideo też może to inaczej brzmieć.

Klapki wywalone, moc jest, nie dymi, kolektor i egr czyste. Serwis dokładnie co roku tuż przed przeglądem. Mechanik nigdy nic nie mówił nt silnika gdy było coś nie tak z autem.


Proszę o jakąkolwiek podpowiedź.


Dziękuję serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba zobaczyć korekcje na zimnym silniku (zaraz po odpaleniu) oraz na rozgrzanym do 88-90 stopni (pion jest od ok 75), test przelewowy nie ma tu nic do rzeczy, tu jest inna ewentualna usterka do zdiagnozowania. Wibracje mogą pochodzić również od koła pasowego, ludzie chcą oszczędzić 100-200,- i kupują jakieś dayco, srelfi itp., cieszą się, że zaoszczędzili a silnikiem miota jak szatan..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zdjęcia z filmu archiwalnego który zapisałem sobie. Temperatura ok 79'C.


Na jałowym:

347ae6cb60ecf785gen.png


2000 obrotów:

3ec82118d600567agen.png


Przy wyższych obrotach inpe mi zacinało. Za miesiąc będę miał dostęp do Windowsa więc będę mógł sprawdzić bez problemów.


Dodam, że auto ma ok. 320 000 km już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przelewowy w normie, widać, że korekcja brzydko idzie w górę pod obciążeniem, ale polecam obadać koło pasowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś koło pasowe znów. Tym razem dokładniej i wygląda na to że jest w dobrym stanie aczkolwiek na zbliżeniach na zdjęciach widzę lekkie pęknięcia gumy. Ogólnie wszystko dobrze wygląda gdyby jednak nie jeden szczegół, który zauważyłem na innych filmikach wcześniej i komentarzach. Mianowicie wszystko chodzi ok oprócz napinacza paska, którym widocznie telepie. Wydaje się, że właśnie taki efekt daje wadliwe koło pasowe. Na przybliżeniach zdjęć widać pęknięcia: na wewnętrznym i zewnętrznym kawałku ringu gumowego jak i wokół "nitów" na samym gumowym ringu. Prosiłbym jednak o potwierdzenie gdyż koszt jednak niemały. Zdaje się, że tylko Corteco wchodzi w grę.


f4161944b07f906egen.jpg


fceb2a05b133128agen.jpg


8d98f64fa3a22d7dgen.jpg




Tutaj filmik. Na samym początku i na końcu widać dobrze napinacz.




Dodam jeszcze, że w tamtym roku padła pompa wody. Miała straszne luzy i płyn uciekał. Na dziś pompa wspomagania jest ciut głośna. Nie wiem czy to ma związek z kołem pasowym i czy da się to jakoś naprawić czy tylko wymiana. I co dokładnie z nią nie tak, że jest głośniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chodzi Ci ciemniejszą część z napisami? Drgania tłumi guma bliżej środka koła.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trochę latasz z tym telefonem ale wygląda na to, że koło też bije. Zdejmij pasek i sprawdź co dzieje się z napinaczem, kołem też możesz poruszać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trochę czasu znalazłem na sprawdzenie dokładniejsze wszystkiego. Po zdjęciu pasków pierwsze co się rzuciło to to, że rolki wszystkie trzy będą do wymiany wkrótce. Strasznie głośno chodziły i smaru nie było a to co było zaschło. Tymczasowo wszystkie przeczyściłem i zaaplikowałem świeży smar do łożysk. Chodzą dużo ciszej i lepiej ale wiem, że to tylko tymczasowe rozwiązanie. Mam mały wyciek gdzieś z tyłu i jak tylko go odnajdę i się z nim rozprawię chcę silnik wymyć dobrze bo poci się wszędzie i wtedy rolki pójdą nowe. Napinacze same wydają się być ok.


Co do samego koła pasowego to nie zauważyłem większych luzów. Na boki nie da się ruszyć. Ewentualnie jak dwoma rękami pociągnę mocno do siebie to odejdzie z 3-4mm jedna część od drugiej. Jedną ręką nic. Czy po ściągnięciu pasków gdyby koło było uwalone to drgania powinny się skończyć? U mnie chodził raczej tak samo. Ciszej bo pompa wspomagania nie chodziła ale drgania bez zmian. Czy w takim wypadku poduszki do wymiany? Czy jeszcze jakieś sugestie? Mam jakieś filmiki ale nakręcałem dla siebie a nie ma sensu zaśmiecać chyba, że się przydadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro koło jest sztywne i nie m pęknięć to zostają Ci poduszki, o ile oczywiście drgań nie powodują wtryskiwacze. Jest różnica zimy/ciepły?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy gaszeniu/odpalaniu nie miota nim mocno?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trudno oceniać po takim opisie ale przyjrzałbym się poduszkom.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Poduchy silnika wymienione na Lemfordery. W środku widać lekką różnicę, ale nie tyle w drganiach (nieznacznie), co podczas jazdy po nierównościach. Same poduchy wyglądały dobrze, 2-3 mm niższe niż nowe. Jeśli numer na poduszce odpowiada dacie produkcji to musiały być wymieniane niedługo przed zakupem auta przeze mnie czyli ok. 5 lat temu. Poduszki skrzyni (automat) były w gorszym stanie i też wymienione na Febi. Po ich wymianie nie zauważyłem żadnej różnicy. Problem nadal pozostał bo nie wierze, że ten silnik tak ma pracować. Pewnie obstawiacie koło pasowe ale zanim to to zapytam o inną możliwość: czy w jakiekolwiek sposób pompa wtryskowa mogłaby wpływać na taką pracę? Pytam bo na tym forum wyczytałem (kolega Czarek_88), że:

 

Wzrost Spalania na ekonomizerze przy dojazdach do skrzyżowań i drgania silnika to wina tłoczka zacierającego się w pompie wtryskowej,taką diagnozę postawił nasz kolega yoshimura01 i ma racje. Miałem 2 e 46 z motorem M 47 320 tyś i 260 tyś przebiegu i w obydwu miałem ten sam problem w pierwszej były drgania i wzrost spalania w tej z mniejszym przebiegiem nie ma jeszcze drgań
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ty masz silnik na cr a nie na pompie vp44.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To ze wzrasta spalanie na ekonomizerze gdy dojeżdża się do skrzyżowania jest to całkiem normalna rzecz

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chce nic sugerować ale pisałes ze wymieniłeś poduszki pod skrzynia na febi. Powiem tylko tyle jak wymieniłem poduszke pod skrzynia w e60 tez febi to było gorzej niż na starej

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie akurat poduszek skrzyni nie zauważyłem prawie żadnej różnicy. A wymieniłem na Febi gdyż wcześniej czytałem trochę o tym i ludzie polecali akurat te.


IMG_2635_zpsolpeiode.jpg


Właśnie widzę, że koledze z forum też podobnie trzęsie a może i mocniej ale on akurat ma większy kłopot chyba - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=358927


Tu jego filmik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podepnij jeszcze auto pod komputer i sprawdz korekcje wtrysków . Moze tam trzeba szukać przyczyny

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posty wyżej są dwa zdjęcia i mam filmik sprzed 2 lat gdzie auto tak samo chodziło i przy normalnej jeździe jest w miarę ok. Przy obciążeniu coś się dzieje z trójką. Dziś odłączałem 3 wtryski na postoju i wtedy faktycznie inaczej pracuje, dużo głośniej i słychać stuki. Więc wtryski raczej nie ale wyciągnąć ich też nie dam rady bo same nie chcą wyjść.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do samego koła pasowego to nie zauważyłem większych luzów. Na boki nie da się ruszyć. Ewentualnie jak dwoma rękami pociągnę mocno do siebie to odejdzie z 3-4mm jedna część od drugiej

Przeoczyłem wtedy to..koło nie może ruszać się na 3-4 mm szarpiąc go rękami.

Wtryskiwacz też robi swoje i to zdecydowanie jak rośnie korekcja.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.