Skocz do zawartości

E46 318Ti N42 Demontaż kolektora ssącego - PORADNIK


Bugerek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Czytając wiele tematów odnośnie silnika N42 w E46 zauważyłem że wiele osób pyta jak zdemontować kolektor ssący pod którym znajduje się wiele ważnych elementów więc stwierdziłem że warto zrobić poradnik.


1. Odłączamy zasilanie od akumulatora.


2. Najpierw trzeba zamontować filtr kabinowy, następnie trzeba odkręcić 4 śruby torx.

Zanim wyjmiemy obudowę należy wypiąć przewód zasilający oraz wiązkę elektryczną która idzie korytkiem nad silnikiem.


3. Odkręcamy kluczem 10 dwie nakrętki która trzyma plastikową pokrywę nad kolektorem ssącym.


4. Kolejnym krokiem jest wypięcie kostki od przepływomierza, wysunięcie wężyka od podciśnienia i odkręcenie opaski zaciskowej trzymającej elastyczny wąż na wysokości przepustnicy. Odkręcenie tej opaski ułatwić może wypięcie wtyczki od przepustnicy.


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNnhraOnUPAQcS4PsE


5. Odkręcamy kluczem 10 dwie śruby trzymające obudowę filtra powietrza i wyjmujemy całość.


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNnhkorZxiZCrYfxFV


6. Wypinamy wtyczkę czujnika różnicy ciśnienia, i wtyczkę łącznika kątowego a następnie wypinamy z uchwytów metalowych przewody od tych czujników oraz wiązkę idącą wzdłuż kolektora.


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNnhjbZ_9QbwQv5OwT


7. Odkręcamy kluczem 10 cztery śruby przepustnicy.


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNnhdFQn4Gpgnn8WB8


8. Nadszedł czas na listwę paliwową i wtryski, trzymają je dwie śruby 10 na wierzchu oraz dwie śruby 11 głębiej które jednocześnie przykręcają kolektor ssący (spokojnie, kolektor jest trzymany jeszcze przez inne trzy śruby więc spokojnie, to jeszcze nie koniec zabawy) i wyciągamy całą listwę, ale nie odpinamy przewodów paliwowych tylko całość odkładamy na pokrywę zaworów.


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNnha4nlXrEGBykPTb


9. Demontujemy wąż od separatora odmy, z jednej strony jest wpięty na wcisk a z drugiej jest przykręcony dwoma torxami.


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNnhX2Gk8u3IROpbd2


10. Pod miejscem gdzie była przykręcona przepustnica wypinamy plastikowy wąż od zaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa.


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNnhQWybaZR1NKHPy_


11. Poluźniamy trzy nakrętki kluczem 11 trzymające kolektor ssący oraz odkręcamy dwie śruby 10 którymi przykręcony jest obudowa separatora odmy.


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNnhPirw8VLO7v92Oj


12. Odkręcamy od alternatora kluczem 17 plastikową nakrętkę która trzyma przewód zasilający i odsuwamy go trochę na bok, nie da się go wyjąc ale to pozwoli nam łatwiej dostać się do śruby która trzyma kolektor ssący od spodu. Warto wcześniej odłączyć wtyczkę zaznaczoną na zdjęciu


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNnhK3tcuSvn7gCHgS


13. Od spodu odkręcamy śrubę kluczem 10, dostęp jest fatalny więc ja wspomagałem się płaskim kluczem łamanym z grzechotką, na kolejnym zdjęciu pokazuję jak to najłatwiej zrobić.


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNnhGJ9NQ7XnjrZN73


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNnhBeo6Mr-FrAslT1


14. Odkręcamy wcześniej poluzowane śruby przy głowicy i najpierw całość wysuwamy z tych szpilek a potem delikatnie wciągamy w kierunku przodu auta cały kolektor. Uważajmy żeby robić to delikatnie i nie wyciągnąć razem z kolektorem separatora oraz obudowy przez którą przechodzą przewody idące od komputera. Po wyjęciu kolektora powinien nam ukazać się taki widok.


https://1drv.ms/u/s!AuIoPumWqVQNng8FPMU-l3si1qOd


Opisałem to tak jak mi się wydaje za sensowne, jeśli macie jakieś uwagi bądź pytania to piszcie. Nadmieniam że nie jestem mechanikiem i nie robię tego zawodowo, bawię się w to tylko dlatego ze mam tą swoją Beemkę i staram się ją doprowadzić do pełnej sprawności.


Pozdrawiam

AB

Edytowane przez Bugerek
83ba45602a45.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Użyj przycisku Img i wklej między nawiasy bezpośredni link do zdjęcia, wtedy będą się wyświetlać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Ponieważ nie był to bezpośredni link do zdjęcia, musisz jeszcze kliknąć w zdjęcie lub otworzyć grafikę w nowej karcie, wtedy będzie prawidłowy adres.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Wszystko pięknie opisane i pokazane, jednak kolektor od spodu mocowany jest na 2 śruby, a Ty pokazałeś jak odkręcić jedną z nich, tę do której dostęp jest od góry. A co z tą druga, bliżej grodzi komory silnika. Właśnie kombinuje jak dostać się do niej od góry, i wydaje się to być niemożliwe. Odkręcałeś ją? ( na 13 zdj. widać ze otwory są dwa) W orginale to nie są 10 i płaskim tego nie odkręcisz tylko torxem, więc kiedyś dla ułatwienia ktoś to u Ciebie chyba przerobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.