Skocz do zawartości

[E46 318i+Lpg] N42B20 falowanie i brak błędów - spory opis


Patryk0s

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć !

Mam problem z moim autem. Jestem właścicielem od 3 tygodni i wyszło kilka kwiatków. Nie znam się na specyfikacji N42B20, coś czytałem i mam nadzieję, że prawidłowo i szczegółowo opiszę problem. Fotki i filmy poniżej. Zacznę od początku.

 

Kupno auta:

Na Pb i Lpg chodził dobrze, bez falowań. Na bagnecie trochę masła. LPG 2 miesięczne. Odma robiona, Wycieków brak. Na komputerze błąd z przepływomierzem i wypadanie zapłonu 2 , 3. Przepływomierz był odpięty, podpiąłem, błędy skasowałem i po 500 km wszystko było w porządku. Po wymianie oleju na Motul 8100 i dłuższej trasie masło zniknęło. Na SKP spalniy na Pb idealne, na LPG gorzej. CO = ~0.9 czyli za dużo.

 

Filmy :

. Poniżej opis nagrań

 

Co się dzieje teraz:

Przypięty przepływomierz.

Na zimnym silniku: Auto odpala bez problemu, ale utrzymuje obroty >1000 rpm.

Błędów i INPA brak.

Ciekawe wartości:

Przepływ 24 kg/h , Wsp. Lamda inlet = 1 , ale podswietlone na czerwono, Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW = 125 (powyżej skali w Inpa), drugi crankshaft=0

Przy przegazowaniu przepływ skacze na ponad 200 kg/h.

 

Rozgrzany silnik: Przełączenie na LPG bez problemu, auto jeździ, na biegu jałowym ~1000 rpm

Przełączam na benzynę, na biegu jałowym silnik się dławi, buda lata i często gaśnie. Jeździ osłabione.

Błędów w Inpie brak.

Ciekawe wartości:

Na biegu jałowym Przepływ 8.5 kg/h , Wsp. lamda inlet = ~0.8 (czerwone tło), Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW = 125 (powyżej skali w Inpa), drugi crankshaft=0

Po przegazowaniu auta lamdy się zmieniają ( współczynniki i napięcia ).

 

Przedmuchałem auto i oczko puściła mi kontrolka silnika. Po kilku sekundach ustało i się uspokoiło. Od początku tych problemów dwa razy się to zdarzyło.

Wypadanie zapłonu cylindra 2 i 3.

Printscreen z inpy: https://imgur.com/a/aN0tG

Skasowałem i przez 15 minut nie powtórzyło się. Komputer nadal czysty.

 

Po odpięciu przepływki raz jest ok, raz znów się dławi na Pb i gaśnie. Oczywiście Inpa wyrzuca błąd. Po wpięciu przepływomierza (ciepły / zimny) auto gaśnie.

 

Szukałem na forach i proszę o potwierdzenie moich wniosków i rady co jak sprawdzić i czy coś pominąłem.

 

Brak szczelności na linii przepływomierz - silnik

Odma - była niby robiona

Przepływomierz - jakie są prawidłowe wartości ? :(

awaria czujnika podciśnienia - MAP sensor lub nieszczelność

Wałek mimośrodowy - do wymiany / regeneracji ?? :(

Czujniki wałków

Zła instalacja LPG / złe mapy silnika

 

Dziękuje, że dotrwałeś do końca postu. Proszę o pomoc i życzę miłego dnia i tygodnia :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Też mam ten silnik, czasem rano jak są mrozy mam problem z odpaleniem i nierówną pracą silnika, ale podejrzewam zbyt niskie ciśnienie paliwa, w tym tygodniu pewnie zmienię filtr paliwa na którym jest regulator paliwa.

 

Mogę podać Ci jakie wartości są u mnie, błędów przepływomierza nie mam, tylko wypadanie zapłonów jak rano nierówno chodzi.

 

obroty 850 przepływ 12.5/h

obroty 990 przepływ rośnie do 15/h

obroty 18850 przepływ 29.10

 

Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW = 119.9 (też na końcu skali w Inpa), drugi crankshaft=0

po przegazowaniu do 2tys Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW = 120.9, drugi crankshaft=0

 

Wsp. Lamda inlt 0.92 podświetlone na czerwono

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeżyłem wspaniałe chwile z tym silnikiem . Nie jeden zamyka warsztat przy próbie wjazdu :D .

Ale , dla chcącego .. :8)

Z wypadaniem zapłonu właśnie dobrze kojarzysz wałek mimośrodowy :wink: Mam nadzieje że nie muszę tłumaczyć zasady działania .

Ale czemu przewidywać najgo...wróóóóć prawie najgorsze , z wypadaniem standardowo najpierw cewki ( wiem wiem .. ) potem świece , po prostu trzeba wykluczyć .

Działanie valvesronika można zauważyć po reakcji na gaz i mocy , na ludzie po delikatnym strzale w gaz ( gdy valv działa ) auto pierdnie i od razu spada do jałowych , jak jest w trybie awaryjnym ( odłączenie czegokolwiek np przepływki ) auto już chodzi tak niechętnie po strzale w pedał gazu mułowato skoczy na obroty i powolutku od 1200 w dół zejdzie do tych 750-720-nawet 700. To tak dla potomnych .

Wałek walwestronik ma też inne objawy , z czasem przyjdzie falowanko na jaowym , praca jak by na 3 cylindrach , a później po temp ok 30st będzie łapać na 3/2 gary jak 30'tka i takie ,,cykanie , psikanie rowno z pracą cylindra w dolot . Tak samo po przegazówce i zejściu do jałowych . Jak już będzie totalnie wyrobiony ( widać to naocznie nie na krzywkach lecz po bokach po tam sie opiera dźwigienka pośrednia na jałowych i już nie naciska wystarczająca na zawór ) .

Nowy wałek sporo kosztuje , polecam używki ( ale dobrze je zobaczyć czy niewytarty )

Z walniętym czujnikiem tego wałka nigdy sie nie spotkałem .

A o błąd valve też ciężko , wyskoczy wszystko inne tylko nie to .

Machnij też adaptacje wszystkiego dla spokoju . Poszukaj nieszczelności , sprawdź tą odme ( czy silnik zareaguje na otwarcie korka oleju #JANUSZ )

Obroty jałowe masz za wysokie - nieszczelność , przepływka , lambda , czujnik temp . Czujniki wałków narazie zostawił bym w spokoju , chociaż jak na ciepłym zimym odpala inaczej , z dupy gaśnie i ciężko odpalić to możliwe że czujnik wału .

 

Gaz narazie zostawiłbym w spokoju , sprawdzał bym wszystko na BP i na tym robił bo zły regulejszyn gazu może ci namotać i wymienisz pół auta .

Na początek proponuje nieszczelności , i podmianę przepływki .

I sprawdzenie co sie dzieje po adaptacjach i w trybie awaryjnym ( wypnij wtyczke od czujnika valve koło korka wlewu oleju pod osłoną cewek ) .

 

Się opisałem , ale sam oszukałem się info w 3 językach aż sam sie tego nauczyłem wywnioskowałem i porobiłem . Ale w zamian przy naprawach należy się tutaj opisać skutki napraw ( mówię bo prawie ZAWSZE potrafią naprawić i zapomnieć o forach ) A specjalnie sie tu rejestrowałem żeby pomóc :D

Pozdro .

 

 

 

 

Kolega podał w miarę prawidłowe realne wartości na przepływce.

Przy 730 przeważnie jest 9,5-10-11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.