Skocz do zawartości

M47N 320d korekty - złe kody IMA?


Martin1095

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Sam już nie wiem co myśleć, auto odpala normalnie (zimny, ciepły) nie telepie budą ani na zimnym ani na ciepłym tym bardziej. Kopcić nie kopci, chyba, że jak zimny i pierwsze przyśpieszenie to trochę zamuli i puści dymka ciemnego, później po rozgrzaniu nie ma tego.

 

Zdjęcie na rozgrzanym silniku, znaczy 75 stopni bo okazało się, że termostat który wymieniłem na Behr tak się otwiera (zmienię niedługo)

 

https://zapodaj.net/46c25f8fb850e.jpg.html

 

A to korekty przy 160km/h, dodam że auto przyśpiesza elegancko, wszystkie parametry takie jak ciśnienie doładowania trzyma tak jak wymaga komputer, tak samo ciśnienie na szynie CR a powietrza to jest więcej niż wymaga. Przy takich prędkościach i bucie nic nie dymi.

 

https://zapodaj.net/d53f7eba2095e.jpg.html

 

Dodam, że korekty dzisiaj po nocy jak było rano koło 0 stopni miał na wszystkich +-1.5 do +-1.8. Spalanie na poziomie 6,5 litra.

 

Jaka może być przyczyna takich korekt pod obciążeniem? Mogą to być np źle wpisane kody IMA? Czy coś innego?

Auto zachowuję się normalnie, korekty ponoć tylko na jałowym rozgrzanym są istotne ale nie chciałbym kuku i mam mieszane uczucia:) W większości przypadków widziałem gorsze korekty na jałowym ale podczas obciążenia szły bliżej 0, a moje kosmos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do kodów IMA, to najlepiej odpalić INPA i zobaczyć jakie są wpisane. Spisać i porównać z tymi wkręconymi. Pierwsze trzy idzie zobaczyć bez problemu po zdjęciu osłony z góry.

Inna sprawa to taka, czy masz oryginały wtryski, czy ktoś je regenerował. Po regeneracji 90% wtrysków nie ma nadanych nowych kodów i czy wpiszesz je z wtrysków czy zostawisz takie jakie są, nie będzie miało znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglądał test przelewowy przed zimą jak robiłem, wtedy na 3 miałem trochę gorszą korektę jak teraz bo w miedzy czasie poszły z dwa LM do baku.

 

https://zapodaj.net/8880369abd34e.jpg.html

 

Hm, ja mam jakąś okrojoną wersje tej INPY wydaje mi się, pozatym jest po niemiecku. Wiesz dokładnie pod jakimi klawiszami można sprawdzić te kody IMA?

 

Nie wiem czy były regenerowane czy nie, auto mam od roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak będziesz już w silniku to właśnie F6 -> F3 i już będzie widać kody ima. Co byś chciał od tunera żeby zrobił? Może Ci podnieść ciśnienie doładowania, podlać paliwem..ale wtryskiwaczy nie naprawi. Porównaj kody i wtedy będziemy myśleć, ale strach tak jeździć :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu pokrywy widać było pierwsze trzy wtryski z kodami, 1 i 3 był źle wpisany, za pomocą INPY zaprogramowałem tak jak na wtryskach, niestety nie miałem czasu rozbierać podszybia z osłoną żeby zobaczyć jak jest z 4. Ogólnie póki co, jak się przejechałem po osiedlu to korekty podczas przyśpieszania dalej szły w górę. Może jutro uda mi się rozebrać i zobaczyć czwarty, jak nie to po weekendzie.

 

No ale jakby był słaby słupek, to korekty na jałowym i wynik przelewów by tak raczej nie wyglądały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdziłem, że oddaje wtryski do sprawdzenia do firmy polecanej już wcześniej z tego forum. Wychodzi, że wszystkie do regeneracji.

 

Mógłby mi ktoś pokrótce z tych wykresów powiedzieć który parametr jest ważny i co znaczy? Z tego co chwilę rozmawiałem przez telefon to ponoć to BL, dwa wtryski to skreśliło od razu a dwa kolejne też przekroczyły normy tylko nie wiem co które znaczy:)

 

Wtrysk 1

https://zapodaj.net/e8b18689c0cad.jpg.html

 

Wtrysk 2

https://zapodaj.net/314fc4f34d2c2.jpg.html

 

Wtrysk 3

https://zapodaj.net/19ae042d17b2e.jpg.html

 

Wtrysk 4

https://zapodaj.net/463093a093b33.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po mojemu to przelewy :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski już po regeneracji, auto na jałowym ma trzy korekty 0.0 do 0.2 i na jednym gorszą bo miedzy 0.3-0.4 co uważam i tak za niezłą.

 

A teraz ogólnie informacja do wszystkich którzy twierdzą, że wtryski powinno sprawdzać się tylko na jałowym - po regeneracji nie ma korekt pod obciążeniem, jak na zdjęciu w pierwszym poście po 5 i 6 tylko wszystkie korekty teraz są bliższe 0, niż tych kosmicznych wartości wcześniej.

 

Patrząc na pierwsze zdjęcie na początku tematu i zakładając, że tylko na ciepłym jałowym korekty są wiarygodne można sobie lekko w buty wsadzić, patrząc później na wyniki testu przed regeneracją i na to co mówię po regeneracji. Także radze szerzej patrzeć na tego typu problem:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja zawsze idę pod prąd, ponieważ sprawdzam na zimno, ciepło i podczas jazdy :wink: daj znać za jakiś czas i możesz mi podać na pw (żeby nie było reklamy) dane zakładu gdzie robiłeś, może kiedyś skorzystam :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.